palacz66 22.02.2015 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Proszę kogoś z forum o wstawienie zdjęć po szlifowania poddasza? Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Super 22.02.2015 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 jezeli szlifowales recznie ( a zakladam ze tak bylo i nie posiadasz zyrafy z odkurzaczem ) to zagruntuj szlifowane powierzchnie (opcjonalnie wymieszany z farba jezeli bedziesz malowal na bialo ) . Jezeli na kolor to nie ma sensu dikladac farby do gruntu bo i tak bedziesz malowal potem dwa razy . A co bys chcial zobaczyc na takich zdieciach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
palacz66 22.02.2015 08:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Po prostu wydaje mi się, że po wyszlifowane nam takie malutkie wglebienia dziesiąte milimetra wygląda to dziwnie i tylko to widać jak światło halogena pada na płytę od dołu i jest cien wtedy takie coś się pojawia i nie wiem czy to jeszcze raz szpachlowac czy dać se na spokój przecież nikt z halogen em po ścianach nie będzie latać. A po malowaniu pewnie wszystko delikatnie się zrowna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 22.02.2015 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 (...)(opcjonalnie wymieszany z farba jezeli bedziesz malowal na bialo ) . Jezeli na kolor to nie ma sensu dikladac farby do gruntu bo i tak bedziesz malowal potem dwa razy . A co bys chcial zobaczyc na takich zdieciach ? Efekt malowania farbą z gruntem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Super 22.02.2015 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Po prostu wydaje mi się, że po wyszlifowane nam takie malutkie wglebienia dziesiąte milimetra wygląda to dziwnie i tylko to widać jak światło halogena pada na płytę od dołu i jest cien wtedy takie coś się pojawia i nie wiem czy to jeszcze raz szpachlowac czy dać se na spokój przecież nikt z halogen em po ścianach nie będzie latać. A po malowaniu pewnie wszystko delikatnie się zrowna masz racje , nikt nie bedzie twoich scian ogladal pod halogen ( kiedys 500 wat , tera coraz czesciej 200 wat bo srodowisko ) . Ja robie tak : podczas pracy uzywam halogen 200 wat , jezeli cos widze to poprawiam , jezeli nie to znaczy ze przy 40 - tu watach (lub mniej , jak to czesto jest w domach ) nie zobaczysz nic . Maluj i ciesz sie ze sam to zrobiles . P.S. Nie zapomnij o parapetowce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Super 22.02.2015 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Efekt malowania farbą z gruntem Prosilbym rozszezyc , bo nie rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Super 22.02.2015 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Obaj A co to za różnica? Nie wychodzi wam robota? Wstydzicie się, bo pęka? Raczej nie, to w czym rzecz? Dobrze, że jest dużo różnorodnych materiałów i każdy może wybrać, co mu pasuje. Dodam ci Rafale pewną moją teorię na temat taśm w USA. To goście, którzy bardzo przywiązują się do tradycji szeroko pojętej. Rozumiem zagadnienie, bo z dwoma pracowałem grubo ponad rok. (Nawet, jak w Europie wprowadzili model VW bora, to w stanach musieli zostawić jetta, bo bory nie chcieliby kupować). Jeśli przyzwyczaili się do taśm papierowych, to będą papierowe. Pomimo, że wszystkie nowe materiały typu tuff, aluminiowe narożniki rozwierne, itp. wymyślono w stanach, a lepiej sprzedają się poza. Amerykanie wymyślili też giętki klinkier, ale sprzedaje się tylko poza USA, bo przecież klinkier nie może być giętki. Na maszynkę można założyć wiele materiałów (po niewielkich przeróbkach). Maszynką pracowałem jakieś 8 lat temu - identyczna, jak ta do taśm klejących - więc żadne cudo. Nasze poddasza szybciej robi się bez maszynki, bo tą najlepiej stosować przemysłowo, na dużych prostych konstrukcjach. Gdyby u nas 90 procent powierzchni (jak w stanach) wykonane byłoby w systemie suchej zabudowy, to maszynki też byłyby w powszechnym użyciu. Ty Rafał nastawiasz się negatywnie do niezgodnych z twoją teorią wypowiedzi i już nie wnikasz w treść - stąd nieporozumienia. Ja nie pisałem, że to zła technologia, lub że z papierem wychodzi wielkie g........ . Napisałem, że moim zdaniem, to miniona epoka i przejdzie do lamusa, bo nowe rozwiązania są lepsze. Bo np. taką tuff masz tak naprawdę do wszystkiego - połączenia, narożniki, wzmocnienia a nie wiem, czy wiesz, że stosowana jest nie tylko do g-k. Ponadto np. tuff jest idiotoodporna (to potoczne określenie i nie chcę nikogo urazić). A materiał, który wybacza błędy i zachowuje skuteczność, to bardzo, bardzo dużo. Po co linkować filmy, jesteśmy profesjonalistami i to wszystko znamy. A brytfanki (foremki do ciast) z paskami na rękę stosowane do masy szpachlowej nie są fajne? Nie wydaje się wam, że to raczej sprawa osobistych preferencji i upodobań? Taka rzecz z masami szpachlowymi: ja nie lubię mas rigipsa, bo mi nie leżą. Czy ci, co je stosują, to głupole? Czy będę wam wmawiał, że tylko nida, bo ja jestem bardzo zadowolony? Rozmawiałem z Romem o węgarku przy nadprożu okna. Przecież się nie pokłóciliśmy o to, kto ma rację. On widzi to tak, a ja inaczej. Obaj robimy skutecznie (mam nadzieję) i wymieniliśmy doświadczenia. Zawsze to nauka dla obu. absolutnie popieram , ja np. uzywam zawsze tasmy z flizeliny i nigdy nie ma pekniec . cokomu lepiej lezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 23.02.2015 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Prosilbym rozszezyc , bo nie rozumiem Wejdź w ten link i poczytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 23.02.2015 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 No i jest problem. Z wiedzy na tym wątku dowiedziałem się, że ma być 19 cm wysunięty grzybek od krokwi na skosie ( 15 cm wełna, 3 cm profil i 1 cm luzu na wypadek w nierównościach krokwi ). Chcę zamówić cały komplet od jednego z tych ważniejszych producentów, a oni produkują grzybki maksymalnie 25 cm. Pozostaje 6 cm.Czy te 6 cm ewentualnie 7 cm na zamocowanie do krokwi 2 wkrętami do drewna fi 5x30 (15 mm od krawędzi krokwi) jest wystarczające czy nie ?. Z góry dziękuję za pomoc. Kupno grzybka od innego producenta nie wchodzi w rachubę. Na grzybkach będzie CD 60 grubość 0,6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 23.02.2015 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) No i jest problem. Z wiedzy na tym wątku dowiedziałem się, że ma być 19 cm wysunięty grzybek od krokwi na skosie ( 15 cm wełna, 3 cm profil i 1 cm luzu na wypadek w nierównościach krokwi ). Chcę zamówić cały komplet od jednego z tych ważniejszych producentów, a oni produkują grzybki maksymalnie 25 cm. Pozostaje 6 cm. Czy te 6 cm ewentualnie 7 cm na zamocowanie do krokwi 2 wkrętami do drewna fi 5x30 (15 mm od krawędzi krokwi) jest wystarczające czy nie ?. Z góry dziękuję za pomoc. Kupno grzybka od innego producenta nie wchodzi w rachubę. Na grzybkach będzie CD 60 grubość 0,6. teoretycznie powinno wystarczyć ale jeśli dach krzywy i będzie trzeba go naprostować to może grzyba nie wystarczyć. Ja wolę koelnera bo ma grzybki 270mm. edit: i uprzedzam zarzut że koelner ma luzy - jeszcze nikomu sufity i skosy nie pospadały na głowę. A sam luz może mieć zbawienne właściwości bo profil który jest narażony na ruch (a na poddaszu zawsze coś pracuje!) może się swobodnie przesuwać. Zabudowa jest bardziej elastyczna. Ale to moje prywatne zdanie. Edytowane 23 Lutego 2015 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 23.02.2015 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 teoretycznie powinno wystarczyć ale jeśli dach krzywy i będzie trzeba go naprostować to może grzyba nie wystarczyć. Ja wolę koelnera bo ma grzybki 270mm. tylko czy ten grzybek koelnera zadziała prawidłowo ( nie będzie dużych luzów, nie będzie się wypinał itp.) z tym CD 60 ULTRASTIL Rigipsa, czy ktoś to już przerabiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 23.02.2015 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 tylko czy ten grzybek koelnera zadziała prawidłowo ( nie będzie dużych luzów, nie będzie się wypinał itp.) z tym CD 60 ULTRASTIL Rigipsa, czy ktoś to już przerabiał. No jakoś nie słychać by koelner się masowo wypinał i sufity spadały. Wieszaki rigipsa są dobre, mocne i drogie. W przypadku nastawienia na system p.poż to tylko one. Ale do systemu należy też 2x płyta fire. Same wieszaki i profile rigipsa to żaden system. Średnio co 10 budowę robię na rigipsie a rszta to głównie koelner lub budmat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 23.02.2015 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Kupno grzybka od innego producenta nie wchodzi w rachubę. Na grzybkach będzie CD 60 grubość 0,6. CD60 firmy Rigips nie ma grubości 0.6, ma grubość 0.55. ( tylko profile CW50, 75 i 100 Ultrastil mają grubość 0.6mm) Wysoką jakość ten profil zawdzięcza głębokiej ryfli. To że profil CD MUSI mieć grubość 0.6 by być godnym polecenia, jest tylko jednym z infantylnych mitów budowlanych Podaję Ci tę informacje, jako ciekawostkę Wybrałeś mercedesa, to nie wypada w nim jeździć w sandałach i skarpetach..... czyli nie chodzimy na skróty. System tej firmy sprawdzi się tylko jeżeli pracujesz od początku do końca na materiałach firmy Rigips. Mała przestroga; każde zawiesie Rigips ma nabite logo, w razie problemów z systemem (gwarancja), nie trzeba nawet demontować płyt, żeby sprawdzić jakie i czyje elementy zostały użyte (kamera inspekcyjna). Nie odpowiem na Twoje pytania (przynajmniej teraz) dotyczące długości wieszaków, sądzę że większą satysfakcję sprawi Ci jak sam rozwiążesz ten problem Ja Ci tylko wskażę, gdzie znaleźć odpowiedz na Twoje pytanie; porównaj dwa systemy Rigips 4.70.04 i 4.70.07 Edytowane 23 Lutego 2015 przez kkkk-kp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin.sto1 23.02.2015 23:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Mam mały domek z poddaszem częściowo nieużytkowym. Dach z dachówką bez deskowania+ membrana paro przepuszczalna. Część tego nieużytkowego poddasza będzie "używana" na graciarnię,reszta w ogóle nieużywana i dobrze ocieplona na stropie. W tej części w ogóle nieużywanej chcę dać wełnę między krokwie bo mam ją już kupioną. Pytanie-czy na wełnę coś tam dać (folie, folie paro przepuszczalną) ? czy tak to zostawić( sama wełna zasznurkowana ) ?A co w części techniczno-użytkowej? Tam ocieplony tylko dach. Też folia i na to np płyta osb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 24.02.2015 00:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 CD60 firmy Rigips nie ma grubości 0.6, ma grubość 0.55. ( tylko profile CW50, 75 i 100 Ultrastil mają grubość 0.6mm) Wysoką jakość ten profil zawdzięcza głębokiej ryfli. To że profil CD MUSI mieć grubość 0.6 by być godnym polecenia, jest tylko jednym z infantylnych mitów budowlanych Podaję Ci tę informacje, jako ciekawostkę Wybrałeś mercedesa, to nie wypada w nim jeździć w sandałach i skarpetach..... czyli nie chodzimy na skróty. System tej firmy sprawdzi się tylko jeżeli pracujesz od początku do końca na materiałach firmy Rigips. Mała przestroga; każde zawiesie Rigips ma nabite logo, w razie problemów z systemem (gwarancja), nie trzeba nawet demontować płyt, żeby sprawdzić jakie i czyje elementy zostały użyte (kamera inspekcyjna). Nie odpowiem na Twoje pytania (przynajmniej teraz) dotyczące długości wieszaków, sądzę że większą satysfakcję sprawi Ci jak sam rozwiążesz ten problem Ja Ci tylko wskażę, gdzie znaleźć odpowiedz na Twoje pytanie; porównaj dwa systemy Rigips 4.70.04 i 4.70.07 Zgadzam się z Tobą w 100%, dlatego się dziwię, że Rigips nie robi wieszaków 270 mm. Oni po prosu uważają, rozmawiałem dzisiaj z działem technicznym, że do wełny 15 cm długośc 250 mm jest jak najbardziej wystarczająca, gdyż nie widzą potrzeby wysuwania ich na 18 cm tylko na 15 cm, lekki docisk wieszaka nie szkodzi izolacyjności wełny. A wówczas jest 10 cm na przykęcenie do krokwi. Myślę, że trzeba im zawierzyć i tak zrobić. Dziekuję wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 24.02.2015 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Jeden z systemów Rigips (4.70.07) pozwala na bezproblemowe zastosowanie docieplenia poddasza 35 - 40 centymetrową warstwą (właściwie to dwie warstwy) wełny Z tym dociskanie wełny, to naprawdę ostrożnie (szczelina wentylacyjna od strony deskowania) - w tym (prawidłowy montaż docieplenia) to najlepiej Ci doradzi obecny tu doradca techniczny firmy ROCKWOOL ( o ile pamiętam, to stosujesz ten produkt - też dobry wybór, trochę z tą wełną pracowałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek W 24.02.2015 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Jako, że zostałem przywołany dorzucę swoje uwagi:1. Wełna pod krokwiami nie musi być dociśnięta przez profil CD. Można paski wełny włożyć w profile, a następnie wypełnić przestrzeń pomiędzy profilami. Wówczas przy grubości 15 cm wieszak wypuszczamy 15 cm. Film na kanale Youtube przedstawia taki montaż.2. Ściskanie wełny powoduje spadek jej oporu cieplnego. Opór cieplny to wynik podzielenia grubości wełny przez jego lambdę. Od kiedy wynik dzielenia dostajemy taki sam jeżeli licznik maleje, a mianownik pozostaje stały. Opór cieplny ściśniętej wełny R=0,13/0,035 =3,71 czyli 15% mniejszy niż opór cieplny R=0,15/0,035=4,28.3. Na rynku jest jeszcze paru dostawców/producentów akcesoriów do suchej zabudowy np. Metpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 24.02.2015 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 (edytowane) Jako, że zostałem przywołany dorzucę swoje uwagi: 1. Wełna pod krokwiami nie musi być dociśnięta przez profil CD. Można paski wełny włożyć w profile, a następnie wypełnić przestrzeń pomiędzy profilami. Wówczas przy grubości 15 cm wieszak wypuszczamy 15 cm. Film na kanale Youtube przedstawia taki montaż. (...) Niestety film filmem a życie swoje. Technologia przeniesiona z czasów gdy drugą warstwę dawało się 5cm. I zdaje to egzamin tylko przy cienkich wełnach ale już przy 10-15cm to raczej nie. Każde cięcie to potencjalny mostek. A przy profilu są dwa cięcia. Wełna szklana jest jeszcze elastyczna i ewentualną szczelinę może zamknąć. Wełna skalna nie jest tak elastyczna i szczelina pozostanie. Do tego kawałki wełny pomiędzy profilami nie chcą się trzymać.- wełna skalna jest ciężka i wypada. Tak więc lepiej poświęcić te 3cm i nie utrudniać sobie życia a zarazem zrobić szczelniejszą izolację. ...spróbujcie uciąć równo pasek wełny grubości 15cm i szerokości 6cm czyli 6cm x 15cm x 100cm (długość). A później ten pasek jeszcze wsadzić bez uszkodzenia w profil... i tak 400mb profili. Powodzenia... Edytowane 24 Lutego 2015 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kkkk-kp 24.02.2015 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Jako, że zostałem przywołany Nie pierwszy i nie ostatni raz ; i jako doradca, a może i czasami rozjemca ad.1 Oczywiście, że wełna nie powinna być ściskana ( dobrze to opisałeś w punkcie 2 i Henryka1 też nie musi nic dociskać, wystarczy, że zamiast profili Ultrastil, zastosuje Rigistil i "grzybki" do nich 300mm), bo co w końcu jest izolatorem; wełna czy powietrze w niej się znajdujące? Co do wypełniania profili CD wełną, nie sposób nie zgodzić się z Romkiem. Często przy użyciu zawiesi ES wykonawcy "zapominali" o wypełnieniu profili wełną. Przy tzw. grzybkach nie ma tego problemu - przebijamy wełnę przez niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin.sto1 24.02.2015 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Ponawiam pytanie: Mam mały domek z poddaszem częściowo nieużytkowym. Dach z dachówką bez deskowania+ membrana paro przepuszczalna.Część tego nieużytkowego poddasza będzie "używana" na graciarnię,reszta w ogóle nieużywana i dobrze ocieplona(30cm styropianu na stropie). W tej części w ogóle nieużywanej chcę dać wełnę między krokwie bo mam ją już kupioną. Pytanie-czy na wełnę coś tam dać (folie, folie paro przepuszczalną) ? czy tak to zostawić( sama wełna zasznurkowana ) ?A co w części techniczno-użytkowej? Tam ocieplony tylko dach. Też folia i na to np płyta osb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.