Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zgadza się tylko że wewnątrz reku temperatury są znacząco inne od tych panujących na zewnątrz.. Np przy Thesli można przyjąć iż temp. skroplin jest wyznacznikiem temp. panującej wewnątrz reku a ta u mnie gdzie reku stoi na takim właśnie strychu nigdy latem nie przekroczyła 28 stopni latem i nie spadła poniżej 7 pomimo że temp na zewnątrz reku znacznie czasem przekraczały 40 stopni latem jak i teraz zdarzały się temp około -4 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozważam opcję 4.

 

Obawiam się, że w lecie na poddaszu będzie strasznie gorąco i czy to nie zaszkodzi reku.

 

W opcji 2 i 3 dodatkowym kosztem i problemem jest nadbitka na jętki, tak aby weszły płyty, które po lewej i prawej stronie mają opierać się na płatwiach.

 

Rekuperator nie będzie nad sypialnią - umiejscowiłem go w planie "na końcu" stryszku, po przeciwległej stronie domu od sypialni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktoś mi w stanie podać, jaki będzie współczynnik dachu przy dwóch warstwach wełny - 18cm pomiędzy krokwie + 20 cm pod krokwie.

Obie warstwy to wełna isover super mata o lambdzie 0,033.

 

Drugie pytanie dotyczy strychu. Mam podobną sytuacje jak kolega wyżej, czyli na strychu będę miał zamontowany rekuperator. Stąd też muszę go ocieplić. Postanowiłem, że w tym przypadku wrzucę tylko 18 cm pomiędzy krowie (również super maty). Czy w takim przypadku jest szansa utrzymania temperatury powyżej 0? Dodam, że na ścianach szczytowych mam 25 cm styropianu.

Mostki termiczne jakie występuje na strychu to:

- nieocieplone krokwie,

- jeden systemowy komin (spalinowy + dymowy),

- właz o współczynniku 1.3.

To tyle.

Edytowane przez Michalmon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktoś mi w stanie podać, jaki będzie współczynnik dachu przy dwóch warstwach wełny - 18cm pomiędzy krokwie + 20 cm pod krokwie.

Obie warstwy to wełna isover super mata o lambdzie 0,033.

 

Drugie pytanie dotyczy strychu. Mam podobną sytuacje jak kolega wyżej, czyli na strychu będę miał zamontowany rekuperator. Stąd też muszę go ocieplić. Postanowiłem, że w tym przypadku wrzucę tylko 18 cm pomiędzy krowie (również super maty). Czy w takim przypadku jest szansa utrzymania temperatury powyżej 0? Dodam, że na ścianach szczytowych mam 25 cm styropianu.

Mostki termiczne jakie występuje na strychu to:

- nieocieplone krokwie,

- jeden systemowy komin (spalinowy + dymowy),

- właz o współczynniku 1.3.

To tyle.

 

Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest ktoś mi w stanie podać, jaki będzie współczynnik dachu przy dwóch warstwach wełny - 18cm pomiędzy krokwie + 20 cm pod krokwie.

Obie warstwy to wełna isover super mata o lambdzie 0,033.

 

Strona U-wert pokazuje dla takich wartości U=0,085W/m2K, nie zakładałem szczelin powietrznych, nie wiem jakie masz warstwy wstępnego krycia, jaką paroizolację chcesz zastosować, jakie drewno... także traktuj tą wartość Pi razy drzwi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinię na temat wyboru wariantu ocieplenia poddasza użytkowego z nieużytkowym stryszkiem.

Na stryszku będzie rekuperator i mały składzik (narty, choinka, jakieś graty).

 

Krokwie 18cm.

Zakładana grubość ocieplenia 15cm między krokwie i 15cm pod krokwie.

Nie mogę dać dodatkowego ocieplenia pod jętki, ponieważ pomieszczenia miałyby około 230cm wysokości. Zależy mi na 240.

 

Najważniejsze są dla mnie:

1. Poprawne wykonanie

2. Dobra izolacja poddasza

 

Cena nie jest tutaj najważniejsza.

 

Moje troski i pytania w punktach:

1. Czy jest sens ocieplać stryszek? Można ocieplić sam rekuperator.

 

2. Ważna sprawa - jest pełne deskowanie z papą dlatego wymagana jest szczelina wentylacyjna 3cm pomiędzy wełną a papą. Zastanawiam się jak ma być wentylowana wełna pomiędzy jętkami, czyli w suficie. O ile w skosach będzie wentylowana powietrzem wpadającym spod strzechy dachy z jednej i drugiej strony, to ta część pozioma sprawia mi trudność.

 

3. Którą wersję uważacie za optymalną i dlaczego? Podaję kilka wariantów w załącznikach.

 

Opcja 1:

[ATTACH=CONFIG]376916[/ATTACH]

 

Opcja 2:

[ATTACH=CONFIG]376917[/ATTACH]

 

Opcja 3:

[ATTACH=CONFIG]376918[/ATTACH]

 

Opcja 4:

[ATTACH=CONFIG]376920[/ATTACH]

 

Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomocne słowo.

 

Jeśli na strychu ma być rekuperator to opcja nr 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Za chwilę zaczynam robić ocieplenie dachu. Do niedawna sprawa była prosta - tradycyjnie wełna 18cm +10 pod krokwie (krokwie mam 20cm), jednak kilka dni temu zawitał do mnie na budowę naganiacz od pianki PUR i trochę namieszał mi w głowie. Ocieplenie mam robić sam, jaka to robota każdy, kto już jadł chleb z tego pieca, wie. Toteż chciałbym uniknąć tej przyjemności, o ile to możliwe.

Za i przeciw pianki znam, moje wątpliwości wiążą się raczej z tym, że mam pełne deskowanie z papą i boję się trochę zachlastać pianka dechy, bo jak dostanie się wilgoć, przy papie zaczną gnić. Trzeba by zastosować szczelinę wentylacyjną z membraną, tak zasugerował człowiek od pianki. Mój sąsiad ma natomiast inne rozwiązanie, ażeby ograniczyć ilość potrzebnej pianki (koszty) i zrobić szczelinę, bezpośrednio pod dechy(+2 cm szczeliny) dał styropian 5cm i to spryskali mu pianką. Twierdzi, że jest ok, ale co ma powiedzieć.

Powiem szczerze, że kusi mnie ta opcja. Pianka ma wiele zalet i w takim układzie wyjdzie znacznie taniej od wełny, co nie jest bez znaczenia pod koniec budowy. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Za chwilę zaczynam robić ocieplenie dachu. Do niedawna sprawa była prosta - tradycyjnie wełna 18cm +10 pod krokwie (krokwie mam 20cm), jednak kilka dni temu zawitał do mnie na budowę naganiacz od pianki PUR i trochę namieszał mi w głowie. Ocieplenie mam robić sam, jaka to robota każdy, kto już jadł chleb z tego pieca, wie. Toteż chciałbym uniknąć tej przyjemności, o ile to możliwe.

Za i przeciw pianki znam, moje wątpliwości wiążą się raczej z tym, że mam pełne deskowanie z papą i boję się trochę zachlastać pianka dechy, bo jak dostanie się wilgoć, przy papie zaczną gnić. Trzeba by zastosować szczelinę wentylacyjną z membraną, tak zasugerował człowiek od pianki. Mój sąsiad ma natomiast inne rozwiązanie, ażeby ograniczyć ilość potrzebnej pianki (koszty) i zrobić szczelinę, bezpośrednio pod dechy(+2 cm szczeliny) dał styropian 5cm i to spryskali mu pianką. Twierdzi, że jest ok, ale co ma powiedzieć.

Powiem szczerze, że kusi mnie ta opcja. Pianka ma wiele zalet i w takim układzie wyjdzie znacznie taniej od wełny, co nie jest bez znaczenia pod koniec budowy. Co o tym sądzicie?

 

Też mam krokwie 10x20 cm. Wpakowałem między nie 15 cm styro EPS100 dach/podłoga a pod to 10 cm wełny na stelażu. Sprawdza się znakomicie pomimo "tylko" 25 cm warstwy ocieplenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinię na temat wyboru wariantu ocieplenia poddasza użytkowego z nieużytkowym stryszkiem.

Na stryszku będzie rekuperator i mały składzik (narty, choinka, jakieś graty).

 

Krokwie 18cm.

Zakładana grubość ocieplenia 15cm między krokwie i 15cm pod krokwie.

Nie mogę dać dodatkowego ocieplenia pod jętki, ponieważ pomieszczenia miałyby około 230cm wysokości. Zależy mi na 240.

 

Najważniejsze są dla mnie:

1. Poprawne wykonanie

2. Dobra izolacja poddasza

 

Cena nie jest tutaj najważniejsza.

 

Moje troski i pytania w punktach:

1. Czy jest sens ocieplać stryszek? Można ocieplić sam rekuperator.

 

2. Ważna sprawa - jest pełne deskowanie z papą dlatego wymagana jest szczelina wentylacyjna 3cm pomiędzy wełną a papą. Zastanawiam się jak ma być wentylowana wełna pomiędzy jętkami, czyli w suficie. O ile w skosach będzie wentylowana powietrzem wpadającym spod strzechy dachy z jednej i drugiej strony, to ta część pozioma sprawia mi trudność.

 

3. Którą wersję uważacie za optymalną i dlaczego? Podaję kilka wariantów w załącznikach.

 

Opcja 1:

[ATTACH=CONFIG]376916[/ATTACH]

 

Opcja 2:

[ATTACH=CONFIG]376917[/ATTACH]

 

Opcja 3:

[ATTACH=CONFIG]376918[/ATTACH]

 

Opcja 4:

[ATTACH=CONFIG]376920[/ATTACH]

 

Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomocne słowo.

Ad. 2 - żadne z powyższych. bez uraz idiotyzmem jest umieszczanie tam rekuperatora (pod wieloma względami ekonomicznie nieuzasadnione).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem przed płytowaniem i okazuje się, że chyba popełniłem błąd. Chodzi o miejsce gdzie profil ud skosu i sufitu spotykają się. Zamontowałem je tak że tworzą zamknięty kąt. Jeden z drugim schodzi się do czoła. Nie będę mógł teraz zamontować płyt na zakładkę. Proszę o poradę czy teraz mam zrobić tak, że płytę sufitu i skosu odsunąć od narożnika tak by schodziły się ze sobą dolnymi rantami? Lub czy mogę płytę sufitu dosunąć maksymalnie do skosu aż zatrzyma się na ud skosu a dopiero płytę skosu dosunąć do płyty sufitu. W ten sposób dolny rant płyty sufitowej będzie trafiał gdzieś w grubość skosowej i zrobi się taka mini zakładka, ale zastanawiam się czy podczas pracy więźby płyta skosu w tym miejscu się nie wyszczerbi.

Zamieszczam rysunki dla lepszego zrozumienia problemu. Które z tych rozwiązań zastosować?

fa16a274ab49aa32med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów,

 

jestem tu pierwszy raz tak więc jeśli piszę nie w tym miejscu co trzeba to proszę moderatora o przeniesienie mojego postu.

W 2016 roku rozpocząłem budowę domu i jestem na etapie SSZ z elektryką, ekipa na tynki umówiona na późną wiosnę a ja się zastanawiam jak ocieplić poddasze. Tak więc dach dwuspadowy, pokryty dachówką, ścianka kolankowa 1,20 m z murłatą. Mam już wymurowane ściany działowe do wysokości ok 3m. nad którymi jest wolna przestrzeń ok 70 cm i dopiero jętki. Proszę Was o podpowiedź jak ocieplić to poddasze. Wyczytałem tu już kilka porad, że wełna 20cm między krokwie i jętki, później 5 cm w poprzek, stelaż zawieszany na hakach folia paroizolacyjna. Tutaj wszystko pięknie gra, ale w takim przypadku muszę w każdym pomieszczeniu robić osobny stelaż i sufit z PKG. Jeśli jestem w błędzie i utrudniam sobie sprawę podpowiedzcie co sądzicie na ten temat.

Pozdrawiam

P.K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka konkretnych pytań do zdjęć:

81159b9c9948bbe1med.jpg"]81159b9c9948bbe1med.jpg[/url]

 

 

fff5e0751eea7215med.jpg

 

 

eb8a753ae7d965f5med.jpg

 

1. Czy na takim suficie podwieszanym - (2400mmx4000mm) na konstrukcji jednopoziomowej, wieszakach do poddaszy (grzybkach), rozstaw profili cd(0,6mm) ok 400mm i płytach kręconych poprzecznie do nich mogę zaryzykować i zrobić łączenia ze ścianą na sztywno nie obawiając się, że będzie pękać czy wyrywać taśm? Generalnie płaszczyzna jest i stelaż też starannie wykonany. Pod łatą 3 metrową nie ma żadnych prześwitów gdzie by nie przyłożył (oczywiście pomijając spłaszczenia płyt na krawędzi oryginalnej:p).

2. Jeśli pyt. 1 = tak to czy koniecznie kręcić płyty do ud wkoło bo na razie tego nie zrobiłem. Dodam, że cd równoległy do ściany jest od niej 100 mm.

3. Na pierwszym zdjęciu widać, że płyty jednym rogiem dotykają do ściany. Czy podciąć te miejsca by był tam luz 3-5mm?

4. Przy ścianie gdzie wiszą przewody głośnikowe będzie na całej długości belka z g/k na ledy. Czy w takim razie w ogóle wykańczać połączenie sufitu z tą ścianą(będzie to niewidoczne)

5.Na pozostałych zdjęciach styk skos-sufit :confused: Profile odsunięte od narożnika nie więcej jak 100 mm. W sobotę chciałbym zabudować skos. Czy tak można wykonać zakład i wypełnić do równa masą konstrukcyjną czy raczej fazować płytę skosu by doszła do sufitu całą fazowaną powierzchnią?

6. Skos- sufit. Czy płyty mają się dotykać (bez względu na to czy skos fazowany czy tak jak na zdjęciu)?

7. Ścianka kolankowa-skos. Na ściance kolankowej będę kleił g/k. Dlaczego najpierw trzeba przykleić płytę do kolankowej a dopiero zabudować skos? łatwiej byłoby na odwrót (nie trzeba by pilnować tak wymiaru płyty na skosie).

8.Ścianka kolankowa-skos. Jeśli pyt. 5 może być jak na zdjęciu, to rozumiem, że na tym styku też. Nie wstawiałem tu v profilu. Pierwszy cd od ścianki nie dalej jak 100mm.

9. Ścianka kolankowa-skos. Skos ma też wymiar ok 2400x 4000mm. I tu pytanie jak w punkcie 1. Ślizg czy sztywno?

Spędza mi to wszystko sen z powiek a chciałbym to dobrze przygotować do spoinowania i dalszych prac finiszowych by ten kto to będzie robił nie miał problemów. Sam raczej się nie podejmę by nie spartolić na koniec wszystkiego.

Rom-kon, FlashBack i inni doświadczeni. Proszę o wasze opinie.

 

ps. czy FlashBack = gips karton itd z youtube? Tylko tak z ciekawości.

pozdrawiam

Edytowane przez borys24so
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...