Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Jeśli jest problem z niestabilnymi pustakami to albo rozebrać i powtórnie murować z zastosowaniem dobrej zaprawy - kleju. Jeśli pustaki się trzymają ale jest ryzyko że gdy zacznie się wiercić z udarem to się obluzują to są dwa wyjścia. Pierwszy to użycie wiertarki o słabym uderzeniu albo nawet bez udary ale z bardzo ostrym wiertłem - wiertło z widią można zaostrzyć pod odpowiednim kątem, coś na wzór wiertła do szkła.

A drugi sposób to profile obwodowe kleić do ściany. Profil UD przykręca się "plecami" do paska płyty szerokości 10-20cm i takli zestaw klei się do ściany za pomocą kleju gipsowego lub dowolnego kleju do płytek. Klej gipsowy do płyt G-K jest lepszy bo szybciej wiąże. W drugim poście opiszę jak kleić profil do ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jak kleić profil do ściany w przypadku kiedy nie możemy wiercić bo są np. kable.

 

Tu oczywiście kable idą tam gdzie ma przebiegać profil UD.

 

923443_644554815561317_1514035844_n.jpg?oh=43b059286bc3d1e933f00646bdcad63a&oe=554C7E89

 

Docięty profil przykręcamy "plecami" do paska płyty. Im szerszy pasek tym lepiej. Optymalny to 10-20cm szerokości.

 

168887_644554868894645_518606390_n.jpg?oh=02515a552f7cdab9fc5164c277f7edff&oe=556BFB3D&__gda__=1432886659_bacc07dcc8156a1d58da46375a46a1f7

 

65629_644554898894642_512898017_n.jpg?oh=b94fb44409c1b8949aa1f3a090630cd6&oe=5552F5AB&__gda__=1432581275_21bd6bd2873cbe5ee926fe1511a24da3

 

Na płytę nanosimy klej. Może to być klej do płyt g-k lub nawet klej do płytek ceramicznych.

 

321462_644554845561314_689512560_n.jpg?oh=38365a99dac65a35efc81c089f6f9bf5&oe=554A6D30&__gda__=1433179534_6d9a518d5de3df67e5ece3f33c174492

 

Całość przyklejamy do ściany. Jeśli zaczyna się obsuwać to na czas wiązania kleju należy podeprzeć. W tym wypadku klej gipsowy szybciej wiąże.

 

944518_644554908894641_1361079967_n.jpg?oh=24f13355e80667a8ac1329ddb9cd0bf2&oe=5563D239&__gda__=1431728286_ef40274b48154e279e9ca892cb36c787

 

Cały album z fotkami dostępny jest tu: Kolizja zabudowy z kablami

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie czy łącząc równolegle płyty kartonowo gipsowa ze ścianką murowaną (zabudowa wnęki pod schodami) na łączenia wtapiać na uniflocie siatkę czy lepiej flizelinę?

 

czy ktoś spotkał się aby na płyty kartonowo gipsowe nakładać gładź wapienną albo cementowo wapienną???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie czy łącząc równolegle płyty kartonowo gipsowa ze ścianką murowaną (zabudowa wnęki pod schodami) na łączenia wtapiać na uniflocie siatkę czy lepiej flizelinę?

 

czy ktoś spotkał się aby na płyty kartonowo gipsowe nakładać gładź wapienną albo cementowo wapienną???

Styczne połączeni. Najgorsze do opanowania. Trzeba wyrwać narożnik - jak jest i spoinę wypełnić dobrą masą konstrukcyjną np. vario. Jako taśmę spoinową najlepiej użyć flizelinę i to nie w jednej warstwie.

 

Jesli chodzi o gładź wapienną to nigdy nie stosowałem ale płyty tynkowałem "zacierką" z kwarcem - chodziło o zrównanie struktury z tynkiem cem-wap.Jakoś wyszło choć tynkarzem nie jestem i brak mi wprawy. Zaprawa z wapna, białego cementu i piasku kwarcowego. Podobno nawet się trzyma i jest ok. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie czy łącząc równolegle płyty kartonowo gipsowa ze ścianką murowaną (zabudowa wnęki pod schodami) na łączenia wtapiać na uniflocie siatkę czy lepiej flizelinę?

 

czy ktoś spotkał się aby na płyty kartonowo gipsowe nakładać gładź wapienną albo cementowo wapienną???

 

Styczne połączeni. Najgorsze do opanowania. Trzeba wyrwać narożnik - jak jest i spoinę wypełnić dobrą masą konstrukcyjną np. vario. Jako taśmę spoinową najlepiej użyć flizelinę i to nie w jednej warstwie.

 

Jesli chodzi o gładź wapienną to nigdy nie stosowałem ale płyty tynkowałem "zacierką" z kwarcem - chodziło o zrównanie struktury z tynkiem cem-wap.Jakoś wyszło choć tynkarzem nie jestem i brak mi wprawy. Zaprawa z wapna, białego cementu i piasku kwarcowego. Podobno nawet się trzyma i jest ok. ;)

 

 

Najlepiej do ściany dojechać oryginalną fazą płyty g-k, z tynku tak jak napisał Rom wyrwać narożnik, zagruntować i wstępnie wyrównać zagłębienie po narożniku ale tak aby zostało wgłębienie na taśmę zbrojącą wtedy będzie to łączenie podobne do oryginał/oryginał, najlepiej według mnie użyć taśmy papierowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na co najlepiej to wklejać ?? I czy po wklejeniu można gładzią czy trzeba jeszcze czymś szpachlowatym ?

Mi najlepiej pasuje Vario albo Sheetrock.

Te masy ładnie się ślizgają i nie kleją się jak guma.

U mnie wygląda to tak.

Jak wklejam na Vario to nakładam masę na miejsce wtapiania i ustawiam taśmę do równej linii wyciskam masę spod taśmy. Sprawdzam czy wszystko ok. Delikatne korekty jak coś nie tak. Po wyciśnięciu masy i sprawdzeniu czy wszystko ok nakładam jeszcze raz na taśmę szpachelką 10-12cm ściągam i zostawiam do wyschnięcia. Później jeszcze dwa razy szerzej Sheetrockiem i szlifowanie. Możesz wszystkie operacje zrobić Sheetrockiem. Tak jak tutaj na zdjęciu 040220146202.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi najlepiej pasuje Vario albo Sheetrock.

Te masy ładnie się ślizgają i nie kleją się jak guma.

U mnie wygląda to tak.

Jak wklejam na Vario to nakładam masę na miejsce wtapiania i ustawiam taśmę do równej linii wyciskam masę spod taśmy. Sprawdzam czy wszystko ok. Delikatne korekty jak coś nie tak. Po wyciśnięciu masy i sprawdzeniu czy wszystko ok nakładam jeszcze raz na taśmę szpachelką 10-12cm ściągam i zostawiam do wyschnięcia. Później jeszcze dwa razy szerzej Sheetrockiem i szlifowanie. Możesz wszystkie operacje zrobić Sheetrockiem. Tak jak tutaj na zdjęciu [ATTACH=CONFIG]303060[/ATTACH]

 

Ze zdjecia robota to Twoja?:jawdrop:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam takie krótkie pytanie.

czy jeśli między płytami gipsowymi (sufit poddasza) a wełną, zrobię przerwę (wełnę chce położyć na jętkach, a sufit zrobić pod jętkami), to folię paroizolacyjną lepiej położyć na jętkach, bezpośrednio pod wełnę, czy też bezpośrednio nad płytami, dokleić do profili CD ? Czy to w ogóle nie ma znaczenia gdzie ona będzie.

 

A może nie powinno się takiej przerwy zrobić? jeśli tak do dlaczego?

ps. przerwa wyjdzie około 20 cm.

 

Ps.2. łatwiej będzie mi na pewną z folią przyklejoną do CD bo nie będzie trzeba przyklejać do każdej jętki dookoła...

Edytowane przez MasterCheat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam takie krótkie pytanie.

czy jeśli między płytami gipsowymi (sufit poddasza) a wełną, zrobię przerwę (wełnę chce położyć na jętkach, a sufit zrobić pod jętkami), to folię paroizolacyjną lepiej położyć na jętkach, bezpośrednio pod wełnę, czy też bezpośrednio nad płytami, dokleić do profili CD ? Czy to w ogóle nie ma znaczenia gdzie ona będzie.

 

A może nie powinno się takiej przerwy zrobić? jeśli tak do dlaczego?

ps. przerwa wyjdzie około 20 cm.

 

Ps.2. łatwiej będzie mi na pewną z folią przyklejoną do CD bo nie będzie trzeba przyklejać do każdej jętki dookoła...

 

Lepiej i łatwiej dać folię na stelaż.

 

EDIT: przerwa nie przeszkadza.

Edytowane przez rafał2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...