NJerzy 01.02.2009 19:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2009 Witam. Podziwiam Twoje rękodzieło i nie ukrywam, że pewne rozwiązania będę chciał powielić. (Mam nadzieję, że się dogadamy co do opłat licencyjnych ). Korzystaj do woli Pierwsza sprawa do Ged-maszyna - jest genialna - tylko, że nie widać co jest narzędziem rozdrabniającym w środku Jeżeli zechcesz uchylić rąbka tajemnicy - będę bardzo wdzięczny. Poczytaj w dzienniku Ged-a - to jest mieszadło do zapraw, trochę naostrzone. Druga sprawa - piecyk. Napisz czy sam spawałeś (drzwiczki też?). Z czego i ile to kosztowało w stosunku do gotowych rozwiązań. Pozdrawiam. Stal spawana MAG-iem Kemppi, wymiennik inwetorówką też Kemppi i elektrodami, drzwiczki z mosiądzu spawane TIG-iem. Postanowiłem zrobić sam bo mam możliwości techniczne, a gotowe rozwiązania nie oferują tego czego poszukiwałem. Kosztowało drożej niż najtańszy gotowy do kupienia, ale produkcja prototypów zawsze jest droższa. Fajnie działa, więc teraz zrobię docelowy większy, a może i uruchomię produkcję - wielu znajomym się tak piecynek spodobał że też by chcieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario_k 02.02.2009 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 Podstawą jest suche drewno. (...) musi być pierwotne i wtórne (powoetrze [mario_k]), oba osobno sterowane, na prototypach dobrałem wielkości i umieszczenie kanałów, docelowo musi tym sterować prosta automatyka. (...) Niezależnie od fazy i mocy palenia dym z komina jest minimalny, a osadzanie sadzy niewielkie - szyby nie trzeba czyścić. Przy małej mocy palenia wymiennik się nieco brudzi sadzą, jak się otworzy powietrze na maxa to w komin idzie nawet 400C i wszystko wypala - ale wtedy sporo ciepełka ucieka. Ja planuję zbudować komorę spalania z szamotki lub wspomnianych płyt wermi dla uzyskania odpowiedniej temp paleniska. Komora spalania będzie wyższa niż szersza (nad drzwiami z szybą przestrzeń-komora dopalająca). Pozwoli to na zgazowanie opału i dopalenie gazów powietrzem wtórym podawanym od strony drzwi dodatkowymi kanałami Powietrze wtórne pobierane z zewnątrz tak jak strumień powietrza głównego (trójnik na rurce doprowadzającej). Odbiór ciepła nastąpi w wymienniku drabinkowym z rur np. dwucalowych zlokalizowanym powyżej komory dopalającej lub (druga koncepcja) w kanale spalinowym z tyłu kominka. Sterowanie dopływem powietrza głównego natomiast wtórne ustawione optymalnie w pierwszym okresie eksploatacji pozostaje niezmienione. Czujnik temperatury spalin i wody opuszczającej wymiennik + kontroler i przepustnica z siłownikiem. Oczywiście to koncepcja na dzień dzisiejszy i ciągle ulegająca ewolucji. Napisz proszę jaką masz/planujesz powierzchnię wymiennika. PS.: Jak sprawuje sie bufor? Rozumiem, że z nową uszczelką przeszedł próbę szczelności. Nie miałeś obiekcji wspawując płaski dekiel denny? Nie lepiej sprawowało by się rozwiązanie zastosowane jako zamknięcie górne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 02.02.2009 19:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2009 Ja planuję zbudować komorę spalania z szamotki lub wspomnianych płyt wermi dla uzyskania odpowiedniej temp paleniska. Komora spalania będzie wyższa niż szersza (nad drzwiami z szybą przestrzeń-komora dopalająca). Pozwoli to na zgazowanie opału i dopalenie gazów powietrzem wtórym podawanym od strony drzwi dodatkowymi kanałami Powietrze wtórne pobierane z zewnątrz tak jak strumień powietrza głównego (trójnik na rurce doprowadzającej). Odbiór ciepła nastąpi w wymienniku drabinkowym z rur np. dwucalowych zlokalizowanym powyżej komory dopalającej lub (druga koncepcja) w kanale spalinowym z tyłu kominka. Sterowanie dopływem powietrza głównego natomiast wtórne ustawione optymalnie w pierwszym okresie eksploatacji pozostaje niezmienione. Czujnik temperatury spalin i wody opuszczającej wymiennik + kontroler i przepustnica z siłownikiem. Oczywiście to koncepcja na dzień dzisiejszy i ciągle ulegająca ewolucji.. No i w zasadzie nie da się tego zrobić inaczej a dobrze. Napisz proszę jaką masz/planujesz powierzchnię wymiennika.. MAm ok 0,5m2 ale docelowo potrzebuję ponad 1m2 - teraz przy optymalnym spalaniu w komin idzie 230-270C, a przy mocy max dochodzi nawet do 400C, chiałbym zejść do 180 - 220C i max 300C. PS.: Jak sprawuje sie bufor? Rozumiem, że z nową uszczelką przeszedł próbę szczelności. Nie miałeś obiekcji wspawując płaski dekiel denny? Nie lepiej sprawowało by się rozwiązanie zastosowane jako zamknięcie górne? Jestem z niego niezwykle zadowolony. Spawane dno jest w stanie wytrzymać wielokrotnie więcej niż potrzeba - prędzej zerwie śruby górnego dekla niż uszkodzi spaw. Brakuje mi jedynie grzałki elektrycznej w górnej części bufora, tak aby latem dla potrzeb CWU nie grzać go całego dolnymi grzałkami - ale to na wiosnę poprawię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario_k 04.02.2009 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2009 Spawane dno jest w stanie wytrzymać wielokrotnie więcej niż potrzeba - prędzej zerwie śruby górnego dekla niż uszkodzi spaw.Tak, ale miałem na myśli rozszerzalność temmiczną i brak dennic wypukłych.... Brakuje mi jedynie grzałki elektrycznej w górnej części bufora, tak aby latem dla potrzeb CWU nie grzać go całego dolnymi grzałkami - ale to na wiosnę poprawię. A to ciekawe spostrzerzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 05.02.2009 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2009 Poczytaj w dzienniku Ged-a - to jest mieszadło do zapraw, trochę naostrzone. Dziennik Geda oczywiście czytałem. Ale on ma inny model - wymaga szlifierki kątowej z regulacją obrotów - a takiej to ja nie mam. A te mieszadło to takie http://www.allegro.pl/item540597244_mieszadlo_sds_super_cena_120mm_x_600mm_fv_okazja.html czy jakieś specjalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 05.02.2009 18:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2009 Mieszadło takie właśnie, odciąłem z niego tylko ten pierścień z drutu z przodu, i naostrzyłem trochę płaskownik robiący za nóż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ged 05.02.2009 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2009 UUUUps Ged_maszyna co to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ja14 05.02.2009 23:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2009 Taki los wynalazcy, ze mu pozniej nazwisko szargają. Ale brzmi niezle - prawie jak sex-machine LOL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pierwek 09.02.2009 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 Bardzo ciekawa koncepcja piwniczki... niezbyt prosta do zagospodarownia wewnątrz ale jak widać z Twojego dziennika nie takie problemy umiesz pokonać. Dużo zostało w niej miejsca po wymurowaniu schodków wewnątrz? Może masz jakieś fotki? No chyba, że ta piwniczka ma być zapleczem do jakiejś aparatury wspomagającej instalacje bytowe... Jakoś nie mogę sobie wyobrazić ile miejsca może zostać do wykorzystania. Może pamiętasz ile taka rura kosztowała i jaka była mniej więcej jej waga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 09.02.2009 13:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2009 Kolega zrobił sobie taką samą piwniczkę tylko niższą, wstawił do niej 5 regałów 150x80x30 cm cm. Na tym można zmieścić zapasy przetworów, warzyw i wina na kilka zim. U siebie też wstawię takie regały, tylko wyższe.Schody wewnątrz mam drewniane - 3 stopnie, zajmują niewiele miejsca, jakieś 60x50cm. Rura kosztowała coś 1250 zł, i waży ponad tonę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 10.02.2009 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2009 Witaj NJerzy Możesz mi podpowiedzieć w kwestii bufora? Chodzi mi o ocieplenie , chcę Go zabudować i zasypać "czymś" tylko zastanawiam się czy mam wystarczająco miejsca a mianowicie: Średnica bufora 813 mm a miejsca mam 100x110 cm ! Czym to zasypać aby wystarczyło ? I jeszcze jedno, postawiłeś bufor na nóżkach czy bezpośrednio na podłodze ? Pozdr. EDIT: Co to za sonda temperatury?( gdzie można taką kupić) Masz tylko jedną na dole czy więcej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 11.02.2009 21:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2009 Mój bufor ma średnicę 720 mm, postawiony w klitce z g-k ok 100x110 - czyli takiej samej jak planujesz. Zasypany granulatem z odpadów styropianu, w ciągu doby z temperatury 60C nie stracił nawet 3C - a część strat była spowodowana używaniem ciepłej wody, w dodatku nie były zamknięte dwie klapy rewizyjne o łączej powierzchni ok 1m2. Moim zdaniem jeśli Ci wyjdzie 4 cm izolacji mniej, praktycznie nic to nie zmieni. U mnie bufor stoi na 10 cm styroduru, który leży na chudziaku - czyli w jastrychu i styropianie mam kwadratowy otwór, wypełniony płytami styroduru, na tym dwie warstwy desek i bufor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 12.02.2009 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 Czyli kładę na chudziaka styrodur, deski i na to bufor bez nóżek, ok! OK, idźmy dalej ,,, Jaką grubość ścianki ma rura z której robiłeś baniak ? Bo mam możliwość kupienia rury ale ma ściankę 10 mm grubości Trochę się obawiam ciężaru I nie wiem czy szukać czegoś innego czy brać 813 cm średnicy , 2,6 m długą i 10 mm ścianka Poradzisz coś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 12.02.2009 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2009 Trochę się obawiam ciężaru I nie wiem czy szukać czegoś innego czy brać 813 cm średnicy , 2,6 m długą i 10 mm ścianka Z dennicami masa wyniesie prawie 600kg . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 19.02.2009 22:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2009 Czyli kładę na chudziaka styrodur, deski i na to bufor bez nóżek, ok! OK, idźmy dalej ,,, Tak Jaką grubość ścianki ma rura z której robiłeś baniak ? Chyba 8 mm - sama rura ważyła ze 400 kg Bo mam możliwość kupienia rury ale ma ściankę 10 mm grubości Trochę się obawiam ciężaru I nie wiem czy szukać czegoś innego czy brać 813 cm średnicy , 2,6 m długą i 10 mm ścianka Poradzisz coś ? A nie chciałbyś gotowego bufora z rury 720 mm lub ok 800 mm w rozsądnej cenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piczman 20.02.2009 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 Spoko Znalazłem rurę o średnicy 730 ze ścianką 6 mm,powinna ważyć ok. 250 kg! Co do ceny to bufor wyniesie mnie 1500-1800 zł ( nie wiem jeszcze ile weżmie za robociznę) i będzie miał pojemność nieco ponad 1000L Gotowiec byłby sporo droższy, do tego trzeba by Go było przerabiać bo chcę wężownicę co cwu z miedzi w środku ,,, No pochwal się gdzie te sondy temp. kupiłeś bo ja szukam tańszego rozwiązania niż to co podałem PS. Gdzieś Ty się tyle podziewał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 20.02.2009 18:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2009 No pochwal się gdzie te sondy temp. kupiłeś bo ja szukam tańszego rozwiązania niż to co podałem LM35 - 6 zł, rurka z mosiądzu - kilkadziesiąt groszy, kabelek - złotówkę za metr. Mosiężna śrubka z dziurką i gwintem 1/2 - jakieś 5 zł . Trochę cyny, topnika i lutownica. PS. Gdzieś Ty się tyle podziewał? W krainie niedziałającego internetu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario_k 24.02.2009 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 Czy termometry już uruchomione?Napisz proszę jakie temperatury (różnice temperatur w pionie) panuja w buforze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 24.02.2009 18:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 NJerzy czy zabezpieczałeś czymś swój bufor od środka, jakąś folią w płynie albo jakąś farbą ?? Nie ma potrzeby, przecież tam masz tę samą wodę przez wiele lat, odtlenioną, to jak Ci skoroduje? Prędzej ta folia w płynie żelastwu zaszkodzi Zresztą farba żadna stale w wodzie i temperaturze nie wytrzyma, musiałbyś zastosować emalię, albo cynowanie - ale taniej wymienić bufor na nowy raz na 100 lat. czym spawałeś nierdzewkę, na spawy dałeś jakiś inchibitor korozji ?? Spawałem TIG-iem, do spawania nie potrzeba żadnych inhibitorów, topników, jedynie trochę spoiwa jak jest szczelina do zalania. Chyba że chodziło Ci o inhibitor dodany do wody w buforze - można oczywiście dodać, szczególnie w układzie otwartym. Jam mam układ zamknięty i nie dawałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NJerzy 24.02.2009 18:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 Czy termometry już uruchomione? Napisz proszę jakie temperatury (różnice temperatur w pionie) panuja w buforze. Na wysokości 70 cm różnica często przekracza 20C - to z termometrów z których jeden jest w połowie wysokości, a drugi ok 30 cm poniżej góry. Mój bufor ma wysokość ok 2,4 m, bywało i tak ze u góry było ponad 70C, a na dole 20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.