Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Dzięki.

Boję się tylko o dojście ze styropianem w te luki.

Firma co kładła elewacje, jak już podchodzili prawie pod dach to stosowali piankę aby w kilku miejscach jeszcze dodatkowo przyłapać styropian 17tkę do murłaty.

Innymi słowy w szczelinach jest trochę "nasmarkane" pianką. Aby styropian włożyć to będę musiał się trochę nadłubać.

A pytanie z innej beczki....jak mam krokwie 19,5 -20cm to wełnę pomiędzy wkładam 20tke czy 18tkę? Co pytam fachowców to inna odpowiedź.. Jedni mówią że 18tke bo musi być wentylacja pomiędzy membraną a wełną a inny że 20tke bo i tak z czasem opadnie. Oczywiście na to na stelażu trzeba jeszcze w wełnę 5tkę walić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam.

Ocieplam skosy, ściany kolankowe i sufity (podłoga poddasza nieuzytkowego). Prosze o pomoc w sprawie kolejnosci.

Doradzali mi abym najpierw zrobil stelaż na suficie, folię paroiz. i GK a póxniej ocieplić z góry najpierw 10 cm między stelaże później 15 między jętki.

Zastanawiam się czy nie zrobic odwrotnie, wełnę dam 15 cm między krokwie i zasznurkuję, ale czy druga warstwa 10 cm nie wypadnie między profilami ? Jak ją zamocować ? Jak wy robiliście i siebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Witam.

Ocieplam skosy, ściany kolankowe i sufity (podłoga poddasza nieuzytkowego). Prosze o pomoc w sprawie kolejnosci.

Doradzali mi abym najpierw zrobil stelaż na suficie, folię paroiz. i GK a póxniej ocieplić z góry najpierw 10 cm między stelaże później 15 między jętki.

Zastanawiam się czy nie zrobic odwrotnie, wełnę dam 15 cm między krokwie i zasznurkuję, ale czy druga warstwa 10 cm nie wypadnie między profilami ? Jak ją zamocować ? Jak wy robiliście i siebie ?

 

Ja robiłem w takiej kolejności.

1.Rozmieszczenie i przykręcenie wieszaków do krokwi, jak zrobisz to w pierwszej kolejności to potem nie musisz już gmerać w ułożonej wełnie

2.Ułożenie pierwszej warstwy wełny i zasznurkowanie.

3.Ułożenie drugiej warstwy wełny która nabijałem na przykręcone grzybki,trzeba wełnę naciąć i w miejscach gdzie wychodzą grzybki i spokojnie można całe pasy kłaść

4.Nakładałam profile które dociskały drugą warstwę wełny.

5.Paroizaolacja przyklejana na profile na taśmę dwustronną.

 

Ocieplanie sufitu z góry może być kłopotliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

tez jestem na etapie ocieplenia poddasza użytkowego i mam dylemat bo nie wiem jak to ugrysc. Czy po przykręceniu regipsow postawić ścianki działowe z ytong, taka wersja byla by szybsza i prostsza bo cala połać jadę bez żadnych przeszkód czy postawić ścianki działowe nieco wyższe od lini profili i do nich przykręcić profil przyścienny ud 27. Wyjaśni ktoś jak lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Witam

tez jestem na etapie ocieplenia poddasza użytkowego i mam dylemat bo nie wiem jak to ugrysc. Czy po przykręceniu regipsow postawić ścianki działowe z ytong, taka wersja byla by szybsza i prostsza bo cala połać jadę bez żadnych przeszkód czy postawić ścianki działowe nieco wyższe od lini profili i do nich przykręcić profil przyścienny ud 27. Wyjaśni ktoś jak lepiej?

 

Szybciej - sufit po całości i dopiero ścianki.

Lepiej - najpierw ścianki a potem mniejsze sufity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ocieplam skosy, ściany kolankowe i sufity (podłoga poddasza nieuzytkowego). Prosze o pomoc w sprawie kolejnosci.

Doradzali mi abym najpierw zrobil stelaż na suficie, folię paroiz. i GK a póxniej ocieplić z góry najpierw 10 cm między stelaże później 15 między jętki.

Zastanawiam się czy nie zrobic odwrotnie, wełnę dam 15 cm między krokwie i zasznurkuję, ale czy druga warstwa 10 cm nie wypadnie między profilami ? Jak ją zamocować ? Jak wy robiliście i siebie ?

Docieplenie od góry to zawsze możliwość albo złego ułożenia dolnej warstwy bo trudne dojście albo że można "przeniknąć" przez sufit w drodze na piętro ;)

Najlepiej wełnę najpierw pomiędzy jętki-kleszcze i zasznurkować, potem stelaże i dopiero druga warstwa wełny. Stelaże są co 40cm więc wełna się trzyma. A jak nie to można podtrzymać do czasu montażu płyt zwykłą taśmą pakową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam wszystkich i zwracam się z prośbą o poradę. Dłubie sobie samotnie poddasze i mam kilka dylematów. Jedna połowa jest już opłytowana, przy czym w pierwszej kolejności zostały przykręcone płyty na skosach i suficie, a potem wklejone pod to płyty na ścianach, tak jak na jednym ze zdjęć. Z racji tego, że przy murłacie jest bardzo nisko, chciałbym odsunąć ściankę kolankową, tak aby miała przynajmniej 70 cm. Jak zrobić konstrukcje? Rozumiem, ze należałoby przykręcić profil do podłogi i do ścian, plus coś od góry i pionowe profile rozstawione co kilkadziesiąt cm. I tu pytanie, czy mocować to jakoś do skosu? Jak to rozwiązać? Jakich profili radzicie użyć? Czy wystarczy konstrukcja samonośna, na to płyta i samo spoinowanie skos – ściana kolankowa?

Na drugiej połowie poddasz sytuacja wygląda nieco inaczej. Pokręciłem grzybki, położyłem pierwsza warstwę wełny. I tutaj również chciałbym się odsunąć ze ścianką kolankową, ale ponadto postawić ściankę działową. I teraz jak to zrobić? Najpierw opłytować skos i sufit, potem konstrukcje ścianki działowej i na końcu konstrukcje ścianki kolankowej? Jeśli ścianke działową stawiać po opłytowaniu, to czy konstrukcje mogę przykręcić poprzez płytę do profili tworzących konstrukcję skosu? Czy tutaj mogę również zrobić najpierw skosy i sufity a dopiero potem okleić ściany?

W trzecim pomieszczeniu również mam zamiar stawiać na środku ściankę działową ale z bloczków. Wyjdzie ona pod krokwią. I tutaj analogiczne pytanie – najpierw opłytować i domurować pod samą płytę, czy najpierw postawić ściankę do samej krokwi i potem płytować dwa mniejsze pomieszczenia?

Mam nadzieję, że zdjęcia troszkę zobrazują. Dziękuję z góry za pomoc.

20200203_202635.jpg20200106_160625 (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
witam i o radę pytam. Jak to jest z folia paroizolacyjną czy klejona do stelaża musi "dotykać" wełny? czy jeśli wełna jest układana na CD kach to ta ok. 3 cm szczelina nie ma znaczenia dla wełny.No i jaką folię polecacie, najczęściej stosujecie?? z góry dziękuję za odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months później...
Ja robiłem w takiej kolejności.

1.Rozmieszczenie i przykręcenie wieszaków do krokwi, jak zrobisz to w pierwszej kolejności to potem nie musisz już gmerać w ułożonej wełnie

2.Ułożenie pierwszej warstwy wełny i zasznurkowanie.

3.Ułożenie drugiej warstwy wełny która nabijałem na przykręcone grzybki,trzeba wełnę naciąć i w miejscach gdzie wychodzą grzybki i spokojnie można całe pasy kłaść

4.Nakładałam profile które dociskały drugą warstwę wełny.

5.Paroizaolacja przyklejana na profile na taśmę dwustronną.

 

Ocieplanie sufitu z góry może być kłopotliwe.

 

i to jest prawidłowe rozwiązanie tego tematu.

Jeżeli chce sie z kolei izolowac od góry po wykonanej zabudowie to wówczas najlepiej jest wykorzystac granulat skalny np. Granrock Super . Izolacja nadmuchiwana najdokładniej wypełni wszelkie szczeliny przy izolowaniu od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

tez jestem na etapie ocieplenia poddasza użytkowego i mam dylemat bo nie wiem jak to ugrysc. Czy po przykręceniu regipsow postawić ścianki działowe z ytong, taka wersja byla by szybsza i prostsza bo cala połać jadę bez żadnych przeszkód czy postawić ścianki działowe nieco wyższe od lini profili i do nich przykręcić profil przyścienny ud 27. Wyjaśni ktoś jak lepiej?

 

Lepiej a w zasadzie prawidłowo jest wykonać najpierw ścianki a potem zabudowe sufitu. ograniczysz w ten sposob boczne przenoszenie się dźwięków z pomieszczeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Lepiej a w zasadzie prawidłowo jest wykonać najpierw ścianki a potem zabudowe sufitu. ograniczysz w ten sposob boczne przenoszenie się dźwięków z pomieszczeń

 

A jeśli ścianki są z gk to jak to ma wyglądać? Wełna ma dochodzić do płyty gk na zewnątrz czy płytę kręci się do poziomu poniżej wełny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
  • 1 year później...

Cześć, przejrzałem co nieco wątek ale nie znalazłem odpowiedzi (od razu się przyznaję, że nie wszystko przejrzałem ale ciężko przeczytać 616 stron)

 

Pytanie: zmontowałem sobie pojedynczy stelaż z CD60 pod jętkami. Między ścianą działową a idącymi równolegle do niej profilami cd60 jest 2-3cm. Na działówkach równoległych do cd60 nie dawałem profili ud.

 

Pytanie: czy może tak zostać czy koniecznie muszę dać te ud-ki?

 

Prośba o łagodne odpowiedzi bo już nie mam nerwów do tego sufitu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
Witam chciałem przerobić strych na użytkowy. Podłoga jest z dwóch jętek przykręconych do krokwi czyli takie kleszcze grubość 15 cm i taka wełna była wsadzona ale po 20 paru latach straciła trochę na jakości i zlatały ja troche myszy . Pod wełną jest sznurek jakaś folia żółta i tam już chyba stelaż i płyty GK nad wełną miałem przykręcone deski które ściągłem . Chciałbym docieplić tą przyszłą podłogę zostało mi trochę styroduru 8 cm i 10 cm i chciałbym go dożucić do podłogi na równo z jętkami. Ale nie wiem czy dobrze zrobię A może zamienić miejscami od spodu dać styrodur na to wełnę ale raczej byłbym skłonny dać na spód wełnę i dorzucić do tego styrodur co o tym myślicie .Na to przekręcić płyty osb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...

Proszę o porady ws. ocieplenia podłoża nieużytkowego strychu oraz przygotowania podłogi z desek na legarach. Strych ma strop betonowy i na to jest położona ok. 15 cm warstwa styrobetonu. Zakupiłem wełnę szklaną w rolkach (grubość 15cm, szerokość 120cm długość ok. 3,8m), którą planuję ułożyć na tym podłożu, pomiędzy legarami, na których zamontuję deski. Na strychu nie planuję umieszczać ciężkich rzeczy - jakieś puste kartony, może drobne przedmioty, krzesła, żadnych ciężkich mebli. Myślę, że z tego względu mogę po prostu położyć płaty wełny bez ich cięcia pomiędzy legarami, których rozstaw będzie na szerokość tej wełny, czyli 120 cm, podłoga będzie z calowych desek.

Moje pytanie dotyczy techniki mocowania legarów. Rozważam dwie opcję:

1. Mocowanie legarów bezpośrednio do betonu, po punktowym usunięciu styrobetonu, za pomocą kątowników stalowych (lub dystansach wykonanych z pociętych legarów).

2. Zastosowanie podkładek gumowych pod legary (umieszczonych na wspornikach regulowanych lub dystansach z samych legarów) bezpośrednio na styrobeton, bez jego naruszania.

Skłaniam się ku drugiej opcji - nie będzie ona wymagała naruszenia izolacji ze styrobetonu i dostania się do właściwego betonowego stropu. Jednak mam wątpliwości i obawy dotyczące odkształcenia się styrobetonu w miejscu podpór na legary. Styrobeton jest dość sypki i przynajmniej wierzchnia warstwa jest podatna na rozgrzebanie, nawet bez narzędzi. Nie znam niestety jego dokładnej gęstości, ale ze względu na poddasze nieużytkowe nie jest pewnie dość duża. Planuję układać podpory pod legarami co około 60cm i zastosować podkładki gumowe o wymiarach 10x10cm i grubości 1cm. Mogę dla pewności wziąć większe podkładki gumowe (np. 15x15cm), układać je w dwóch warstwach, rozważałem też dla odpowiedniego rozłożenia obciążeń na styrobeton zastosowanie pod legarami ciągłego paska wyciętego z płyty OSB o szerokości 10-15cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się zastanowił, czy nie wywalić tego styrobetonu i nie kłaść legarów na stabilnym podłożu. Wszelkie podkładki zmniejszają powierzchnię styku i zwiększają jednostkowe naciski. Styrobeton może się powgniatać pod tymi podkładkami.  Dzisiaj nie planujesz niczego ciężkiego, ale życie potrafi wymuszać zmiany planów.

Z kolei, gdybym kładł legary na styrobeton, to całą powierzchnią na styk. Zgodnie z zasadami, przełożyć powierzchnię styku drewna z betonem papą lub gumą. Dla równomiernego styku, nierówności powierzchni wypełnić zaprawą, klejem lub pianką.

Deski nad wełną powinny zostać ułożone z odstępami, żeby zapewnić wełnie możliwość wentylacji.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...