Ermua 10.02.2015 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 Nie czaje rysunku. poprzednio sufil był jakby za wysoko do plaszczyzny skosu. ud w koszu poszedl mi tak ze prawie dotykal w gornej czesci krokwi koszowej. ps. nie wiem czy o to sie pytasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 11.02.2015 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Profile można zawsze przyciąć szlifierka kątową , tylko musisz wyznaczyć w którym miejscu, do tego potrzebny jest narożnik sufitu (musi być odpowiednio ustawiony) , przykręcasz sznurek murarski na samym rogu sufitu a drugi punkt to narożnik ścian kolankowej, zaznaczasz linie według sznurka i obcinasz profil około 5mm krócej aby zmieścił sie profil ud, przy pomocy łaty/poziomicy ustawiasz w linii ud następnie przykręcasz do niego drugi ud, tym sposobem masz wyznaczony skos z jednej strony z drugiej strony robisz podobnie... Ważne abyś ustawił prawidłowo sufit, jest kilka sposobów zależy od tego jak "skoszona" jest więźba, np. mozesz ustawić kat prosty z profili skrajnych sufitu, nastepny sposób to zmierzyć odstęp jednego i drugiego końca profila od np.deskowania[ATTACH=CONFIG]303720[/ATTACH] Trzeci sposób to zmierzyć od kantu profila do linii ścianki kolankowej( trzeba przedłużyć linię kolankowej pod sufit aby nie mierzyć po skosie), wymiary powinny być niemal identyczne przy dobrze wykonanej więźbie. skąd forumowicz ma wiedzieć jak skoszona jest więźba ? zapytać cieśle co mu robił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 11.02.2015 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Jeszcze jedno moje pytanie związane z zabudową wnęki pod schodami, jak najlepiej rozwiązać łączenie prostopadłe płyty K-G z wytynkowaną ścianą murowaną, już istniejącą. Planuję uniflot ale czy stosować dodatkowo papier lub flizelinę wywiniętą na istniejącą ścianę (chyba wyglądało by to mało estetycznie).Pytanie 2 - rozumiem że należy gruntować wszystkie przecięcia płyt K-G ale czy powierzchnię papierowa płyty też gruntować np. pod uniflot, a później pod gładź wapienną Pytanie 3 - czy pracował ktoś z gładzią gipsową NIda Gładka z firmy Siniat - ktoś doradzi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
palacz66 11.02.2015 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 Witam. Poszukuję kogoś, kto pomógłby mi w zabudowaniu wanny prostokątnej. Z każdej strony musi być odsunięta z tyłu wanny 36cm a z boków o ok 9cm a z przodu ma być wnęka ale nie na dole tylko na środku zabudowy wanny? Jakby był ktoś miły to proszę o email na PW prześlę projekt czy jest to w ogóle do wykonania. A i jeszcze jedno posadzka w tym miejscu co wanna ma stać opuszczona jest o 12cm gdyż jest pod skosem poddasza.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 11.02.2015 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 skąd forumowicz ma wiedzieć jak skoszona jest więźba ? zapytać cieśle co mu robił ? Nie musi tego wiedzieć, wystarczy ze skorzysta z któregoś rozwiązania które podałem a najlepiej aby wszystkie były zastosowane/sprawdzone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.02.2015 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Witam. Poszukuję kogoś, kto pomógłby mi w zabudowaniu wanny prostokątnej. Z każdej strony musi być odsunięta z tyłu wanny 36cm a z boków o ok 9cm a z przodu ma być wnęka ale nie na dole tylko na środku zabudowy wanny? Jakby był ktoś miły to proszę o email na PW prześlę projekt czy jest to w ogóle do wykonania. A i jeszcze jedno posadzka w tym miejscu co wanna ma stać opuszczona jest o 12cm gdyż jest pod skosem poddasza. Pozdrawiam Nie znam szczegółów ale obudowy wanny i zabudowy wokół niej lepiej się robi z bk czyli supreksu. Najcieńsze bloczki to 5cm a to w zupełności wystarcza. Jeśli chodzi o fachowca to znajdź dobrego glazurnika. Każdy glazurnik to też hydraulik, elektryk, tynkarz, szpachlarz, malarz i fachowiec od zabudowy z G-K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
palacz66 12.02.2015 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Nie znam szczegółów ale obudowy wanny i zabudowy wokół niej lepiej się robi z bk czyli supreksu. Najcieńsze bloczki to 5cm a to w zupełności wystarcza. Jeśli chodzi o fachowca to znajdź dobrego glazurnika. Każdy glazurnik to też hydraulik, elektryk, tynkarz, szpachlarz, malarz i fachowiec od zabudowy z G-K. Nie za bardzo wiedzą o co biega. Jak mogłbyś mi email podesłać to bym Ci wysłał o co biega jak masz pojęcie jak to zrobić a napisałeś fachowiec od zabudowy G-K a nim jesteś bez wątpienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.02.2015 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 Nie za bardzo wiedzą o co biega. Jak mogłbyś mi email podesłać to bym Ci wysłał o co biega jak masz pojęcie jak to zrobić a napisałeś fachowiec od zabudowy G-K a nim jesteś bez wątpienia Fotki dostałem. Obejrzałem i... Nie za bardzo wiedzą o co biega. Przecież to prostota! Nic z kosmosu ...dobra bez fałszywej skromności - dla mnie proste Faktycznie chyba lepiej wyrobić na płycie albo część płyta a część bk. Ja nie widzę w tym nic skomplikowanego. Widzę za to dosyć dużą pracochłonność i to że najlepiej robić etapami. Czyli ścianka z tyłu wanny, już na gotowo z płytkami bo wanna będzie przeszkadzać i można ją niechcący uszkodzić. Później wstawić wannę i zrobić przód. Bo chociaż wanna leży na zabudowie to może być problem z jej wstawieniem po całkowitej zabudowie. Po prostu mało miejsca. Dawniej był problem z oświetleniem bo zamiast LED były węże świetlne a one "chodziły" na 230V i były bardziej skomplikowane w mocowaniu. Teraz oryginalne profile do taśm LED to duże ułatwienie. Reasumując - łazienka dla dobrego fachowca ale też za dobre pieniądze. A czasochłonność? W tym czasie dwie łazienki bym klepnął byle proste Jeszcze uwaga! Ze względu na brak rewizji (brak sensownego miejsca na nią) i praktycznie niemożność dojścia pod wannę i do przyłączy za nią należy dać syfon czyszczony od góry a przyłącza baterii na tzw. "sztywnych wężykach" albo nawet na rurach a samą baterię mocowaną od góry. Jeśli zastosować baterię sztorcową z mocowaniem od dołu i z wylewką prysznicową na chowanym wężu (taka jak na projekcie) to trzeba pomyśleć o rewizji - zdejmowanej półce. Takie baterie są awaryjne - szczególnie wąż prysznica. Ładnie - nie zawsze praktyczne. A rewizje dziś w dobie silnych magnesów neodymowych to nie problem zrobić. ps. Inwestor nie chciał zamieszczać rysunków i ja to rozumiem- prywatność. Nadmienię tylko ze zabudowa jest z podświetleniami LED. I pewnie to pogrążyło niektórych wykonawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.02.2015 23:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 do zrobienia bez takich komplikacji o jakich piszesz. Czyli że co? Że zamurować na mocno a jak za 5 lat puści coś to rozkuwać? Z przodu rewizji nie zrobisz a nawet jak zrobisz to nie rozkręcisz syfonu by wyjąć wannę - pamiętaj że wanna stoi na stropie a nie na posadzce. Czyli 10cm niżej. Nie rozkręcisz bo nie dojdziesz. Wiem coś o tym bo raz tak wannę osadzałem ale miałem prostą ściankę bez wnęki, zrobiłem rewizję i jakoś doszedłem ale ciężko. Z boków masz ściany - rewizja odpada. Czyli wanna nie do ruszenia. Jedyna możliwość to syfon czyszczony od góry. Zostaje sprawa baterii. Tu widzę tylko ruchomą - demontowaną półkę. Półka to prosta sprawa. Pozostaje jeszcze sprawa wilgoci pod wanną... jest otwór na wąż prysznica to będzie również woda... ja to średnio widzę. A reszta to prosta sprawa. Ja bym zrobił na technologii mieszanej czyli z wykorzystaniem suporeksu i... no właśnie. Ze względu na przewidywany problem z wilgocią unikałbym płyt G-K. Lepsze byłyby albo płyty Nida Hydro (płyty zewnętrzne - nie zielone!) lub płyty z pianki PCI Pecidur. ...przydałaby się wentylacja strefy pod wanną. Ale jak ją zrobić? Otwory - szczeliny w panelach oświetleniowych? Problem do rozwiązania podczas prac. ...no i jeszcze jedna sprawa. Lubię wklejać mozaikę w trudno dostępne miejsca. Szczególnie krzywą mozaikę i do tego wyeksponowaną światłem. No jest to coś co misie lubią najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 12.02.2015 23:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2015 I jeszcze jedno. Jeśli przyłącze baterii robi się na wężykach to co 2 lata należy je bezwzględnie wymienić. Inaczej można się zdziwić. Lepiej podejście do baterii zrobić na "sztywnym wężyku" czyli rurce karbowanej a przez to elastycznej. Ale ta rurka jest na tyle sztywna że może uniemożliwić zamknięcie półki jeśli półka będzie z baterią. A zrobić rewizję obok baterii to znów problem ze swobodnym dojściem w razie wymiany. To są problemy do pokonania ale wcześniej trzeba to przewidzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
palacz66 13.02.2015 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 I jeszcze jedno. Jeśli przyłącze baterii robi się na wężykach to co 2 lata należy je bezwzględnie wymienić. Inaczej można się zdziwić. Lepiej podejście do baterii zrobić na "sztywnym wężyku" czyli rurce karbowanej a przez to elastycznej. Ale ta rurka jest na tyle sztywna że może uniemożliwić zamknięcie półki jeśli półka będzie z baterią. A zrobić rewizję obok baterii to znów problem ze swobodnym dojściem w razie wymiany. To są problemy do pokonania ale wcześniej trzeba to przewidzieć. Dzięki Rom za rady. prawdopodobnie z rezygnujemy z tej wnęki na środku wanny z przodu a będzie tylko wnęka na dole będzie to dużo łatwiej zrobic. Czyli obmurujemy tył i i boki położony wanne a wtedy przód się zrobi z rewizja po lewej stronie. Wanne kupimy z odpływem bocznym będzie wtedy można dojść do syfonu i baterii. Czyli bloczek 12 tniemy na dole Tak żeby została wnęka ok 12 x 5 cm. Będzie łatwiej to wykonać? A i podswietlenie będzie też na dole wanny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 13.02.2015 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Witam,mam krótkie pytanie. Czy styk płyty ze skosu z płytą poddasza powinien być:1. na styk tylko kantem,2. na zakładkę,3. czy może jedna płyta wchodzić kilka centymetrów pod płyte drugą,4. czy płyty moga się w ogóle nie stykać (przerwa np. 2-3 mm).Który wariant jest prawidłowy.Wiesiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.02.2015 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 widać, że korzeniami sięgasz czasów spędzonych przy betoniarce. Widać że w przeciwieństwie do Ciebie parę łazienek w płytkach, z hydrauliką, elektryką i zabudowami zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.02.2015 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Witam, mam krótkie pytanie. Czy styk płyty ze skosu z płytą poddasza powinien być: 1. na styk tylko kantem, 2. na zakładkę, 3. czy może jedna płyta wchodzić kilka centymetrów pod płyte drugą, 4. czy płyty moga się w ogóle nie stykać (przerwa np. 2-3 mm). Który wariant jest prawidłowy. Wiesiek Ja robię na styk. Jak wychodzi przerwa to ją szpachluję Vario lub Uniflotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.02.2015 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Dzięki Rom za rady. prawdopodobnie z rezygnujemy z tej wnęki na środku wanny z przodu a będzie tylko wnęka na dole będzie to dużo łatwiej zrobic. Czyli obmurujemy tył i i boki położony wanne a wtedy przód się zrobi z rewizja po lewej stronie. Wanne kupimy z odpływem bocznym będzie wtedy można dojść do syfonu i baterii. Czyli bloczek 12 tniemy na dole Tak żeby została wnęka ok 12 x 5 cm. Będzie łatwiej to wykonać? A i podswietlenie będzie też na dole wanny Najpierw trzeba zrobić ściankę za wanną, później dopiero wannę. Rezygnacja z wnęki z przodu umożliwi wstawienie rewizji. Duże ułatwienie ale ładniej będzie wyglądać z wnęką. Chcesz zrobić podcięcie -wnękę na nogi. Jest problem... bo jeśli dasz po całości to wtedy rewizja będzie wyżej. Nad podcięciem. Ze względu na obniżenie wanny wyjdzie akurat w miejscu gdzie jest już ściana wanny i lipa z dostępu pod nią. Ogólnie to wnęka na nogi trąci trochę minioną epoką gdzie do wanny musiał być dobry dostęp bo we wannie robiło się pranie a i spora grupka dzieciaków czekała na mycie. Dziś rezygnuje się z podcięcia ze względów estetycznych. ja bym za dużo nie przerabiał projektu bo ładnie to wygląda a zmiany jakie proponujesz są istotne dla ogólnego wygladu. ...a obudowę-obmurówkę wanny to robi się trochę inaczej. Nie wycina się rowków w bloczkach tylko układa się je tak by nachodziły jeden na drugi. Jedne na leżąco (przycięte po szerokości) a inne na stojąco. I oczywiście różne grubości. Masz do wyboru od 5cm (Ytong) do 36cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
palacz66 13.02.2015 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Najpierw trzeba zrobić ściankę za wanną, później dopiero wannę. Rezygnacja z wnęki z przodu umożliwi wstawienie rewizji. Duże ułatwienie ale ładniej będzie wyglądać z wnęką. Chcesz zrobić podcięcie -wnękę na nogi. Jest problem... bo jeśli dasz po całości to wtedy rewizja będzie wyżej. Nad podcięciem. Ze względu na obniżenie wanny wyjdzie akurat w miejscu gdzie jest już ściana wanny i lipa z dostępu pod nią. Ogólnie to wnęka na nogi trąci trochę minioną epoką gdzie do wanny musiał być dobry dostęp bo we wannie robiło się pranie a i spora grupka dzieciaków czekała na mycie. Dziś rezygnuje się z podcięcia ze względów estetycznych. ja bym za dużo nie przerabiał projektu bo ładnie to wygląda a zmiany jakie proponujesz są istotne dla ogólnego wygladu. ...a obudowę-obmurówkę wanny to robi się trochę inaczej. Nie wycina się rowków w bloczkach tylko układa się je tak by nachodziły jeden na drugi. Jedne na leżąco (przycięte po szerokości) a inne na stojąco. I oczywiście różne grubości. Masz do wyboru od 5cm (Ytong) do 36cm Masz rację z tym, że nie zrobi rewizji. Zrobimy jednak przód z K-G zielonego i juz za gruntujemy płytę i dam folie w płynie i będzie git myślę co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 13.02.2015 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 Witam, mam krótkie pytanie. Czy styk płyty ze skosu z płytą poddasza powinien być: 1. na styk tylko kantem, 2. na zakładkę, 3. czy może jedna płyta wchodzić kilka centymetrów pod płyte drugą, 4. czy płyty moga się w ogóle nie stykać (przerwa np. 2-3 mm). Który wariant jest prawidłowy. Wiesiek Ja robię w taki sposób: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 13.02.2015 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2015 dziękuję za odpowiedź Rom i Rafał2011.Mam drugie krótkie pytanie:Czy między ścianką kolankową nieotynkowaną a przedścianką kolankową z płyt gk na stelażach (wyskość 90 cm) może być wełna tak jak na skosach i suficie, czy styropian może czy powinna zostać pustka. Na tym forum jest odpowiedź pana Wilhelmi ( jak dotąd jedyna), że w przypadku ocieplenia wełną należy uważac na punkt rosy. I nic więcej. Czy ten punkt rosy w tym przypadku jest poważny wykluczający zastsowanie wełny czy jest to bład o małym znaczeniu tzw. pomijany ( często tego słowa używa Rom) i smiało można wełaną ocieplić.Co robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 15.02.2015 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2015 To jest jedna z trudniejszych rzeczy na poddaszu, musisz zrobic najpierw trójkąt zaznaczony na żółto, następnie linię niebieską, obie te linie tak jak pisał Rom wyznaczasz za pomoca linii czarnych czyli kolankowa i sufit. Musisz prawidłowo ustawić skrajny profil na suficie aby mieć "bazę" bo na kolankowej ze zdjecia widać że jest chyba poprawna, ale pewien nie jestem.[ATTACH=CONFIG]303707[/ATTACH] Pierdole nie umiem chyba tego. Dlaczego najpierw musze zrobic ten na zółto? mam ten na dole profil dałem ten przy suficie i przy sznurku traserskim jest ok ale na skraju profilu juz cos brakuje. chyba sie poddam po raz pierwszy w robocie na poddaszu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Akrimka 16.02.2015 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 W UK byłem dwa lata temu i ocieplenie od środka robili w nowych budynkach, więc z zabytkami nie miały nic wspólnego. Tam po prostu stosują technologie która w ich kraju sprawdza się najlepiej. 10 lat temu w Szkocji w Edynburgu... stawiali dom z pustaka ala betonowego albo podwójnej sciana. Od środka na zewnętrznych scianach kleili regips z 5cm wartwa piany na placki, na podłogę na parterze na chiudziak dawali styrodur niebieski 5cm pomiędzy legary, na legarach od spodu nabita była pianka na wytłumienie, na to szły płyty ala OSB na póro kecone do legarów na to dywany. Od zewnątrz tynkowali to zparwa cementową, a ostania wartstwę tynków dawali kolorową pacą na gładko wrzucająć na to na świerzo kamyczki które wtapiały się w to. Poddasza nie pamiętam, ale wełnę dawali ale nie wiem co i jak z folią było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.