Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Jak masz dostęp to zamiast V-profila zastosuj tą taśmę elastyczną! Nie proponowałem bo wiem że nie można jej dostać a jak już jest to cholernie droga. Ale zamiast oryginalnej taśmy to możesz iść do blacharza i niech Ci dognie z pasków blachy. tak samo możesz zrobić profil V tyle że tylko 2 ściany bez tej co Ci przeszkadza.

 

A profile skręca się od wewnątrz wkrętami do płyt. Najlepiej od góry.

Edytowane przez Rom-Kon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Przejdź na sytem bez profila V i nie będziesz mieć problemów. V-profil to nie panaceum na wszelaką chorość.jest dobry jako profil startowy przy ściance kolankowej, Przy niektórych innych zabudowach też ale akurat przy połączeniu skos-sufit nie stosowałem i nie będę go stosować. Wybacz profi45 ale taka jest prawda.

Jak się z tobą zgadzam to nie komentuje. Sam miałem spore problemy z vka jak są małe kąty i to rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz Profi co jest wkurzające w twoim profilu? A to że jak się nie poznaczy gdzie są przerwy - a czasem się zapomni - to nie trafia się wkrętem w profil. :mad:

 

:D :D :D

 

No a swoją drogą to też to że jest słaba dostępność. teraz chętnie bym na nim robił ale nie chciało mi się jechać specjalnie do wawy - przeszło 30km w jedną stronę po parę profili a mój inwestor ma za małe autko by mi przywieźć. No i nacinałem zwykłego UDeka. A naprawdę by się przydał. To powiem że pod Poznaniem w hurtowni bez problemy dostałem go. A pod wawą nie ma...

Edytowane przez Rom-Kon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sposobem będzie wykorzystanie wieszaka obrotowego i drutu na którym wieszasz owy wieszak. Co do rusztu wszyscy robią krzyżowy na sufitach ( ja nie koniecznie) do Ciebie należy decyzja na pewno ktoś Tobie w tym pomoże i na pewno bedzie to ktos z tego forum;) Płytę śmiało możesz kręcic tylko jedną. Wełna ze skosów wyjedź nad sufit, tak aby górny brzeg wełny na suficie po ułożeniu dolegał do wełny skosu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak rozwiązać sytuacje gdy jętki na poddaszu mam na 3,5 m a chce obniżyć sufit na 2,8. Musi być ruszt krzyżowy i 2 razy płyta gk 12,5 czy wystarczy 1 płyta jaki rozstaw wieszaków .Jak kłaść ocieplenie do końca krokwi czy do wysokości sufitu i na ruszcie?

Jeśli robi się sufit o obniżeniu większym niż 15-18cm to najlepiej na wieszakach obrotowych i odpowiednich prętach. A jeśli robi się sufit na wieszakach obrotowych to najlepiej wtedy jako dwupoziomowy-krzyżowy. Jednopoziomowego na wieszakach obrotowych unika się ze względu że profile nie mają stabilności i się bujają. Druga sprawa to że za dużo wieszaków i prętów wychodzi na taką konstrukcję- koszta. Jeśli chodzi o płyty - jeśli nie jest to system fire (p.poż) to nie jest wymagane 2x płyta. Spokojnie można dać jedną.

 

Rozstaw wieszaków zależy od obciążenia. czy będzie leżeć wełna na suficie, jeśli tak to ile, czy 2x płyta czy 1x, czy inne instalacje obciążą sufit. Za mało danych by kategorycznie stwierdzić. Jeśli sufit nie będzie nadmiernie obciążany to maksymalny rozstaw wieszaków to 120x120, Ale z obciążeniem wełną to nie przekraczaj 100x100. jeśli jest to poddasze to najczęściej profile główne zagęszcza się tak jak pasuje szerokość sufitu a wieszaki daje się co jętkę więc na takim suficie można powiesić słonia. Profile nośne (dolne do których przykręca się płytę) daje standardowo co 40cm i nie należy dawać szerzej niż co 50cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rom-Kom Witam.

Mam pytanko pomóż mi jak wyszpachlowac łączenie skos z sufitem bo chyba popełniłem błąd a może nie a mianowicie między płyta sufitu i skos zostawiłem 0,5cm szczelinę i po robiłem fazy i teraz zastanawiam się czy tak może to zostać? Myślałem zagruntowac i w szczelinę uniflot i na to jakaś taśmę? A i od razu zapytam żeby później nie zaśmiecać przekręcac płyty na sufitach i skosach do ud przymocowanego do ścian? Które łączenia szpachluje się pierwsze oryginalne z wglebieniem czy cięte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chcę znów wsadzić kij w mrowisko. Poniżej filmik Isovera.

 

http://youtu.be/rcqDunjPoJM

 

I pytania:

 

1) jak się ma ten filmik do naszych teorii że nie ociepla się od środka bo wiadomo że problem z wilgocią

 

2) Jeśli może wystąpić problem z wilgocią to sensowniejsze byłoby zastosowanie szczelnej paroizolacji a nie membrany "trochę" przepuszczalnej czyli paroregulatora

 

3) wszystkie profile łączone są na sztywno pchełkami - notabene identycznymi jakie ja stosuję czyli z łbem podkładkowym.

 

Więc jak to się ma do naszych "przekonań"? A może w UK są inne zasady i inne obowiązują prawa fizyki? Nie pierwszy raz zauważyłem że są różne technologie i materiały na Europę i na Polskę. Czym to jest spowodowane? Innym klimatem a przez to mniejszą deltą temperatur wew-zew? faktycznie w UK temperatura -20*C byłaby katastrofalna a u nas parę dni z taką temperaturą może być. Ale czy tylko o to chodzi? Czy może mamy swoje zabobony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W UK robią izolację od środka ponieważ nie robią jej od zewnątrz, głównie chodzi o dużą wilgoć. Materiały z zewnątrz to przeważnie piaskowiec i cegła palona gdzie nie gdzie coś innego, bynajmniej w mieście w którym byłem tak robili. Co do paroizolacji i regulatora to u nich dużo budynków jest własnością miasta, nie robią wentylacji mechanicznych z odzyskiem ciepła, dlatego też stosują takie folie, typowa paroizolacja spowodowała by że wilgoć która jest w tym kraju a jest jej bardzo dużo, była by doskonałą wylęgarnią grzyba itp. a tak powoli wychodzi na zewnątrz. Mur za zwyczaj jest o budowie niejednorodnej z wentylacją. Co do łączenia na sztywno to nie mam pojęcia, ale mogę powiedzieć że u nich jest dużo pęknięć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wpadli na pomysl i wtryskuja piane w tzw."cavity wall" w przestrzen miedzy jedna a druga sciana domu. Przewaznie robia to firmy powiazane z molochami dostarczajacymi energie elektryczna. Chodza od domu do domu i jesli budynek taka sciane posiada wtryskuja piane za free, do tego docieplaja poddasze welna mineralna.

To wszystko powiazane jest z redukcja CO2 w EU. A robia to za free gdyz w po ktoryms roku firmy beda zmuszone placic bardzo duze kary za przekroczenie uwolnionego limitu CO2 do atmosfery.

Edytowane przez Tomaszs131
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem relacji z UK ale słyszałem o technologiach i jakości prac przy suchej zabudowie w Szwecji. To podobno w przełożeniu na nasze standardy tragedia.Pęknięcia? A kto by się takimi drobiazgami zajmował. Krzywo płytki w łazience? Najważniejsza jest izolacja a nie okładzina. I właśnie na izolację podobno kładli duży nacisk. Wiadomo w czym rzecz - ichnim budownictwie podstawowym materiałem jest drewno. A drewno z wodą nie współgra.

 

Wracając do docieplenia od środka. parę lat temu tu na forum była wielka dyskusja pomiędzy p. Nitką i p. Brzęczkowskim. Szło do pobicia. Bo TB wszystko i wszędzie chciał docieplać od środka. A tu okazuje się że w UK ta metoda jest popularna. U nas ściany się zawilgocą a u niech nie? My wymyślamy jakieś silikaty czy bk (nie pamiętam nazwy) które mają odpowiednią dyfuzję pary i tym można docieplać od środka. Ja swego czasu w Poznaniu zrywałem styropian na ścianie od wewnątrz i powiem że pod nim był grzyb. Ściana była już sucha bo międzyczasie była termomodernizacja całego bloku i ściana już nie była zimna (punkt rosy wszedł w ścianę) ale pozostałości grzyba były. Folia - paroregulator czy to Isover czy Proclima ma pewną przepuszczalność pary. Fizyka jest jedna. Czy to w PL czy UK. Inne warunki klimatyczne - u nas zimniej i większa delta... ale i tak para wodna będzie migrować od wewnątrz na zewnątrz. No nie ma bata. Fizyki się nie zmieni. A stosując paroregulator przepuszcza się więcej niż przy szczelnej paroizolacji. Powrót tej wody do pomieszczenia uniemożliwia właśnie fizyka. Czy w UK nie mają problemów z zawilgoconymi murami? Czy tą technologię można zastosować u nas przy docieplaniu starych budynków? Jak to się ma do naszej rzeczywistości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolacje od wewnatrz widzialem parokrotnie, mozna powiedziec pseudo izolacja- tapeta z warstewka pianki. Oczywiscie pod nia rozwija sie grzyb i dzieci uzytkujace takie pokoje nie wiadomo kiedy i czemu choruja na astme. Wydaje mi sie, ze na wyspach jest wiekszy problem z wilgocia niz w PL.

Gro problemow to brak izolacji przeciwilgociowej pod fundamentem. Nie jestem specjalista ale nigdy nie zdobylbm sie na izolacje domu od srodka. rafal2011 moze miales kiedy okazje badac punkt rosy sciany zaizolwaej od wew?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu okazuje się że w UK ta metoda jest popularna

gdyby w Polsce był identyczny klimat, gdyby w Polsce nie było wojny od 400 lat i ludzie powszechnie mieszkali by w 100-200 letnich domach, i w związku z tym gdyby w Polsce większość domków podlegała pod nadzór konserwatora zabytków który za chiny ludowe nie pozwoli na żadną zmianę elewacji zewnętrznej to w Polsce z MUSU też by się stosowało izolację od środka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rom-Kom Witam.

Mam pytanko pomóż mi jak wyszpachlowac łączenie skos z sufitem bo chyba popełniłem błąd a może nie a mianowicie między płyta sufitu i skos zostawiłem 0,5cm szczelinę i po robiłem fazy i teraz zastanawiam się czy tak może to zostać? Myślałem zagruntowac i w szczelinę uniflot i na to jakaś taśmę? A i od razu zapytam żeby później nie zaśmiecać przekręcac płyty na sufitach i skosach do ud przymocowanego do ścian? Które łączenia szpachluje się pierwsze oryginalne z wglebieniem czy cięte?

Ok. już odpowiadam.

 

Jeżeli szczelina nie jest duża - taka którą zakryje taśma to zagruntować i zaszpachlować np. uniflotem lub vario. Na do dać taśmę np. midflexa. Nie wiem jak z profilami pod spodem ale jeśli płyty na łączeniu nie są stabilne to po wypełnieniu szczeliny a pod midflexa można dać jeszcze siatkę która to wszystko zwiąże. Siatkę o szerokości min. 10cm - są takie dostępne. Ta siatka to przysłowiowa guma na gumę ale sygnalizuję że tak można wzmocnić niepewne połączenie.

 

Ja już wszystkie płyty przykręcam do obwodowych UDeków. Nic się nie dzieje a i w narożniku akryl nie pęka.

 

Które spoiny pierwsze? Ja robię najpierw oryginalne, wzdłużne. Później poprzeczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby w Polsce był identyczny klimat, gdyby w Polsce nie było wojny od 400 lat i ludzie powszechnie mieszkali by w 100-200 letnich domach, i w związku z tym gdyby w Polsce większość domków podlegała pod nadzór konserwatora zabytków który za chiny ludowe nie pozwoli na żadną zmianę elewacji zewnętrznej to w Polsce z MUSU też by się stosowało izolację od środka

Czyli fizyka jednak jest ta sama i w UK i w PL? Pary nigdy nie zagoni się do czajnika - zawsze z tego czajnika ucieka. Tak też myślałem. Tam klimat ratuje im dupska. Nie ma takich niskich temperatur. Czyli reasumując - to co w UK jeszcze ujdzie chociaż jest już na granicy to u nas w PL jest dużym błędem bo ta granica jest przesunięta na naszą niekorzyść. Ale cała nadzieja w globalnym ociepleniu. Może u nas też nie będzie zim? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolacje od wewnatrz widzialem parokrotnie, mozna powiedziec pseudo izolacja- tapeta z warstewka pianki. Oczywiscie pod nia rozwija sie grzyb i dzieci uzytkujace takie pokoje nie wiadomo kiedy i czemu choruja na astme. Wydaje mi sie, ze na wyspach jest wiekszy problem z wilgocia niz w PL.

Gro problemow to brak izolacji przeciwilgociowej pod fundamentem. Nie jestem specjalista ale nigdy nie zdobylbm sie na izolacje domu od srodka. rafal2011 moze miales kiedy okazje badac punkt rosy sciany zaizolwaej od wew?

 

Z tym punktem rosy to bez liczenia można wywnioskować że nie jest w murze. Zależne to jest od grubości muru i z jakiego materiału jest zrobiony. Ja teraz mam na budowie 24cm silki i nic wiecej. U liczone naprędce to około 1,6! I jak były mrozy około -10*C to wilgoć wyszła w narożnikach i na wszystkich żelbetach. Jak się ociepliło już tego nie ma a parę wodną nadal produkujemy - szpachlujemy i malujemy. Niestety mrozy wracają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. już odpowiadam.

 

Jeżeli szczelina nie jest duża - taka którą zakryje taśma to zagruntować i zaszpachlować np. uniflotem lub vario. Na do dać taśmę np. midflexa. Nie wiem jak z profilami pod spodem ale jeśli płyty na łączeniu nie są stabilne to po wypełnieniu szczeliny a pod midflexa można dać jeszcze siatkę która to wszystko zwiąże. Siatkę o szerokości min. 10cm - są takie dostępne. Ta siatka to przysłowiowa guma na gumę ale sygnalizuję że tak można wzmocnić niepewne połączenie.

 

Ja już wszystkie płyty przykręcam do obwodowych UDeków. Nic się nie dzieje a i w narożniku akryl nie pęka.

 

Które spoiny pierwsze? Ja robię najpierw oryginalne, wzdłużne. Później poprzeczne.

Dziękuję Ci Mistrzu!

Taśma spokojnie zakryte ta szczelinę, profile są 1 cm odsunięty od siebie na tym łączeniu.

Czy chodzi Ci o taka tasme z siatka http://decortrend.pl/mobile/pl/p/Tasma-izolacyjna-do-narozy-i-do-hydroizolacji/3734

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...