Yarecky 20.04.2015 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 WitamPrzymierzam się do izolowania poddasza pianą natryskową. Na krokwiach będzie 6cm piany i trzeba będzie zamocować wcześniej uchwyty do konstrukcji GK. Mógłby mi ktoś doradzić jaki rozstaw uchwytów zastosować , jak je zamocować (wzdłuż czy poprzecznie) i w jakich rozstawach? Dach ma dwuspadowy, rozstaw krokwi ok. 80cm.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 20.04.2015 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Nie powinno to przeszkadzać. Może być tylko jeden profil. Dziękuję Ci za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 20.04.2015 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Witam Przymierzam się do izolowania poddasza pianą natryskową. Na krokwiach będzie 6cm piany i trzeba będzie zamocować wcześniej uchwyty do konstrukcji GK. Mógłby mi ktoś doradzić jaki rozstaw uchwytów zastosować , jak je zamocować (wzdłuż czy poprzecznie) i w jakich rozstawach? Dach ma dwuspadowy, rozstaw krokwi ok. 80cm. Pozdrawiam Nigdy nie robiłem na pianie i raczej robić nie będę (sprawa nieopłacalna) wiec niestety nie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 20.04.2015 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam Przymierzam się do izolowania poddasza pianą natryskową. Na krokwiach będzie 6cm piany i trzeba będzie zamocować wcześniej uchwyty do konstrukcji GK. Mógłby mi ktoś doradzić jaki rozstaw uchwytów zastosować , jak je zamocować (wzdłuż czy poprzecznie) i w jakich rozstawach? Dach ma dwuspadowy, rozstaw krokwi ok. 80cm. Pozdrawiam Idziesz po bandzie więc, profile (wieszaki) max co 50cm. Uwaga natrysk tylko przy pokryciu płyta OSB4 , z zamocowanym panelem kanałowym. Chyba, że masz dodatkowe krycie dachówką. I jeszcze jedno, (na naszą strefę klimatyczną) pianka to wysoka przepuszczalność cieplna, i tu rada nie mniej pianki ot.kom. jak 25cm. Wieszaki wysuwasz na tyle co przy welnie czyli 6cm. Mialem juz doczynienia z ośmioma firmami wykonującym natrysk, a efekty to czarna rozpacz by efekt nazwać izolacja najbardziej rzucają się w oczy pęknięcia pianka - krokwi (to, ze zaleją krokwie 6cm nic nie zmienia mostek liniowy pozostaje bo pekniecie jest tylko zamaskowane.. Edytowane 20 Kwietnia 2015 przez FlashBack Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcolo 22.04.2015 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam, podepnę się pod temat, jestem w trakcie ocieplania sufitu na poddaszu. Mam pewien dylemat jeżeli chodzi o ocieplenie sufitu. Jeżeli chodzi o warstwy to tak sobie to wymysliłem od dołu1. płyta k-g2. folia paroizolacyjna3. 15cm wełny między jętki + 10cm pod4. deski(mocowane do jętek) Strych na którym będą układane deski nie będzie ocieplany, podłoga z desek nie zostanie położona na całej powierzchni. Mam pytanie czy zabezpieczyć całą powierzchnie strychu(wełnę) folią pp. Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez marcolo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 22.04.2015 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 Witam, podepnę się pod temat, jestem w trakcie ocieplania sufitu na poddaszu. Mam pewien dylemat jeżeli chodzi o ocieplenie sufitu. Jeżeli chodzi o warstwy to tak sobie to wymysliłem od dołu 1. płyta k-g 2. folia paroizolacyjna 3. 15cm wełny między jętki + 10cm pod 4. deski(mocowane do jętek) Strych na którym będą układane deski nie będzie ocieplany, podłoga z desek nie zostanie położona na całej powierzchni. Mam pytanie czy zabezpieczyć całą powierzchnie strychu(wełnę) folią pp. Na suficie powinna być pełna warstwa izolacji. Minimum taka jak na skosach. W tym wypadku na suficie powinno być 25cm wełny. A jeśli stryszek ma być odizolowany od ekstremalnych temperatur to pomiędzy krokwie dodatkowa wełna której nie wlicza się do warstwy izolacji sufitu. Wełnę na stryszku można zabezpieczyć najlepiej czymś paroprzepuszczalnym - membrana dachowa, mocna agrowłóknina czy geowłóknina. Chodzi o to by wełna nie osypuwała się na głowę jak się wejdzie na stryszek. Jeśli jest to dach prosty np. 2-spadowy to można nawet obić go płytami g-k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 22.04.2015 12:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 Męczę się z tym utykaniem wełny. Widzi ktoś jakieś błędy w umiejscowieniu wieszaków pod CD czy wszystko jest ok? styk skos/sufit styk skos/kolankowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 22.04.2015 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 Męczę się z tym utykaniem wełny. Widzi ktoś jakieś błędy w umiejscowieniu wieszaków pod CD czy wszystko jest ok? styk skos/sufit [ATTACH=CONFIG]314137[/ATTACH] styk skos/kolankowa [ATTACH=CONFIG]314138[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]314139[/ATTACH] Na pierwszej fotce. Albo profile skos-sufit rozsunąć (metoda Flasha czyli na "miękko") albo dosunąć do siebie by je skręcić na sztywno - tak jak ja robię. Zostawiając je tak jak teraz to jest ryzyko że jak przyjdzie ruch ze strony więźby to może zerwać taśmę w narożniku skos-sufit. Reszta wygląda dobrze - weź łatę i sprawdź płaszczyzny bo tego na fotkach nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 22.04.2015 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 Męczę się z tym utykaniem wełny. Widzi ktoś jakieś błędy w umiejscowieniu wieszaków pod CD czy wszystko jest ok? styk skos/sufit [ATTACH=CONFIG]314137[/ATTACH] styk skos/kolankowa [ATTACH=CONFIG]314138[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]314139[/ATTACH] Martwi mnie ten przewodzik nad jętkami (foto 1), brak tynku (pewnie będziesz kleił płyty do ścian, i te nieszczęśnie (błąd) wysunięte wieszaki (profile). Reszta jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 22.04.2015 20:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 (edytowane) Czy peszel z kablem chowamy do profilu? Cd trochę przeszkadza strzałka zielona CD strzałka czerwona wieszak strzałka czarna peszel nie w profilu bo "idzie do dziury w folii" strzałka niebieska w tym miejscu wychodzi co widać na drugim zdjęciu z folii wypuszczamy z kawałkiem peszla czy sam kabel? ps. sorry za zdjęcia jakoś nie oddają sytuacji.To jest sufit wąski 50 cm są dwa profile CD na nim. Ten kołnierz przy kablu taki nie dokończony, bo może ktoś będzie miał zastrzeżenia, więc wole najpierw wiedzieć. Mam jeszcze pytanie czy dobrze kombinuje: Na suficie dwa punkty albo trzy światła. Ostatni kabel wychodzi z peszla i ok. Ale dwa pierwsze muszą być połączone. Miejsce w zielonym kółku wyprowadzacie zazwyczaj dwa peszle z folii i potem już po opłytowaniu łączycie w kostki? Czy może z jednego peszla wywlekacie pętlę i potem przecinacie już po płytowaniu? Zazwyczaj na zdjęciach się widzi pętle wyciągnięte, ale pewnie nie ma peszla. Jakoś nie widzi mi się wyciągnięcie pętli z peszla? Proszę o porade Edytowane 22 Kwietnia 2015 przez Ermua Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 23.04.2015 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 A pewny jesteś że jak będziesz kręcił płytę do tego profilu to peszel i kabel zostaną nienaruszone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 23.04.2015 07:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 Na pierwszej fotce. Albo profile skos-sufit rozsunąć (metoda Flasha czyli na "miękko") albo dosunąć do siebie by je skręcić na sztywno - tak jak ja robię. Zostawiając je tak jak teraz to jest ryzyko że jak przyjdzie ruch ze strony więźby to może zerwać taśmę w narożniku skos-sufit. Reszta wygląda dobrze - weź łatę i sprawdź płaszczyzny bo tego na fotkach nie widać. Myślałem, żeby tam dać V-profil dodatkowo własnej roboty z blachy. Mam giętarkę (jak robiłem dach to kupiłem) więc bym sobie zrobił sam. Ale to zawsze jakiś czas, którego brak.Przesunąć górny wieszak to nie problem, wiec może rzeczywiści szybciej będzie skręcić. Nie za bardzo łapie tylko jak to robisz. Profila odgiąć nie można bo nie będzie trzymał się grzybek. Z kolei takie przebicie i skręcenie wkrętem jak na moim rysunku nie za bardzo mi się widzi. Możesz zdradzić? P.S. Płaszczyzny łatą oczywiście obowiązkowo sprawdzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrio 23.04.2015 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 (edytowane) Martwi mnie ten przewodzik nad jętkami (foto 1), możesz rozwinąć co Cię martwi? Nad jętkami wkładam tam trójkąt z wełny, z wyciętym rowkiem na peszel. Czasem daje paski wełny nad peszlem i pod nim a do tego ten trójkąt miedzy skosem a jętką i tą wielką belką (płatwią). Generalnie jest tam szczelnie ta pustka wypełniona wełną (na ile się da wełna zrobić szczelnie ha ha). Następnie pod to przychodzi od spodu wełna między jętkami. Zrobię dziś wieczorem fotkę jak to robię. Na razie zrobiłem szkic idowy. brak tynku (pewnie będziesz kleił płyty do ścian, Tak będą klejone płyty po płytowaniu sufitu - w takim układzie nie ma chyba problemu. Folia będzie klejona na klej do muru (szczelnie) a na nią pójdzie UD z przyklejoną taśmą akustyczną. To chyba nie ma zastrzeżeń. i te nieszczęśnie (błąd) wysunięte wieszaki (profile). Reszta jest git. Co to znaczy? Edytowane 23 Kwietnia 2015 przez m@rio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 23.04.2015 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 A pewny jesteś że jak będziesz kręcił płytę do tego profilu to peszel i kabel zostaną nienaruszone? W sumie masz racje:o czyli rozciągnąc go w warstwie wełny? tylko czym go przytrzymać. Myślałem o paskach taśmy od profilu do profilu - tak ze trzy - cztery i by się trzymał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 23.04.2015 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2015 Myślałem, żeby tam dać V-profil dodatkowo własnej roboty z blachy. Mam giętarkę (jak robiłem dach to kupiłem) więc bym sobie zrobił sam. Ale to zawsze jakiś czas, którego brak.Przesunąć górny wieszak to nie problem, wiec może rzeczywiści szybciej będzie skręcić. Nie za bardzo łapie tylko jak to robisz. [ATTACH=CONFIG]314203[/ATTACH] Profila odgiąć nie można bo nie będzie trzymał się grzybek. Z kolei takie przebicie i skręcenie wkrętem jak na moim rysunku nie za bardzo mi się widzi. Możesz zdradzić? P.S. Płaszczyzny łatą oczywiście obowiązkowo sprawdzone. Drugi rysunek ale wkręt trafia w sam narożnik profili. Trochę praktyki i ładnie to idzie. Ja najpierw robię obrys sufitu. Później do profila sufitowego przykręcam profil skosu. W ten profil skosu wpinam grzybek i za pomocą łaty łapię płaszczyznę a grzybek przykręcam do krokwi. ...mam przygotowane fotki jak robię całe pomieszczenie w profilach. Lukarna, okno i naroże. Ale niestety brak czasu by wrzucić tu na forum i na fejsa. Może uda mi się w przyszłym tygodniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 24.04.2015 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2015 Czytałem na tym forum wszystko o ściance kolankowej, są tak rozbieżne opinie, że głowa boli. Może by to uporządkować dlatego mam pytania:1. czy może być ścianka kolankowa wykonana z profili CD i UD - wysokość ścianki do 1,2 m, odległość od ściany 15 cm, bo piszą niektórzy i przy okazji mieszają że musi być profil CW i UW,2. profile CD co 40 cm czy muszą być mocowane na stałe do profili UD dolnego i górnego,3. czy profile CD muszą być mocowane dodatkowo na swej długości do ściany (muru) tym pod wieńcem 4. czy górny profil UD musi być zamocowany (skręcony) z dolnym profilem CD z tym ze skosu,5. to że może być w tej ściance wełna mineralna to już wyjaśniliśmy, ale czy też powinna być folia ta sama co na skosie i suficie6. no i inne jakieś praktyczne uwagi w tej ściance kolankowej aby to wszystko trzymało się kupy, np. czy wielkim błędem będzie np. brak tej taśmy wygłuszającej pod profilem UD , jak wykonać wzmocnienie pod zawieszenie pod grzejnik w tej ściance bo wiadomo że zawsze są na niej grzejniki itp. Z góry wielkie dzięki i liczę na opinię tych największych FlashBack i Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 25.04.2015 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 1) Ścianki kolankowe można robić na profilach CD i UD. To są normalne ściany okładzinowe które też całościowo można wykonać na CD. 2) Czy mocować do dolnego i górnego profila UD? ...ja mocuję i u mnie to się sprawdza. 3) jeśli ścianka wyższa to tak ale czy przy 1,2m? Raczej nie potrzeba ale też nie zaszkodzi - wyjątek przy grzejnikach. 4) Są trzy sposoby robienia ścianek. Przed skosem czyli mocowana do krokwi, w trakcie profilowania skosu a wtedy trzeba skręcić bo nie ma się czego trzymać i trzeci sposób czyli po opłytowaniu skosu a wtedy profil UD mocujemy za pomocą kołków MOLLY no chyba że trafimy w profil skosu. 5) Jeśli folia jest szczelnie wykończona na murłacie lub ściance murowej to nie jest potrzebna ale ja daję i tak po całości ścianki. Jeśli niepotrzebne to mała strata... 6) Taśma akustyczna to jest tylko opcja - nie chcesz to nie dawaj. Ale to koszt niewielki więc... Twoja decyzja. Pod grzejniki trzeba dać wzmocnienie. Najlepiej w przewidywanym miejscu mocowania wstawić pionowo deski lub płytę OSB. Tak jak słupek z profila CD czyli pomiędzy profile UD. Płyta OSB jest lepsza bo jak hydraulik przesadzi z grubością wkrętów to deska może pęknąć a płyta OSB nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
S.J. 25.04.2015 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 (edytowane) Witam, kupiłem dom, wybudowany 15 lat temu, nie chce wymieniać dachu ponieważ blacha jest jeszcze dobra. chce wykończyć poddasze, zabieram sie za układanie wełny i mam pytanie czy jest sens dawać folie między krokwie czy to bez sensu? Trzeba by ją było przybijać do krokiew. Macie jakieś inne propozycje? Z góry dziękuje za odpowiedź. Edytowane 25 Kwietnia 2015 przez S.J. zmiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 25.04.2015 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 (edytowane) Folię paraizolacyjną stosuje się raczej pomiędzy GK a wełną patrząc od wewnątrz domu. Jeśli poddasze nie będzie użytkowe to bez sensem jest kładzenie tam foli. Edytowane 25 Kwietnia 2015 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
S.J. 25.04.2015 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2015 (edytowane) Chodzi mi o to że teraz przed położeniem dachówki bądź blachy kładzie się jeszcze folie bodajże paroprzepuszczalną (pomyłka z tą paroizolacyjną). W tej chwili wychodząc na poddasze mam gołą blache, niektórzy ,,fachowcy,, doradzali żeby przybić paski folii paroprzepuszczalnej między krokwie i dopiero kłaść wełne. Wełny nie będe kładł do szczytów tylko na skosach i suficie który zrobie. Nie ma sensu przybijać tych pasków folii nawet w części użytkowej? Edytowane 25 Kwietnia 2015 przez S.J. zmiana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.