nabial 23.10.2009 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2009 kolejne pytanie: jaką folię paroizolacyjną zastosować, jeśli nad wełną jest wysokoparoprzepuszczalna. Słyszałem że folie aktywne lepiej zabezbieczą płyyGK przed grzybkiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 23.10.2009 18:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2009 kolejne pytanie: jaką folię paroizolacyjną zastosować, jeśli nad wełną jest wysokoparoprzepuszczalna. Słyszałem że folie aktywne lepiej zabezbieczą płyyGK przed grzybkiem... Ja osobiście nie jestem za przepuszczniem pary wodnej przez warstwę wełny... preferuję szczelną paroizolację... szczelną oczywiście teoretycznie bo w praktyce zawsze coś przez nią przejdzie... nie ma ideału... dążymy tylko do doskonałości... czyli nawet dając szczelną folię niestety mam "aktywną" paroizolację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wirecki 23.10.2009 18:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2009 Czy są jakieś przeciwwskazania do wykańczania poddasza (gotowa masa finishowa) przy temperaturach 4-8 stopni? Dom jeszcze nie ogrzewany, wyczuwa się wilgoć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maroco11 28.10.2009 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Czy są jakieś przeciwwskazania do wykańczania poddasza (gotowa masa finishowa) przy temperaturach 4-8 stopni? Dom jeszcze nie ogrzewany, wyczuwa się wilgoć. Witam mam podobny problem, czy warto (czy są przeciwskazania) ocieplać teraz poddasze i zabudowywać je płytami G-K jak dom będzie jeszcze przez cała zime nieogrzewany ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 28.10.2009 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Czy są jakieś przeciwwskazania do wykańczania poddasza (gotowa masa finishowa) przy temperaturach 4-8 stopni? Dom jeszcze nie ogrzewany, wyczuwa się wilgoć. Witam mam podobny problem, czy warto (czy są przeciwskazania) ocieplać teraz poddasze i zabudowywać je płytami G-K jak dom będzie jeszcze przez cała zime nieogrzewany ??? Ty masz dylemat czy izolowac i montowac plyty a kolega wczesniej pyta czy brac sie za ich szpachlowanie. To dwie rozne sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maroco11 28.10.2009 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Ty masz dylemat czy izolowac i montowac plyty a kolega wczesniej pyta czy brac sie za ich szpachlowanie. To dwie rozne sprawy. No to ja pytam o swoje .... moze ktoś udzieli fachowej pomocnej rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
phans 28.10.2009 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Ja osobiście nie jestem za przepuszczniem pary wodnej przez warstwę wełny... preferuję szczelną paroizolację... szczelną oczywiście teoretycznie bo w praktyce zawsze coś przez nią przejdzie... nie ma ideału... dążymy tylko do doskonałości... czyli nawet dając szczelną folię niestety mam "aktywną" paroizolację Rozumiem, że folie paroizolacyjne przepuszczają ileś tam wilgoci do wełny więc co miałeś na myśli pisząc 'preferuję szczelną paroizolację'? Może coś zamiast folii paroizolacyjnej? Czy jest sens zamiast folii paroizolacyjnej i płyt g-k zastosowanie twardego styropianu + siatka + tynk? Taki styropian chyba powinien mniej przepuścić pary wodnej do wełny niż folia paroizolacyjna+płyta g-k? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 28.10.2009 12:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Ty masz dylemat czy izolowac i montowac plyty a kolega wczesniej pyta czy brac sie za ich szpachlowanie. To dwie rozne sprawy. No to ja pytam o swoje .... moze ktoś udzieli fachowej pomocnej rady udzieli fachowo? a kto procz Ciebie wchodzacych tu na forum widzial Twoje poddasze?. rutynowa odpowiedz: tak, mozesz wykonac to o co pytasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 28.10.2009 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Ja osobiście nie jestem za przepuszczniem pary wodnej przez warstwę wełny... preferuję szczelną paroizolację... szczelną oczywiście teoretycznie bo w praktyce zawsze coś przez nią przejdzie... nie ma ideału... dążymy tylko do doskonałości... czyli nawet dając szczelną folię niestety mam "aktywną" paroizolację Rozumiem, że folie paroizolacyjne przepuszczają ileś tam wilgoci do wełny więc co miałeś na myśli pisząc 'preferuję szczelną paroizolację'? Może coś zamiast folii paroizolacyjnej? Czy jest sens zamiast folii paroizolacyjnej i płyt g-k zastosowanie twardego styropianu + siatka + tynk? Taki styropian chyba powinien mniej przepuścić pary wodnej do wełny niż folia paroizolacyjna+płyta g-k? Preferuję jaknajszczelniejszą paroizolację bo po wykonaniu i tak trochę przepuści... jak damy gorszej jakości to oprócz "błędów wykonawczych" przejdzie jeszcze z przepuszczalności samej folii. a ten styropian to niby gdzie ma być? na płytach?... jakoś tego nie widzę... ...za to widzę sens dawania paroizolacji jako szczelnej warstwy na płyty w postaci folii w płynie lub odpowiednika tak jak się uszczelnia w łazience pod płytkami w strefach mokrych... izolacja bez łączeń, bez dziurek od wkrętów itp. tylko trzeba zastosować masę szczelną nie tylko dla wody ale również dla pary wodnej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 28.10.2009 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 Czy są jakieś przeciwwskazania do wykańczania poddasza (gotowa masa finishowa) przy temperaturach 4-8 stopni? Dom jeszcze nie ogrzewany, wyczuwa się wilgoć. Można spokojnie szpachlować do temperatury 3-5*C... niestety będzie dłużej schło ale przeciwskazań nie ma... Witam mam podobny problem, czy warto (czy są przeciwskazania) ocieplać teraz poddasze i zabudowywać je płytami G-K jak dom będzie jeszcze przez cała zime nieogrzewany ??? Spokojnie można... nie udajemy się na zimowe bezrobocie wełne, profile i płyty nawet przy -20*C można kłaść ale spoinowanie i szpachle to jak wyżej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 28.10.2009 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 a ja się z płytami wstrzymam chyba do wiosny, zakończę na folii paroizolacyjnej na stelażu, a to dlatego, że mam na budowie kilka płyt w kawałkach, stojących gdzieś po kątach, i jak widzę ich kondycję (w szczególności jeżeli chodzi o wilgoć, a dom przecież drugi rok stoi, nie to, że mokry, wietrzony a jednak będzie kolejna zima bez regularnego, normalnego ogrzewania) to wolę nie ryzykować i płyty zrobić sobie spokojnie suchą wiosną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiakulka 28.10.2009 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2009 mam pytanie do posiadaczy poddasza, a także do szanownych speców od poddaszy. mam dach czterospadowy, "połamany", (11 okien dachowych) i chciałabym wykończyć go płytami karton gips w taki sposób żeby nie tworzyć powierzchi sufitu równoległej do podlogi, ale powierzchie równoległe do połaci dachu(nie wiem jak to lepiej opisać) żeby pomieszczenia były tak wysokie jak to tylko możliwe i takie jakby całe skośne. czy ktoś może widział takie poddasze, może takie ma, albo takie robił. napiszcie proszę swoje opinie o moim pomyśle na takie maksymalnie skośne poddasze. a może ktoś mógły wrzucić jakieś fotki, lub napisać ich lokalizację. bardzo liczę na wasze opinie. bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.10.2009 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 mam pytanie do posiadaczy poddasza, a także do szanownych speców od poddaszy. mam dach czterospadowy, "połamany", (11 okien dachowych) i chciałabym wykończyć go płytami karton gips w taki sposób żeby nie tworzyć powierzchi sufitu równoległej do podlogi, ale powierzchie równoległe do połaci dachu(nie wiem jak to lepiej opisać) żeby pomieszczenia były tak wysokie jak to tylko możliwe i takie jakby całe skośne. czy ktoś może widział takie poddasze, może takie ma, albo takie robił. napiszcie proszę swoje opinie o moim pomyśle na takie maksymalnie skośne poddasze. a może ktoś mógły wrzucić jakieś fotki, lub napisać ich lokalizację. bardzo liczę na wasze opinie. bardzo. ...czyli płyty do samej kalenicy? ...jak będzie wyglądać pomieszczenie niezbyt duże a bardzo wysokie bez sufitu prostego?... pomijam już kwestię ogrzania takiej kubatury... takie pomieszczenia raczej muszą być zaprojektowane indywidualnie a nie adaptowane z gotowego projektu. Teraz właśnie robię salon (budynek parterowy) do kalennicy z antresolą ale to było w projekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jas0 29.10.2009 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Czy są jakieś ogólne zasady mówiące kiedy na suficie podwieszanym do krokwi (jętek) należy stosować ruszt krzyżowy, a kiedy wystarczy pojedynczy (profile ud co 40 cm)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FlashBack 29.10.2009 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Czy są jakieś ogólne zasady mówiące kiedy na suficie podwieszanym do krokwi (jętek) należy stosować ruszt krzyżowy, a kiedy wystarczy pojedynczy (profile ud co 40 cm)?tak, istnieja zasady/kryteria doboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.10.2009 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 Czy są jakieś ogólne zasady mówiące kiedy na suficie podwieszanym do krokwi (jętek) należy stosować ruszt krzyżowy, a kiedy wystarczy pojedynczy (profile ud co 40 cm)? 1) obciążenia na suficie i pod sufitem 2) wysokość obniżenia sufitu 3) wymagania p.poż 4) wygoda w montażu i poziomowaniu 5) inne które wychodzą "w praniu" 6) "widzimisie" Inwestora 7) "widzimisie" wykonawcy punkty 6 i 7 są nieprzewidywalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 29.10.2009 15:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 a ja mam takie pytanie: poddasze uzytkowe strop drewniany i na tym stropie chcialbym postawic scianki dzialowe z KG i tak sie zastanawiam jak to zrobic zeby nic potem nie pekalo bo przeciez drewniany strop bedzie pracowal i druga sprawa a mianowicie jak takie scianki zamocowac do jetek/krokwi? Czy najpierw wykonac zabudowe skosow i potem scianki czy na odwrot?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 29.10.2009 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 a ja mam takie pytanie: poddasze uzytkowe strop drewniany i na tym stropie chcialbym postawic scianki dzialowe z KG i tak sie zastanawiam jak to zrobic zeby nic potem nie pekalo bo przeciez drewniany strop bedzie pracowal i druga sprawa a mianowicie jak takie scianki zamocowac do jetek/krokwi? Czy najpierw wykonac zabudowe skosow i potem scianki czy na odwrot? pozdrawiam ściankę od góry można przymocować do konstrukcji dachu lub do konstrukcji sufitu - są dwie szkoły i wybiera się rozwiązanie lepsze dla konkretnego przypadku... a jeśli podłoga pracuje to zrobić od dołu połączenie "teleskopowe - kompensator" czyli do profila UW wsunąć słupki (CW) i je delikatnie (1-1.5cm) unieść "wieszając" je do górnego UW. Oczywiście nie mocuje się z dolnym profilem UW! To ma być połączenie ruchome góra-dół. pod ustawione pionowo płyty podkłada się "coś" na grubość 1-2cm (np. kawałki płyty) i przykręca tylko do słupków i również (w tym tylko przypadku) do górnego profila UW. Taka ścianka praktycznie wisi nad podłogą i nie jest w żaden sposób z nią związana! Takie rozwiązanie jest dobre jeśli podłoga mocno pracuje... jeśli podłoga mocno nie pracuje to robi się tak samo tyle że część ruchoma jest na górnym profilu UW... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 29.10.2009 18:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2009 ściankę od góry można przymocować do konstrukcji dachu lub do konstrukcji sufitu - są dwie szkoły i wybiera się rozwiązanie lepsze dla konkretnego przypadku... a jeśli podłoga pracuje to zrobić od dołu połączenie "teleskopowe - kompensator" czyli do profila UW wsunąć słupki (CW) i je delikatnie (1-1.5cm) unieść "wieszając" je do górnego UW. Oczywiście nie mocuje się z dolnym profilem UW! To ma być połączenie ruchome góra-dół. pod ustawione pionowo płyty podkłada się "coś" na grubość 1-2cm (np. kawałki płyty) i przykręca tylko do słupków i również (w tym tylko przypadku) do górnego profila UW. Taka ścianka praktycznie wisi nad podłogą i nie jest w żaden sposób z nią związana! Takie rozwiązanie jest dobre jeśli podłoga mocno pracuje... jeśli podłoga mocno nie pracuje to robi się tak samo tyle że część ruchoma jest na górnym profilu UW... ok juz mam jasnosc a w jaki sposob mocuje sie scianki do jetek/krokwi? Jakich uzyc lacznikow? No i od czego zalezy czy najpierw robi sie sufit czy najpierw scianki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiakulka 30.10.2009 00:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2009 dzięki wielkie za uwagi w sprawie skośnego sufitu. rzeczywiście nie pomyślałam o tym że pokoje na poddaszu nie są jakieś ogromne i ich wielkość musi korespondować z wysokością. wczoraj przyszła deckers team (dekarze ) więc jak zrobią dach to może wreszcie moja wyobraźnia zacznie poprawnie pracować . wątku nie zamykam, ale na chwilę odpuszczam . dziękuję za uwagi i do usłyszenia jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.