Ermua 13.12.2014 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Może jakąś wskazówkę ktoś ma : Mam takie miejsce gdy mam kosz wewnętrzny i zewnętrzny przecięty jedną krokwią . Krokiew kosza wewnętrznego od niej 80 cm krokiew prosta i potem koło 60 cm ( chyba ) krokiew zewnętrzna. Na prostej grzybek, ale co z tymi koszami. Idzie wiadomo UD , ale czy nie wzmacniać jakoś tego? Nie jestem fanem wyginania grzybków a już takie rzeczy w koszach widziałem. Proszę o wskazówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.12.2014 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2014 No to niedługo zaczniemy stawiać ścianki ze styropianu i na to siatka . Skoro się twoja metoda sprawdzi Taka technologia już istnieje. Zobacz Thermomur. Podobna to domy z płyty obornickiej - płyty warstwowe. Tanie i dobre budownictwo ale w Polsce się nie przyjmie bo tu musi być mur najlepiej z żelbetu. Polak buduje drogą technologią i szuka oszczędności przy wykonawstwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PeZet 20.12.2014 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2014 Słuchajcie, zrobiłem sobie wyłaz strychowy ocieplony 20cm styropianu. Pytanie mam, co powinienem zrobić, żeby obrobić ten otwór stelażem pod gipskarton?Tu link do wyłazu w moim dzienniku: http://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&showtopic=11215&view=findpost&p=449924 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 22.12.2014 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2014 Witam Mieszkam na poddaszu w starej kamienicy , moje mieszkanie sąsiaduje z nieużywanym i nieocieplonym pomieszczeniem (struktura poszycia dachowego : dachówka , folia dachowa , pełne deskowanie ) Planuje zbudować z nowych krokwi podwieszany sufit i docieplić go przy użyciu wełny mineralnej , folii paroizolacyjnej i płyt GK. [ATTACH=CONFIG]293649[/ATTACH] na rysunku po na zielono są zaznaczone obecne krokwie dachowe i stropowe, na czerwono krokwie, które planuje zamontować , na żółto zaznaczona jest wełna pod krokwiami. Nowe krokwie mają stanowić jedynie rusztowanie dla sufitu w adaptowanej przestrzeni , będą miały od 2 do 3 m długości Mam teraz kilka wątpliwości : 1. W tartaku dostępne są krokwie ze świeżego drewna i niczym nie zaimpregnowane czy można użyć takich elementów czy trzeba je najpierw zaimpregnować ? 2. Jeśli trzeba zaimpregnować to najlepiej jaką metodą (krokwi jest 10 m bieżących) ? 3. Czy można zamontować niezaimpregnowane krokwie a pod nimi na wieszakach dać rusztowanie pod wełnę mineralną? Czy takie krokwie nie zawilgocą wełny ? na rysunku wełna jest zaznaczona kolorem żółtym. Napiszcie co myślicie na ten temat. Może macie jakieś alternatywne pomysły . Dzięki za wszystkie odpowiedzi. To nie ten dział. Skocz do działu dachy i tam zapytaj. Są tam bardzo kompetentne osoby więc powinieneś znaleźć odpowiedź. A co do zawilgocenia wełny o których pisałeś, natura zrobi swoje. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jackq 29.12.2014 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 witam!Chce założyć boazerie na poddaszu i dać tak :15 cm wełny miedzy krokwie i 15 pod. Jaki zrobic stelaż i na jakich wieszakach? Jak to wykonać przy 15 cm wełny pod krokwiami. Co z profilami obwodowymi skoro dam stelaz drewniany?Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 01.01.2015 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Nie możesz dać boazerii na płyte?No bo jak zamierzasz rozegrać np. paroizolacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ci_d 01.01.2015 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2015 Ja bym to zrobił na zwykłych stalowych profilach łącznie z profitami obwodowymi, na to jakąś płytę Np OSB a nią to już możesz sobie co dusza zapragnie przykęcić np boazerię... Tak ja bym zrobił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 08.01.2015 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Boazerię robi się na łatach drewnianych. Pomysł by do profili CD60 przykręcić płytę OSB nie jest dobry bo wkręty "przekręcają" się w profilach i płyta wisi nie jak na wkrętach czyli na gwincie tylko jak na gwoździach tyle że karbowanych czyli mała stabilność. Stelaż drewniany jeśli deski mają iść w pionie to robi się co 40-50cm w poziomie a jeśli deski mają iść w poziomie to musi być stelaż krzyżowy. Łaty w poziomie co 100cm a w pionie co 40-50cm. Folię daje się na stelaż a pod deski. Łaty do krokwi mocuje się na kątownikach ciesielskich (tak jak na ESach) lub na deskach przybijanych (przykręcanych) z boku krokwi. Stelaż podobny do tego pod podbitkę.I mało przejmujemy się niedokładnościami. Drewno paczy się wiec i z płaszczyzną bywa różnie. To nie płyty G-K, idealnie do łaty tego się nie robi. Oczywiście fale Dunaju są niedopuszczalne bo w narożnikach będzie widać! Edytowane 8 Stycznia 2015 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 10.01.2015 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Słuchajcie, zrobiłem sobie wyłaz strychowy ocieplony 20cm styropianu. Pytanie mam, co powinienem zrobić, żeby obrobić ten otwór stelażem pod gipskarton? Tu link do wyłazu w moim dzienniku: http://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&showtopic=11215&view=findpost&p=449924 Aleś kolego pokombinował. A nie lepiej było zamontować normalnych schodków na stryszek i do tego klapa z dociepleniem od góry? teraz tylko pozostaje wstawić klapę rewizyjną - możliwie największą. Z mojego doświadczenia to największe klapy mają 60x60cm. Zamykane na 'klik długopisowy". Zobacz w Tarti z Żyrardowa (na Allegro) oni nimi handlują. Może na zamówienie zrobią większą? A można było zrobić to tak: Więcej tu: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.650761931607272.1073741834.593864663963666&type=3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 10.01.2015 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Koledzy macie jakiś sposób na docinanie CD w kosze?Nie mam problemów gdy skos przechodzi w kosz, ale mam sytuację że z jednego kosza wklęsłego cd idzie w kosz zewnętrzny. Po jednej stronie mam UD w zewnętrznym nie mam, bo nie mam jak go osadzić. CD mi lata bo jest tylko na jednym grzybku i ud . Ni cholery nie mogę wymierzyć tych CD, raz za długi parę centymetów przycinam i już za krótki. Problem mam w tym, że po obu stronach CD jest ściety pod kątem do tych UD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 10.01.2015 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Koledzy macie jakiś sposób na docinanie CD w kosze? Nie mam problemów gdy skos przechodzi w kosz, ale mam sytuację że z jednego kosza wklęsłego cd idzie w kosz zewnętrzny. Po jednej stronie mam UD w zewnętrznym nie mam, bo nie mam jak go osadzić. CD mi lata bo jest tylko na jednym grzybku i ud . Ni cholery nie mogę wymierzyć tych CD, raz za długi parę centymetów przycinam i już za krótki. Problem mam w tym, że po obu stronach CD jest ściety pod kątem do tych UD. Proste jak metr sznurka w kieszeni! Docinasz trochę dłuższy profil - nawet 15cm i z jednej strony (od "kosza wewnętrznego) zaostrzasz czyli tniesz skos. Przytrzymujesz na profilu UD i z drugiej strony markerem odkreślasz na drugim UDeku. Zaostrzasz z drugiej strony. I tyle.dobrze to robić w dwie osoby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jackq 11.01.2015 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Witam!Dzięki za pomoc jak zrobić stelaż pod boazerię.Teraz mam pytanie stosował ktoś maty termoizolacyjne. To dość drogie ale czy warto to stosować? I czy to w ogóle ma sens? POzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 11.01.2015 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Proste jak metr sznurka w kieszeni! Docinasz trochę dłuższy profil - nawet 15cm i z jednej strony (od "kosza wewnętrznego) zaostrzasz czyli tniesz skos. Przytrzymujesz na profilu UD i z drugiej strony markerem odkreślasz na drugim UDeku. Zaostrzasz z drugiej strony. I tyle.dobrze to robić w dwie osoby. Dzięki. Tak właśnie też zacząłem robić i jest ok. ps. to nie przeszkadza, że CD wisi na jednym grzybku i UD w koszach? To nie jest za małe podparcie? Zresztą nawet jak jest to nie mam już gdzie przyczepić tych grzybków:) Ps. nie jest grzechem skręcać z tego co pamiętam cd z ud w koszach? Moim zdaniem to jest o wiele stabilniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.01.2015 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Dzięki. Tak właśnie też zacząłem robić i jest ok. ps. to nie przeszkadza, że CD wisi na jednym grzybku i UD w koszach? To nie jest za małe podparcie? Zresztą nawet jak jest to nie mam już gdzie przyczepić tych grzybków:) Ps. nie jest grzechem skręcać z tego co pamiętam cd z ud w koszach? Moim zdaniem to jest o wiele stabilniejsze Kręć i się nie przejmuj. Wszystko ma być stabilne. Jak poczujesz że coś jest mniej stabilne to daj grzybka wygiętego lub nawet przykręć wygiętego grzybka bezpośrednio do profila UD. Można włożyć grzybka pomiędzy profile w ten sposób by nie wystawał a do belki przykręcić od spodu po zgięciu w odpowiednim miejscu. Do UDeka przykręć pchełkami. I będzie trzymać. Do ustalania pozycju profila CD (co 40cm) robimy sobie przymiar z kawałka profila UD. Lepsze to niż męczyć się z miarką. jak profil- przymiar dobrze się powygina to sam wisi na profilu CD - tym wyżej i łatwo "wcelować" tym docinanym i wpinanym. Mamy parę takich naszych patentów ułatwiających pracę Podpowiem jeden taki patent... tarnik do płyt... nie oryginalny tylko zwykła tarka do styropianu... możliwie największa... dwa ruchy i pół centymetra płyty znika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PPamir 14.01.2015 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Witam, Podpowiedzcie proszę jak prawidłowo wykona połączenie skos-sufit z wykorzystaniem profila V przy bardzo małym nachyleniu skosu ok. 20st. Początkowo chciałem to zrobić zgodnie ze schematem: Problem pierwszy jaki się pojawia to jak dogiąć profil V do tak małego kąta? Można to zrobić dopiero jeśli skróci się jego najniższy bok do ok 10mm... Problem drugi to w jaki sposób przykręcić płytę na suficie wkrętem TD 25mm (krótsze nie są produkowane) do profila V? Przy tak małym kacie przestrzeń pomiędzy ściankami profila jest tak mala, ze kiedy wkręt przebije pierwsza ściankę trafia od razu na drugą, do której nie powinien być przykręcony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.01.2015 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, Podpowiedzcie proszę jak prawidłowo wykona połączenie skos-sufit z wykorzystaniem profila V przy bardzo małym nachyleniu skosu ok. 20st. Początkowo chciałem to zrobić zgodnie ze schematem: [ATTACH=CONFIG]298850[/ATTACH] Problem pierwszy jaki się pojawia to jak dogiąć profil V do tak małego kąta? Można to zrobić dopiero jeśli skróci się jego najniższy bok do ok 10mm... Problem drugi to w jaki sposób przykręcić płytę na suficie wkrętem TD 25mm (krótsze nie są produkowane) do profila V? Przy tak małym kacie przestrzeń pomiędzy ściankami profila jest tak mala, ze kiedy wkręt przebije pierwsza ściankę trafia od razu na drugą, do której nie powinien być przykręcony. Przejdź na sytem bez profila V i nie będziesz mieć problemów. V-profil to nie panaceum na wszelaką chorość.jest dobry jako profil startowy przy ściance kolankowej, Przy niektórych innych zabudowach też ale akurat przy połączeniu skos-sufit nie stosowałem i nie będę go stosować. Wybacz profi45 ale taka jest prawda. Edytowane 14 Stycznia 2015 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PPamir 14.01.2015 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Dzięki Rom-Kon za szybką odpowiedź. Ale szczerze mówiąc nie chciałem tak szybko rezygnować z profilu V:) jednak w tym przypadku chyba rzeczywiście jest z nim więcej kłopotu niż korzyści. Stąd moje kolejne pytanie. Gdybym zdecydował się na klasyczne rozwiązanie tzn. dwa równoległe profile CD, jeden na skosie, drugi na suficie to wtedy lepiej umieścić je możliwie blisko siebie (prawie na styk) czy zachować jakiś odstęp od linii łączącej płyty skosu z sufitem? Dodam, że płaszczyzna skosu jest dość duża ok. (12m x 4,5m). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 14.01.2015 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 Dzięki Rom-Kon za szybką odpowiedź. Ale szczerze mówiąc nie chciałem tak szybko rezygnować z profilu V:) jednak w tym przypadku chyba rzeczywiście jest z nim więcej kłopotu niż korzyści. Stąd moje kolejne pytanie. Gdybym zdecydował się na klasyczne rozwiązanie tzn. dwa równoległe profile CD, jeden na skosie, drugi na suficie to wtedy lepiej umieścić je możliwie blisko siebie (prawie na styk) czy zachować jakiś odstęp od linii łączącej płyty skosu z sufitem? Dodam, że płaszczyzna skosu jest dość duża ok. (12m x 4,5m). 12m długości... przekątna sufitu to około 12,81mb dużo. Czy można jakoś podzielić ten sufit? Są przewidziane jakieś ścianki? Konstrukcja na grzybkach czy na wieszakach obrotowych? ...ale chociaż sufit duży - jak dobrze pamiętam to Rigips dopuszcza bez dylatacji przekątną 15mb - nie bałbym się "zesztywnienia" konstrukcji i robiłbym jako "monolit". Dobre spoinowanie powinno załatwić sprawę ewentualnych naprężeń. Spoinowanie taśmami pełnymi to nie to co kiedyś spoinowanie siatkami. Mas do wyboru dwa rozwiązania. Jedno to tak jak z profilem V ale bez tego profila. Nawet bez profila pod przewidywanym V czyli "luźne" płyty - jedna wychodzi wyżej a druga dochodzi do niej. jest możliwość wzajemnego ugięcia płyt. Spoinowanie trudniejsze. Musi wytrzymać naprężenia. W razie dużego ruchu może nawet wyrwać taśmę. Drugi system to złączyć profile CD. Pierwszy sufitowy i pierwszy na skosie stykają się narożnikami i są skręcone wkrętami. Daje to sztywność połączenia. Jeśli profile są dobrze związane to nic nie rozerwie. Standardowe wklejenie taśmy. Taśma ma wyprowadzić tyko narożnik-przełamanie skosu i sufitu. Nie trzyma mechanicznie. Jest jeszcze trzecie rozwiązanie. Model pierwszy tylko bez taśmy łączącej. Połączenie ślizgowe. Tu specjalistą jest Flash - może rozwinie jak to zrobić. Wadą tego jest możliwość tworzenia się pęknięć - zrywanie akrylu maskującego. Ja bym robił to drugie rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PeZet 14.01.2015 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 (...)A można było zrobić to tak: Rom-Kon, dziękuję za zainteresowanie. Przedstawioną przez Ciebie konstrukcję też rozważałem. Niestety w znikomym stopniu zmniejsza ona mostek termiczny, dlatego ten pomysł odrzuciłem. Równie dobrze na drugiej, czyli górnej klapie mogłoby być ocieplenie grubości 2cm. A mi chodzi o wyłaz z pełną warstwą ocieplenia. Stąd wyłaz łamany. Sznurki w moim pomyśle są niepotrzebne, bo w wyłazie łamanym siły tak dziwnie się rozkładają, że powstaje dźwignia ułatwiająca otwieranie. A gips-kartonem jakoś dam radę. Pozdrowienia zasyłam i życzenia nieustającej siły, jako że wiedza którą się dzielisz jest niczym diament. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PPamir 14.01.2015 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2015 12m długości... przekątna sufitu to około 12,81mb dużo. Czy można jakoś podzielić ten sufit? Są przewidziane jakieś ścianki? Konstrukcja na grzybkach czy na wieszakach obrotowych? ...ale chociaż sufit duży - jak dobrze pamiętam to Rigips dopuszcza bez dylatacji przekątną 15mb - nie bałbym się "zesztywnienia" konstrukcji i robiłbym jako "monolit". Dobre spoinowanie powinno załatwić sprawę ewentualnych naprężeń. Spoinowanie taśmami pełnymi to nie to co kiedyś spoinowanie siatkami. Mas do wyboru dwa rozwiązania. Jedno to tak jak z profilem V ale bez tego profila. Nawet bez profila pod przewidywanym V czyli "luźne" płyty - jedna wychodzi wyżej a druga dochodzi do niej. jest możliwość wzajemnego ugięcia płyt. Spoinowanie trudniejsze. Musi wytrzymać naprężenia. W razie dużego ruchu może nawet wyrwać taśmę. Drugi system to złączyć profile CD. Pierwszy sufitowy i pierwszy na skosie stykają się narożnikami i są skręcone wkrętami. Daje to sztywność połączenia. Jeśli profile są dobrze związane to nic nie rozerwie. Standardowe wklejenie taśmy. Taśma ma wyprowadzić tyko narożnik-przełamanie skosu i sufitu. Nie trzyma mechanicznie. Jest jeszcze trzecie rozwiązanie. Model pierwszy tylko bez taśmy łączącej. Połączenie ślizgowe. Tu specjalistą jest Flash - może rozwinie jak to zrobić. Wadą tego jest możliwość tworzenia się pęknięć - zrywanie akrylu maskującego. Ja bym robił to drugie rozwiązanie. Sufit jest niewielki ok. 5m2 (12m x 0,4m). To płaszczyzna skosu jest stosunkowo duża, a sufit o szerokości ok 40cm ma pełnić rolę niewielkiego wypłaszczenia i zrobienia przestrzeni nad sufitem do zamontowania w nim "oczek" ledowych. Konstrukcja skosu oparta jest o system Rigistil, wieszaki grzybkowe wypuszczone 12 cm poniżej krokwi, profile C rozstawione co 40cm, brak ścianek działowych. Pierwotnie chciałem to zrobić na sztywno bo obawiam się, że wszelkie inne rozwiązania przy spoinie o długości 12m się nie sprawdzą albo mechanicznie albo estetycznie. Dlatego możesz napisać coś więcej na temat połączenia dwóch profili cd wkrętami, jak to zrobić? Bo jedyne rozwiązanie jaki mi przychodzi do głowy to połączyć je cienkimi kawałkami blachy od czoła profilu już po zamontowaniu ich na wieszaki. Inaczej może być chyba problem z ich montażem. W materiałach Knaufa znalazłem jeszcze takie rozwiązanie, ale nie wiem na ile ono jest skuteczne, może ktoś się wypowie: Niebieskim kolorem jest oznaczona specjalna stalowa taśma Knaufa, nie wiem jeszcze jak jest z jej dostępnością, ale myślałem, aby zamiast niej zastosować rozgięty pod odpowiednim kątem profil V (oczywiście trzeba by go pozbawić najkrótszego boku). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.