Rom-Kon 22.07.2015 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Na moim fejsie zarzucono mi że nie stosuję podkładek pod wkręty mocujące pręty wieszaków obrotowych. Dyskusja poparta filmikiem naszego Drogiego Kolegi Flasha. Poniżej zamieszczam fotki z próby jaką właśnie dziś wykonałem. Dodam że ważę prawie 130kg co w tym wypadku jest zaletą bo na konstrukcję nigdy nie będą wywierane takie siły. Przekroczyłem punkt niszczący zawiesie o około 30kg. Konstrukcja wykonana na systemie Rigips. I tu chcę podkreślić że dobór materiałów należy robić "z głową". Należy myśleć po co się stosuje tą podkładkę i czy akurat w moim przypadku jest ona potrzebna. Inaczej będzie to jak ja to nazywam "sztuka dla sztuki". Można... ale po co? ...no i nagrodę Nobla temu kto dokręci wkręt z nacięciem krzyżowym (Pozdriv nr.3) tak by rozgiąć oczko na pręcie Ø4 - no chyba że młotem udarowym! Też można... tylko po co? Więcej fotek na moim fejsie: wystarczy kliknąć w ten link . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 24.07.2015 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 (edytowane) Znam doswiadczenia Piczmana, realizacje maluxa, ale oni maja wieksze grubosci. Chce zasypac sufit z KG 25-30 cm celulozy i sie zastanawiam czy ma sens zageszczanie profili i ilosci wieszakow w porownaniu do standardowego montazy sufitu z KG? wyjdzie na max-a do 10KG na m2. edit:Czy dodatkowo krecic tez plyty podwojnie aby jej nie wybrzuszylo ? Edytowane 24 Lipca 2015 przez karolek75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 24.07.2015 08:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 Znam doswiadczenia Piczmana, realizacje maluxa, ale oni maja wieksze grubosci. Chce zasypac sufit z KG 25-30 cm celulozy i sie zastanawiam czy ma sens zageszczanie profili i ilosci wieszakow w porownaniu do standardowego montazy sufitu z KG? wyjdzie na max-a do 10KG na m2. edit: Czy dodatkowo krecic tez plyty podwojnie aby jej nie wybrzuszylo ? Jak widać na załączonym obrazku ani profile ani zawiesia nie są najsłabszym ogniwem. U Piczmana prawdopodobnie były źle zapięte wieszaki a do tego przesadził z grubością - ciężarem nasypu. Odpięły się dwa a reszta poleciała na zasadzie domina. Najsłabszym ogniwem jest płyta! A raczej mocowanie płyty do profili. Żaden producent systemowy nie zaleca obciążana samej płyty. Najlepszą byłaby płyta "różowa" (fire) rigipsa bo ma bardzo twardy papier. Inną metodą zapobiegania nadmiernemu obciążeniu płyty jest zagęszczenie profili - powiedzmy profil co 35cm i już na płytę jest jeden więcej ale najlepiej to przed nasypem celulozy ułożyć paski np. płyty pilśniowej na profilach od góry. Nacisk w dużej mierze zostanie rozłożony na profilach. W takim przypadku podwójna płyta może tylko zaszkodzić - dodatkowo stanowi niepotrzebne obciążenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karolek75 24.07.2015 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2015 Dzieki. Dla innych dopisze, ze w rozmowie telefonicznej z Rom-Konem zalecil aby wkrety nie krecic "na kreske" i nie zanizac ich ilosci. Ale pomysle jeszcze nad pilsniowka, to wtedy mialoby to mniejsze znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 29.07.2015 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lipca 2015 Rom-Kon jakie gipsy polecasz do spoinowania płyt na taśmach tuftape i midflex biorąc pod uwagę że mój kontakt z obrabianiem płyt K-G był raczej słaby tzn. kilka ścianek i zabudowa pod schodami. Pytam dlatego że ostatnio oglądałem test gotowej masy szpachlowej do łączenia płyt i wypadła bardzo dobrze, tak sobie myślę że w sumie przy gotowej masie jeden problem mam z głowy (tzn. właściwa konsystencja gwarantowana). Czy Twoim zdaniem gotowe masy są godne polecenia, czy raczej się w to nie pakować??? i ewentualnie jakie gotowe gipsy do łączeń Ty polecasz???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 30.07.2015 04:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Rom-Kon jakie gipsy polecasz do spoinowania płyt na taśmach tuftape i midflex biorąc pod uwagę że mój kontakt z obrabianiem płyt K-G był raczej słaby tzn. kilka ścianek i zabudowa pod schodami. Pytam dlatego że ostatnio oglądałem test gotowej masy szpachlowej do łączenia płyt i wypadła bardzo dobrze, tak sobie myślę że w sumie przy gotowej masie jeden problem mam z głowy (tzn. właściwa konsystencja gwarantowana). Czy Twoim zdaniem gotowe masy są godne polecenia, czy raczej się w to nie pakować??? i ewentualnie jakie gotowe gipsy do łączeń Ty polecasz???? Wymyślono to, by poprawiać babole plyciarzy, a na masowkach zmniejszyć robocizny (cenę). Na masę gotową.każdą która producent zaleca do spoinowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 30.07.2015 05:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 Wymyślono to, by poprawiać babole plyciarzy, a na masowkach zmniejszyć robocizny (cenę). Na masę gotową.każdą która producent zaleca do spoinowania. Kurcze Flash wiem że jest wcześnie ale nie rozumiem sensu Twojej wypowiedzi, mógłbyś rozwinąć???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 30.07.2015 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2015 (edytowane) Czy byłoby wcześnie czy późno tak byś nie zrozumiał Flash'a On już tak pisze Chodzi mu o to, że taśmy Strait Flex'a wymyślono po to aby poprawić "babole płyciarzy" tzn. złe płytowanie, złe profilowanie itd itd. Możesz wklejać te taśmy na każdą masę o których producent pisze, że nadaje się do spoinowania. Tutaj Flash i Romek mają bardzo odmienne zdania - dla mnie każdy robi jak mu pasuje, najważniejsze, że Inwestorzy zadowoleni. Romek je stosuje bo "przewrażliwiony" jest, uważam, że nawet gdyby spoinował na fizelinie przy jego płytowaniu i profilowaniu byłoby ok, ale stosuje te taśmy i nie zamierzam tego negować, bo to jego staw i jego rybki. Flash spoinuje na papierze i też nie zamierzam zmieniać jego zdania i przekonywać go do SF, koniec końców obaj dochodzą do tego samego - do dobrze wykonanej pracy. Pozdrawiam Edytowane 30 Lipca 2015 przez zeusrulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 31.07.2015 06:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 To zadam pytanie inaczej, czy ktoś z użytkowników tego wątku używał gotowych mas do spoinowania i był z nich zadowolony na tyle, że z czystym sumieniem może je polecić???? jeśli tak proszę o informację może być na priv. To samo pytanie dotyczy gotowych gładzi, ponieważ planuję przegładzić całe powierzchnie płyt, więc jeśli ktoś ma sprawdzoną gładź dostępną w wersji gotowej również proszę o info. Jeśli natomiast uważacie że nie warto pakować się w gotowe (wiaderkowe) masy proszę również pisać, chyba każdy jest ciekaw waszych opinii. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zeusrulez 31.07.2015 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 (edytowane) Możesz wklejać te taśmy na masy Rigipsa, czy też Acryl - Putz. Jeśli całe powierzchnie brałbym sypki towar. Ale to moja opinia. Ale jeśli bardziej preferujesz gotowe, to wziąłbym wszystko z rigipsa, albo z sheetrock'a Pozdrawiam Edytowane 31 Lipca 2015 przez zeusrulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 31.07.2015 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Rom-Kon jakie gipsy polecasz do spoinowania płyt na taśmach tuftape i midflex biorąc pod uwagę że mój kontakt z obrabianiem płyt K-G był raczej słaby tzn. kilka ścianek i zabudowa pod schodami. Pytam dlatego że ostatnio oglądałem test gotowej masy szpachlowej do łączenia płyt i wypadła bardzo dobrze, tak sobie myślę że w sumie przy gotowej masie jeden problem mam z głowy (tzn. właściwa konsystencja gwarantowana). Czy Twoim zdaniem gotowe masy są godne polecenia, czy raczej się w to nie pakować??? i ewentualnie jakie gotowe gipsy do łączeń Ty polecasz???? Do spoinowania taśmami TT używam jako masy spoinowej nadal Vario lub Uniflot. Do przyklejania taśm Midflex i papierowej na obrzeżach używam masy wiaderkowej - najczęściej Akrylputz. Ale nie wykluczam że w przyszłości przejdę całkowicie na masy wiaderkowe. Na ostatniej robocie - 144mV prostego sufitu (tam gdzie się wieszałem na profilach ) zużycie materiałów było takie: Vario 2x 12,5kg czyli 0,17kg/m² Nida start - pierwsze całościowe szpachlowanie płyt 3x 25kg czyli 0,52kg/m² Warstwa finiszowa Semin ETS2 - około 35kg czyli 0,24kg/m² Farba Forste - około 15l ...jutro gruntowanie - malowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 01.08.2015 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Znam doswiadczenia Piczmana, realizacje maluxa, ale oni maja wieksze grubosci. Chce zasypac sufit z KG 25-30 cm celulozy i sie zastanawiam czy ma sens zageszczanie profili i ilosci wieszakow w porownaniu do standardowego montazy sufitu z KG? wyjdzie na max-a do 10KG na m2. edit: Czy dodatkowo krecic tez plyty podwojnie aby jej nie wybrzuszylo ? musisz sprawdzić potwierdzić nośność użytkową profili cd, w szczegolnosci dla określenia rozstawu profili głównych bo to one odpowiadają za nośność (ruszty krzyżowe). Sugeruję stosować profile systemowe, wieszak nie powinien być w ilości mniejszej jak nośność razy masa całkowita na m^, z szacunku dla siebie powinieneś zastosować dwie warstwy płyty typu F. Wykonując konstrukcję dla zabezpieczenia przed ogniem od dołu. Jako wyłączny przykład nie instrukcja. Dla nasypu rozstaw pomiędzy profilami nie powinien przekraczać 5kg masy rozproszone na mb długości pomiędzy profilami (10kg/m^ to max 50cm pomiędzy profilami) jednak dla zapewnienia IRE RE rozstaw nie powinien przekraczać 40cm. Dla nasypu np. 15 kg /m^ rozstaw pomiędzy profilami nosnymi nie powinien przekraczać 30cm. profilami głównymi 80cm, wieszakami 65 cm. Ze względu na łączniki krzyżowe Można też wykonać kratownice przestawioną i profile główne co max 50cm, a wieszaki co max 70 cm. Skrajne wieszaki i profile główne nie powinny być odsunięte więcej jak 25 cm od ścian. Jednak najkorzystniej jest wykonać podbicie deskowane pasa Dolnego i na takiej podwalinie wykonać nasyp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 03.08.2015 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Dzieki. Dla innych dopisze, ze w rozmowie telefonicznej z Rom-Konem zalecil aby wkrety nie krecic "na kreske" i nie zanizac ich ilosci. Ale pomysle jeszcze nad pilsniowka, to wtedy mialoby to mniejsze znaczenie.takie idiotyzm tylko Romuald Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.08.2015 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 takie idiotyzm tylko Romuald ...a rozginanie oczka na pręcie o średnicy 4mm wkrętem do drewna z łbem stożkowym to tylko FlashBack potrafi! A nie zalecasz jeszcze do mocowania wieszaków szpilek M8 na przelot z podkładkami 2x poszerzonymi i nakrętkami kontrującymi? Zawsze to mocniejsze niż wkręt konstrukcyjny! Flash rozpędź się a ściana sama Cię spotka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 03.08.2015 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 ...a rozginanie oczka na pręcie o średnicy 4mm wkrętem do drewna z łbem stożkowym to tylko FlashBack potrafi! A nie zalecasz jeszcze do mocowania wieszaków szpilek M8 na przelot z podkładkami 2x poszerzonymi i nakrętkami kontrującymi? Zawsze to mocniejsze niż wkręt konstrukcyjny! Flash rozpędź się a ściana sama Cię spotka! Sucha to ty znasz i wiesz tyle co zobaczyłes przez okno gdy rusztowania skladales. Znasz to uczucie z autopsji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 03.08.2015 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 I przestań pleśc ploty, bo nie nadążam już od miesiaca odpowiadać, że nie robię poddaszy i sufitów.Nie naganiaj mi klientów skoro nie mi oni się należą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.08.2015 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 I przestań pleśc ploty, bo nie nadążam już od miesiaca odpowiadać, że nie robię poddaszy i sufitów. Nie naganiaj mi klientów skoro nie mi oni się należą. To przestań pleść farmazony że stożkowy wkręt rozegnie oczko! Albo że wieszak się oberwie bo moja fotka tym Twoim farmazonom chyba przeczy. Starasz się suchej zabudowie nadać otoczkę tajemniczości, aurę jakiś czarów i że jest to zadanie tylko dla wybrańców... a ja to sprofanowałem i sobie z tego zwykłą huśtawkę zrobiłem! I Twoje wywody na temat wytrzymałości (lub jej braku) o kant pośladków potłukłem! Prawie 130kg buja się na profilu podwieszonym na jednym wieszaku! A teraz weź cztery wieszaki rozstawione co 80cm w kratę. Słonia powiesisz na tym stelażu! Jeszcze gęściej dać zawiesia? A po co? Przecie to PŁYTA i jej mocowanie do profili jest najsłabszym ogniwem! Każdy łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo. Lepiej szukaj sposobu odciążenia płyty i przeniesienia obciążenia izolacją na profile. Wyśmiałeś mnie że nie zalecam kręcenia wkrętów pod linijkę - są tacy co rysują kreskę i starają się w nią trafić wkrętem. Efekt perforacji na brzegu znaczka pocztowego... mniejsza podatność na złamanie jest wtedy jak wkręty są wkręcane w "zygzak". Ale by to wiedzieć trzeba użyć szarych komórek... po prostu myśl Dobry Człowieku puki to jeszcze nie jest zakazane! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 03.08.2015 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Flash nie ma co się śmiać, tu trzeba płakać! Ciekawy jestem jak zygzak sprawdziłby się na domach kanadyjskich?...zrobić zygzaka na szerokości 4,5cm drewna- to wyczyn!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafał2011 03.08.2015 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2015 Używanie takich narzędzi na zygzaku może być trochę trudne:) Rom zygzakiem rozwaliłeś cały Amerykański system wykańczania:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 04.08.2015 03:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Flash nie ma co się śmiać, tu trzeba płakać! Ciekawy jestem jak zygzak sprawdziłby się na domach kanadyjskich? ...zrobić zygzaka na szerokości 4,5cm drewna- to wyczyn!!! To, jeszcze nic na łączenia płyt zygzak . Pewnie romus nas oczaruje patentem jak wykonać zygzak w takim kiepsko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.