Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam. Mam okazję kupić działkę. 3 tysiące metrów. Gość chce 35 zł za m. Jednak po spotkaniu okazało się, że jest to działka rolna. Właściciel miał kilka działek obok siebie, na jednej z nich ktoś już rozpoczął budowę. Nie mam kompletnie doświadczenia w kupnie ziemi, w związku z tym prosiłbym o kilka rad. Przede wszystkim z czym wiążę się przekwalifikowanie działki rolnej w budowlaną, jakie są tego koszta? Czy cena 35 za metr za działkę rolną nie jest zbyt wysoka? Lokalizacja to kilka km za miastem Lębork, gdyby ktoś nie wiedział to między Trójmiastem a Słupskiem :wink: . Druga kwestia, orientowałem się w banku czy dostanę kredyt. Nie ma problemu, jednak powiedziałem, ze jest to działka budowlana, nie wiedziałem wówczas, że tak nie jest. Czy na zakup ziemi rolnej również można uzyskać kredyt? Oczywiście, sprawdzę to w banku również. Mam w planie podzielić działkę w proporcjach 2/3. Kiedy będę mógł ją sprzedać bez uiszczania jakiegoś podatku? Istnieje ponoć przepis który to reguluję. Kiedy należy rozpocząć budowę? Czy są to dwa lata od zakupu, czy od przekwalifikowania? I czy termin ten od czegoś zależy? Np. od lokalizacji, miasto czy poza. Czy jeśli już ją kupię a nie mam w planach rozpoczynać budowy w terminie 5 lat, to czy nie lepiej pozostawić ją jako działkę rolną? Ale z drugiej strony, jeśli działki sąsiadujące z nią to już budowlane i zostanie na nich rozpoczęta budowa, to czy i ja nie będę musiał rozpoczynać budowy? Bardzo proszę o pomoc w tych kilku kwestiach, jest to dla mnie bardzo ważne, gdyż właściciel ziemi nie będzie zbyt długo czekał na moją decyzję. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
https://forum.murator.pl/topic/78959-zakup-ziemi-rolnej/

Nie wiem czy moja wiedza jest aktualna i pewnie coś pokręcę, ale po kolei.

1. Przy zakupie ziemi ornej pierwszeństwo pierwokupu ma Agencja ... Aczkolwiek na 100% przy tak małej i drogiej działce z tego nie skorzysta.