Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Gość grend
AD. 1 Szczelina wlasnie z ALU. Wtedy to dziala rownowaznie do ilus tam cm izolacji np z welny lub styro.

 

Jak ja mocować - ruszt, folia i dokrecic paski nidy i na to płyty docelowe, czy jest inny sposób ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

To nie chodzi o bogactwo tylko powody wykonania czy niwelują jakies niedogodności. Raz ze alu kosztuje 115 pln za 75 m a ja tak naprawdę potrzebuje 40metrów na skosy a wypłaszczenie chce zrobić styropianem co zlikwiduje pylenie wełny i będę miał szczelna izolacje

 

Z tym bogactwem to żartowałem, nie bierz tego na poważnie ;). To Twój dom i masz prawo zrobić co Ci się podoba.

Nigdy nie będziesz miał szczelnej "izolacji" - żadne folie paroizolacyjne, żadne folie z alu, paro sraro za Bóg wie ile pieniędzy nie spowodują, że będzie ona szczelna. Wszystko to tylko opóźnia dostawanie się pary wodnej do wełny nic więcej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie mojego poprzedniego wpisu. Wklejam foto z płytowania sufitu. Jak widać na zdjęciu płyty w jednym miejscu nie licują się. Odkręciłem i ponownie przykręciłem płyty jednak nic to nie dało. Być może dostał się pod płytę jakiś kawałek płyty gk lub coś innego, sam nie wiem.

 

Czy warto odkręcać płyty i sprawdzać co tam się dzieje czy nie przejmować się tym i bardzo szeroko zaszpachlować to miejsce? Proszę o pomoc.

 

[ATTACH=CONFIG]319337[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]319338[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]319339[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]319340[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]319341[/ATTACH]

 

Jak ładnie zaszpachlujesz to i wyciągnięsz takie nierówności.

 

Nie masz folii paroizolacyjnej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigiem jestem zaskoczony ale resztą nie. Szkoda że nie przeprowadził testu na taśmie TT. A taśma TT i śmig może dać rewelacyjne połączenie bo taśma "amerykańska" w przeciwieństwie do papierowej jest elastyczna. Ja po zrobieniu poddasza testuję przy Inwestorze napierając barkiem na płyty. Stelaż trzeszczy - słychać jak pracują grzybki w profilach a spoiny wytrzymują. Drugi test jaki robię to test farby podkładowej. Przyklejam taśmę 2-stronną, wzmocnioną do płyty i po "przyprasowaniu" palcem delikatnie ją odklejam. Miejsce testu wybiera Inwestor i nie jest to jedno miejsce tylko takie testy robię w paru miejscach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam z uwagą wypowiedzi - ale nie znalazłem lub ominąłem informacje:

1. ocieplenie istniejącej ścianki kolankowej - grubość 24cm cegła (w przyszłości planowane ocieplenie z zewnątrz styropianem (przyszły rok) - czy można ocieplić od wewnątrz (wełna, stelaż, folia paroizolacyjna, płyta g-k) czy lepiej unikać takiego rozwiązania

2. postawienie ścianki "szczytowej" -- oddzielenie od część nieużytkowej (płyta OSB, wełna, stelaż, folia paroizolacyjna, płyta g-k)

3. postawienie nowej ściany kolankowej - jw (płyta OSB, wełna, stelaż, folia paroizolacyjna, płyta g-k)

4. dach kryty dachówką - przymocowałem listwy bezpośrednio do krokwi pod łatami o grubości 3cm, do tego przymocuję membranę wysokoparoprzepuszczalną bez zbytniego naciągania tak aby utworzył się lekki "zwis" pod to wełna itd aż do płyt g-k, - pomiędzy dachówką a membraną będzie szczelina dylatacyjna do swobodnego przepływu powietrza,

 

czy takie wykonanie prac będzie prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

pytanie do Wodza Rom-Kon'a było już wałkowane kilka razy ale nie chcę popełnić błędów a czytając forum widzę że niektórzy też zdania zmieniają:

(ocieplenie poddasza użytkowego dwuspadowego bez udziwnień)

 

- przykręcanie płyt KG do profili CD co 15 cm wystarczy ???

 

- profile CD łapiemy pchełkami do UD, czy jednak nie. Jak ty robisz ROM???

 

- przykręcanie płyt KG do profilu startowego typu V też co 15 cm, wystarczy???

 

- na styku płyta-ściana, stosujemy taśmę ślizgową klejona do ściany (nie wykonujemy dodatkowych szczelin) i zapełniamy vario, na to taśma i gładź?

 

- płyt nie kręcimy do profili UD mocowanych do ściany (przy takim moim prostym poddaszu) ??

 

- w jakiej odległości pierwszy wkręt do płyty mocujący do CD licząc od ściany, gdzie znajduje się przykręcony UD, zaraz za UD czyli ok +/- 5 cm od ściany wystarczy czy dalej??

 

- płyty na styku skos sufit zakładamy jedna pod drugą docinając płytę pod odpowiednim kątem aby szczelina była jak najmniejsza, szczelinę traktujemy wario i na to taśma Midflex jak dobrze pamiętam???

 

jeśli w moich powyższych punktach wyłapiesz jakieś błędy prosiłbym również o sprostowanie

 

sorry że tak trochę się to powtarza, ale gwarantuję że takie usystematyzowanie ułatwi sprawę wielu osobom odwiedzającym ten wątek, a jakby nie patrzeć większość rozpoczynających walkę z poddaszem kieruje się głównie Twoimi radami.

 

 

Rom dzięki z góry za odpowiedź

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

pytanie do Wodza Rom-Kon'a było już wałkowane kilka razy ale nie chcę popełnić błędów a czytając forum widzę że niektórzy też zdania zmieniają:

(ocieplenie poddasza użytkowego dwuspadowego bez udziwnień)

 

- przykręcanie płyt KG do profili CD co 15 cm wystarczy ???

 

- profile CD łapiemy pchełkami do UD, czy jednak nie. Jak ty robisz ROM???

 

- przykręcanie płyt KG do profilu startowego typu V też co 15 cm, wystarczy???

 

- na styku płyta-ściana, stosujemy taśmę ślizgową klejona do ściany (nie wykonujemy dodatkowych szczelin) i zapełniamy vario, na to taśma i gładź?

 

- płyt nie kręcimy do profili UD mocowanych do ściany (przy takim moim prostym poddaszu) ??

 

- w jakiej odległości pierwszy wkręt do płyty mocujący do CD licząc od ściany, gdzie znajduje się przykręcony UD, zaraz za UD czyli ok +/- 5 cm od ściany wystarczy czy dalej??

 

- płyty na styku skos sufit zakładamy jedna pod drugą docinając płytę pod odpowiednim kątem aby szczelina była jak najmniejsza, szczelinę traktujemy wario i na to taśma Midflex jak dobrze pamiętam???

 

jeśli w moich powyższych punktach wyłapiesz jakieś błędy prosiłbym również o sprostowanie

 

sorry że tak trochę się to powtarza, ale gwarantuję że takie usystematyzowanie ułatwi sprawę wielu osobom odwiedzającym ten wątek, a jakby nie patrzeć większość rozpoczynających walkę z poddaszem kieruje się głównie Twoimi radami.

 

 

Rom dzięki z góry za odpowiedź

Pozdrawiam

 

1) tak, nie wiecej niż 15cm

 

2) jeśli trzeba to łapiemy a jeśli nie to nie...

 

3) profil V to taki sam profil jak i inne

 

4) tak

 

5) można kręcić do UD na ścianie - jak tak robię

 

6) Pierwszy wkret parę centymetrów od ściany by nie trafić w pchełkę - jeśli jest

 

7) ja dosuwam płytę do płyty a szczelinę wypełniam vario. Na to taśma MF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...