FlashBack 09.08.2009 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 to wypowiedz sie co według ciebie jest lepszym rozwiązaniem tylko mi kitu nie wciskaj ,że łączenie ściana-sufit można zrobić bez kontrolowanego pęknięcia oczywiscie, ze mozna wszystko zalezy od roli jaka spelnia okladzina sufitu. polaczenia kontrolowane kryje sie akrylem z puszki lub kartusza zaleznie od posiadanych narzedzi do nalozenia i wyrownania spoiny akrylowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 09.08.2009 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 jaki to akryl z puszki ? co za narzędzia potrzebajak wyrobia sie takie łączenie, palcem , czy sie szlifuje jak wyschnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 09.08.2009 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 teraz mam juz jasnosc najpierw nalezalo wykonac scianke kolankowa, sufit i dopiero skos (stelaze). juz chyba kiedys o tym rozmawialismy przy okazji wykonywania narozy w czterospadach itp. Ja jeszcze nie mam plyt na skosach - dopiero stelaze, no i oczywiscie welna + folia paroizolacyjna:) I chce sie ze scianka kolankowa "wpiac" do profila CD ze skosu, ktory specjalnie sobie na tej wysokosci w kazdym pokoju przygotowalem. No a oprocz tego chcialem pociagnac caly skos az do samego dolu, bo az do samego dolu idzie izolacja 15+10, ktora laczy sie z izolacja zewnetrzna. W powstalej przestrzeni beda instalowane kanaly wentylacji mechanicznej i instalacja elektryczna pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DagaAdam 09.08.2009 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 ... Hm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 09.08.2009 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 ... Hm ? he jest wiele sposobow na wykonanie scianki ten jest ostatnim, po oplytowaniu skosu przykrecic przez plyte profil ud do cd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadekO 09.08.2009 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 Flashback - a może podpowiesz, gdzie w Szczecinie lub okolicach można nabyć ten profil U. Wszędzie są UD i CD oraz te do ścianek działowych, ale nigdzie nie natrafiłam na profil U. I jeszcze inne pytania do wszystkich - w gąszczu terminologii i materiałów do wykończenia płyt pojawiło się wiele pojęć. Podpowiedzcie co najlepiej na łączenia płyt - taśma papierowa, czy z włóknem szklanym. Z wypowiedzi Flashback'a, wywnioskowałam, że stosuje gotową masę szpachlową Sheetrock (z zielonym, czy niebieskim wieczkiem?). Ron Kom pisał, że używa Rigips Vario lub Cekol 40. Pewnie zdecyduję się na Sheetrock, ale z którym wieczkiem?Czy w naroża lepiej taśmę papierową z wkładką metalową, czy narożnik z siatką?Czy może taśmę fizelinową?W dwóch pomieszczeniach mam komin, jak tu zrobić dobrze konstrukcję do sufitu? Czy na kominie mogę mocować profil przyścienny?Tak się zdarzyło, że "fachowcy" stawiając mi ścianki działowe na pietrze, postawili jedną tak jak idzie krokiew, no i oczywiście jest wymurowana aż do wysokości krokwi. Gdyby to nie była silka to pewnie bym przystąpiła do jej przycięcia, ale jest silka 12 i cholerstwo twarde. Dzisiaj próbowaliśmy ją przyciąć ale poszła nam tarcza już na pierwszej cegle. Nie da rady tam nawet wepchnąć 5 cm. Jutro sprobuję z cienkim styropianem, ale jeśli się nie uda, to co z tym fantem?Z góry dzięki za wszelkie info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 09.08.2009 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 na poddasza uzywam wylacznie masy VARIO plus tasma zawsze papierowa (polecam sheetrocka jako gladz lub mase finiszowa na g/k podobnie jak profin mixa), naroza zbroi sie tez tasma paierowa procz tych zewnetrznych te flexem, aluminiowym lub papierowym z wkladka alu lub metal.jak scianka podchodzi do krokwi przynajmniej jest jak zamocowac profil U dla CD. Profili V nie stosuje bo sa zbyteczne. Omijaj jak ognia wszelkich siatek do zbrojenia laczen plyt. Profil U obwodowo na sufitach jest wymagany ze wzgledow na ochronnosc ogniowa dodatkowo utrzymuja profile nosne bo glowne nie musza byc tak dlugie by spoczywac na U obwodowym. Istotne jest odpowiednie dobranie wieszakow ich rozstawu, rodzaju stelaza ("musimy wiedziec do czego nam ten sufit") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadekO 09.08.2009 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 na poddasza uzywam wylacznie masy VARIO plus tasma zawsze papierowa (polecam sheetrocka jako gladz lub mase finiszowa na g/k podobnie jak profin mixa), naroza zbroi sie tez tasma paierowa procz tych zewnetrznych te flexem, aluminiowym lub papierowym z wkladka alu lub metal. jak scianka podchodzi do krokwi przynajmniej jest jak zamocowac profil U dla CD. Profili V nie stosuje bo sa zbyteczne. Omijaj jak ognia wszelkich siatek do zbrojenia laczen plyt. Profil U obwodowo na sufitach jest wymagany ze wzgledow na ochronnosc ogniowa dodatkowo utrzymuja profile nosne bo glowne nie musza byc tak dlugie by spoczywac na U obwodowym. Istotne jest odpowiednie dobranie wieszakow ich rozstawu, rodzaju stelaza ("musimy wiedziec do czego nam ten sufit") Dzięki za odpowiedź, naniosłam poprawki do moich notatek. Siatki wyrzucilam z listy zakupowej. Martwi mnie jednak ten mostek termiczny krokiew - ścianka dzialowa. Racja mam gdzie zamocować profil przyścienny, ale nie mam jak włożyć choć 5 cm wełny. A naroża zewnętrzne to które. Mój dach jest dwuspadowy, nie mam żadnych koszy. Proste połacie, więc i zabudowa w miarę prosta. Profile nośne mają jakiś zalecany rozstaw ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 09.08.2009 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 o ile grubosc ocieplenia nakrokwiowo bedzie wieksza od 5cm, bierzemy wiertarke (mlotowiertarke z wiertlem sds o dlugosci wiekszej niz grubosc sciany i jedziemy otworek przy otworku w gore lub dol skosu nastepnie podkujemy a zadry lekko przeciagniemy chocby zaprawa klejowa. naroza wewnetrzne to nie koniecznie kosze to, rowniez laczenia sasiadujacych ze soba plytowan np. scian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadekO 09.08.2009 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 o ile grubosc ocieplenia nakrokwiowo bedzie wieksza od 5cm, bierzemy wiertarke (mlotowiertarke z wiertlem sds o dlugosci wiekszej niz grubosc sciany i jedziemy otworek przy otworku w gore lub dol skosu nastepnie podkujemy a zadry lekko przeciagniemy chocby zaprawa klejowa. naroza wewnetrzne to nie koniecznie kosze to, rowniez laczenia sasiadujacych ze soba plytowan np. scian. No większa nie będzie, bo mamy krokwie 20 cm i bez deskowania, więc w krokwie idzie 20 cm, a ponad krokwie idzie 5 cm. To jedyne taki miejsce na całym poddaszu. Czy będzie wielkim błędem, gdy go zostawimy? Jakoś sobie nie mogę wyobrazić tych naroży wewnętrznym przy dachu dwuspadowym. Kazdy pokój ma tylko jedną ścianę skosową. Dam jednak spokój, bo to mój problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadekO 09.08.2009 20:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2009 Dodatkowo jak podkujemy to będzie problem z mocowaniem profila ściennego, który nie powinien być mocowany na krawędzi ściany, tylko ok. 3 cm niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 10.08.2009 03:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 dobrze osadzic welne w krokwiach kolejna warstwa nakrokwiowa dojdzie do sciany zaleznie od oporu cieplenego sciany mostek zostanie zminimalizowany lub zamkniety. w tym miejscu mozna zastosowac np. super-mate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RadekO 10.08.2009 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 Dzięki - stosujemy supermatę nakrokwiowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozi 10.08.2009 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 to wypowiedz sie co według ciebie jest lepszym rozwiązaniem tylko mi kitu nie wciskaj ,że łączenie ściana-sufit można zrobić bez kontrolowanego pęknięcia hmmm... robi się na tej zasadzie, z tym, że czasami to nie pęka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozi 10.08.2009 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2009 jaki to akryl z puszki ? co za narzędzia potrzeba jak wyrobia sie takie łączenie, palcem , czy sie szlifuje jak wyschnie Sylikon akrylowy. Bardzo popularny i dobry soudal. instrukcja obsługi: ścinasz końcówkę aplikatora pod kątem, ważnę by pistolet trzymać w jednej ręce - nie dwóch - dojdziesz do wprawy. trzeba mieć przy sobie wiaderko z najlepiej letnią wodą (dla wygody) i jakąś szmatkę w nim i po kolei Przeciągasz pistoletem nakładając akryl w narożniku, moczysz palec w wiaderku, przelatujesz po akrylu w narożniku(ważne by go nie było za dużo, żeby się nie babrało - musi być wystarczająco dużo, aby wypełnił narożnik, ale nie tyle, aby wyłaził spod palców bokami) potem palec wycieramy w szmatkę (w wiaderku) w razie potrzeby przelatujemy to pędzelkiem (mokrym od wody) z doświadczenia: ja akryluje po świeżo zagruntowanych ścianach - sufitach, jeszcze zanim wyschną, wtenczas akryl ładnie wiąże z podłożem. wprawna ręka, w miarę szybkie ruchy od nałożenia do przetarcia pacem, oraz odpowiednio zmoczony palec i nie trzeba używać pędzelka. (sam go używam tylko w bardzo upierdliwych miejscach gdzie ręką trudno dojść). jak wyschnie to już się tylko maluje. pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 11.08.2009 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Czy jest możlliwe, aby przy ocieplaniu poddasza uszkodzić membranę paroprzepuszczalna (lub nawet obróbkę komina), tak że komin zaczyna zaciekać wodą w czasie deszczu.Muszę ustalić czy to dekarz, czy panowie od wełny. Na zdjęciu zacieki na kominie, te na cegle klinkierowej zobaczylem dopiero po wyjęciu wcześniej włożonej wełny.http://images46.fotosik.pl/178/2dd1c614f4cd8937med.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
akte 11.08.2009 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Uszkodzić obróbkę komina od środka hmmm Z jakiej cegły komin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 11.08.2009 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Z pełnej....Coś jest nie tak skoro pojawily się zacieki. Pomyślałem, że może który na siłę wełnę upychał i gdzieś coś.... Jak powinna być wywinięta membrana wokół komina - do góry czy na dół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
PoloCocta 11.08.2009 16:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 Membrana powinna być wywinięta na komin tam podklejona, uszczelniona i dopiero wykonana obróbka komina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 11.08.2009 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2009 dozi dzieki za odpowiedz, tak myślałem że robi sie jak silikonem , tylko się zastanawiałem czy sie szlifuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.