Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

BROTJE - problem z piecem i serwisem (BIMs Plus)


Recommended Posts

mylisz sie z bimsem nie mam nic wspolnego a co więcej zakupów u nich tez juz nie zrobie. Jednak swojego serwisanta cenie za fachowośc. I jz intalacja to do niego Mysle że kłopoty z piecem nie sa wynikiem złego urządzenia tylko pseudofachowcow którzy nie umieja dobrać kotła i go odpowiednio zamontować i to tyle.

ps To że jestem tu pierwszy raz to nie znaczy że jakąs krypto reklame urządzam

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-1822259
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks później...
  • Odpowiedzi 48
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

mylisz sie z bimsem nie mam nic wspolnego a co więcej zakupów u nich tez juz nie zrobie. Jednak swojego serwisanta cenie za fachowośc. I jz intalacja to do niego Mysle że kłopoty z piecem nie sa wynikiem złego urządzenia tylko pseudofachowcow którzy nie umieja dobrać kotła i go odpowiednio zamontować i to tyle.

ps To że jestem tu pierwszy raz to nie znaczy że jakąs krypto reklame urządzam

 

to podaj proszę namiary na swojego serwisanta i czy jest autoryzowanym serwisantem Broetje

 

mam też pytanie do wszystkich na marginesie, jakiej firmy piec polecacie biorąc pod uwagę jakość serwisu? wolę dopłacić do pieca ale potem nie mieć problemów z eksploatacją

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-1874461
Udostępnij na innych stronach

mylisz sie z bimsem nie mam nic wspolnego a co więcej zakupów u nich tez juz nie zrobie. Jednak swojego serwisanta cenie za fachowośc. I jz intalacja to do niego Mysle że kłopoty z piecem nie sa wynikiem złego urządzenia tylko pseudofachowcow którzy nie umieja dobrać kotła i go odpowiednio zamontować i to tyle.

ps To że jestem tu pierwszy raz to nie znaczy że jakąs krypto reklame urządzam

 

to podaj proszę namiary na swojego serwisanta i czy jest autoryzowanym serwisantem Broetje

 

mam też pytanie do wszystkich na marginesie, jakiej firmy piec polecacie biorąc pod uwagę jakość serwisu? wolę dopłacić do pieca ale potem nie mieć problemów z eksploatacją

Viessmann.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-1874481
Udostępnij na innych stronach

mam też pytanie do wszystkich na marginesie, jakiej firmy piec polecacie biorąc pod uwagę jakość serwisu? wolę dopłacić do pieca ale potem nie mieć problemów z eksploatacją

Viessmann.

 

to pociągnijmy temat dalej

 

jaki piec polecasz, kondensacyjny, jednofunkcyjny, z automatyką, z wyjściem na dwa obiegi, z zasobnikiem warstwowym (niekoniecznie lodówka) przynajmniej 100-130L

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-1874641
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, a ja miałam kupić piec tej firmy. Mój znajomy, który pracuje w BIMsie, ale nie w Warszawie, strasznie mi te piece zachwalał. Gość jest w porządku i nie miał powodu mnie oszukiwać.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-1874653
Udostępnij na innych stronach

mylisz sie z bimsem nie mam nic wspolnego a co więcej zakupów u nich tez juz nie zrobie. Jednak swojego serwisanta cenie za fachowośc. I jz intalacja to do niego Mysle że kłopoty z piecem nie sa wynikiem złego urządzenia tylko pseudofachowcow którzy nie umieja dobrać kotła i go odpowiednio zamontować i to tyle.

ps To że jestem tu pierwszy raz to nie znaczy że jakąs krypto reklame urządzam

 

to podaj proszę namiary na swojego serwisanta i czy jest autoryzowanym serwisantem Broetje

 

mam też pytanie do wszystkich na marginesie, jakiej firmy piec polecacie biorąc pod uwagę jakość serwisu? wolę dopłacić do pieca ale potem nie mieć problemów z eksploatacją

Viessmann.

 

 

 

Ja też VIESSMANN :lol:

A swoją drogą z bimsem nie robię interesów bo to dziadoska firma.

Pamietam, jak kiedys pracownik bimsa namawiał mnie na brotje słowami:" to samo co viessmann, niemieckie".

Dobrze, że chociaż kraj producenta sie zgadza :wink:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-1874853
Udostępnij na innych stronach

Ja mam prawie 2 lata viessmanna vitopend 100 i zero problemów. Serwisant spoko gość, pokazał mi jak się go czyści, na co zwracać uwagę, co wymieniać planowo (elektroda magnezowa), a co konserwować, tak więc na drugi przegląd po 2 latach nie muszę go wzywać, choć gościu fajny przez 2 godziny jak konserwował tyle napowiadał się o różnych przypadkach w uszkodzeniach kotłów. :-) A serwisuje wszystko począwszy od termeta skończywszy na jakiś angielskich, których nazwy nie pamiętam, ale polecał z całego serca, bo nie ma z nimi żadnych problemów.

Ja widziałem termeta u swojego szefa, bo podłączałem mu sterowanie pokojowe i zbiornik na cwu do kotła i powiem, że jakością wykonania nie umywa się do viessmanna. Kumpel ma vailanta, tez fajny kocioł, ale dla mnie sterowanie za skomplikowane, kumpel sam się gubi w tych ustawieniach. :-)

Aha, serwis telefoniczny viessmanna działa bardzo dobrze, nawet przesyłają serwisówkę na maila, żeby sobie samemu poczytać. :-)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-1875210
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
  • 2 years później...
MAm Brotje od 2.5 roku,zakupilem,kiedy to o problemach ze swoim kotlem,pisala autoka tego watku.Ja nie narzekam,kociol jest ekonomiczny,zero probelwmow,no moze to,ze nie osiagam zadanej temp. na wodzie doplywajacej z zasobnika z dolu do gornej wanny.Ale to wina juz drogi i izolacji,a nie samego kotla.Serwis mam coroczny,sprawdzony serwisant,ceny mazowieckie,250 pln za coroczny przeglad....
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-4160705
Udostępnij na innych stronach

Tak samo jak Lookita. Rozpocząłem 3 rok eksploatacji. Na gwarancji po 6 miesiącach zepsuł się jakiś czujnik. Serwisant przyjechał na drugi dzień, wymienił i OK. Serwis co roczny: 200 zł - pomorskie.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-4161028
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
Wczoraj był serwisant z zewnetrznej firmy tylko współpracujacej z firma Bims, Pardzo miły Pan w przeciwienstwie do Szefa serwisu Bims Plus w Warszawie. (temy Panu mimo iż mieszka niedaleko nigdy nie chce się do nad podjechać).

 

Po 9 miesiacach uzywania pieca Brotje - wczoraj został wymieniony palnik.

Uszkodzony Panik wywoływał bład 133- zawieszenie sie pieca , brak ciepłej wody = zimne grzejniki, zimna kapiel.

 

Ciekawe co znowu padnie z tym piecu. :evil:

 

Pozdrawiam,

KasiaR

 

Witam.

Odświeżę trochę temat .Również kupiłem piec w 2006 roku . Piszę na tym forum ,bo jak szukałem w necie opinii i serwisu Brotje to wyskoczyła mi ta strona.A więc piec razem z orurowaniem grzejnikami i zasobnikiem.Zepsuł się po pięciu latach z powodu braku przeglądów .Fakt -nie czyścłem go ani razu.Zapchany syfon i brudy wymiennik .Błąd 128 zanik płomienia przy pracy. Pan Błaszcyk z firmy Brotje polecił mi serwisanta z Warszawy pana Markowskiego,który właśnie to stwierdził i za to stwierdzenie + czyszczenie syfona i wykręcenie i następnie wkręcenie elektrod -jakieś 7 minut roboty- zażyczył sobie 200 zł nadmieniając ,iż zostanie mi to odliczone jak zdecyduję się na wymianę wymiennika ciepła za bagatela 3000zł.

Według pana Markowskiego wymienników się nie czyści...

Poszukałem ,podzwoniłem i zjawił się u mnie Pan Jarosław B. z Wołomina firma Komplex Instal ,również uprawniony do serwisowania Brotje oraz chyba wszystkich firm produkujących piece.Wyjął wymiennik ,wyczyścił specjalną chemią do czyszczenia kotłów -zajęło mu to jakieś 2-3 godziny bo wymiennik był zapchany konkretnie .Zapłaciłem 4 stówy i mam piec jak nowy.

Dlatego ostrzegam wszystkich użytkowników Brotje przed panem wymieniaczem części Markowskim z serwisbrotje...pl

Jak nie chcecie zostać naciągnięci bo panu się nie chce czyścić to nie korzystajcie z jego usług.

 

Do samego pieca nie mam żadnych zastrzeżeń.Pracował bezbłędnie przez pięć lat i nikt się do niego nie dotykał .A i oszczędność spora:) Jakbym go czyścił regularnie to nie trzeba by było nic robić.

Pozdrawiam wszystkich ;)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-4953784
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Odświeżę trochę temat .Również kupiłem piec w 2006 roku . Piszę na tym forum ,bo jak szukałem w necie opinii i serwisu Brotje to wyskoczyła mi ta strona.A więc piec razem z orurowaniem grzejnikami i zasobnikiem.Zepsuł się po pięciu latach z powodu braku przeglądów .Fakt -nie czyścłem go ani razu.Zapchany syfon i brudy wymiennik .Błąd 128 zanik płomienia przy pracy. Pan Błaszcyk z firmy Brotje polecił mi serwisanta z Warszawy pana Markowskiego,który właśnie to stwierdził i za to stwierdzenie + czyszczenie syfona i wykręcenie i następnie wkręcenie elektrod -jakieś 7 minut roboty- zażyczył sobie 200 zł nadmieniając ,iż zostanie mi to odliczone jak zdecyduję się na wymianę wymiennika ciepła za bagatela 3000zł.

Według pana Markowskiego wymienników się nie czyści...

Poszukałem ,podzwoniłem i zjawił się u mnie Pan Jarosław B. z Wołomina firma Komplex Instal ,również uprawniony do serwisowania Brotje oraz chyba wszystkich firm produkujących piece.Wyjął wymiennik ,wyczyścił specjalną chemią do czyszczenia kotłów -zajęło mu to jakieś 2-3 godziny bo wymiennik był zapchany konkretnie .Zapłaciłem 4 stówy i mam piec jak nowy.

Dlatego ostrzegam wszystkich użytkowników Brotje przed panem wymieniaczem części Markowskim z serwisbrotje...pl

Jak nie chcecie zostać naciągnięci bo panu się nie chce czyścić to nie korzystajcie z jego usług.

dokładnie tak samo pan z firmy Brotje chciał potraktowac i mnie i za sam dojazd policzył sobie 250 pln plus wymiana kotła 3000 pln :jawdrop: oczywiście nie zgodziłem się i podziękowałem, najlepsze jest to że wcześniej był u mnie inny pan z firmy Brotje i oczyścił piec ale po niecałym roku od czyszczenia piec przestał grzać :confused: całe szczęście że znalazłem te forum i posta pana Norbee to dało dużo do myslenia . Dodzwoniłem się do pana Jarosława B. z firmy Komplex Instal pan przyjechał rozebrał wszystko co można było aby dobrac sie do kotła wyją wyczyścił (trwało to chyba z 2-3h) i szok :jawdrop: piec chodzi znakomicie , z całą pewonścią pan Jarosław B. z firmy Komplex Instal zrobił to tak jak trzeba i za rozsądne pieniądze polecam wszystkim jego usługi , co do panów z firmy Brotje to szkoda słów i nerwów nie polecam a wręcz odradzam . Dodam jeszcze że piec powinno sie oczyścić 1 raz w roku dla świętego spokoju i bedzie grzał jak powinien przez lata .

Pozdrwawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-5096380
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

Witam

Jestem pechowym właścicielem Broetje WBS22C. Kocioł może i jest ekonomiczny w użytkowaniu ale jak coś się popsuje to strach się bać. Ceny części zamiennych są wzięte z kosmosu. Ale zacznę od początku, nadmienię, że co roku jest robiony przegląd.

Kocioł mam od grudnia 2008 w tym czasie wymieniono:

- czujnik ciśnienia

- wentylator (wył jak potępieniec) - wymiana w 1 miesiącu pracy - zainstalowano jakiś podobny

- wentylator, padły łożyska - wymiana po 11 miesiącach - tym razem zainstalowano prawidłowy model

- błąd 133 do płyty głównej dołożono dodatkowa płytkę i kocioł chodzi

- wymiana anody magnezowej w zasobniku - cena anody 150zł u innych ok 50zł

- a teraz przy temperaturach rzędu +8C na starcie wyje jak syrena przeciwmgielna co w nocy jest mocno irytujące

 

Gdybym miał wybierać jeszcze raz to zdecydowanie był ominął szerokim łukiem ten produkt.

 

Udokumentowana praca tego "cuda" :

Edytowane przez andreas67
dodano film
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-5230322
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months później...

Witam,

 

Odświeżę temat, od miesiąca jestem nieszczęśliwym posiadaczem nowego WBS22c. W niedokończonym domku posiadam tylko podłogówkę w sumie niecałe 1800m rurki na dwóch rozdzielaczach (góra dół) , nie posiadam żadnego grzejnika więc nie mam też zaworu mieszającego. Posiadam tylko jedną dodatkową pompkę do cyrkulacji, a c.o. jest na tej wewnętrznej z pieca. Obecnie nie mam podłączonego żadnego termostatu do pieca ani żadnej automatyki na rozdzielaczach tylko pogodynka(temperatura zewnętrzna). Przy pierwszym uruchomieniu serwisant kompletnie nic nie zmienił i piec wystartował na domyślnych ustawieniach - przystawił stempelek i pojechał. Jedyne co ja zmieniłem to krzywą grzania na 0.8. Przy takim nastawie piec załączał palnik o 6 rano i gasił go o 22 a w tym czasie pobierał ~10m3 gazu, (temperatura komfort ustawiona na 20stopni) po trzech dniach takiego grzania na poddaszu sauna nie do wytrzymania, na parterze chłodniej bo brak drzwi do garażu, a wejściowe na razie tymczasowe.

 

Po miesiącu walki udało mi się sprowadzić innego serwisanta, który zmienił nastaw w menu "Palnik", nie mam teraz instrukcji przy sobie ale chodziło o jakiś minimalny nastaw wentylatora LF z minimalnej mocy 4.9 ustawił na 13Kw. Teraz palnik załącza sie na kilkanaście minut i wyłącza na 12min - bo na tyle ustawił minimum przerwy . Palnik się wyłącza, zużycie się zwiększyło, zimy nie ma, a ja w ciągu "ciepłego" miesiąca zużyłem 120m3 gazu, nie używając w ogóle c.w.u

 

Ratunku?! :D

 

Pozdrawiam

Oskar

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-5536954
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year później...
Gdybyś czyścił regularnie co roku chemią to po trzech latach byś wymiennik i tak wymienił. Podejrzewam, że koszty ogrzewania z roku na rok wzrastały, i obecnie są o jakieś 10% wyższe od tych na początku. Niestety to jest domena wymienników aluminiowych. Pan wymieniacz poniekąd miał trochę racji, ale koszt wymiennika nowego i tak jest znacznie znacznie niższy.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-6140814
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Odświeżę temat, od miesiąca jestem nieszczęśliwym posiadaczem nowego WBS22c. W niedokończonym domku posiadam tylko podłogówkę w sumie niecałe 1800m rurki na dwóch rozdzielaczach (góra dół) , nie posiadam żadnego grzejnika więc nie mam też zaworu mieszającego. Posiadam tylko jedną dodatkową pompkę do cyrkulacji, a c.o. jest na tej wewnętrznej z pieca. Obecnie nie mam podłączonego żadnego termostatu do pieca ani żadnej automatyki na rozdzielaczach tylko pogodynka(temperatura zewnętrzna). Przy pierwszym uruchomieniu serwisant kompletnie nic nie zmienił i piec wystartował na domyślnych ustawieniach - przystawił stempelek i pojechał. Jedyne co ja zmieniłem to krzywą grzania na 0.8. Przy takim nastawie piec załączał palnik o 6 rano i gasił go o 22 a w tym czasie pobierał ~10m3 gazu, (temperatura komfort ustawiona na 20stopni) po trzech dniach takiego grzania na poddaszu sauna nie do wytrzymania, na parterze chłodniej bo brak drzwi do garażu, a wejściowe na razie tymczasowe.

 

Po miesiącu walki udało mi się sprowadzić innego serwisanta, który zmienił nastaw w menu "Palnik", nie mam teraz instrukcji przy sobie ale chodziło o jakiś minimalny nastaw wentylatora LF z minimalnej mocy 4.9 ustawił na 13Kw. Teraz palnik załącza sie na kilkanaście minut i wyłącza na 12min - bo na tyle ustawił minimum przerwy . Palnik się wyłącza, zużycie się zwiększyło, zimy nie ma, a ja w ciągu "ciepłego" miesiąca zużyłem 120m3 gazu, nie używając w ogóle c.w.u

 

Ratunku?! :D

 

Pozdrawiam

Oskar

 

Niestety automatyka w Bretje jest rozbudowana i taka trzeba skompletować, wydaj jeszcze ok 1000 na regulator i porządnego serwisanta, który tobie to podłączy. Wymuś uruchomienie wpływu pomieszczenia i autoadaptacji i będzie ok. Pauza czasowa to nie jest dobre rozwiązanie, grzejesz i wychładzasz a to sprzyja większemu zużyciu gazu.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-6140816
Udostępnij na innych stronach

Niestety automatyka w Bretje jest rozbudowana i taka trzeba skompletować, wydaj jeszcze ok 1000 na regulator i porządnego serwisanta, który tobie to podłączy. Wymuś uruchomienie wpływu pomieszczenia i autoadaptacji i będzie ok. Pauza czasowa to nie jest dobre rozwiązanie, grzejesz i wychładzasz a to sprzyja większemu zużyciu gazu.

 

Sprawa nie aktualna ... poradziłem sobie sam. Całą zime się uczyłem i dopieszczałem, w najzimniejszym miesiącu "lutym" wziął mi najmniej gazu :D W sumie wyszło bardzo ładnie bo na dom z poddaszem 230m2 po podłodze zużyłem 1400m3 gazu przez 12 miesięcy, licze że w następne 12 miesięcy będzie mniej :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/78605-brotje-problem-z-piecem-i-serwisem-bims-plus/page/2/#findComment-6140827
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...