Henryka1 19.02.2015 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Mam teraz dla odmiany pytanie trochę lżejsze, nie techniczno-budowlane, ale ważne, myślę że może ktoś to z forumowiczów już przerabiał . Czy kupując w komplecie materiały (płyty, wieszaki, profile i inne) na całe poddasze to obwoiwązuje też taka sama zasada jak przy zakupie porothermu, dachówki, elektryki i hydrauliki czyli jest jakaś kosmiczna cena nazywana u nas "katalogową" publikowana w intrnecie przeważnie przez posredników i duże hurtownie i którą już wstępnie przejżałem (bo producenci przeważnie umywają od tego ręcę i nie sprzedają i ceny też nie podają) i można śmiało nazwijmy to negocjować dużo w dół ( tak jak ostatnio przy zakupie hydrauliki było to około 40%).Czy to przerabialiście, jakieś namiary, czy są dostawy na odległość np. 300 km ( 2 tygodnie temu wełnę Rockwoola na 220 m2 kupiłem z drugiego końca Polski o 2000 zł taniej niż u siebie w mieście po wszystkich rabatach). Oczywiście chodzi mi o tych producentów (marki), których tu polecacie ( głownie dwóch, czy trzech) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 19.02.2015 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Tutaj na forum znalazłem takie dwie opinie ,że : " średnica oczka prętu 6,5mm czyli kupić oryginalne wkręty spax, piszą że np. przy średnicy 6mm, nie jest wymagane nawiercanie" i druga czyjaś opinia "Ja żadnej podkładki nie dawałem. Kupiłem wkręty 6X40 do drewna. Pręt (oczko nie wypada) i mocno trzyma. Czyli te 6x40 byłyby dobre ?. Gdzieś też czytałem na tym wątku, że nie kupować tych czarnych bo lubią pękać. Opinii znajdziesz tyle co montujących. W mojej ocenie, wkręt 6X40 jest ciut za gruby i zdecydowanie za krótki. Raczej 5X50 tzw. "złote" na bita PZ. Czemu L50 a nie 40; wkręty do innych zawiesi (jak najbardziej czarne ) przy mocowaniu do drewna mają mieć L45mm,a tu dochodzi jeszcze grubość samego pręta i ewentualnie podkładki (tak jak wspominał kolega Plusfoto. Mała rada: jeżeli nie masz wkrętarki z udarem, a wkręt ciężko wchodzi; to przed wkręceniem czubek wkręta "moczysz" w pojemniku ze smarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 19.02.2015 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 ( 2 tygodnie temu wełnę Rockwoola na 220 m2 kupiłem z drugiego końca Polski o 2000 zł taniej niż u siebie w mieście po wszystkich rabatach). Oczywiście chodzi mi o tych producentów (marki), których tu polecacie ( głownie dwóch, czy trzech) Twój zysk Henryka1, ale problem dla firmy ROCKWOOL, że nie potrafi utrzymać "w ryzach" polityki cenowej swoich produktów w hurtowniach dla klienta detalicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
palacz66 19.02.2015 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Witam.Czym mam gruntować świeżo po szpachlowane i przeszlifowane poddasze? W pobliżu tylko mrówka a w niej tylko coś takiego http://www.leroymerlin.pl/farby/przygotowanie-podloza/grunty/opinie-farba-lateksowa-gruntujaca-sentic,p337772,l1787.htmlczy to się nadaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 19.02.2015 23:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 Opinii znajdziesz tyle co montujących. W mojej ocenie, wkręt 6X40 jest ciut za gruby i zdecydowanie za krótki. Raczej 5X50 tzw. "złote" na bita PZ. Czemu L50 a nie 40; wkręty do innych zawiesi (jak najbardziej czarne ) przy mocowaniu do drewna mają mieć L45mm,a tu dochodzi jeszcze grubość samego pręta i ewentualnie podkładki (tak jak wspominał kolega Plusfoto. Mała rada: jeżeli nie masz wkrętarki z udarem, a wkręt ciężko wchodzi; to przed wkręceniem czubek wkręta "moczysz" w pojemniku ze smarem. o.k. przekonuje mnie to że mają być dłuższe (chcę spokojnie spać). Znalazłem już w google te złote 5x50 i 6x50, sprawdzę czy ten grubszy 6x50 będzie wchodził w ten mocujący pręt, plus podkładka, jak nie to pójdą te 5x50. wielkie dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 20.02.2015 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Witam. http://www.leroymerlin.pl/farby/przygotowanie-podloza/grunty/opinie-farba-lateksowa-gruntujaca-sentic,p337772,l1787.html czy to się nadaje? Przeczytaj co jest napisane na odwrocie opakowania. Z reguły jest taki dopisek: podłoża silnie chłonne (a do takich należą gładzie) wcześniej zagruntować. Znalazłem już w google te złote 5x50 i 6x50, sprawdzę czy ten grubszy 6x50 będzie wchodził w ten mocujący pręt, plus podkładka, jak nie to pójdą te 5x50. wielkie dzięki za pomoc Bez problemu znajdziesz te wkręty w Darmecie i w ToWo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.02.2015 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 (edytowane) o.k. przekonuje mnie to że mają być dłuższe (chcę spokojnie spać). Znalazłem już w google te złote 5x50 i 6x50, sprawdzę czy ten grubszy 6x50 będzie wchodził w ten mocujący pręt, plus podkładka, jak nie to pójdą te 5x50. wielkie dzięki za pomoc Jeśli wieszak będzie montowany od spodu jętki-krokwi i wkręt będzie narażony na wyrywanie to ok. Trzeba mocniejsze i dłuższe. Ale jeśli wieszak będzie mocowany z boku - a tak się przeważnie montuje - to wtedy wkręt jest narażony na siły ścinające a nie wyrywające więc nie ważna jest jego przesadna długość. W takim wypadku 30-35mm długości spokojnie wystarczy. Nie wierzysz? Weź na próbę przykręć pręt z wieszakiem na zwykłym wkręcie do płyt z gwintem do drewna o długości 35mm (TD3,5x35) i uwieś się na tym. Jeśli nie ważysz 300kg to daję głowę że nie zerwiesz wkręta. Zawiesie jet tak mocne jak mocne jest najsłabsze ogniwo. Dla dobrego wieszaka siłą niszczącą jest około 80kg, ale najsłabsze ogniwo to profil wpięty w wieszak. Jeśli stelaż jest systemowy jednego producenta to można przyjąć że 80kg jest obciążeniem niszczącym całość (nośność obliczeniowa to 40kg). Dla profili 0.5 to jeszcze mniej. Ale oczywiście spokojnie można przewiercić jętkę i zamocować pręt na szpilkach M8 z podkładkami poszerzonymi i nakrętkami... tylko ja się pytam po co? Jak dasz wkręty żółte 4-4,5 x 35-40 to spokojnie słonia powiesisz a będziesz wkręcać wkrętarką a nie młotem udarowym Edytowane 20 Lutego 2015 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.02.2015 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Przeczytaj co jest napisane na odwrocie opakowania. Z reguły jest taki dopisek: podłoża silnie chłonne (a do takich należą gładzie) wcześniej zagruntować. (...) No to jak już będzie zagruntowane to po co gruntować drugi raz farbą? A może lepiej zastosować tą farbę: Farba Forste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.02.2015 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 o.k. przekonuje mnie to że mają być dłuższe (chcę spokojnie spać). Znalazłem już w google te złote 5x50 i 6x50, sprawdzę czy ten grubszy 6x50 będzie wchodził w ten mocujący pręt, plus podkładka, jak nie to pójdą te 5x50. wielkie dzięki za pomoc Jak już wspomniałem zawsze można przewiercić na wylot i dać szpilkę M8 z podkładkami poszerzonymi i nakrętkami.... sen będzie spokojniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 20.02.2015 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Jak już wspomniałem zawsze można przewiercić na wylot i dać szpilkę M8 z podkładkami poszerzonymi i nakrętkami.... sen będzie spokojniejszy DZIĘKI Rom-Kon rozumiem Cię. Ale jak to się mówi dla komfortu psychicznego (bedę pod tym spał) to wolę dać maksymalne tak jak doradził kolega kkkk-kp, tym bardziej że koszt porównywalny, a otwór w haku (dzwoniłem dzisiaj) jest c.a. 6,5 czyli 6,0 wlezie. Z bajerami różnej maści to mogę dać se spokój, ale tam gdzie bezpieczeństwo to wolę na zimne dmuchać. Przepraszam, że przez tylko zwykłe śruby rozkręciłem aż tak ten wątek, ale jak tutaj ludzie prubóją monować to sami ( ja też) to napewno się to przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.02.2015 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 (edytowane) DZIĘKI Rom-Kon rozumiem Cię. Ale jak to się mówi dla komfortu psychicznego (bedę pod tym spał) to wolę dać maksymalne tak jak doradził kolega kkkk-kp, tym bardziej że koszt porównywalny, a otwór w haku (dzwoniłem dzisiaj) jest c.a. 6,5 czyli 6,0 wlezie. Z bajerami różnej maści to mogę dać se spokój, ale tam gdzie bezpieczeństwo to wolę na zimne dmuchać. Przepraszam, że przez tylko zwykłe śruby rozkręciłem aż tak ten wątek, ale jak tutaj ludzie prubóją monować to sami ( ja też) to napewno się to przyda. Jak już tak bardzo chcesz te fi6 to weź wkręty z łbem maszynowym na klucz. Założysz kluczyk nasadowy na wkrętarkę. Zaletą tego jeszcze będzie to że można przykręcać bez podkładek. Tylko do takich średnic to już bardzo porządna wkrętarka - zakrętarka z udarem. ...zdasz relację jak idzie wkręcanie wkrętów 6x50? Może być ciekawie Edytowane 20 Lutego 2015 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 20.02.2015 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 No to jak już będzie zagruntowane to po co gruntować drugi raz farbą? A może lepiej zastosować tą farbę: Farba Forste Zrozumiałbym pytane zadane przez amatora, ale nie rozumiem czemu o takie rzeczy pyta się wykonawca. Farba, którą zalinkowałeś również w pewnych sytuacjach wymaga wcześniejszego gruntowania, a w przypadku gipsów można je zagruntować: http://chems.pl./tfile/Forste_KT.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 20.02.2015 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Ron Chyba zaczne powoli kleić te płyty temp w nocy koło zera mają być więc chyba zaryzykuje. Co prawda na klejach do katon gipsu piszą że minimalna temp +5 ale dom mam z zewnątrz ocieplony to może w nocy nie będzie aż tak bardzo spadać . Doradzisz co byś zrobił na moim miejscu ? Może jakis piecyk gazowy wstawię na poddasze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 20.02.2015 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Jak już tak bardzo chcesz te fi6 to weź wkręty z łbem maszynowym na klucz. Założysz kluczyk nasadowy na wkrętarkę. Zaletą tego jeszcze będzie to że można przykręcać bez podkładek. Tylko do takich średnic to już bardzo porządna wkrętarka - zakrętarka z udarem. ...zdasz relację jak idzie wkręcanie wkrętów 6x50? Może być ciekawie o.k., ale dopiero około lipca, teraz zdobywam dopiero wiedzę na tym formu głownie i szukam promocji w materiałach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.02.2015 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Ron Chyba zaczne powoli kleić te płyty temp w nocy koło zera mają być więc chyba zaryzykuje. Co prawda na klejach do katon gipsu piszą że minimalna temp +5 ale dom mam z zewnątrz ocieplony to może w nocy nie będzie aż tak bardzo spadać . Doradzisz co byś zrobił na moim miejscu ? Może jakis piecyk gazowy wstawię na poddasze ? Tylko nie piecyk gazowy!!! Zawilgocisz wszystko! Spaliny z gazu mają dużo wody. Gaz nie nadaje się do ogrzewania na budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.02.2015 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Zrozumiałbym pytane zadane przez amatora, ale nie rozumiem czemu o takie rzeczy pyta się wykonawca. Farba, którą zalinkowałeś również w pewnych sytuacjach wymaga wcześniejszego gruntowania, a w przypadku gipsów można je zagruntować: http://chems.pl./tfile/Forste_KT.pdf Bo wykonawca ma już dwudziestoletnie doświadczenie i niejedną próbę przeprowadzoną na farbach Perfekta i Forste. I stwierdzam że gładzie gipsowe można malować - gruntować tymi farbami bez wcześniejszego gruntowania. Jedna i druga farba przeszły próbę naklejonej taśmy (Forste w zeszły wtorek) i to taśmy wzmocnionej do wykładzin, dwustronnej. Po naklejeniu taśmy i "przyprasowaniu" jej palcem oderwałem ją (oczywiście delikatnie zgodnie ze sztuką odklejania taśm) a farba pozostała nieuszkodzona. Więc co ma dać gruntowanie unigruntem? Dodam jeszcze że te farby psuję ze względu na większy dodatek wody niż zalecają to producenci. Przy perfekcie to jest około 20% wody a przy forste 10%. I tak zepsuta przeze mnie farba przechodzi ekstremalny test ekstremalnej taśmy. Czyli jednym słowem muszą to być bardzo dobre farby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 20.02.2015 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Jaką pierwszą rzecz robi wykonawca (czy to amator czy profesjonalista) gdy ma do czynienia z nieznanym sobie produktem? Czyta co jest na nim napisane, ewentualnie uzupełnia informacje na stronie producenta i w razie niejasności kontaktuje się z działem technicznym. To chyba jasne? Więc jeżeli użytkownik palacz66 pyta się czy może użyć farby gruntującej bezpośrednio na gips, to logicznym się powinna wydawać moja odpowiedź, żeby uważnie przeczytał co jest napisane na opakowaniu. Tak się składa, że większość tych farb gruntujących wymaga jednak mało chłonnych podłoży, i w takim przypadku jest zamieszczona informacja, że podłoże takie musi być wcześniej zagruntowane. Na rynku są dziesiątki produktów, i użytkownik kkkk-kp nie musi ich wszystkich znać.Wracając do produktu który tak ładnie zareklamowałeś. Zakładam, że jest to dobry produkt. To czy mając stan zastany (na ściany nałożoną wcześniej gładź, którą można gołą ręką szlifować - wiesz o jakim produkcie myślę) to czy mimo to położyłbyś wspomnianą farbę bezpośrednio na nią, czy jednak tą gładź wcześniej byś wzmocnił? Oczywiście jest to pytanie retoryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 21.02.2015 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Jaką pierwszą rzecz robi wykonawca (czy to amator czy profesjonalista) gdy ma do czynienia z nieznanym sobie produktem? Czyta co jest na nim napisane, ewentualnie uzupełnia informacje na stronie producenta i w razie niejasności kontaktuje się z działem technicznym. To chyba jasne? Więc jeżeli użytkownik palacz66 pyta się czy może użyć farby gruntującej bezpośrednio na gips, to logicznym się powinna wydawać moja odpowiedź, żeby uważnie przeczytał co jest napisane na opakowaniu. Tak się składa, że większość tych farb gruntujących wymaga jednak mało chłonnych podłoży, i w takim przypadku jest zamieszczona informacja, że podłoże takie musi być wcześniej zagruntowane. Na rynku są dziesiątki produktów, i użytkownik kkkk-kp nie musi ich wszystkich znać. Wracając do produktu który tak ładnie zareklamowałeś. Zakładam, że jest to dobry produkt. To czy mając stan zastany (na ściany nałożoną wcześniej gładź, którą można gołą ręką szlifować - wiesz o jakim produkcie myślę) to czy mimo to położyłbyś wspomnianą farbę bezpośrednio na nią, czy jednak tą gładź wcześniej byś wzmocnił? Oczywiście jest to pytanie retoryczne. Po pierwsze. Dzwoniłem do działu technicznego producenta z pytaniem czy można stosować taką to a taką farbę. Oficjalnie odpowiedział że produkują lepszą, specjalnie przystosowaną (i dużo droższą!) farb do takich celów i właśnie ta farba jest dedykowana... po chwili nieoficjalnie powiedział że farba o którą pytałem też jest dobra i spokojnie można jej użyć. Miałem wiele rozmów z działami technicznymi różnych firm i wiele rozmów było podzielonych na stanowisko oficjalne (uzgodnione z działem marketingu) i nieoficjalne czyli zdrowy rozsądek. Wiele produktów specjalistycznych jak np. farby typowo do łazienki czy kuchni to nic innego jak dobre farby ogólnego stosowania tyle że marketingowiec nakleił inną nalepkę na kubełek. Ale i tak wszystko jest lane z jednej beczki. Karty katalogowe też są tworzone pod dyktando marketingowców Druga sprawa. Gładź szlifowalna kocim ogonem... i co? Unigrunt ma spowodować że ta gładź będzie się lepiej trzymała podłoża? Już lepiej ją przybić papiakami do ściany - lepsze rozwiązanie niż "wzmacnianie" gów... gładzi równie gów... gruntem. jak się spieprzy fundament to dachem już tego nie naprostujesz.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 21.02.2015 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Karty katalogowe też są tworzone pod dyktando marketingowców Nic w tym odkrywczego. Co innego z kartami technicznymi, to już jest dokument pod niczyje dyktando nie pisany. Druga sprawa. Gładź szlifowalna kocim ogonem... i co? Unigrunt ma spowodować że ta gładź będzie się lepiej trzymała podłoża? I znowu to samo Jesteś wykonawca ( jak sam napisałeś o sobie "z dwudziestoletnim doświadczeniem", i pytasz się mnie czy do wzmocnienia gładzi która do najmocniejszych nie należy, używać środka uniwersalnego? Tym razem Ci odpowiem; nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Super 21.02.2015 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Witam. Czym mam gruntować świeżo po szpachlowane i przeszlifowane poddasze? W pobliżu tylko mrówka a w niej tylko coś takiego http://www.leroymerlin.pl/farby/przygotowanie-podloza/grunty/opinie-farba-lateksowa-gruntujaca-sentic,p337772,l1787.html czy to się nadaje? Ja zawsze gruntuje wszelkie gipsy , zeby przyspieszyc robote , dolewam farby do gruntu 1:4 (na oko to nie apteka ) i za jednym strzalem mam zagruntowane i lekko biale . Przy bialych gipsach lub bialej plycie G-K wystarcza jeszcze jedno malowanie i jest gotowe i pewne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.