Rom-Kon 13.05.2015 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Widzę że wątek umiera... może trzeba go trochę rozruszać? Parę fotek z klejenia płyt G-K na klej gipsowy do ściany. By nie było że to wątek o poddaszach więc klejenie płyt odbyło się na poddaszu Klej nanosimy plackami na ścianę. Jak widać placki nie są duże ale "ostre" i są gęsto rozmieszczone Wstępnie przykładamy płytę i delikatnie ją przyklepujemy by się nie odkleiła Szybko to samo robimy z drugą płytą I teraz dwie płyty ustawiamy do pionu i płaszczyzny za pomocą młotka gumowego, kawałka drewnianej łaty, łaty murarskiej i poziomicy. Po ustaleniu płaszczyzny dalsze płyty możemy już kleić pojedynczo. Płaszczyznę "łapiemy" łatą 2,5m - również sprawdzamy przekątne! Więcej fotek na moim Facebooku - wystarczy kliknąć w ten link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 13.05.2015 16:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 A jak realizujesz w tym konkretnym przypadku laczenie scianki kolankowej ze skosem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sruba014 14.05.2015 16:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Czy należy ścinać grzbiet płyty przy połączeniu płyta/ściana a następnie sfazować to miejsce? Czy mogę oryginalną krawędzią bez obcinania grzbietu połączyć ze ścianą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Henryka1 14.05.2015 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Rom-Kon jak masz już ułożoną wełnę pomiędzy krokwiami (na twoich zdjęciach to widać) to jak potem mocujesz te grzybki do krokwi. Czy ta dość sztywna wełna Rockwoll da się odchylić tak aby można było przykręcić grzybka. I drugie pytanie to jak profilujesz skosy na lukarnach i koszach ( to też widać na zdjęciach) to mocujesz CD z UD i CD z CD i UD z UD na wkręty na sztywno, a dopiero później wpinasz i mocujesz grzybki. Czyli generalnie jest to też na sztywno, chyba, że potem po wstawienu grzybków usuwasz te wszyskie wkręty (pchełki, wkręty do metalu itp.). Czyli reasumując, te opinie na forum o tym, że nie wolno łączyć CD z UD na wkręty to tylko teoria i dotyczy chyba tylko i wyłacznie sufitu i nie łaczenie CD tych na suficie z UD przy ścianie. A cała reszta: skosy - sufit, ścianka kolankowa - skos, narożniki zewnętrzne na lukarnie, narożniki wewnętrzne na koszach i narożniki i obróbka okien połąciowych wszystko łaczymy na sztywno i wkręty i już. Czy dobrze myslę Rom-Kon, bo tak mi wychodzi jak przegladam twoje, zresztą bardzo pomocne za co dziękuję, fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 15.05.2015 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Czy należy ścinać grzbiet płyty przy połączeniu płyta/ściana a następnie sfazować to miejsce? Czy mogę oryginalną krawędzią bez obcinania grzbietu połączyć ze ścianą? Nie musisz, ale jesli to zrobisz to bedzie Ci latwiej przy szpachlowaniu. Nie fazuj, odsun plyte troche od sciany Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ctr_tomi 19.05.2015 08:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Witam, posiadam dom kostka z lat 70, wymiary 8x8. Chce ocieplić strop poddasza - w lecie panują temperatury nie do wytrzymania dla mieszkańców II kondygnacji w zimie ucieka ciepło.Strych będzie służył tylko i wyłącznie jako suszarnia prania, ale chodzić po tym trzeba.Skłaniam się jednak ku wełnie. Zrobiłbym podłogę na dwuteowniku Kronopol, takie belki, zamiast legarów zamawianych w tartaku miałbym gotowe rozwiązanie. Przykryłbym to płytami OSB na pióro - wpust też tej samej firmy.http://www.mdb.kronopol.pl/Belki-dwuteowe/Produktna to wełna - tylko jaka grubość - 20 cm wystarczy? Czy jeszcze powinienem o czymś pamiętać? Czy między warstwą wełny a płytą OSB powinna być szpara, jeżeli tak to jaka? Czy od komina spalinowego powinienem zachować jakąś odległość?Czy na stropie położyć jakąś folię?Czym przymocować belki do stropu?Same belki stworzą mostki termiczne bo będą bezpośrednio na stropie czy pod te belki powinienem coś dać np. paski styropianu, czy poprawne będzie ułożenie wełny tylko pomiędzy belkami?Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 19.05.2015 09:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 W/g mnie najlepiej położyć styropian 20 cm.(podłoga) na piankę. Na to przyklej (też na piankę ) OSB Bez foli. . Bez mostków . Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ctr_tomi 19.05.2015 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 W/g mnie najlepiej położyć styropian 20 cm.(podłoga) na piankę. Na to przyklej (też na piankę ) OSB Bez foli. . Bez mostków . Jan Tak, rozważałem taką możliwość, ale podłoga ma dużo nierówności, jak to kiedyś wylewali strop na poddaszu, boję się, że jeżeli położę bezpośrednio na nią styropian ten popęka pod obciążeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 19.05.2015 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Tak, rozważałem taką możliwość, ale podłoga ma dużo nierówności, jak to kiedyś wylewali strop na poddaszu, boję się, że jeżeli położę bezpośrednio na nią styropian ten popęka pod obciążeniem. Pianka , pianka umiejętnie zaaplikowana załatwi sprawę. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sruba014 29.05.2015 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Nie musisz, ale jesli to zrobisz to bedzie Ci latwiej przy szpachlowaniu. Nie fazuj, odsun plyte troche od sciany Pozdrawiam Dzięki za odpowiedź!! Mam 2 pytania: 1. Na suficie w jednym miejscu nie zeszły mi się płyty i jest delikatne bicie (przed przykręcaniem płyt wszystko było ok, może coś naruszyłem, nie wiem sam). Jedna płyta jest wyżej o ok 3mm od drugiej. Czy zostawić jak jest i szerzej zaciągnąć gładzią, żeby to zgubić czy odkręcać te 2 płyty i sprawdzać co jest?... 2. Zamierzam na dniach kupić wszystko co potrzebne do spoinowania czyli taśmy, narożniki, gładzie itd. Znalazłem na forum zestawienia Wodza, które prezentuje się następująco: Taśma TT - 3 rolki (96zł) ....może być za mało Taśma midflex 2 rolki (172zł) ....przy dachu 2-spadowym może wystarczyć 1szt Taśma papierowa 1 rolka (17zł) Rigips Vario 25kg (110zł) Śnieżka akrylputz 17kg (40zł) Nida start 3x 25kg (114zł) ...jeśli będzie mało narożników AL to za dużo Semin ETS2 2x 15kg (120zł) ...za dużo ale nie opłaca się brać mniej Narożniki AL ~ 15szt (45zł) Farba perfekta 15l (110zł) ... za dużo ale nie opłaca się brać mniej Akryl w tubie 3szt (18zł) U mnie poddasze jest standardowe, dach 2 spadowy. Chciałbym spoinować płyty taśmą papierową (norgipsa z przetłoczeniem na środku http://allegro.pl/tasma-papierowa-75mb-do-plyt-g-k-zbrojenie-laczen-i5139485883.html) ale obawiam się czy mi to wyjdzie bo po raz pierwszy będę to robić. Wszystkie narożniki wewnętrzne i zewnętrzne zrobić na midlflex tak? do spoinowania vario lub uniflot tak? a do łączenia płyt taśma tuff tape lub ta papierowa, którą zamierzałem działać, czy zgadza się? Zaznaczam, że nie szpachluję całych płyt tylko łączenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 30.05.2015 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Chyba to jest Twój pierwszy raz, więc lepiej wyszpachluj całe płyty, bo jeśli zdecydujesz się tylko na szpachlowanie spoin, przypuszczam, że po malowaniu, Żona nie będzie się do Ciebie odzywała parę dni :yes: Albo poszukaj szpachlarza, zapłać uczciwie, zresztą po boju z poddaszem będziesz wiedział, że to łatwa praca nie jest, on Ci machnie całość w parę dni a Ty nie będziesz miał problemu: kolejnego szpachlowania całego poddasza już po finalnym malowaniu Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sruba014 30.05.2015 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Chyba to jest Twój pierwszy raz, więc lepiej wyszpachluj całe płyty, bo jeśli zdecydujesz się tylko na szpachlowanie spoin, przypuszczam, że po malowaniu, Żona nie będzie się do Ciebie odzywała parę dni :yes: Albo poszukaj szpachlarza, zapłać uczciwie, zresztą po boju z poddaszem będziesz wiedział, że to łatwa praca nie jest, on Ci machnie całość w parę dni a Ty nie będziesz miał problemu: kolejnego szpachlowania całego poddasza już po finalnym malowaniu Pozdrawiam Wszystkiego da się nauczyć, zrobię i to skoro podołałem dociepleniu poddasza i zrobieniu stelaży Proszę o odpowiedź na moje zapytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 30.05.2015 15:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Wszystkiego da się nauczyć, zrobię i to skoro podołałem dociepleniu poddasza i zrobieniu stelaży Proszę o odpowiedź na moje zapytania Na 99,9% drogo Cie będzie kosztowała ta nauka A jak myślisz dlaczego Wódz szpachluje całe płyty ? Łatwiej jest "schować" taśmy typu TT w szczególności na krótszych bokach pod szpachlem na całej płycie. Ale próbuj, jest to Twoj dom, Twoje pieniądze, zrobisz jak uważasz PS dla Wodza - wiem Wodzu, ze nie tylko dlatego szpachlujesz całe płyty. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Michaelo 01.06.2015 05:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Witam. Potrzebuje porady czym połączyć ze sobą stelaże w narożnikach ? Powpinać je w ud30 i poskręcać ? Chodzi mi o te co na zdjęciu oprócz tego górnego. http://oi61.tinypic.com/kum8y.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ermua 01.06.2015 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2015 Witam. Potrzebuje porady czym połączyć ze sobą stelaże w narożnikach ? Powpinać je w ud30 i poskręcać ? Chodzi mi o te co na zdjęciu oprócz tego górnego. http://oi61.tinypic.com/kum8y.jpg No to widac przecież na fotce że masz wpięte skręcone pchłami CD, a UD skręcić wkrętami do metalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sruba014 02.06.2015 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 Odnośnie mojego poprzedniego wpisu. Wklejam foto z płytowania sufitu. Jak widać na zdjęciu płyty w jednym miejscu nie licują się. Odkręciłem i ponownie przykręciłem płyty jednak nic to nie dało. Być może dostał się pod płytę jakiś kawałek płyty gk lub coś innego, sam nie wiem. Czy warto odkręcać płyty i sprawdzać co tam się dzieje czy nie przejmować się tym i bardzo szeroko zaszpachlować to miejsce? Proszę o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 04.06.2015 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 mam dwa pytania odnośnie ocieplania - może ktoś pomoze1 folia paraizolacyjna aluminiowa to jest produkt godny polecenia czy tylko marketing ? Jak się ja mntuje, bo jakoby musi być jeszcze szczelina powietrzna miedzy nidą a ta folią ?2 Mam dach pokryty OSB i papą w tym momencie musi być szczelina wentylacyjna miedzy OSB a wełną - jest sens dawać od góry jakąś membranę wiatroizolacyjną ? Chcę to zrobić w ten sosób ze najpierw sznurek później ta membrana dołożona do sznurka i zamocowana zszywkami na zakładki do krokwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 06.06.2015 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 mam dwa pytania odnośnie ocieplania - może ktoś pomoze 1 folia paraizolacyjna aluminiowa to jest produkt godny polecenia czy tylko marketing ? Jak się ja mntuje, bo jakoby musi być jeszcze szczelina powietrzna miedzy nidą a ta folią ? 2 Mam dach pokryty OSB i papą w tym momencie musi być szczelina wentylacyjna miedzy OSB a wełną - jest sens dawać od góry jakąś membranę wiatroizolacyjną ? Chcę to zrobić w ten sosób ze najpierw sznurek później ta membrana dołożona do sznurka i zamocowana zszywkami na zakładki do krokwi Ad.1 Nasz kolega Merkava już to liczył i wyszło mu, że szczelina 1,5cm (dokładnie już nie pamiętam) miedzy paroizolacją a płytą da to samo, szkoda przepłacać. Ale jak masz pieniądze - kto bogatemu zabroni;) Ad.2 Sznurek dość gęsto sprawę załatwia. Ale jeśli masz pieniądze - kto bogatemu zabroni. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 06.06.2015 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 AD. 1 Szczelina wlasnie z ALU. Wtedy to dziala rownowaznie do ilus tam cm izolacji np z welny lub styro. Zrobienie pustki powietrznej na ruszczcie krzyżowym ... to jak splunąć .. można osiągnąć dodatkową izolację ... trzeba 1,5 cm pustki folię paroizolacyjną z dodatkiem alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 06.06.2015 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Ad.1 Nasz kolega Merkava już to liczył i wyszło mu, że szczelina 1,5cm (dokładnie już nie pamiętam) miedzy paroizolacją a płytą da to samo, szkoda przepłacać. Ale jak masz pieniądze - kto bogatemu zabroni;) Ad.2 Sznurek dość gęsto sprawę załatwia. Ale jeśli masz pieniądze - kto bogatemu zabroni. Pozdrawiam To nie chodzi o bogactwo tylko powody wykonania czy niwelują jakies niedogodności. Raz ze alu kosztuje 115 pln za 75 m a ja tak naprawdę potrzebuje 40metrów na skosy a wypłaszczenie chce zrobić styropianem co zlikwiduje pylenie wełny i będę miał szczelna izolacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.