Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

no tak, osznurkowalem tam wlasnie zeby ta przerwe zrobic. Ale uwazasz ze ta przerwa powinna byc jakos wietrzona (tzn czy wierciec otwory na wylot zeby powietrze wlatywalo w ta przerwe 3cm)?

wlot jest u dołu dachu, a wylot pod gąsiorem.

 

ta 3 centymetrowa szczelina powinna być po szerokości między krokwiami. jeśli to jest zapiankowane, to wytnijcie jakimś brzeszczotem - zamiast wstawiać rurę.

te sznurki, to zbędna robota.

Jak macie krokwie 18, to wełne między nie 15, a sznurki od lica krokwi. Wełna sama opadnie i 3 cm szczelina będzie.

a powietrze będzie wlatywać, nawet jak będzie -15, to tam takie będzie, ale po to jest dawana wełna, żebyto nie miało aż takiego wpływu na atmosferę wewnątrz.

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie o zabudowę lukarny. Przekroje jak na załączonym obrazku:

http://img228.imageshack.us/img228/6702/lukarna.gif

 

B - belka lukarny pionowa lub pozioma

J - jętka lukarny

K - krokiew

zielone generalnie drewno, żółta pianka, brązowe z niebieskim okno, płyta GK czarno-biała i styropian czarno-szary

 

Pytania:

1. Nie wiem za bardzo jak zabudować boki (pierwszy rysunek). Opcje są trzy:

a. licować profil CD z belką lukarny (do tego rozwiązania się skłaniam, ale wtedy płyta przyjdzie do belki i nie zakryje szpary między belką a ),

b. wpuścić profil na belkę, ale będzie raczej problem, bo miejsca mało (2.5cm odstęp belki od ramy okna, 3.5 rama do skrzydła, z tym że w miejscu zawiasów miejsca malutko),

c. ustawić profil gdzieś pośrodku, tak aby płyta zachodziła na ramę okna (ale wtedy profil nie będzie dochodził do końca płyty - czy tak może być?).

 

2. Jeśli chodzi o sufit (drugi rysunek), to chciałby zrobić taki gzyms, tylko do końca nie wiem jak umocować konstrukcję. Póki co wymyśliłem, że na belkę nad oknem nabiję drugą, dzięki czemu będę mógł przykręcić UD sufitu. Natomiast gzyms albo:

a. poprzecznie do profili CD sufitu profile CD, jeden poziomo, drugi pionowo (na ESach lub bez)

b. wzdłuż profili CD sufitu krótkie odcinki CD na profilach UD.

 

Które z tych rozwiązań jest dobre/najlepsze? A może zabudować to w jeszcze inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem to ocieplenie tak by nie zgnila krokwia i jetka przy lukarnie, osb co najwyzej spuchnie. W zlej kondycji bedzie krokwia ze wzgledu na mostek termiczny na styku z osb przy, braku dostatecznej wentylacji. Zabudowe i tak trzeba zaczac od skosow a lukarne zabudowac jak okladzina scienna na profilach cd. Sufit powinien wyjsc na uchwytach belkowych "grzybkach".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii tego gnicia - da się coś z tym zrobić? Rozumiem, że chodzi o styropian, który generalnie słabo sprzyja wentylacji?

Co do zabudowy, to wiadomo - najpierw skosy i sufit pomieszczenia. Moja wątpliwość dotyczy tego, jak ustawić płytę ścianki bocznej - bo profil do samego okna nie ma szans dojść, więc jakiś fragment pomiędzy belką a ramą będzie sama płyta. Czy to jest Ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś takiego?

http://images39.fotosik.pl/164/60c1fc10cc5bae53med.jpg

 

gdzie:

zielony - CD

żółty - UD

niebieski - druty i wieszak obrotowy z elementem rozprężnym

granatowy - wieszaki ES

czerwony łącznik krzyżowy

pomarańcz - UW

fiolet CW

 

Na rysunku nie ma zachowanych odpowiednich odległości, ale poglądowo z grubsza.

 

Kolorado z twojego rysunku 4 posty wyżej wynika że pytasz o ten sufit zupełnie nad lukarną. FlaschBack pewnie myślał o tym drugim i błędnie Ci podpowiedział grzybki. tam bym nie myśla nad innym rozwiązaniem jak właśnie druty i wieszaki obrotowe z elementem rozprężnym.

Druty (niektórzy mówią szpilki) są różnej długości, ponad metrowe też są. Dobierasz sobie odpowiednie, za ucha mocujesz do krokwi, od spodu wkładasz wieszak i poziomujesz.

miejsce ciekawe, ale nie trudne;)

 

pozdrawiam i owocnej pracy życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na piętrze muszę wykonać sufit podwieszany montowany bezpośrednio do pasa dolnego wiązarów , ścianki działowe mam już zbudowane z połówek maxa , sufit będzie poniżej końca tych ścianek , w jaki sposób ułożyć paroizolację ? czy kombinować po całej pow. piętra ? czy wystarczy tylko w pomieszczeniach a miejsca gdzie wchodzi działówka zostaną bez izolacji ?

 

 

 

http://images44.fotosik.pl/168/ff95289d476b9175m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dozi - wielkie dzięki i pełen szacunek za rysuneczek. Mniej więcej tak to sobie wyobrażałem, ale problemy mam głównie ze szczegółami, czyli tak jak pisałem:

- styk bocznych ścianek (płyt) z oknem,

- styk sufitu z oknem.

 

Mi się wydaje, że najlepiej będzie zlicować wewnętrzną ścianę płyty z krawędzią ramy okna, ale wtedy żaden profil nie "dojedzie" do okna, tylko nieco wcześniej. Dalej sama płyta. Odległość duża to nie będzie, ale jednak mam wątpliwość, czy to dobre podejście.

 

Co do Twojej propozycji, to zastanawia mnie dlaczego na boki dałeś ruszt krzyżowy? Planowałem dać pojedynczy na pionowych profilach CD (bez poziomych).

No i raczej sufi podwieszę na grzybkach, bo lukarna ma jętki i nie będzie z tym większych problemów.

 

Jeszcze raz dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na piętrze muszę wykonać sufit podwieszany montowany bezpośrednio do pasa dolnego wiązarów , ścianki działowe mam już zbudowane z połówek maxa , sufit będzie poniżej końca tych ścianek , w jaki sposób ułożyć paroizolację ? czy kombinować po całej pow. piętra ? czy wystarczy tylko w pomieszczeniach a miejsca gdzie wchodzi działówka zostaną bez izolacji ?

 

 

 

http://images44.fotosik.pl/168/ff95289d476b9175m.jpg

 

 

Paroizolację kleisz do stelaża.

 

najpierw taśmę dwustronnie klejącą do profili.

Profile U ja zaklejam po całej długości

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bcae961f1eabbe6d.html

 

potem kleisz folię

pamiętając aby dobrze przylegała, najlepiej dawać zakładki, tak aby po przykręceniu płyty nawet ją było gdzieniegdzie widać - nie można zostawiać dziur ani jakichś nieszczelności

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7baa82eb686951c2.html

 

kolejne arkusze folii daje się na zakładki i też łączy taśmą dwustronnie klejącą.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db890e4ece17f3e0.html

 

zdjęcia mojego autorstwa, Szczepankowo 2009 (Poznań)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dozi - wielkie dzięki i pełen szacunek za rysuneczek. Mniej więcej tak to sobie wyobrażałem, ale problemy mam głównie ze szczegółami, czyli tak jak pisałem:

- styk bocznych ścianek (płyt) z oknem,

- styk sufitu z oknem.

 

Mi się wydaje, że najlepiej będzie zlicować wewnętrzną ścianę płyty z krawędzią ramy okna, ale wtedy żaden profil nie "dojedzie" do okna, tylko nieco wcześniej. Dalej sama płyta. Odległość duża to nie będzie, ale jednak mam wątpliwość, czy to dobre podejście.

 

Co do Twojej propozycji, to zastanawia mnie dlaczego na boki dałeś ruszt krzyżowy? Planowałem dać pojedynczy na pionowych profilach CD (bez poziomych).

No i raczej sufi podwieszę na grzybkach, bo lukarna ma jętki i nie będzie z tym większych problemów.

 

Jeszcze raz dzięki za odpowiedź.

 

Dwie rzeczy.

 

1.

Jeśli chodzi o sufit nad lukarną. Ja zaproponowałem druty i wieszaki, co by zachować lepszą symetrię lukarny i co by rama okna była równo obudowana p bokach i u góry. Niestety nie ma mnie tam i miary nie przyłożę, więc nie wiem, może grzybki na jętkach wystarczą, a może ta lukarna ma być wąska a wysoka.. to jedno.

 

2.

Stelaż krzyżowy, żeby zminimalizować ryzyko pęknięć i przy samym oknie, jak i przy narożniku lukarna/skos.

W przypadku profili CD pionowo, jak masz zamiar zrobić, zapewne mocowanie na ES do drewna(kilka stron wątku wcześniej pisałem dlaczego nie jestem za mocowaniem profili do drewna za pomocą ES - tam gdzie można tego uniknąć), a przy ramie okiennej nie będzie wyboru i trzeba będzie płytę dokręcić do profila u (przykręconego przy ramie)

W przypadku stelaża krzyżowego, mocujesz U przy oknie, w niego wsuwasz CD poziomo i na nich, maksymalnie blisko przy oknie przykręcasz płytę, nie kręcisz do profila u. Wtenczas jakieś pracowanie drewna lukarny, czy nawet jak trzaśnie się oknem, to drgania nie wpływają w takim stopniu na całość konstrukcji, jak w pierwszym przypadku. O ile zmniejsza się ryzyko, trudno powiedzieć. Jednak klientowi dla swojego spokoju zrobiłbym krzyżowy. Roboty nie aż tak wiele więcej i nie aż tak dużo drożej - dwa profile w tę cz w tę przy całości to nic.

Warto też zainwestować w dobrą szpachlówkę spoinową.

 

Samo mocowanie U przy oknie i danie tak płyty aby niejako wchodziła pomiędzy ramę a profil - ciężko mi stwierdzić, bo nie widzę, jak to okno jest osadzone, jak uszczelnione itd.

 

Tak więc sprawa do przemyślenia, pozdrawiam i udanego wykończenia życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc sprawa do przemyślenia, pozdrawiam i udanego wykończenia życzę!

Dzięki, na pewno będę jeszcze nad tym myślał. Może faktycznie lepiej obniżyć sufit lukarny? Wtedy ta wnęka będzie miała w miarę proporcjonalne wymiary.

Czeka mnie jeszcze troszkę myślenia i niewykluczone, że jeszcze się odezwę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...