Rom-Kon 02.05.2015 13:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 Cześć! Po ciężkich trudach i bojach wreszcie zabieram się za przykręcanie płyt gk. W związku z tym chciałem zapytać o kwestie fazowania płyt. 1. Czy płytę gk sufitową (która dochodzi do ściany) powinienem pozbawić oryginalnego zagłębienia przy krawędzi płyty?(tego gdzie wciskam masę spoinową przy łączeniu dwóch płyt). I z tego co wyczytałem na forum powinienem zostawić odstęp od 0,5 do 1cm pomiędzy ścianą a sufitem tak aby wypełnić ją masą spoinową zgadza się? Aha i w to miejsce nie wklejam już taśmy zbrojącej i nie wywijam jej tym bardziej na ścianę zgadza się? 2. Czy płyty gk przy łączeniu skos i sufit powinienem fazować czy zostawiam "na prosto"? Będę tam wklejał taśmę tuff tape i stąd to pytanie. Aha zaznaczam, że płyta skosu zachodzi na płytę sufitową. 3. POodczas poziomowania skosów i sufitów profile CD 60 dla ich ustabilizowania poskręcałem pchełkami do profili przyściennych. Rozumiem, że teraz przed montażem płyt powinienem pchełki powykręcać, czy mogę je zostawić? (pytam bo widiałem kiedyś post Rom-Koma mówiący o tym, że on zostawia skręcone cd z ud przy pomocy pchełek ("bo później nie pęka akryl")). Jeżeli się mylę Rom-Kom to z góry przepraszam... 4. Czy wykonywać połączenie ślizgowe ściana-płyta? (widziałem na Youtube na kanale GKitp, że prowadzący tak robi...) Proszę o odpowiedź i z góry bardzo dziękuję za pomoc 1) Lepiej obciąć pióro. Ale nie jest to konieczne tylko lepiej się wtedy spoinuje. Nie zostawiam szczeliny chyba że się sama zrobi. 2) Wszystko zależy od taśm które to połączenie przykryją. Taśma TT jest zbyt cienka by dobrze wyrobić to połączenie. Lepsze są Midflex i Uno Bead. Przy tych taśmach nie trzeba fazować a tylko szczeliny wypełnić np. vario 3)Jak już są pchełki to je zostaw. Pod tym względem nie jestem ortodoksem. A w moim poście chodziło nie o pchełki tylko o przykręcanie płyty do profili przyściennych UD. Kiedyś też nie przykręcałem do UDeków ale stwierdziłem że lepiej przykręcić i mieć spokój z akrylem. 4) Jeśli przykręcisz płytę do profili UD to nie jest to połączenie ślizgowe bo nic się ślizgać nie będzie. Ale warto wkleić taśmę separacyjną która uniemożliwi przyklejenie się masy spoinowej do ściany. Może to być zwykła taśma malarska - żółta byleby się tylko trzymała na ścianie. A prowadzący na GKitp to forumowy FlashBack. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 02.05.2015 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 (edytowane) Krok po kroku jak oprofilować pomieszczenie z lukarną, belką narożną i oknem.. ...jak zrobić sufit na podłodze A wszystko to w albumie na moim profilu na FB . Edytowane 2 Maja 2015 przez Rom-Kon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 02.05.2015 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 W przyszłym tygodniu postaram się wstawić fotki z klejenia płyt do ściany - suche tynki. Ale proszę o cierpliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sruba014 02.05.2015 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 Bardzo dziękuję za odpowiedź Gdy tylko zakończę kręcenie płyt będę potrzebował pomocy odnośnie spoinowania. Także do następnego i jeszcze raz dziękuję!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_1* 02.05.2015 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 Tego się właśnie obawiam że bez ściągnięcia blachy sie nie obejdzie, problem jest tylko taki ze blacha jest przybita specjalnymi gwoźdźmi z podkładką (tacy wtedy byli ,,fachowcy,,) , nie jest przykręcana, wiec nawet nie wyobrażam sobie ściągania jej. A na nową na razie mnie nie stać, dach jest spory. Tak więc muszę wybrać którąś ,,złą,, opcje. mam króciutkie pytanie czy to samo dzieje się w przypadku dachówki cementowej czy może nie ma już tego problemu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 02.05.2015 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2015 mam króciutkie pytanie czy to samo dzieje się w przypadku dachówki cementowej czy może nie ma już tego problemu ? To dzieje się przy każdym pokryciu dachowym tyle że z blachą najgorzej. Ale dachówka ma inną wadę. Zimą potrafi zawiewać pod nią śnieg. Dawniej były poddasza nieużytkowe. Na stropie najczęściej polepa więc nawet jak były duże przecieki z dachu to na polepie (glinianej) to wszystko wsiąkało i rozchodziło się bez większych szkód. Dopiero porządny przeciek powodował zacieki piętro niżej. Zimą na takim poddaszu potrafił leżeć śnieg bo przez nieszczelne dachówki nawiało do środka. I niestety Kolego to wszystko co rozchodziło się na polepie to będzie lecieć w wełnę. A wełna to nie glina. W tym wypadku lepszym materiałem byłaby celuloza. Tyle że wysychanie celulozy będzie bardziej utrudnione niż polepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_1* 03.05.2015 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 dzięki za wyjaśnienie , pytam bo za chwilę zostanę posiadaczem takiego domu z dachówką cementową ale raczej na 90% nie będę robił mieszkań na poddaszu tylko na parterze tam mam 100 m kwadratowych i to wystarczy jedynie po pierwszej zimie zobaczymy czy faktycznie coś zalewa czy zawiewa to będzie decyzja o ociepleniu ale raczej stropu od góry niż samego dachu tak chyba będzie najlepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 03.05.2015 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 dzięki za wyjaśnienie , pytam bo za chwilę zostanę posiadaczem takiego domu z dachówką cementową ale raczej na 90% nie będę robił mieszkań na poddaszu tylko na parterze tam mam 100 m kwadratowych i to wystarczy jedynie po pierwszej zimie zobaczymy czy faktycznie coś zalewa czy zawiewa to będzie decyzja o ociepleniu ale raczej stropu od góry niż samego dachu tak chyba będzie najlepiej Możesz najpierw zrobić strop i polecam Ci tu sposoby Adama_mk (bo przypuszczam,, że u Ciebie w stropie też polepa) a później jak fundusze pozwolą przełożyć dach i zrobić poddasze poprawnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_1* 03.05.2015 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 Możesz najpierw zrobić strop i polecam Ci tu sposoby Adama_mk (bo przypuszczam,, że u Ciebie w stropie też polepa) a później jak fundusze pozwolą przełożyć dach i zrobić poddasze poprawnie. Pozdrawiam nie u mnie jest strop -wylewany betonowy a na dachu normalnie dachówka cementowa , na strychu nie będę robił mieszkania bo nie ma takiej potrzeby będzie nas tam dwoje z żoną więc dół 100 m wystarczy dlatego chyba raczej na strychu czyli stropie położę z 8-10 cm styropianu i płyta osb na to aby szło jakieś graty tam składować ,myślałem że może jakieś pokoje tam porobić ale to chyba wywalanie kasy bez sensu , tylko zobaczymy po pierwszej zimie z nowo zrobionym ogrzewaniem podłogowym bez ocieplenia stropu jakie będą temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 03.05.2015 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 nie u mnie jest strop -wylewany betonowy a na dachu normalnie dachówka cementowa , na strychu nie będę robił mieszkania bo nie ma takiej potrzeby będzie nas tam dwoje z żoną więc dół 100 m wystarczy dlatego chyba raczej na strychu czyli stropie położę z 8-10 cm styropianu i płyta osb na to aby szło jakieś graty tam składować ,myślałem że może jakieś pokoje tam porobić ale to chyba wywalanie kasy bez sensu , tylko zobaczymy po pierwszej zimie z nowo zrobionym ogrzewaniem podłogowym bez ocieplenia stropu jakie będą temperatury Nie trać czasu i pieniędzy chcesz styropian kładź go min. 20cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 04.05.2015 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Nie trać czasu i pieniędzy chcesz styropian kładź go min. 20cm. To niech rzuci plyte styropianu na ten strop i zobaczy po paru dniach co sie urodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_1* 04.05.2015 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 To niech rzuci plyte styropianu na ten strop i zobaczy po paru dniach co sie urodzi. co masz na myśli ? dobrze jak byś od razu powiedział co nie tak bo w ten sposób cięzko coś wydębić . przydałby się konkrety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 05.05.2015 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 co masz na myśli ? dobrze jak byś od razu powiedział co nie tak bo w ten sposób cięzko coś wydębić . przydałby się konkrety Nie chcesz dokonac eksperymentu, szkoda. pod styropianem znajdziesz wilgoc. I teraz pomysl: ulozysz szczelnie ten styropian, bo przeciez bedziesz chcial to zrobic jak najlepiej, bez zadnej szczelinki uzyjesz jeszcze pianki i zamkniesz ta wilgoc tam na zawsze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Konto usunięte_1* 05.05.2015 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Nie chcesz dokonac eksperymentu, szkoda. pod styropianem znajdziesz wilgoc. I teraz pomysl: ulozysz szczelnie ten styropian, bo przeciez bedziesz chcial to zrobic jak najlepiej, bez zadnej szczelinki uzyjesz jeszcze pianki i zamkniesz ta wilgoc tam na zawsze. Pozdrawiam wiem że w tym roku nic tam nie będę robił $ $$ ale żeby to miało ręce i nogi to powinna być wełna , granulat jakiś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sruba014 05.05.2015 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Chciałem zapytać o kwestię ścianki kolankowej. Zamierzam przykleić na nią płytę g-k tak by doszła do skosu (poniżej załączam foto), a następnie "uzbroję" to łączenie. Czy to dobre rozwiązanie? Zostawiam także szczelinę 0,5cm i lekko fazuję krawędź płyty przy łączeniu ze ścianą (foto poniżej). Czy może tak być (taśmę ślizgową wklejam na ścianę) czy jednak dosuwać płytę do samej ściany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profi45 05.05.2015 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2015 Chciałem zapytać o kwestię ścianki kolankowej. Zamierzam przykleić na nią płytę g-k tak by doszła do skosu (poniżej załączam foto), a następnie "uzbroję" to łączenie. Czy to dobre rozwiązanie? [ATTACH=CONFIG]315912[/ATTACH] Zostawiam także szczelinę 0,5cm i lekko fazuję krawędź płyty przy łączeniu ze ścianą (foto poniżej). Czy może tak być (taśmę ślizgową wklejam na ścianę) czy jednak dosuwać płytę do samej ściany? [ATTACH=CONFIG]315914[/ATTACH] Kto ci zaproponował takie rozwiązanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.05.2015 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Nie chcesz dokonac eksperymentu, szkoda. pod styropianem znajdziesz wilgoc. I teraz pomysl: ulozysz szczelnie ten styropian, bo przeciez bedziesz chcial to zrobic jak najlepiej, bez zadnej szczelinki uzyjesz jeszcze pianki i zamkniesz ta wilgoc tam na zawsze. Pozdrawiam Zeus z drugiej strony to układ warstw jest identyczny jak przy ścianie 2W tyle ze na stropie. Wydaje mi się że takie rozwiązanie nie powinno być gorsze od ściany ocieplonej styropianem. Izolacja termiczna (styropian) jest po właściwej stronie czyli od strony zimnej. Napór wilgoci jest identyczny czy to ściana czy też sufit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sruba014 06.05.2015 07:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Kto ci zaproponował takie rozwiązanie ? Sąsiad... nie wiem w jaki inny sposób można rozwiązać tą sytuację. Czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak inaczej to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 06.05.2015 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Romku, po co stosujesz paroizolacje ? To samo powinno sie zrobic z tym stropem, powinien byc on szczelny na ruchu powietrza. A nie jest. Kto powiedzial, ze sciany 2W sa dobrze zrobione, tzn. ich termoizolacja jest dobrze zrobiona, mozna sie starac ale idealu nie osiagniemy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 06.05.2015 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Romku, po co stosujesz paroizolacje ? To samo powinno sie zrobic z tym stropem, powinien byc on szczelny na ruchu powietrza. A nie jest. Kto powiedzial, ze sciany 2W sa dobrze zrobione, tzn. ich termoizolacja jest dobrze zrobiona, mozna sie starac ale idealu nie osiagniemy. Pozdrawiam W zleznosci od zastosowanego betonu i styropianu opor dyfuzyjny tego pierwszego moze byc wiekszy. Wiec byloby ok. Poza tym wystarczajaco gruba warstawa izolacji spodowuje, ze na styku betonu i styro nie nastapi punkt wykraplania wilgoci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.