Dameks 24.07.2007 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2007 Witam , panowie pieknie doradzacie tylko pamiętajcie o jednym i nie popełniajcie tego błędu tak jak niestety napisał nam jeden forumowicz. W przypadku cięcia profili aluminiowych nie stosuje się SZLIFIERKI KĄTOWEJ (DIAXA) tylko nożyce może że ktoś jest tak życzliwy i chce pomóc korozji profili. Pozdrawiam Damian Zalewski ps. W żadnym wypadku niechcę nikogo pouczać tylko przypominam , każdy może się zagalopować , a to rzecz ludzka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ajus 25.07.2007 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 Witam , panowie pieknie doradzacie tylko pamiętajcie o jednym i nie popełniajcie tego błędu tak jak niestety napisał nam jeden forumowicz. W przypadku cięcia profili aluminiowych nie stosuje się SZLIFIERKI KĄTOWEJ (DIAXA) tylko nożyce może że ktoś jest tak życzliwy i chce pomóc korozji profili. Pozdrawiam Damian Zalewski ps. W żadnym wypadku niechcę nikogo pouczać tylko przypominam , każdy może się zagalopować , a to rzecz ludzka. Profile z aluminium też korodują? myślałem że tylko ocynkowane z uszkodzonym ocynkiem, ale nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 27.07.2007 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Witam , panowie pieknie doradzacie tylko pamiętajcie o jednym i nie popełniajcie tego błędu tak jak niestety napisał nam jeden forumowicz. W przypadku cięcia profili aluminiowych nie stosuje się SZLIFIERKI KĄTOWEJ (DIAXA) tylko nożyce może że ktoś jest tak życzliwy i chce pomóc korozji profili. Pozdrawiam Damian Zalewski ps. W żadnym wypadku niechcę nikogo pouczać tylko przypominam , każdy może się zagalopować , a to rzecz ludzka. Człowieku! Ciebie te profile przeżyją! Nie róbta jaj! A profile nie są aluminiowe (chociaż już też wprowadzają takie) tylko zwykła blacha ocynkowana i to w większym lub mniejszym stopniu. ... a te wszystkie dziurki od wkrętów? To niby nie rdzewieją? Oj!!! Macie pomysły.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 27.07.2007 22:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2007 Chociaz mialbym jeszcze jedno pytanie, jak zabudowac zbiornik od WC w taki sposob, zeby powstala półka? Zalozenie jest takie, ze tylko zbiornik jest obudowany, tak wiec caly bedzie wystawal ze sciany. Ma to wygladac tak, jakby ktos przylozyl pudelko zapalek w naroznik sciana-podloga. Jak zrobic stabilna konstrukcje pod płyty GK, czy są jakieś łączniki, ktore lacza w 3 wymiarach, robiac naroznik?Sorry przeoczyłem pytanie! Ale teraz mam trochę pracy i niestety nie zawsze mogę na bieżąco odpowiadać... sądząc z daty pytania to pewnie sobie już poradziłeś... jeszcze raz sorki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 04.08.2007 05:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2007 Sorry przeoczyłem pytanie! Ale teraz mam trochę pracy i niestety nie zawsze mogę na bieżąco odpowiadać... sądząc z daty pytania to pewnie sobie już poradziłeś... jeszcze raz sorki... Nic sie nie stalo, popytalem troche na glownym forum: http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?p=1926893#1926893 Jeszcze nie zrobilem, ale przynajmniej wiem juz jak to zrobic. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
faflusniak 22.08.2007 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 Trochę ożywię mój ulubiony wątek o poddaszu. 1. Czy profile CD należy łączyć z profilami UD (chodzi mi o te przykręcone do ściany) na krótki wkręcik zwany pchełką? 2. Co zrobić aby zachować jak największą szczelność folii paroszczelnej:- przyczepić ja pod profilami CD - otwory zrobione przez wkręty- przyczepić ja nad profilami CD - otwory zrobione przez wieszaki typu grzybek 3. Jak układać drugą warstwę wełny - tę pod krokwiami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 22.08.2007 21:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 Trochę ożywię mój ulubiony wątek o poddaszu. 1. Czy profile CD należy łączyć z profilami UD (chodzi mi o te przykręcone do ściany) na krótki wkręcik zwany pchełką? 2. Co zrobić aby zachować jak największą szczelność folii paroszczelnej: - przyczepić ja pod profilami CD - otwory zrobione przez wkręty - przyczepić ja nad profilami CD - otwory zrobione przez wieszaki typu grzybek 3. Jak układać drugą warstwę wełny - tę pod krokwiami? 1. Nie, sciana i plyty powinny byc niepolaczone, poniewaz inaczej pracuja. 2. Pod profilami - wkret na tyle mocna ja przycisnie, ze raczej nie bedzie ujscia dla pary. 3. W poprzek do warstwy pierwszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
denes 22.08.2007 21:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 Moze jeszcze rozszerze p.3. Ja profile dalem co 38 cm, dzieki temu walek welny przycinalem na 3 rowne czesci po 40 cm. Dajac grzybki a nie ESy elegancko welne dalo sie mocowac miedzy profilami, lekko ja nacinajac tak, aby grzybek bedacy prostopadle do CD60 wcial sie w welne ukladana wzdluz CD60. Welna lekko sie dociskala ze soba dzieki profilom co 38cm. Mniej wiecej widac jak to wyszlo na zdjeciach, ktore zamiescilem wczesniej w tym watku. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hulio 28.08.2007 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2007 Witam Ja juz jestem po ocieplaniu ale mam problem z wentylacja dachu. Ojciec jakies 3-4 lata temu wziol sie sam za ocieplenie dachu (myslal ze zrobil to ok) . Mam dach szpiciasty z pelnym obiciem deskami i na tym papa termozgrzewalna . W krokwiach mam welne i nie jest zostawione miejsce na szczeline wentylacyjna to cale jest zakryte od wew gruba folia ktora nie przepuszcze powietrza. I zaczol sie problem deski w kalenicy w niektorych miejscach gnija i sa sprochniale oraz duzo wody sie osiada na foli. Teraz mam pytanie do fachowcow czy musialbym cala wate wyciagnac i na nowo izolowac by zostawic szczeline wentylacyjna czy przykladowo folia termoprzepuszczalna zalatwi problem .Dodam jeszcze ze fachowiec doradzil wyciac z 10 cm izolacji z kalenicy i tam zrobic wentylacje i to powinno wystarczyc. Z gory dzieki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzin 29.08.2007 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2007 Ja też podczepię sie pod temat. Może ktoś będzie mógł coś doradzić. 1. Otóż lada dzień rozpocznie się ocieplanie poddasza. Majster, który będzie to robił proponuje żeby płyty dać podwójnie. Zamiast płyty o grubości 1,2 dać na przekładkę dwa razy płytę 0,9. Do tego wzmocnienie siatką lub flizeliną. Jest sens? Koszty o 100% większe. (zakupu płyt, bo robocizny nie) 2. Pytanie zblizone tematyką do poprzednika. Mam deskowanie. Pomiędzy deskowaniem a wełną zostawiam szczelinę wentylacyjną ok 5 cm. Czy pozostawić wełnę żeby miała kontakt z powietrzem, czy dać jakąś scpecjalną folię? pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marzin 29.08.2007 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2007 Na pytanie nr 2 odpowiedź znalazłem na stronach Isover: Izolacja dachu w przypadku pokrywania desek papą powinno składać się z folii paraizolacyjnej (od strony wewnętrznej), warstwy wełny, membrany dachowej (od strony zewnętrznej). Folia paraizolacyjna, jak i membrana dachowa zakupiona w Isover może bezpośrednio stykać się z wełną. Pomiędzy membraną dachową a deskowaniem należy zostawić szczelinę wentylacyjną (min. 2cm – budowy dachu). i Folia wiatroizolacyjna montowana jest pasami poziomymi. Górny pas folii nachodzić musi na dolny pas (montaż od dołu). W przypadku nieszczelności poszycia dachowego (dachówek, blachy) kapiąca woda, śnieg nie może dostać się do materiału izolacyjnego lecz powinien spłynąć po powierzchni folii. Zakładki powinny mieć szerokość około 10-15cm. Można je sklejać taśmami samoprzylepnymi dwustronnymi. Należy jednak pamiętać aby stosować odpowiednie taśmy wysokotemperaturowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VIP Jacek 20.11.2007 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2007 odświeżam wątek. Czy można teraz przy tej pogodzie zacząć ocieplać poddasze i zakładać płyty gk? Czy wełna nie zawilgotnieje? Trzy tygodnie temu zalano mi wylewki z mixokreta. Jeszcze niedostatecznie mi wyschły. Wiadomo pogoda jaka jest. Jadę z robotą bo glazurnik chciałby wejść w lutym no i trzeba by było wtedy zacząć grzać. No i co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 20.11.2007 13:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2007 Ja juz jestem po ocieplaniu ale mam problem z wentylacja dachu. [...]Teraz mam pytanie do fachowcow czy musialbym cala wate wyciagnac i na nowo izolowac by zostawic szczeline wentylacyjna czy przykladowo folia termoprzepuszczalna zalatwi problem .Dodam jeszcze ze fachowiec doradzil wyciac z 10 cm izolacji z kalenicy i tam zrobic wentylacje i to powinno wystarczyc. Zdecydowanie radziiłbym Ci usuąć całkowicie i wyrzucić dotychczasową izolację cieplą. Jak piszesz na foli stoi woda, to i wełna jest zamaczana; zatem do wyrzucenia. Po usuuęciu izolacji będziesz musiął wymienić niektóre deski, a z tym wiąże się naprawa połaci dachu. Oczywiście podczas montażu nowej izolacji cieplnej, będziesz musiał pamiętać z zachowaniu szczeliny wentylacyjnej na całej połaci dachu. Ale sama szczelina Ci nic nie da jeżeli nie zapewnisz nawiewu pod okapem i wywiewu w kalenicy. Kiedy już to wykoanasz będziesz miał pewość trawałości dachu na lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VIP Jacek 20.11.2007 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Listopada 2007 nikt nie doradzi odnośnie mojego pytania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 21.11.2007 15:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 odświeżam wątek. Czy można teraz przy tej pogodzie zacząć ocieplać poddasze i zakładać płyty gk? Czy wełna nie zawilgotnieje? Trzy tygodnie temu zalano mi wylewki z mixokreta. Jeszcze niedostatecznie mi wyschły. Wiadomo pogoda jaka jest. Jadę z robotą bo glazurnik chciałby wejść w lutym no i trzeba by było wtedy zacząć grzać. No i co? Nie ma zasadniczo przeciwwskazań... wełna oczywiście w mniejszym lub większym stopniu zawilżeje ale wilgoć tą odda do atmosfery. Jedynie na początku rachunki za energię będą wyższe ale to już standard że w pierwszym roku budynek musi wyschnąć. Wysoka wilgotność powietrza może tylko przeszkadzać przy spoinowaniu... gdy się spoinuje przy wysokiej wilgotności to później przy gwałtownym wysychaniu mogą spoiny popękać ale wystarczy trochę uważać na podnoszenie temperatury i powoli wygrzewać pomieszczenia to nic się nie dzieje...Jadę z robotą bo glazurnik chciałby wejść w lutym no i trzeba by było wtedy zacząć grzać. AAaaa glazurnikowi zimno będzie a my docieplać to w mrozie mamy... nikt nie doradzi odnośnie mojego pytania? ...nie bądź taki w gorącej wodzie kąpany... czasem trzeba troszkę poczekać... są jeszcze inne zajęcia niż siedzenie przed kompem np. praca zawodowa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
VIP Jacek 21.11.2007 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 Rom-Kon, dzięki za rady. Z tym zawilgoceniem wełny to mi też się nie chciało wierzyć. Budynek postawiony był wcześniej, także dużej wilgoci już nie zawiera. Tylko co z wylewek. A przecież wełna i tak ma kontakt z powietrzem zew. i wilgocią z drugiej strony poddasza. A glazurnikowi to postawię za plecami promiennik i tez będzie zadowolony. Odnośnie tej wody, kąpany...itd. to może trochę niecierpliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 21.11.2007 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Listopada 2007 ...a co do glazurnika.. facet może przeżyje ale uwaga bo kleje mają temperaturę stosowania do +5*C! I to może być problem technologiczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
filipek 03.12.2007 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2007 Czesc Moze powinienem zapytac na "Psycholog dyzurny", ale podciagne temat. Moi fachowcy najpierw mieli zamocowac wieszaki krokwiowe (grzybki) , a potem welne miedzy krokwie, a zamocowali tylko welne zostawiajac wieszaki na pozniej ( na razie tylko w jednym pokoju). Zastanawiam sie czy kazac im zdejmowac (moze jestem przewrazliwiony), czy pozwolic na pozniejsze zamontowanie wieszakow. Dla nich nic nie jest problemem. -welna sie wyprostuje po zgnieceni podczas przykrecania, sznurki sie przesunie jesli wypadnie tam uchwyt itp. Ja martwie sie bardziej, ze podczas przykrecania wepchna mi welne w szczeline wentylacyjna.Czy ktos mocowal wieszaki (mocowane z boku krokwi) po wcisnieciu welny miedzy krokwie. Moze ja sie niepotrzebnie czepiam. Pozdrawiamfilipek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 03.12.2007 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2007 Czesc Moze powinienem zapytac na "Psycholog dyzurny", ale podciagne temat. Moi fachowcy najpierw mieli zamocowac wieszaki krokwiowe (grzybki) , a potem welne miedzy krokwie, a zamocowali tylko welne zostawiajac wieszaki na pozniej ( na razie tylko w jednym pokoju). Zastanawiam sie czy kazac im zdejmowac (moze jestem przewrazliwiony), czy pozwolic na pozniejsze zamontowanie wieszakow. Dla nich nic nie jest problemem. -welna sie wyprostuje po zgnieceni podczas przykrecania, sznurki sie przesunie jesli wypadnie tam uchwyt itp. Ja martwie sie bardziej, ze podczas przykrecania wepchna mi welne w szczeline wentylacyjna. Czy ktos mocowal wieszaki (mocowane z boku krokwi) po wcisnieciu welny miedzy krokwie. Moze ja sie niepotrzebnie czepiam. Pozdrawiam filipek Jeśli się boisz o szczelinę to znaczy że coś jest nie tak... zbyt mała szczelina... brak sznurka na szczelinie... Mocowanie wieszaków po wełnie jest powszechnie praktykowane... dąży się do szybkiego położenia wełny ze względu na temperature - latem ciepło a zimą zimno. Szczelinę można zamknąć i to jeszcze szybciej układając drugą warstwę wełny i właśnie tego należy się bać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
filipek 03.12.2007 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2007 Jeśli się boisz o szczelinę to znaczy że coś jest nie tak... zbyt mała szczelina... brak sznurka na szczelinie... Mocowanie wieszaków po wełnie jest powszechnie praktykowane... dąży się do szybkiego położenia wełny ze względu na temperature - latem ciepło a zimą zimno. Szczelinę można zamknąć i to jeszcze szybciej układając drugą warstwę wełny i właśnie tego należy się bać... Dzięki. Trochę rozwiałeś moje wątpliwości. Jest sznurek, krokwie ~18cm, wełna 15cm UniMata, więc szczelina 2-3cm. Następna warstwa to bedzie 10cm SuperMaty. Przy układaniu drugiej warsty nie obawiam się, że wepchną pierwszą. Teraz żeby przykręcić kotwy trzeba punktowo wcisnąć wełnę na około 10 cm (wieszaki mają 18cm + wkrętarka) i tego się obawiałem. Pozdr filipek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.