ArtMedia 15.06.2003 16:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2003 Witam. Było ostatnio o tym... a ja zrobiłem ją sposobem Mc Gywera.Kupiłem manometr i trójnik (20PLN). Na zasilaniu i powrocie wkręciłem zawór z przyłączem do węża ogrodowego. Nie musiałem nic dokupować, bo to są zawory przeznaczone do węża i pralki, które zamontuję później.Na jeden z zaworów podałem wodę z sieci wodociągowej. Napełniłem instalację wodą, odpowietrzyłem. "Nabiłem" do 5 bar, więcej mi wodociągi nie dały, ale według opisu VPS-a to wystarczy, bo ciśnienie robocze to maks. 3 bar. Obejrzałem wszystko, wszędzie sucho, tylko przy trójniku do manometru kapie, bo robiłem w pośpiechu i użyłem teflonu. Obnizyłem jednym z zaworów ciśnienie do 3 bar. W ciągu kilkunastu minut samoistnie wzrosło o ok. 0,05 bar. Przez dwie godziny kiedy tam byłem nic nie spadło, więc niby o.k. Ale po 24 h. spadło o 0,2 bar. I teraz pytanie czy to z powodu kapania przy trójniku przy manometrze, czy może coś jest nieszczelne? W instalacji wszystkie połączenia suche.Może VPS coś podpowiesz? Sebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 15.06.2003 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2003 Hy Hy Hy Akurat skończyłem instalacje wodną i CO i jutro pożyczam z Hepwortha (bo robie w Hepworcie) tester (cena katalogowa około 1 kPLN) do próby ciśnieniowej (BTW. pokłóciłem się z teściem bo jak zobaczył co robie to zaczął syczeć, że to nie wytrzyma bo w sieci wodociągowej jest ciśnienie 9 barów - wcześniej twierdził, że w woda z sieci ma 4 st.C ) Wg.zaleceń firmy która mnie konsultuje mam nabić do 12 barów i powinno wytrzymać 2 godziny bez straty ciśnienia. Ano zobaczymy jak spisze się moja super_professional zabawka. Co do twojego pytania to cholera go wie !? Popraw trójnik i spróbuj jeszcze raz - to że nie widać wody to IMHO słaby argument. Jeśli rury mają iść w wylewki to trzeba mieć 200% pewności, że jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 15.06.2003 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2003 Jasiu ile zajęło ci układanie instalacji? Ja będę w tym tygodniu tez się bawił z wodą w systemie hepwoth. I czy musisz płacić coś za ciśnieniomierz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 16.06.2003 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2003 W zeszłym tygodniu planowałem i przygotowywałem (robiłem przepusty, spzątełem, itd... itp...) Same rury układałem sam (1 osoba) wczoraj - jeden dzień - 50m woda 22mm, 50m woda 15mm, 50m CO 15mm i parę metrów CO 22mm. 10 podejść "umywalkowo-kibelkowych" (HX6/15) i 4 prysznicowe na szynie (HX8/15). Wszystkie rury w poliuretanowych osłonkach. Aaa!!! i wyprowadziliśmy wodę na ogród i zrobiliśmy główną filtrownio-zaworownie Najwięcej problemu sprawiają same rury - w reklamach chwalą się, że rura nie ma pamięci kształtu - trzeci rodzaj prawdy Kupiłem uchwyty przykręcane (HX85/22) i co bardziej oporne przymocowywałem tymczasowo do podłogoi na wkręt bez osłonki. Potem przed położeniem folii je demontuje, a trasy rur ustalam za pomocą styropianu (a właściwie Jołasia - bo tak się jakoś podzieliliśmy - ona jest od "białej" roboty Dzisiaj pożyczam tester - nieodpłatnie (przynajmniej tak sądzę ) - jak wszystko pójdzie OK to wszystko przykrywamy styropianem, potem druga warstwa folii i mamy dłuuugi weekend na układanie podłogówki i w następny poniedziałek znowu tester. PS. Podejścia z "15" możesz śmiało robić bez kolana - są elastyczne - maksymalnny promień zgięcia to 5x15mm ~ 8 cm - tyle wystarczy. "22" można prowadzić bez kolan tylko po łagodnym łuku (promień ~ 20 cm). PS.2. Jak masz do zrobienia podejście z 22 na 15 i zakręt blisko to zamiast kłaść trójnik 22-15-22, a potem kolano 22-22 możesz dać trójnik 22-22-15 - oszczędzas jedną kształtkę i dwa punkty łączenia PS.3 Kup od razu docelowe zaworki - nie Hepwortha tylko takie normalne wkręcane w podejście - przed próbą trzeba wszystko jakoś zaślepić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 16.06.2003 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2003 Przez dwie godziny kiedy tam byłem nic nie spadło, więc niby o.k. Ale po 24 h. spadło o 0,2 bar. I teraz pytanie czy to z powodu kapania przy trójniku przy manometrze, czy może coś jest nieszczelne? W instalacji wszystkie połączenia suche. Może VPS coś podpowiesz? Sebastian to moze byc wplyw zmian temperatury otoczenia. jesli cisnienie spada (oczywiscie w rozsadnych granicach - zawsze mozna to policzyc) wraz ze spadkiem temperatury i nie ma "wyciekow" to raczej jest wszystko OK. Podczas proby kontroluj takze temperature Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom soyer 16.06.2003 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2003 jasiuczy w tym systemie Hepwortha nie wyszlo ci zbyt duzo ksztaltek? Ja prowadzisz rury? w posadzce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 16.06.2003 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2003 Rury prowadzę w posadzce, a dokładnie tak: 1. Beton 2. Folia 1mm 3. Rurki do co, cwu, zwu i cyrkulacji 4. 5cm styropianu z przesunięciem (* 5. Drugie 5cm styropianu z przesunięciem 6. Druga warstwa folii 1mm 7. Podłogówka 8. Wylewka Kształtek wyszło tyle ile wyszło Jeśli dobrze rozplanujesz trasy to nie jest tego dużo - u mnie główne linie są z 22, a odejścia z 14 (w zasadzie wogóle nie użyłem kolanek - odejścia zrobiłem na trójnikach 22-15-22 lub 22-22-15 (** - podejścia pod pionowe ściany z 15 wygiąłem - tylko podejścia pod pionowe ściany z 22 zrobiłem na kolankach) W sumie jak policzyłem materiały kosztują (co - 8x grzejniki+ 2x drabinka łazienkowa; zw i cwu z cyrkulacją: kuchnia, kotłownia, wc, 2 łazienki, wyjście na ogród, 80 m2 podłogówki - 4 obwody - z szafką i rozdzielaczem - bez mieszaczy, itp...) -około 5 tys. *) rurki w osłonkach z pianki poliuretanowej poprowadzone są pomiędzy płytami pierwszej warstwy styropianu (trochę cięcia ) i przykryte pasami styropianu 2cm, a na to z przesunęciem następne 5cm. **) można zredukować ilośc kształtek (i jest to zalecane) np.: poprzez wykorzystanie trójnika 22-22-15 do zakręcenia i podejścia równocześnie - czyli tak: #####-------- # # gdzie # to główna rura 22, a - to 15, podejście od przybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jasiu 18.06.2003 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2003 No to zrobiłem próbę ciśnieniową i wyszło, ze jest OK. A dokładnie zrobiłem tak: 1. Połaczyłem wszystkie obwody (CO, CWU i ZW) 2. Zapętliłem końcówki CO (zasilanie do powrotu) 3. Podłączyłem tester z pompką, manometrem i dwoma zaworami do zaworu WC 4. Odkręciłem główny zawór i napełniłem instalacje (w sieci były 4 bary). 5. Odpowietrzyłem końcówki 6. Poprawiłem parę drobiazgów, które wyszły (cieknący kranik, źle uszczelniony kranik - było tego ze 4 sztuki) 7. Podpompowałem do 15 barów i poczekałem pół godzinki 8. Podpompowałem do 20 barów (ciężko było - aż się rury ponapinały ) i znowu poczekałem pół godzinki I wyszło, że wszystko jest OK - od dzisiaj zakrywamy wszystko płytami styropianowymi Dobra rada #1: zawsze trzeba mieć na podorędziu zapasowe zaworki (jeden nowiutki był nieszczelny) i zaślepki do podejść. Dobra rada #2: jeśli nie macie pod reką testera to próbę najlepiej robić z soboty na niedziele - ponoć wtedy w sieci jest najwyższe ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.