palacz66 25.10.2014 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 Rom-KomMógłbyś lub ktoś inny przeslac mi zdjecia stelaza okna dachowego w skosie bo juz mysle nad tym i nie moge sobie poradzic jak to dobrze zrobic. Moze ktos ma kilka zdjec bardzo bym prosil o nie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.10.2014 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Października 2014 (edytowane) Rom-Kom Mógłbyś lub ktoś inny przeslac mi zdjecia stelaza okna dachowego w skosie bo juz mysle nad tym i nie moge sobie poradzic jak to dobrze zrobic. Moze ktos ma kilka zdjec bardzo bym prosil o nie! Spójrz w moją stopkę. Fotki już są. Fotki stare ale jedyną zmianą w obróbce jest zamiana profila CD60 przy "progu" na profil UD30. Wersja z UDekiem jest jeszcze cieplejsza bo nie ma mostka z boku profila. Edytowane 25 Października 2014 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 26.10.2014 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 Rom gdzie ta promocja na urse jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 26.10.2014 13:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 Mam taki problemik.Wełna między krokwiami położona 2 lata temu. Teraz zrobiłem stelaże. Na razie brak wylewki. Ze względu że elektryk dał ciała i robota się znacznie opóźniła, nie zdążyłem zrobić podłogówki na poddaszu i jej zalać. Jak to zrobić przy obecnej porze roku?Chciałem dokończyć ocieplenie i ewentualnie położyć płyty na skosach i suficie. Na wiosnę lać wylewkę, później ściany z KG.Dziś znalazlęm ofertę pompy ciepła za ciekawe pieniądze. No i znów powrócił temat wylewki.Wełna między krokwiami obecnie przykryta jest od dołu czrną folią która zostanie zerwana przed ułożeniem drugiej warstwy wełny. Robić tę wylewkę w tym roku? Czy dla bezpieczeństwa wełny poczekać do wiosny?Ewentualnie można wełnę wyciągnąć. Jednak to dużo roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BCS 26.10.2014 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 Wylewka nie odda wiele wilgoci, zaleca się ja polać i przykryć folią, ta woda konsumowana jest w wiązanie betonu, to są ilości wody, które nie zaszkodzą wełnie- wyparuje na wiosnę i dalej będzie właściwie ocieplać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.10.2014 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 Rom gdzie ta promocja na urse jest? Poszło na priv. Dodam że cena 150mm to 20.54zł/m2 a podobno jest nawet 20.30zł/m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 26.10.2014 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 Mam taki problemik. Wełna między krokwiami położona 2 lata temu. Teraz zrobiłem stelaże. Na razie brak wylewki. Ze względu że elektryk dał ciała i robota się znacznie opóźniła, nie zdążyłem zrobić podłogówki na poddaszu i jej zalać. Jak to zrobić przy obecnej porze roku? Chciałem dokończyć ocieplenie i ewentualnie położyć płyty na skosach i suficie. Na wiosnę lać wylewkę, później ściany z KG. Dziś znalazlęm ofertę pompy ciepła za ciekawe pieniądze. No i znów powrócił temat wylewki. Wełna między krokwiami obecnie przykryta jest od dołu czrną folią która zostanie zerwana przed ułożeniem drugiej warstwy wełny. Robić tę wylewkę w tym roku? Czy dla bezpieczeństwa wełny poczekać do wiosny? Ewentualnie można wełnę wyciągnąć. Jednak to dużo roboty. Jeśli folia jest położona tak że tworzy szczelną paroizolację to spokojnie rób posadzki. Jeśli nie zapewnisz paroszczelności to nie możesz. Z chwilą jak odpalisz podłogówkę - a taki jest Twój zamiar- to wełna może nie przeżyć. A jeśli to wełna szklana jakości unimaty to wymienisz całą bo klapnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 26.10.2014 17:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 (edytowane) Nie jest szczelnie. Czarna folia na zszywkach.Rozumiem że mam trzy opcje:-ściągnąć wełnę, podłogówka + wylewka , później (w grudniu) ponowna zabawa z wełną między stelażami-dorobić do końca wełnę + gipsy same KG na skosach i suficie-poczekać do wiosny i zrobić wylewkę na bezczelnego Ściany to silikaty. Po wykonaniu wylewek pójdą na nie KG.Parter gołe ściany. Pójdą tynki CW w przyszłym roku. Poddasze na schodach zabezpieczę folią, by maksymalnie ograniczyć dopływ wilgoci. Wełna to ursa df 39 między krokwiami + df35 pod krokwiami. Taką zakupiłem. Edytowane 26 Października 2014 przez klaudiusz_x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BCS 26.10.2014 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 J... to wełna może nie przeżyć. ... Rom, czy widziałeś kiedyś tak zniszczoną wełnę od wylewki z mixokreta- pół suchej, na 1m2 cyrka 3-5l, u siebie w zeszłą zimę tak robiłem i nic się z wełną nie działo - bez foli, jedna warstwa, ba nawet znam domy w których w okresie zimy na jednej warstwie ocieplenia tynki robione były-czyli duuuużo więcej wody, i żadnych widocznych zmian w wełnie nie widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 26.10.2014 21:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2014 W sierpniu tynkowałem komin z jednej strony na poddaszu. Powierzchnia 1,1mx2,6m wysokości. Straszna duza wilgotność mimo uchylonych 3 okien + wyłazu dachowego. Na szybach mokro. Dlatego mam wątpliwości co do wylewek. Co prawda to trochę inna technologia, jednak mam wątpliwości. Panowie od dachów wprowadzili mnie w błąd. Gdyby nie ich słowa, nie miałbym tej wełny i związanych z tym problemów. Jutro sprawdzę jak idzie wyciąganie wełny. Jeśli nie będzie źle, wszystko wyciągnę i ponownie zamontuję. Niestety to moja pierwsza budowa, muszę się uczyć na błędach, własnych, oraz na złych podpowiedziach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 27.10.2014 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2014 Rom, czy widziałeś kiedyś tak zniszczoną wełnę od wylewki z mixokreta- pół suchej, na 1m2 cyrka 3-5l, u siebie w zeszłą zimę tak robiłem i nic się z wełną nie działo - bez foli, jedna warstwa, ba nawet znam domy w których w okresie zimy na jednej warstwie ocieplenia tynki robione były-czyli duuuużo więcej wody, i żadnych widocznych zmian w wełnie nie widziałem.Czy zniszczoną to tego nie wiem ale na pewno zawigoconą że woda ciekła to tak. Widziałem na własne oczy. Trzy lata temu u jednego z forumowiczów lała się woda z wełny i u mnie na budowie też się zdarzyło. U mnie Inwestor pospieszył się i pod moją nieobecność odpalił podłogówkę a jedno pomieszczenie nie było jeszcze zamknięte. Po wykończeniu pomieszczenia wyszły plamy wilgoci na ściance kolankowej więc musiała tam pojawić się woda. Całe szczęście że była to wełna skalna więc przeżyła to. Ile wody jest w posadzkach najlepiej widać jak o tej porze roku się robi pierwsze uruchomienie podłogówki. Po oknach - dachowych i normalnych- leci woda i to w dużych ilościach. Tak że "suche" posadzki to mit. Ogólnie budynek do trzech lat pozbywa się wody technologicznej. Po trzech latach od zamieszkania można powiedzieć że są stabilne warunki wilgotnościowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 27.10.2014 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Października 2014 Ursa DF32. Można ją postawić na wysoki kant. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
avatar.avatar 28.10.2014 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Jestem na etapie zakupu materiałów na ocieplenie użytkowego poddasza i mam na razie jeden nie rozwiązany problem. Przy okazji montażu ,na ruszcie aluminiowym,płyt g-k do ściany balkonowej i ścianek pod skosami,chciałem dodać pod ruszt 5 lub 10cm wełny mineralnej Rockwool Superrock . Moje ściany zewnętrzne to 12cm cegły kratówki,10cm styropianu,pustak ceramiczny max murowany wzdłuż ,do tego dojdzie od środka te 10cm wełny ,folia aluminiowa i płyty g-k.Na sufit oraz skosy 15cm+10cm wełny Ursa,folia alu płyty g-k.. Czy ocieplając od środka te ściany nie stworzę warunków do powstawania wilgoci na pustaku max.Nie zależy mi tak na dodatkowym ociepleniu ale mieszkam przy ruchliwej ulicy i bardziej liczę na wygłuszenie akustyczne. Ktoś podpowie dawać tą wełnę od środka czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aLien01 28.10.2014 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Witam Mam do Was pytanie gdyż nigdy się z tym nie spotkałem aby tak ocieplać poddasze. Chodzi o to, że u rodzinki wykonawca daje 2 x folię.1 warstwa foli idzie na pierwszą warstwę wełny tą, która idzie między krokwie2 warstwa foli idzie na drugą warstwę wełny. Co to daje, jest lepiej gorzej? Co z wentylacją wełny miedzy dwoma foliami - jakie jest Wasze zdanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miro_k 28.10.2014 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Witam,ocieplam poddasze i jestem przed układaniem płyt GK:1.mam stelaż skosu 10cm od połączenia ze ścianką kolanową (wychodzi w połowie mutrłaty obrobionej GK na piance) czy konieczne jest stosowanie np profilaV, czy stosować połączenie ślizgowe, spoinowanie będzie pewnie wiosną,2.chciałbym w przyszłości zainstalować rekuperator, czy można po opłytowaniu zrobić otwór i wyprowadzić kanał w suficie (w GK dostęp od góry), jak to się ma do szczelności paroizolacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 28.10.2014 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Paroizolacja pełni głównie jedną funkcję, ogranicza przepływ pary wodnej przez konstrukcję np. dachu nad poddaszem, zewnętrznej ściany szkieletowej. Stąd, montuje się ją od strony pomieszczeń ogrzewanych bezpośrednio przed izolacją termiczną (za okładziną np. z płyt gipsowo-kartonowych). Paroizolacja może być układana na styk z izolacją z wełny. Tak to powinno wyglądać ... Stosując nasze produkty zalecamy użycia foli paroizolacji tylko w pomieszczeniach o zwiększonym ciśnieniu pary wodnej tj. pralni, suszarni łazience oraz w domach z wentylacją mechaniczną. W pozostałych pomieszczeniach nie ma konieczności jej stosowania ponieważ para spokojnie będzie dyfundować przez materiał izolacyjny. Dzięki temu że wszystkie nasze produkty są hydrofobowe nie ma obawy przed ich zawilgoceniem http://www.rockwool.pl/welna-mineralna/welna-mineralna-trwalosc/odpornosc-na-wilgoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 28.10.2014 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2014 (edytowane) Witam, ocieplam poddasze i jestem przed układaniem płyt GK: 1.mam stelaż skosu 10cm od połączenia ze ścianką kolanową (wychodzi w połowie mutrłaty obrobionej GK na piance) czy konieczne jest stosowanie np profilaV, czy stosować połączenie ślizgowe, spoinowanie będzie pewnie wiosną, 2.chciałbym w przyszłości zainstalować rekuperator, czy można po opłytowaniu zrobić otwór i wyprowadzić kanał w suficie (w GK dostęp od góry), jak to się ma do szczelności paroizolacji AD. 1 Jeśli chodzi o pierwsze pytanie to nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić. Chodzi o połączenie płyt GK przymocowanych na ruszcie, z ta płyta którą masz wklejoną ? AD 2. Generalnie jeśli myślisz o rekuperatorze to już teraz powinieneś sobie poprowadzić kanały i przejścia. Jak to później zrobisz? Będziesz musiał odkręcał płyty, przecinał folie, układał kanały od rekuperacji, wycinać itd. Podwójna robota. Edytowane 28 Października 2014 przez Tomek W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 28.10.2014 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2014 Czesc Zwracam się z pytaniem tym razem takim. Sytuacja mniej więcej wygląda tak: - 15 cm jętki - 5 cm w poprzek - folia Sufit jest nad schodami. Z drugiej strony jest strych ( taki po drabince ) żaden zamieszkały. Na czworaka się chodzi. Wygląda to tak jak wygląda, bo pracownicy ktorzy ocieplali mi 15 cm dali też 5 cm własnie nad tymi schodami i wykończyli folią. [ATTACH=CONFIG]262398[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]262399[/ATTACH] Pytanie: Rozbierac i dawac na jętki grzybki, nabijać 5 cm i na stelaż folię? Czy też mogę na jętki dać : [ATTACH=CONFIG]262397[/ATTACH] Stelaż pojedynczy bym zrobił. Proszę o poradę Chciałem wrócić do swojego starego problemu. Jeszcze się za to nie wziałęm, a nasunęło mi się takie pytanie: Kiedy stosuje się noniusze i inne na drucie? ROm pisał żebym robił zgodnie ze sztuką czyli grzybek, ale w tym przypadku juz by wypadało podwójny ruszt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miro_k 29.10.2014 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2014 AD. 1 Jeśli chodzi o pierwsze pytanie to nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić. Chodzi o połączenie płyt GK przymocowanych na ruszcie, z ta płyta którą masz wklejoną ? AD 2. Generalnie jeśli myślisz o rekuperatorze to już teraz powinieneś sobie poprowadzić kanały i przejścia. Jak to później zrobisz? Będziesz musiał odkręcał płyty, przecinał folie, układał kanały od rekuperacji, wycinać itd. Podwójna robota. AD1.Chodzi mi o połączenie skos-ściana kolanowa AD2.Niestety teraz czas nie pozwala. Będę miał dostęp od góry, ponieważ wełnę układam między i nad jętkami i dlatego moje pytanie czy można przeciąć folię i potem ją od góry uszczelnić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 30.10.2014 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2014 Paroizolacja pełni głównie jedną funkcję, ogranicza przepływ pary wodnej przez konstrukcję np. dachu nad poddaszem, zewnętrznej ściany szkieletowej. Stąd, montuje się ją od strony pomieszczeń ogrzewanych bezpośrednio przed izolacją termiczną (za okładziną np. z płyt gipsowo-kartonowych). Paroizolacja może być układana na styk z izolacją z wełny. Tak to powinno wyglądać ... Stosując nasze produkty zalecamy użycia foli paroizolacji tylko w pomieszczeniach o zwiększonym ciśnieniu pary wodnej tj. pralni, suszarni łazience oraz w domach z wentylacją mechaniczną. W pozostałych pomieszczeniach nie ma konieczności jej stosowania ponieważ para spokojnie będzie dyfundować przez materiał izolacyjny. Dzięki temu że wszystkie nasze produkty są hydrofobowe nie ma obawy przed ich zawilgoceniem http://www.rockwool.pl/welna-mineralna/welna-mineralna-trwalosc/odpornosc-na-wilgoc I to o to chodzi... a nie spuszczanie się czy przykleić folie do ściany czy do profila.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.