Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

 

tzn gdzie macie np sterowniki (czujniki) na parterze i na poddaszu

 

 

Cześć,

 

czujniki mamy na parterze: przy tzw wiatrołapie w przejściu do kuchni, w salonie na jednym z słupów i w pokoju gościnnym tzw gabinecie. Na piętrze: w wedle wskazań speców - najzimniejszym pokoju nad garażem od zachodu (sterownik główny) i przy antresoli. Podłogówka jak kiedyś pisałam w całym domu oprócz: garażu, sypialni na górze, pokoi dziecięcych na górze. W łazienkach oprócz podłogówki dodatkowo grzejniki.

 

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

tzn gdzie macie np sterowniki (czujniki) na parterze i na poddaszu

 

Ja mam ogrzewanie gazowe, 100% podłogówka. Bezprzewodowy czujnik w każdym pokoju, każdy jest zaprogramowany do ulubionej temperatury użytkownika, dodatkowo zaprogramowane strefy godzinowe dla każdego dnia tygodnia osobno. Gdy nie ma nas w domu i w nocy temp. może spaść do 19 stopni. Nie mam czujników w kuchni, korytarzach i łazienkach. Żeby nie grzało się tam bez przerwy zamontowałem dodatkowe urządzenie które wyłącza palnik gdy żadna ze sterowanych stref nie jest aktywna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ogrzewanie gazowe, 100% podłogówka. Bezprzewodowy czujnik w każdym pokoju, każdy jest zaprogramowany do ulubionej temperatury użytkownika, dodatkowo zaprogramowane strefy godzinowe dla każdego dnia tygodnia osobno. Gdy nie ma nas w domu i w nocy temp. może spaść do 19 stopni. Nie mam czujników w kuchni, korytarzach i łazienkach. Żeby nie grzało się tam bez przerwy zamontowałem dodatkowe urządzenie które wyłącza palnik gdy żadna ze sterowanych stref nie jest aktywna.

 

napisz mi jak wygląda sprawa sterowania - tzn zadajesz temperaturę w danym pokoju powiedzmy na 22 a w drugim na 19 - i jakim sposobem podlogówkami on Ci to ustawia? dławi lub otwiera jakieś zawory przy rozdzielaczu?

 

ja mogę dławić ręcznie na dowolną pętlę - i jakoś da się tym troszkę posterować - ale nie jest to jakoś intuicyjne - metoda prób i błedów - zakręcam i za 2 dni mierze termometrem :))))

 

napiszcie mi też jak macie np podzielone strefy podłogówek na dole.... chodzi mi o część salon jadalnia i hol - ja tam mam 4 pętle - ale tak dziwnie zrobione, że każda zaczyna się w holu i idzie do ściany z nazwijmy to z telewizorem :) - czyli jakbym chciał np przydławić trochę korytarz a grzać bardziej miejsce przy kanapach czy jadalnie to nie mogę tego ustawić

 

i jeszcze na koniec pytanie o "ciepłość" podłogi przy aktualnej pogodzie - u nas jest około -10 stopni więc dość zimno - a czujnik dość szybko wyłapuje, że mam zadane np 21 stopni i odcina dopływ ciepłej wody - i przy takich mrozach podłogi np w kuchni są niezbyt przyjemne - raczej letnie w stronę chłodnych niż komfortowe - też tak macie? bo jak rozmawiam ze znajomymi to mają wręcz bardzo ciepłe.... nie wiem od czego to zależy - u mnie jak zrobiłem podłogi ciepłe to w salonie pokazywało 24-26 stopni :))

Edytowane przez kris_białystok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz mi jak wygląda sprawa sterowania

 

Mam system WAVINa. Gdy sterownik umieszczony na wysokości mojego torsu zarejestruje temp. poniżej zadanej wysyła sygnał do centrali, ta połączona już przewodowo do zaworów elektrycznych umieszczonych na belce zasilającej rozdzielacza. Siłowników jest tyle, ile obwodów w pomieszczeniu. Tak samo dla każdego pomieszczenia. Moja centrala steruje maksymalnie 14 obwodami podłogówki, więc wystarcza jedna dla obydwu kondygnacji. Nie dałem sterowania na korytarzach i kuchni ponieważ stanowią one jedną przestrzeń z salonem, więc uznałem że sterownik w salonie wystarczy. Centrala ma dodatkową funkcję sterowania dwoma dodatkowymi urządzeniami, podając na wyjścia napięcie (220V) jeśli którykolwiek z obwodów jest załączony. Można podłączyć bojler czy pompę. Mój piec ma bezpotencjałowe sterowanie palnika więc z użyciem cewki mogę nim sterować. Bez tego drobiazgu w całym domu zawsze było ciepło. Otwarta przestrzeń ułatwiała dystrybucję ciepła. Różne obiegi podłogówki mają różną długość co powoduje różne opory przepływu, najszybciej nagrzewają się obiegi najkrótsze, tutaj przydają się przepływomierze umieszczone na drugiej belce rozdzielacza (u mnie powrocie). To zapobiega nierównomiernemu nagrzewaniu się podłogi w różnych pomieszczeniach. Nagrzewaniu się podłogi od rozdzielacza do właśnie grzanego pomieszczenia nie da się zapobiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlogi.jpg

 

o coś takiego mam w wielkim uproszczeniu :)

8 pętli - wychodzą z kotłowni i w holu nad nimi jest sterownik (czujnik) - co uważam za średnie rozwiązanie bo tam jest zawsze najcieplej i mam trochę oszukany pomiar - dodatkowo - nie mogę np z tego względu, że tam jest najcieplej przydławić pętli na holu bo takiej nie mam :)

 

obecnie mam przydławioną pętlę w łazience i w pokoju gościnnym - sterownik nastawiony na 21 stopni - i gdy osiągnie tą wartość to w kuchni mam odczuwalnie zimniej -kiedyś parę razy mierzyłem - było mniej o 1-2 stopnie...

zastanawiam się czy nie warto dokupić sterownika bezprzewodowego i wpiąć go zamiast obecnego w układ - tylko czy to coś zmieni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich doskonałych :D

Po długich poszukiwaniach znaleźliśmy wymarzony projekt domu którym jest Doskonały 2

Mam ogromną prośbę jeśli ktoś z południa Polski mógłby się z nami się spotkać

w celu zobaczenia domu na żywo bylibyśmy bardzo wdzięczni. Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko. Co dajecie na elewację? Mam na myśli "narożnik kuchenny"... kamień, deska elewacyjna, itp. Macie jakieś zdjęcia, pomysły, sposób montażu bez mostków termicznych?

 

Pozdr.

 

ze względu na koszty dałem po prostu inny kolor + bonie

to popularne ale bardzo fajne rozwiązanie

 

dziś przychodzą do mnie z termo-wizjerem i sprawdzimy ocieplenie pianka poddasza a przy okazji może okna i drzwi :) dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i był człowiek z termo-wizjerem :)

efekt?

dziś rozebrane pół kuchni i trwają uszczelnienia pod oknami (w szafkach pokazało mi, że mam po 2-4 stopnie - także nie potrzebna lodówka)

w następnym tygodniu przyjeżdża serwisant hormana i reklamuje drzwi oraz montaż

w cieplejszym okresie czeka mnie skucie posadzek pod oknami w pokoju nad kuchnią i uszczelnienie pod oknami (urządzenie pokazało temperaturę betonu przy oknie -10 stopni !!!)

 

na szczęście pianka oraz styro na ścianach robią swoje - szczelne i ciepłe

najgorzej wypadło to co przypuszczałem - nie ma co brać super szczelnych okien - przepłacać fortuny za wyśrubowane parametry, jak się nie ma czasu stać i pilnować dokładnie każdego "fachowca" na każdym etapie ... co z tego, że mam fajny energooszczędny obiekt na kartce w charakterystyce budynku jak ni jak się to ma do rzeczywistości - mam nadzieje, ze da sie to jeszcze poprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich budujących Doskonałego ;-)

 

Już wiosna zaczynamy budowę Doskonałego 3 i przyznam, ze przeglądanie tego forum jeszcze bardziej pobudza nasza wyobraźnie :) Pierwsze pytanie do forumowiczów jakie nam sie nasuwa to czy ktoś z Was buduje lub wybudował dom w okolicach Warszawy lub Białegostoku i zgodziłby sie podesłać adres na priv? Chcielibyśmy zobaczyć realizacje na żywo zanim wbijamy pierwsza łopatę :)

 

Pozdrawiam wszystkich i życzymy powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek dot ceny był wiele razy poruszany ale chciałem zapytać czy wycenę na 220tys. netto za stan surowy otwarty (w tym dach i pokrycie dachówka cementowa zgodnie z projektem) to według Was dużo czy mało? Oczywiście to cena total za robociznę, materiały i sprzęt.

 

my jesteśmy w trakcie wykonywania ocieplenia poddasza na strych juz sie mozna wprowadzac hehehe :) budujemy doskonały 3 i moim zdaniem 220 000 netto nie jest to cena niska bo trzeba doliczyc teraz okna brame drzwi wejsciowe i do kotłowni a za to wyjdzie ok 50 tysięcy (oczywiscie mówię juz o trzyszybowych oknach takich lepszych brama hormana i drzwi) . jak macie czas wyjdzie taniej jak kupicie sami materiały i ktos weźmie za robocizne ale jak nie macie to wiadomo..... licząć szybko ok 270 za stan surowy zamknięty hmm no nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątek dot ceny był wiele razy poruszany ale chciałem zapytać czy wycenę na 220tys. netto za stan surowy otwarty (w tym dach i pokrycie dachówka cementowa zgodnie z projektem) to według Was dużo czy mało? Oczywiście to cena total za robociznę, materiały i sprzęt.

 

Dużo zależy od rejonu gdzie będziecie budować, u nas w Białymstoku robocizna jest na pewno tańsza niż w Warszawie czy Krakowie. Nas taki stan surowy o którym piszecie kosztował jakieś 180tys z blachą płaską na dachu.

 

Co do obejrzenia - zapraszamy do B-stoku. Kris ma jedynkę ja dwójkę i mieszkamy rzut beretem od siebie. Zawsze coś podpatrzycie no i wrażenie...

Edytowane przez Porteer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od rejonu gdzie będziecie budować, u nas w Białymstoku robocizna jest na pewno tańsza niż w Warszawie czy Krakowie. Nas taki stan surowy o którym piszecie kosztował jakieś 180tys z blachą płaską na dachu.

 

Co do obejrzenia - zapraszamy do B-stoku. Kris ma jedynkę ja dwójkę i mieszkamy rzut beretem od siebie. Zawsze coś podpatrzycie no i wrażenie...

 

Dzięki za zaproszenie, na pewno skorzystamy. Planujemy być w Bialym ok 22-23.02 wiec pozwolimy sobie podjechać :) Co do kosztów to narazie 220k to moja najtańsza oferta, zaznaczę tylko, ze na dach idzie dachówka betonowa i szukamy firmy kompleksowej (razem z zakupami, logistyka etc.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my jesteśmy w trakcie wykonywania ocieplenia poddasza na strych juz sie mozna wprowadzac hehehe :) budujemy doskonały 3 i moim zdaniem 220 000 netto nie jest to cena niska bo trzeba doliczyc teraz okna brame drzwi wejsciowe i do kotłowni a za to wyjdzie ok 50 tysięcy (oczywiscie mówię juz o trzyszybowych oknach takich lepszych brama hormana i drzwi) . jak macie czas wyjdzie taniej jak kupicie sami materiały i ktos weźmie za robocizne ale jak nie macie to wiadomo..... licząć szybko ok 270 za stan surowy zamknięty hmm no nie wiem.

 

Pati dzięki za info. Szukamy wykonawcy dopiero od dwóch tygodni wiec pewnie jeszcze trafia sie niższe oferty. Wyceny na sama robociznę wahają sie od 40 do 80 tysięcy a kompleksowo od 220 do 270 (bez okien i drzwi).

 

Przy okazji, możesz podesłać jakieś zdjęcia Waszego Doskonałego? ;-) Co kladziecie na elewacje z przodu? Kamień jak w oryginalnym projekcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie robocizna to tak normalnie a reszta zależy jaka firma za ile może kupić materiał. Z doświadczenia wiem , że lepiej czasem zapłacic i więcej bo ta "taniość" czasem bokiem potrafi wyjść. Najlepiej zobaczyc co kto robił i popytac w szczególności, że chcecie z materiałem więc tez dobrze tego dopilnowac bo wiele rzeczy mozna zrobic taniej a wykonawca niekoniecznie musi o tym powiedziec. No ale jak bym budowała drugi dom byłabym madrzejsza:) jeśli chodzi o elewację to robimy biało szarą (bonie) .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...