Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Wielkie dzięki, niewiele słów maksimun treści. Ja też zauważyłem już po nie w czasie, że uchwyty grzybkowe są znacznie wygodniejsze od ES-ów i rozważam ich wymianę w newralgicznych miejscach.

Jak dasz rade wymien wszystkie, stracisz pare zlotych (sa odrobine drozsze) ale zyskasz duzo czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Gdzie powinna isc plyta zabudowujaca ponizszy kibelek, czy rowno z tym czerwonym obramowaniem, czy raczej rowno z koncem styropianowego prostokatnego kanalu na przycisk? Jak to sie robi? W pierwszym rozwiazaniu styropianowa obudowe odcina sie rowno z plyta? Pomoze ktos? :)

http://images21.fotosik.pl/241/3c49c0cbacc6a17b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem dom, jest przykryty blachodachówką i czyms takim jak na zdjęciu widac, ale nie wiem co to jest, bo sie na tym nie znam.. pomoże ktoś?

http://tinypic.com/view.php?pic=67pooq8

Nie bardzo wiem o co chodzi.. pytasz co to za material widoczny pod dachem? Wyglada to jak membrana paroprzepuszczalna, ale ze zdjecia trudno wyczuc co to. Zapytaj swojego kierownika budowy, bedzie wiedzial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w sumie jeszcze kilka pytan zwiazanych ze spoinowaniem, czy ponizsza procedura jest poprawna:

 

- miejsca wkretow zaszpachlowuje np. Cekolem C45

- miejsca laczen plyt wypelniam cekolem c40 do laczenia beztasmowego. Czy warto mimo wszystko dawac tu jeszcze dodatkow tasme? Producent twierdzi, ze to wzmocni dodatkowo polaczenie.

- na cekol c40 daje nastepnie cekol c45 w celu wyrownania

- w laczenia plyt skosow i sufitow daje papierowa tasme z paskiem metalowym

 

Co dac w polaczenie plyty ze sciana? Co lepsze - uszczelnienie akrylem, czy pasek papieru na sciane i wypelnienie masa szpachlowa (utworzenie kontrolowanego pekniecia, uzupelnionego pozniej akrylem)

 

Wyjasnijcie mi jeszcze jakie sa roznice pomiedzy:

- CEKOL C-45 biała masa szpachlowa, gładki tynk gipsowy

- CEKOL GS-100 gips szpachlowy

- CEKOL GS-200 gładź szpachlowa

 

Nie chodzi mi konkretnie o te produkty, a raczej o ich typy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w sumie jeszcze kilka pytan zwiazanych ze spoinowaniem, czy ponizsza procedura jest poprawna:

 

- miejsca wkretow zaszpachlowuje np. Cekolem C45

- miejsca laczen plyt wypelniam cekolem c40 do laczenia beztasmowego. Czy warto mimo wszystko dawac tu jeszcze dodatkow tasme? Producent twierdzi, ze to wzmocni dodatkowo polaczenie.

- na cekol c40 daje nastepnie cekol c45 w celu wyrownania

- w laczenia plyt skosow i sufitow daje papierowa tasme z paskiem metalowym

 

Co dac w polaczenie plyty ze sciana? Co lepsze - uszczelnienie akrylem, czy pasek papieru na sciane i wypelnienie masa szpachlowa (utworzenie kontrolowanego pekniecia, uzupelnionego pozniej akrylem)

 

Wyjasnijcie mi jeszcze jakie sa roznice pomiedzy:

- CEKOL C-45 biała masa szpachlowa, gładki tynk gipsowy

- CEKOL GS-100 gips szpachlowy

- CEKOL GS-200 gładź szpachlowa

 

Nie chodzi mi konkretnie o te produkty, a raczej o ich typy

 

Podnoszę z racji tego że również jestem zainteresowany odpowiedzią na powyższe pytania, drodzy forumowicze doradźcie, please

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za długą nieobecność....praca....

 

Ja robię to tak: do spoinowania używam albo Rigips Vario (najczęściej) lub Cekol C40. Zawsze bezwzględnie daję taśmę! Stosuję albo siatkową albo flizelinę... lub mieszane - siatkę i flizelinę. Zawsze daję podwójnie taśmę. Łączenia poprzeczne płyt (cięte) fazuję nożykiem i wstępnie wypełniam spoinówką. Po związaniu daję dopiero taśmy. Taśmę siatkową naklejam i szpachluje a flizelinę wtapiam. W narożnikach płyt wypełniam ubytki do ściany i naklejam taśmę do narożnika. Zostawiam kontrolowane pęknięcie. Nie zawijam taśmy na narożnik. Po szlifowaniu i zagruntowaniu taki narożnik akryluje i palcem a także pędzlem i wodą wyrabiam narożnik. Łączenie skosu i sufitu prostego spoinuje tak jak normalne łączenie płyt albo daję taśmę papierową z wkładką metalową (nie zawsze). Taśmę przed wtopieniem moczę wodą by nie odciągneła wilgoci z szpachlówki (niby są impregnowane ale jednak moczę). później to łączenie też przejadę akrylem. Wkręty też szpachluje spoinówką. Tak przygotowane płyty szpachluje "po całości" gipsem szpachlowym Dolina Nidy - jeśli trzeba to nawet 2x. Uważam by na łączeniach "ciętych" nie było górek! Górki "rozmywam" na większej powierzchni. Po całkowitym wyschnięciu gipsu szlifuję pacą do szifowania i papierem ściernym "80". Efekt na bierząco kontroluje halogenem 500W podświetlając pod kątem. Po szlifowaniu gruntuje gruntem z wodą. Tani grunt - do 5l daje ok 2l wody do droższego więcej. po gruntowaniu wyrabiam akrylem narożniki. Teraz maluję farbą (białą) ale jeszcze rozcieńczoną wodą... tak by nie była za gęsta... to też jest gruntowanie. Ja stosuje dobre farby... np. Dekoral a najlepiej KABE - do tego gruntowania może być Kabe Perfekta. Po przemalowaniu farbą wyjdą wszystkie niedociągnięcia szpachlowania i szlifowania. Poprawki robię gotową szpachlówką z wiaderka... może byc Śnieżka lub podobna. Poprawki jeśli trzeba to delikatnie szlifuje i dalej to już malowanie najczęściej 2krotne na gotowo. Po takim szpachlowaniu jeszcze żaden klient nie miał "obiekcji" że ma garby na suficie albo widać przejście płyty (papieru) i szpachlówki (gipsu) a jeśli cena na początku wydawała mu się wysoka to po odbiorze gotowej pracy stwierdzał że uczciwie zarobiliśmy.Jeśli ruszt i płytowanie było bez błędów to na tak wykonaną pracę mogę dać gwarancję że nie będzie pękać!

 

Ja nauczyłem się szpachlować gipsem szpachlowym Dolina Nidy i po przetestowaniu wielu "wynalazków" typu Gipsar UNI i MAX różnego rodzaju gładzie np. Francuzką, gips z Gipsiko - wróciłem do Doliny Nidy. Gładzie dobrze się szlifują... tylko szlifują! Innych zalet w moich oczach nie mają.... może jeszcze nie trafiłem na "swoją"? Jeśli klient sobie życzy to też szpachluje gładziami ale wolę stary, tradycyjny, twardy gips szpachlowy! Tu wiem że nie będę miał niespodzianek! A jak się umie szpachlowac to i szlifowanie nie groźne... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyczerpujacy opis, chociaz mam kilka pytan...

1. Co daje podwojne tasmowanie? Jesli daje jedna tasme z wlokna przy cekolu c40 (beztasmowy), bo moze pekac?

2. Dlaczego wkrety szpachlujesz spoinowka, a nie zwyklym gipsem szpachlowym

3. Czy tasme do kontrolowanego pekniecia masz z klejem? Taka malarska?

4. Czym gruntujesz

5. Jak poprawnie wykonac laczenie skosu i sufitu? Niestety nie wychodzi mi to za dobrze, pomimo tasmy z metalowymi wkladkami. Nie wiem, czy tasma ma byc cala zatopiona w gipsie, czy tylko jej papierowe boki do wyrownania z plyta

6. W jakim celu akrylujesz laczenie skosu i sufitu? Co to da?

7. Czym lepiej szpachlowac, C45 - biała masa szpachlowa, gładki tynk gipsowy, czy CEKOL GS-200 gładź szpachlowa? Gdzie sie je stosuje, jakie sa miedzy nimi roznice (poza cena :))

8. Dlaczego szpachlujesz po calosci plyty?

9. Dlaczego dopiero po przemalowaniu farba widac niedociagniecia? Na czym to polega?

10. Dlaczego uzywasz po tym szpachlowki z wiaderka, a nie poprzedniego gipsu szpachlowego?

 

11. W dalszym etapie chce polozyc gladz na sciany (tynk CW), czego uzyc? C45, czy GS-200?

 

 

Sorry, za dluga liste pytan i dzieki za wyjasnienia

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Wyjasnijcie mi jeszcze jakie sa roznice pomiedzy:

- CEKOL C-45 biała masa szpachlowa, gładki tynk gipsowy

- CEKOL GS-100 gips szpachlowy

- CEKOL GS-200 gładź szpachlowa

 

Nie chodzi mi konkretnie o te produkty, a raczej o ich typy

 

Podnoszę z racji tego że również jestem zainteresowany odpowiedzią na powyższe pytania, drodzy forumowicze doradźcie, please

 

 

Ja też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Właśnie przeczytałem cały wątek i muszę przyznać, że bardzo sensowny i pomocny. Poniżej pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi po lekturze forum.

 

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak mocować płyty (w obydwu wariantach rozstaw profili co 40 cm):

A) prostopadle do profili CD - na profilach łączone są krótsze krawędzie płyty (te fazowane ręcznie)

B) równolegle - na profilach łączone są dłuższe krawędzie płyty (te fazowane fabrycznie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyczerpujacy opis, chociaz mam kilka pytan...

1. Co daje podwojne tasmowanie? Jesli daje jedna tasme z wlokna przy cekolu c40 (beztasmowy), bo moze pekac?

2. Dlaczego wkrety szpachlujesz spoinowka, a nie zwyklym gipsem szpachlowym

3. Czy tasme do kontrolowanego pekniecia masz z klejem? Taka malarska?

4. Czym gruntujesz

5. Jak poprawnie wykonac laczenie skosu i sufitu? Niestety nie wychodzi mi to za dobrze, pomimo tasmy z metalowymi wkladkami. Nie wiem, czy tasma ma byc cala zatopiona w gipsie, czy tylko jej papierowe boki do wyrownania z plyta

6. W jakim celu akrylujesz laczenie skosu i sufitu? Co to da?

7. Czym lepiej szpachlowac, C45 - biała masa szpachlowa, gładki tynk gipsowy, czy CEKOL GS-200 gładź szpachlowa? Gdzie sie je stosuje, jakie sa miedzy nimi roznice (poza cena :))

8. Dlaczego szpachlujesz po calosci plyty?

9. Dlaczego dopiero po przemalowaniu farba widac niedociagniecia? Na czym to polega?

10. Dlaczego uzywasz po tym szpachlowki z wiaderka, a nie poprzedniego gipsu szpachlowego?

 

11. W dalszym etapie chce polozyc gladz na sciany (tynk CW), czego uzyc? C45, czy GS-200?

 

 

Sorry, za dluga liste pytan i dzieki za wyjasnienia

Pozdrawiam

Sorry ale dopiero teraz mam trochę czasu na odpowiedź... pewnie to już musztarda p obiedzie...

 

1) ...nie wiem ale sądzę że większa wytrzymałość spoiny - poddasze to pracujący stelaż...

2) wygodniej mi pierwszy raz "machnąć" w trakcie spoinowania...

3) kontrolowane pęknięcie to poprostu wybranie miejsca gdzie ma pęknąć a nie "jak mu się podoba" - zwykła taśma spoinowa dosunięta do narożnika a nie zachodząca na ścianę... pęknięcie wypadnie pod warstwą akrylu w samym narożniku

4) zwykłym gruntem rozcieńczonym wodą... proporcja zależy od "mocy" gruntu... im lepsza firma tym więcej wody - nawet 1:3

5) ja wyrabiam na zwykłej taśmie spoinowej...

6) maskuje ewentualne pęknięcie... jeśli się nie pojawią to strata mojego czas i akrylu inwestora :wink:

7) jestem tradycjonalistą i stosuję gips szpachlowy Dolina Nidy (twardy, szary i źle się szlifuje) lub z nowszych wynalazków to gładź francuzka Franspolu

8 ) nie widać przejść gips-karton płyty... znacznie lepsza jakość "pod światło"

9) przy szlifowaniu pozostaje pył który zamula drobne rysy i je maskuje... grunt zmywa pył a farba uwidacznie w pełni niedociągnięcia... dopiero pierwsze malowanie kolorem to "twoja chwila prawdy"... czasem "obraz nędzy i rozpaczy"

10) znacznie lepsza a cena też przystępna... 8kg poniżej 20zł (śnieżka) ...bardzo małe ziarno, biała , praktyczne bo gotowa z wiaderka a przy "dziobaniu" po ścianach mało się jej zużywa

11) mam małe doświadczenie z cekolem... oprócz C40 (spoinówki) raczej nie używam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie do niewatpliwych fachowcow w tej dyskusji:

- czym wylozyc luki (plyta GK, czy OSB)?

- czy do wykonczenia nie lepsze sa plyty OSB niz GK?

 

Dzieki, G.

Nie wiem o jakie luki chodzi... ale pod rozwagę daję to że materiał płyty OSB to drewno i płyta OSB pracuje też jak drewno... G-K nie ma takich przypadłości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeczytałem cały wątek i muszę przyznać, że bardzo sensowny i pomocny. Poniżej pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi po lekturze forum.

 

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak mocować płyty (w obydwu wariantach rozstaw profili co 40 cm):

A) prostopadle do profili CD - na profilach łączone są krótsze krawędzie płyty (te fazowane ręcznie)

B) równolegle - na profilach łączone są dłuższe krawędzie płyty (te fazowane fabrycznie).

Poprawne są i poprzecznie i wzdłużnie ale ze wskazaniem na poprzeczne... łączenie płyt z fazami wycinanymi jest podparte i przez to mocniejsze... stelaż też nie musi być aż tak dokładnie wykonany... zawsze trafi się z płytą na stelaż... mocowanie poprzeczne jest dużo łatwiejsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. W trakcie prac pojawiły się kolejne wątpliwości:

1. Czy przykręcać płyty G-K do profili UD zamocowanych do ściany?

2. Czy przy rozstawie 40 cm wystarczą tylko profile w jednym kierunku, przykładowo w poprzek płyty. Wtedy do profili nie są przykręcone dłuższe (fabryczne) krawędzie i te krawędzie będą w zasadzie połączone tylko siatką i szpachlą.

3. Znalazłem w sklepie taśmę do włożeni pomiędzy ścianę a profile UD (czytałem też o tym w materiałach RIGIPSA). Taśma jest z jakiejś gąbki i ma na calu izolowanie akustyczne sufity podwieszanego. Zastanawiam się i nie wiem czy to ma jakiś sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. W trakcie prac pojawiły się kolejne wątpliwości:

1. Czy przykręcać płyty G-K do profili UD zamocowanych do ściany?

2. Czy przy rozstawie 40 cm wystarczą tylko profile w jednym kierunku, przykładowo w poprzek płyty. Wtedy do profili nie są przykręcone dłuższe (fabryczne) krawędzie i te krawędzie będą w zasadzie połączone tylko siatką i szpachlą.

3. Znalazłem w sklepie taśmę do włożeni pomiędzy ścianę a profile UD (czytałem też o tym w materiałach RIGIPSA). Taśma jest z jakiejś gąbki i ma na calu izolowanie akustyczne sufity podwieszanego. Zastanawiam się i nie wiem czy to ma jakiś sens?

1) są różne szkoły... ja czasem przykręcam i jak do tej pory nic się nie dzieje... ale przy większych sufitach (pow.20m2) też nie przykręcam... lepiej niech pływa...

2)fabryczne krawędzie są już profilowane i przez to połączenie jest mocniejsze... krawędź cię ta w tym wypadku jest podparta profilem i przez to wzmocniona.

3) przy sufitach podwieszanych może dojść do sytuacji gdy płyta na stelażu będzie przenosic dzwięki z piętra wyżej... efekt pudła rezonansowego... w takim przypadku powinno sie dać taśmę pod profil UD i pod wieszaki ES... zmniejsza ryzyko przenoszenia dźwięków... takie sufity powinno się wytłumić wełną mineralną... sufit może wpaść w drgania przy głośnej muzyce z ostrymi basami... niweluje to wełna mineralna... zamiast oryginalnej taśmy można użyć np. podwójnie złożonej pianki pod panele podłogowe albo piankowej taśmu dylatacyjnej do wylewek podłogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaz mialbym jeszcze jedno pytanie, jak zabudowac zbiornik od WC w taki sposob, zeby powstala półka? Zalozenie jest takie, ze tylko zbiornik jest obudowany, tak wiec caly bedzie wystawal ze sciany. Ma to wygladac tak, jakby ktos przylozyl pudelko zapalek w naroznik sciana-podloga. Jak zrobic stabilna konstrukcje pod plyty GK, czy sa jakies laczniki, ktore lacza w 3 wymiarach, robiac naroznik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...