Rom-Kon 06.05.2015 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Romku, po co stosujesz paroizolacje ? To samo powinno sie zrobic z tym stropem, powinien byc on szczelny na ruchu powietrza. A nie jest. Kto powiedzial, ze sciany 2W sa dobrze zrobione, tzn. ich termoizolacja jest dobrze zrobiona, mozna sie starac ale idealu nie osiagniemy. Pozdrawiam Paroizolację stosuję ze względu na to że płyta G-K grubości 12,5mm jest praktycznie przezroczysta dla pary wodnej. Ale mur o grubości 24cm czy też strop z betonu są spowalniaczami pary. Styropian też ma pewną paroprzepuszczalność i jeśli w pomieszczeniach jest sprawna wentylacja i nie jest to pralnia i suszarnia usługowa to spowolnienie przez tak grube elementy jak ściany czy strop powinno wystarczyć. Oczywiście zawsze lepiej jest użyć wełny ale to już inny przedział kosztów. Co do ścian 2W ze styropianem masz całkowitą rację. Ale pewnie 95% domów ma właśnie 2W ze styropianem i jakoś ludzie w niech masowo nie wymierają... grzyb występuje tylko przy wadliwej wentylacji. Więc może i tu nie będzie źle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 06.05.2015 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 W zleznosci od zastosowanego betonu i styropianu opor dyfuzyjny tego pierwszego moze byc wiekszy. Wiec byloby ok. Poza tym wystarczajaco gruba warstawa izolacji spodowuje, ze na styku betonu i styro nie nastapi punkt wykraplania wilgoci. To co piszesz jest teoria, teoria u projektantow i na stole laboratoryjnym. Oczywiscie jest w tym prawda. Ale to tylko teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 06.05.2015 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 To co piszesz jest teoria, teoria u projektantow i na stole laboratoryjnym. Oczywiscie jest w tym prawda. Ale to tylko teoria. I praktyku wielu ktorzy w ten sposob pobudowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 06.05.2015 09:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Wodzu, mozemy to nazwac spowalniaczem ale to nie spowoduje, ze nasz dom jest szczelny. A taki powinien byc. Taki stop tez wielka bariera dla pary wodnej nie jest. A tym bardziej sciany np. gdzie klej jest tylko na poziomych spoinach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 06.05.2015 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 I praktyku wielu ktorzy w ten sposob pobudowali. Bo pobudowali tak jak im marketingowcy kazali. 95% . . . Ma byc szybko i ladnie. I tak jest, niekoniecznie dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 06.05.2015 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Koniec koncem, bo kazdy bedzie mial swoje zdanie. Dla mnie lepiej zrobic ten strop szczelny dla powietrza a idzie to zrobic i polozyc 10cm izolacji i bedzie to lepsze niz 30 cm bez "uszczelniania" stropu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 06.05.2015 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Jak proponujesz uszczelnic ? I chyba dla pary nie powietrza ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 06.05.2015 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Bo pobudowali tak jak im marketingowcy kazali. 95% . . . Ma byc szybko i ladnie. I tak jest, niekoniecznie dobrze. To jak wg ciebie jest dobrze ? Sciany 2W ocieplone styropianem to tez samo zlo ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 06.05.2015 09:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Jak proponujesz uszczelnic ? I chyba dla pary nie powietrza ?? Mialem na mysli pare, ktora jest w powietrzu. Nie czepiaj sie o slowka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 06.05.2015 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Zrobic tak jak Adam_mk mowi juz chyba od 2007 roku. Zatrzymac przewodnictwo za pomoca perlitu. I pozniej mozna sobie polozyc np. welne czy styropian. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 06.05.2015 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 To jak wg ciebie jest dobrze ? Sciany 2W ocieplone styropianem to tez samo zlo ??? Zalezy jak ocieplone. Nie powiedzialem, ze to zlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 06.05.2015 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Zrobic tak jak Adam_mk mowi juz chyba od 2007 roku. Zatrzymac przewodnictwo za pomoca perlitu. I pozniej mozna sobie polozyc np. welne czy styropian. Pozdrawiam Perlitu wlasnosci termoizolacyjne znam. Ale ze mozna go stosowac jako bariere dyfyzyjna pierwsze slysze ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sruba014 06.05.2015 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 (edytowane) Czy moglibyście mi podpowiedzieć jak rozwiązać sytuację ze ścianką kolankową gdy mam już ułożoną wełnę? Nie mogę do dolnego profila CD przykręcić konstrukcji na ściankę, jest zbyt nisko. Znalazłem ten temat http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania&p=5602416&viewfull=1#post5602416 jednak nie wiem czy mogę ro zastosować u siebie, czy nie jest za późno. Czy ten pomysł z przyklejeniem płyty gk do ścianki kolankowej i dosunięciem jej do skosu jest marny?... Tak wygląda sytuacja w innym pomieszczeniu Znalazłem odpowiedź z 2012... nie wiem czy aktualna Rozumiem, że mogę powstałą szczelinę dotynkować? Rom-Kona http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania/page292 ostatni post z tej strony Edytowane 6 Maja 2015 przez sruba014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dagzer 07.05.2015 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 Witam, proszę o podpowiedź w rozwiązaniu pewnej kwestii, mianowicie aby nie mocować stelaża sufitowego, na ponad metrowych wieszakach, chciałbym przykręcić belki (coś w stylu kleszczy) pomiędzy krokwiami, krokwie o wymiarach 8x16 cm. Jakich wymiarów powinny być belki oraz w jaki sposób najlepiej je zamontować, przy pomocy gwoździ, łączników ciesielskich czy śrub?proszę o podpowiedź jak najlepiej rozwiązać ten problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 07.05.2015 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 Witam, proszę o podpowiedź w rozwiązaniu pewnej kwestii, mianowicie aby nie mocować stelaża sufitowego, na ponad metrowych wieszakach, chciałbym przykręcić belki (coś w stylu kleszczy) pomiędzy krokwiami, krokwie o wymiarach 8x16 cm. Jakich wymiarów powinny być belki oraz w jaki sposób najlepiej je zamontować, przy pomocy gwoździ, łączników ciesielskich czy śrub? proszę o podpowiedź jak najlepiej rozwiązać ten problem A dlaczego nie chcesz na prętach? Bez przedłużania masz pręty 1,5mb może nawet dłuższe ale nawet gdyby za krótkie były to zawsze można przedłużyć. Wstawianie belek tam gdzie są niepotrzebne uważam za bezcelowe. I drogie rozwiązanie i dodatkowe (nie przewidziane w projekcie) obciążenie więźby. Pomyśl nad tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 07.05.2015 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 Czy moglibyście mi podpowiedzieć jak rozwiązać sytuację ze ścianką kolankową gdy mam już ułożoną wełnę? Nie mogę do dolnego profila CD przykręcić konstrukcji na ściankę, jest zbyt nisko. Znalazłem ten temat http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania&p=5602416&viewfull=1#post5602416 jednak nie wiem czy mogę ro zastosować u siebie, czy nie jest za późno. Czy ten pomysł z przyklejeniem płyty gk do ścianki kolankowej i dosunięciem jej do skosu jest marny?... Tak wygląda sytuacja w innym pomieszczeniu [ATTACH=CONFIG]316062[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]316063[/ATTACH] Znalazłem odpowiedź z 2012... nie wiem czy aktualna Rozumiem, że mogę powstałą szczelinę dotynkować? Rom-Kona http://forum.muratordom.pl/showthread.php?82372-Ocieplam-poddasze-krotkie-pytania/page292 ostatni post z tej strony Pierwszy profil trochę za blisko murłaty... w razie jakiegoś ruchu więźby może rozerwać połączenie - jeśli byłoby na sztywno. Ale ab ovo. Najpierw daj folię paroizolacyjną i przyklej ją do wieńca. Potem opłytuj skos. Na koniec przyklej do ścianki kolankowej płyty. Łączenie skos-kolankowa lepiej zrobić jako ślizgowe. Czyli taśma ślizgowa i wykończenie akrylem. W temacie ślizgów pytaj Flasha. Ja wolę robić na sztywno... ale przez ten bliski profil chyba bym się bał że może połączenie rozerwać. No sam nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sruba014 07.05.2015 17:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2015 Pierwszy profil trochę za blisko murłaty... w razie jakiegoś ruchu więźby może rozerwać połączenie - jeśli byłoby na sztywno. Ale ab ovo. Najpierw daj folię paroizolacyjną i przyklej ją do wieńca. Potem opłytuj skos. Na koniec przyklej do ścianki kolankowej płyty. Łączenie skos-kolankowa lepiej zrobić jako ślizgowe. Czyli taśma ślizgowa i wykończenie akrylem. W temacie ślizgów pytaj Flasha. Ja wolę robić na sztywno... ale przez ten bliski profil chyba bym się bał że może połączenie rozerwać. No sam nie wiem... Dobrze Rom a co w przypadku wcześniejszego postu? (strona wcześniej na samej górze) gdzie ściankę kolankową mam już otynkowaną a płyta skosu wchodzi w światło ścianki i prawie dotyka murłaty? Dotynkować powstałą szczelinę a następnie na ściankę kolankową dokleić płytę i zrobić połączenie ślizgowe? (taki twój post znalazłem z 2012 roku ale nie wiem czy takie podejście jest nadal aktualne) Dokłądnie tu http://forum.muratordom.pl/showthrea...ytania/page292 . Daj znać proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dagzer 08.05.2015 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 A dlaczego nie chcesz na prętach? Bez przedłużania masz pręty 1,5mb może nawet dłuższe ale nawet gdyby za krótkie były to zawsze można przedłużyć. Wstawianie belek tam gdzie są niepotrzebne uważam za bezcelowe. I drogie rozwiązanie i dodatkowe (nie przewidziane w projekcie) obciążenie więźby. Pomyśl nad tym. w pierwszej wersji brałem pod uwage takie rozwiązanie, jednak mam pewne obawy, czy na długich prętach nie bedzie bardziej narażone na prace? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 08.05.2015 12:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Witam, Zadalem pytanie dotyczace tynkowania scianki kolankowej na watku o tynkach, ale poprsze o odniesienie sie specow od poddaszy:http://forum.muratordom.pl/showthread.php?180095-TYNKI-MASZYNOWE-Gda%C5%84sk-Gdynia-gipsowe-cementowo-wapienne-R-K&p=6850376&viewfull=1#post6850376 Inne pytanie w sprawie tego samego poddasza - jak mocowac paroizolacje i plyty KG do moich skosow ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 13.05.2015 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 w pierwszej wersji brałem pod uwage takie rozwiązanie, jednak mam pewne obawy, czy na długich prętach nie bedzie bardziej narażone na prace? Pręty nie pracują. Robi się nawet na linkach stalowych. Zrób sufit 2-poziomowy na wieszakach obrotowych i długich prętach. Jak nie popełnisz żadnych błędów przy zabudowie to można dać na to wieczystą gwarancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.