Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ocieplam poddasze - krotkie pytania...


denes

Recommended Posts

Choć nie udało mi się uzyskać odpowiedzi na moje poprzednie pytania zapytam ponownie, tym razem wykorzystam zdjęcie z którejś strony tego wątku - zdjęcie autorstwa Rom-Kona.

 

http://img97.imageshack.us/img97/9738/podd.jpg

 

Proszę o poprawienie jeśli źle wnioskuję:

1. połączenia oznaczone na rysunku literą C są sztywne, tzn profile są połączone pchełkami;

2. profil oznaczony B nie jest nigdzie połączony ze ścianą, jest połączony jedynie z innymi profilami w punktach C oraz D

3. połączenie D jest wykonane w ten sposób, że robi się nacięcie w profilu CD w którym mocuje się profil UD i całość skręca się pchełkami.

 

No i pytanie - jak wykonuje się boczne ścianki okien (w miejscu oznaczonym A), ponieważ nie ma tam żadnego profilu innego niż ten oddalony od płaszczyzny okna o ok 10 cm. Jak tam później przykręca się płytę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jakie konkretne są minusy? Pomimo tego, że poskręcam profile nie ma połączenia sztywnego profili ze ścianami w żadnym miejscu, a o to chyba chodzi. Chyba że tak jak napisałeś KAŻDA ze ścian musi być od siebie odizolowana, a nie tylko płaszczyzny ścian z profili od ścian poddasza...

Jeśli więc nie łącze profili w tym miejscu ze sobą to jak się to trzyma kupy? Na tym konkretnym przykładzie - co ze sobą skręcać a czego nie, bo nie widzę dokładnie uchwytów mocujących w ścianie z oknem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flashback - a tego sheetrocka to się na koniec szlifuje, czy warstwa zerowa jest (powinna być !) tak na tip top, że nie trzeba

moze nie tyle szlifowanie, co przetarcie (lekkie bez silnego dociskania dlugie energiczne ruchy raz, przy razie). paca i papier 120-150 i do wnek kostki szlifierskie 100-120.

prosze jak beda dalsze pytania wstawiaj do watku o szpachlowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zgodnie z tematem wątku mam dwa krótkie pytania (Z góry przepraszam jeżeli takie pytania już padły ale powiem szczerze że mimo wielkich chęci nie mam czasu na razie czytać całego wątku - 30 stron ;P):

 

Właśnie zaczynamy ocieplać poddasze (ocieplenie wełną Isover, wykończenie płytami g-k na profilach stalowych), oczywiście robimy to sami i pojawiły się pewne problemy co do których nie wiemy jak postąpić, tj.

 

1. Na poddaszu mamy wysoką ściankę kolankową już otynkowaną, na niej jest murłata 16x16 cm.

Już na etapie robienia wieńca budowlańcy w złym miejscu umieścili kotwy, co spowodowało, że krawędź murłaty leży

na zewnętrznej krawędzi muru (co widać na zdj).

 

http://img193.imageshack.us/img193/6123/img8516n.jpg

 

Już na oko widać, że skosy nie będą się stykały z murem i będzie konieczność

dorobienia pionowej ścianki łączącej skos ze ścianką kolankową. W grę wchodziły dwa warianty: wełna + podmurowanie + tynk

(ew. płyta na kleju) albo obudowa z wełna + płyty g-k na profilach (potraktowane jako cześć poddasza, czyli profile UD,CD i wieszaki lub jednostronne ściana działowa z profilami UW i CW). Wolelibyśmy obudować to płytami, ale obawiamy się, ze na styku płyta-mur zacznie szybko pękać. Tym bardziej obawiamy się tego w łazience i w kuchni, gdzie w na styku muru i płyty

będą przyklejone płytki ceramiczne, a w takim wypadku nie ma mowy o jakiejś dylatacji. Co w takim wypadku zrobic?

 

2. W jaki najlepszy sposób ocieplić miejsca wokół okna dachowego? Nasze okna dachowe przylegają do krokwii z jednej

lub z obu stron, co uniemożliwia ociplenie tych miejsc. Ponad to Okna są zamontowane powyżej deskowania, co skutuje sporą

szparą na całym obwodzie okna. Jedyny sposób ocieplenia tych miejsc, jaki przychodzi mi do głowy, to zwyczajnie wepchnąć

skrawki wełny w te szpary, a przy krokwiach dać tylko płytę. Czy taki sposób jest poprawny, a może ktoś zna inny?

 

Okno:

http://img14.imageshack.us/img14/1173/img8487x.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszkuch

 

pkt 2.

Też mam wstawione już okna (Fakro) i szpary wokół okna nad deskowaniem z których teoretycznie może zawiewać. Zauważyłem po fakcie, że np okna Vellux mają dodatkowe kołnierze z jakieś szarej pianki opasającej ramę okna i szczelnie po założeniu przylegają te uszczelki do krokwi.

 

Typowa pianka rozprężna ulatnia się, dlatego wpadłem na pomysł aby w tych przestrzeniach zastosować (upchać) otuliny termiczne od rurek miedzianych, są dostępne w różnych średnicach, materiał jest identycznie ten sam. Resztę przestrzeni pomiędzy krokwią a GK wypełniona zostanie ostrożnie pianką niskoprężną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zgodnie z tematem wątku mam dwa krótkie pytania (Z góry przepraszam jeżeli takie pytania już padły ale powiem szczerze że mimo wielkich chęci nie mam czasu na razie czytać całego wątku - 30 stron ;P):

 

Właśnie zaczynamy ocieplać poddasze (ocieplenie wełną Isover, wykończenie płytami g-k na profilach stalowych), oczywiście robimy to sami i pojawiły się pewne problemy co do których nie wiemy jak postąpić, tj.

 

 

Dlaczego oczywiście?

 

 

 

1. Na poddaszu mamy wysoką ściankę kolankową już otynkowaną, na niej jest murłata 16x16 cm.

Już na etapie robienia wieńca budowlańcy w złym miejscu umieścili kotwy, co spowodowało, że krawędź murłaty leży

na zewnętrznej krawędzi muru (co widać na zdj).

 

http://img193.imageshack.us/img193/6123/img8516n.jpg

 

Już na oko widać, że skosy nie będą się stykały z murem i będzie konieczność

dorobienia pionowej ścianki łączącej skos ze ścianką kolankową.

 

 

Na oko to ja widzę, że druga warstwa wełny pod krokwiami zapełni tą przestrzeń, ale ja to widzę na zdjęciu. W rzeczywistości może masz rację.

 

 

 

W grę wchodziły dwa warianty: wełna + podmurowanie + tynk

(ew. płyta na kleju) albo obudowa z wełna + płyty g-k na profilach (potraktowane jako cześć poddasza, czyli profile UD,CD i wieszaki lub jednostronne ściana działowa z profilami UW i CW). Wolelibyśmy obudować to płytami, ale obawiamy się, ze na styku płyta-mur zacznie szybko pękać. Tym bardziej obawiamy się tego w łazience i w kuchni, gdzie w na styku muru i płyty

będą przyklejone płytki ceramiczne, a w takim wypadku nie ma mowy o jakiejś dylatacji. Co w takim wypadku zrobic?

 

2. W jaki najlepszy sposób ocieplić miejsca wokół okna dachowego? Nasze okna dachowe przylegają do krokwii z jednej

lub z obu stron, co uniemożliwia ociplenie tych miejsc. Ponad to Okna są zamontowane powyżej deskowania, co skutuje sporą

szparą na całym obwodzie okna. Jedyny sposób ocieplenia tych miejsc, jaki przychodzi mi do głowy, to zwyczajnie wepchnąć

skrawki wełny w te szpary, a przy krokwiach dać tylko płytę. Czy taki sposób jest poprawny, a może ktoś zna inny?

 

 

Taki sposób nie jest poprawny i nie ma dobrego sposobu bo okno zostało źle zamocowane. Na styku krokwi i okna będzie wyraźny mostek termiczny i bez przesuniecia okna od krokwi nic nie da się zrobić.

 

 

Okno:

http://img14.imageshack.us/img14/1173/img8487x.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

 

1. Na poddaszu mamy wysoką ściankę kolankową już otynkowaną, na niej jest murłata 16x16 cm.

Już na etapie robienia wieńca budowlańcy w złym miejscu umieścili kotwy, co spowodowało, że krawędź murłaty leży

na zewnętrznej krawędzi muru (co widać na zdj).

 

 

 

Już na oko widać, że skosy nie będą się stykały z murem i będzie konieczność

dorobienia pionowej ścianki łączącej skos ze ścianką kolankową.

 

 

Na oko to ja widzę, że druga warstwa wełny pod krokwiami zapełni tą przestrzeń, ale ja to widzę na zdjęciu. W rzeczywistości może masz rację.

 

 

Sprawdzone. Nie zapełni. Ściankę będziemy musieli zrobić tylko chcielibyśmy prosić o poradę w jaki sposób ją zrobić.

 

 

 

 

2. W jaki najlepszy sposób ocieplić miejsca wokół okna dachowego? Nasze okna dachowe przylegają do krokwii z jednej

lub z obu stron, co uniemożliwia ociplenie tych miejsc. Ponad to Okna są zamontowane powyżej deskowania, co skutuje sporą

szparą na całym obwodzie okna. Jedyny sposób ocieplenia tych miejsc, jaki przychodzi mi do głowy, to zwyczajnie wepchnąć

skrawki wełny w te szpary, a przy krokwiach dać tylko płytę. Czy taki sposób jest poprawny, a może ktoś zna inny?

 

 

Taki sposób nie jest poprawny i nie ma dobrego sposobu bo okno zostało źle zamocowane. Na styku krokwi i okna będzie wyraźny mostek termiczny i bez przesuniecia okna od krokwi nic nie da się zrobić.

 

 

Nie rozumiem. Jak 'od krokwi'?

Tak czy inaczej nawet jeżeli okno zostało źle zamontowane to nic już z tym nie zrobimy i musimy sobie jakoś z tym poradzić.

 

Dzięki, Malobert za pomysł z otulinami i pianką niskoprężną. Przemyślimy i może skorzystamy z pomysłu.

 

Oryginalny kołnierz Fakro ze względu na cenę raczej nie wchodzą w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszkuch

 

pkt 2.

Też mam wstawione już okna (Fakro) i szpary wokół okna nad deskowaniem z których teoretycznie może zawiewać. Zauważyłem po fakcie, że np okna Vellux mają dodatkowe kołnierze z jakieś szarej pianki opasającej ramę okna i szczelnie po założeniu przylegają te uszczelki do krokwi.

 

Typowa pianka rozprężna ulatnia się, dlatego wpadłem na pomysł aby w tych przestrzeniach zastosować (upchać) otuliny termiczne od rurek miedzianych, są dostępne w różnych średnicach, materiał jest identycznie ten sam. Resztę przestrzeni pomiędzy krokwią a GK wypełniona zostanie ostrożnie pianką niskoprężną.

 

 

Przejrzałem przed momentem ofertę akcesoriów Fakro i aktualnie mają w ofercie opaskę docieplającą XWT, tylko nie wiem czy dałoby się ją zamontować na zamontowanym już oknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Buduję dom z bala i będę ocieplał ściany. I tu mam pytanie czy można konstrukcję szkieletu do którego przymocuję płytę GK zbudować z profili CD60 ustawionych w pionie i zamocowanych grzybkami do ściany.

Problem polega na tym że taki dom "siada" z 10 cm (może to trwać kilka lat) i dlatego nie można nic montować w pionie na sztywno.

I tu pytanie dla ekspertów. Czy połączenie "grzybkowe" umożliwi takie osiadanie (czy grzybek w profilu będzie mógł przesunąć się o 10 cm (w ciągu kilku lat) ?

Dałbym takie profile co 40 cm a grzybki co 80 cm.

Pozdrawiam

I z góry dziękuję za odpowiedź

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Buduję dom z bala i będę ocieplał ściany. I tu mam pytanie czy można konstrukcję szkieletu do którego przymocuję płytę GK zbudować z profili CD60 ustawionych w pionie i zamocowanych grzybkami do ściany.

Problem polega na tym że taki dom "siada" z 10 cm (może to trwać kilka lat) i dlatego nie można nic montować w pionie na sztywno.

I tu pytanie dla ekspertów. Czy połączenie "grzybkowe" umożliwi takie osiadanie (czy grzybek w profilu będzie mógł przesunąć się o 10 cm (w ciągu kilku lat) ?

Dałbym takie profile co 40 cm a grzybki co 80 cm.

Pozdrawiam

I z góry dziękuję za odpowiedź

Andrzej

Wszelkie konstrukcje niczym nie roznia sie od standardowych zabudow. Tu jedynie okresla sie wlaasciwie bierze pod uwaga duze "ugiecia". Bez znajomosci szczegolow konstrukcji danego domu przyzwoicie nalezy milczec w temacie co i jak wykonac. Sam pomysl na taka okladzine jest dobry no ale....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcyjnie to sprawa jest prosta.

Bierzemy profil CD 3 metry długi. Ustawiamy go w pionie mocując grzybkami co 80 cm. Na dole mocujemy go na stałe do ściany ( takim U-kształtnym mocowaniem ).

I do takiego profilu dajemy płytę G-K.

Oczywiście wszystko kończy się na 10 cm przed sufitem.

Dzięki temu jak cała ściana (dom) będzie siadać to dół to płyta G-K zostanie w miejscu i tylko zmniejszy się jej odległość od sufitu ( tą szczelinę należy ukryć mocując jakąś ozdobną deskę ).

Chodzi mi o to czy taki grzybek zamocowany w profilu ma szansę (możliwość) przesunięcia się (oczywiście ruchy będą minimalne bo to łącznie z 10cm przez 2-3 lata) czy też mocno blokuje się w miejscu założenia.

 

Andrzej

 

PS

Czy mają Państwo zdjęcia jak wykonać konstrukcję połączenia ukośnej ściany poddasza z kulistym sufitem "wolego oka".

Czy łatwo zaginać elastyczną płytę G-K i czy trzeba ją jakoś przygotować (namoczyć) promień około 70 cm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z taka wiedza o suchej zabudowie szkieletow i bali dziwi dopisek w p.s.

Przeciez to takie proste wystarczy kawalek deski :)

Konstrukcyjnie to sprawa jest prosta.

Bierzemy profil CD 3 metry długi. Ustawiamy go w pionie mocując grzybkami co 80 cm. Na dole mocujemy go na stałe do ściany ( takim U-kształtnym mocowaniem ).

I do takiego profilu dajemy płytę G-K.

Oczywiście wszystko kończy się na 10 cm przed sufitem.

Dzięki temu jak cała ściana (dom) będzie siadać to dół to płyta G-K zostanie w miejscu i tylko zmniejszy się jej odległość od sufitu ( tą szczelinę należy ukryć mocując jakąś ozdobną deskę ).

Chodzi mi o to czy taki grzybek zamocowany w profilu ma szansę (możliwość) przesunięcia się (oczywiście ruchy będą minimalne bo to łącznie z 10cm przez 2-3 lata) czy też mocno blokuje się w miejscu założenia.

 

Andrzej

 

PS

Czy mają Państwo zdjęcia jak wykonać konstrukcję połączenia ukośnej ściany poddasza z kulistym sufitem "wolego oka".

Czy łatwo zaginać elastyczną płytę G-K i czy trzeba ją jakoś przygotować (namoczyć) promień około 70 cm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wlasnie sie zabieram za samodzielne ocieplanie poddasza. Poniewaz watek jest juz strasznie dlugi nie jestem w stanie przeszukac go pod katem potrzebnej mi informacji. Probuje sie zorientowac jakie profile beda mi potrzebe, a od tego co znalazlem w internecie kreci mi sie juz w glowie. Tak wiec doszedlem do ponizszych wnioskow:

http://images43.fotosik.pl/208/156afaebdf183afcmed.jpg

 

Prosze o pomoc jakie wieszaki mi sa potrzebne, jakie rodzaje profili UD i CD, jak wykonac styki zaznaczonych miejsc.

 

Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wlasnie sie zabieram za samodzielne ocieplanie poddasza. Poniewaz watek jest juz strasznie dlugi nie jestem w stanie przeszukac go pod katem potrzebnej mi informacji. Probuje sie zorientowac jakie profile beda mi potrzebe, a od tego co znalazlem w internecie kreci mi sie juz w glowie. Tak wiec doszedlem do ponizszych wnioskow:

http://images43.fotosik.pl/208/156afaebdf183afcmed.jpg

 

Prosze o pomoc jakie wieszaki mi sa potrzebne, jakie rodzaje profili UD i CD, jak wykonac styki zaznaczonych miejsc.

 

Pozdrawiam !!!

uwazam odpowiadanie na ten post, za strate czasu (mimo to, pisze :p) do czasu wykonania prac majacych na celu przywrocenie (naprawienie szkod wyniklych ) w (moze) umyslnym zablokowaniu "kanalu" wlotowego dla szczeliny wentylacyjnej). jednym slowem kolego musisz przewlakowac ten watek od "deski do deski".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazam odpowiadanie na ten post, za strate czasu (mimo to, pisze :p) do czasu wykonania prac majacych na celu przywrocenie (naprawienie szkod wyniklych ) w (moze) umyslnym zablokowaniu "kanalu" wlotowego dla szczeliny wentylacyjnej). jednym slowem kolego musisz przewlakowac ten watek od "deski do deski".

 

czy chodzi o strzeline pomiedzy deskami a murem ? moze na zdjeciu tego nie widac ale jest strzelina 4 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...