Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Robie kominek potrzebuje porad ::)


Lacky00

Recommended Posts

witam robie kominek i potrzebuje sie dowiedziec czy nalezy umiescic miedzy wkladem kominkowym a scianka boczna kominka jakiejs maty cieplnej. boje sie zeby nie popekaly mi scianki od temperatury. Chyba dobrze opisalem problem.

oto kilka zdjec mam nadzieje ze dobrze je zamiescilem

 

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e4d8889c5f2fb1d.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d5528c0630972f8.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b334211dafb9ffa8.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/728bd59483c376f2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba wkładac a jedynie pozostawic dylatację. Ok 5mm na całym obwodzie wkładu. Wkład ma być postawiony a nie sztywno przymocowany.

Temperatura powoduje że wkład pracuje i jak będzie przymocowany lub szczelnie osadzony to zacznie wszystko trzeszczeć lub sam wkład może popękać (dym może się wydostawać do czopucha).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :D

Najlepiej się radzi jak widać 8)

 

http://images20.fotosik.pl/352/6e4d8889c5f2fb1dmed.jpg

 

http://images20.fotosik.pl/352/3d5528c0630972f8med.jpg

 

http://images21.fotosik.pl/297/b334211dafb9ffa8med.jpg

 

http://images21.fotosik.pl/298/728bd59483c376f2med.jpg

 

wtedy można gadać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem ja bym to zmienił :-?

Chodzi o przestrzeń wokół kominka.

Im więcej powietrza otacza wkład tym lepsze będzie grzanie.

W tej sytuacji nagrzewane będą cegły i już się zastanawiam czy one to wytrzymają w skali 2 sezonów.

Jęśli muszą być aż tak blisko to zastosował bym cegły szamotowe bo normalne nie wytrzymają skoków temperatury od 5 do 300 lub 400stC.

Dylatacja 3 cm to stanowczo za wiele. Góra 1 cm a przestrzeń pomiędzy górną krawędzią wkładu i obudowy zatkał bym elastycznym silikonem do wysokich temperatur. Dym który zawsze jakoś wydostanie się z kominka będzie zasysany do czopucha co spowoduje okopcenie kratek wywiewnych w czopuchu a sufit po 2 latach do malowania. Jak będzie ciepłe powietrze rozprowadzane do innych pomieszczeń to dym też tam będzie czuć.

Dodatkowe otwory zrobił bym w bokach obudowy.

Wełna musi być na każdej ściance mającej styczność z ogrzanym powietrzem.

Ale to tylko moje zdanie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przetestowałem, odlległość obudowy od wkładu wystarczy 5cm(licząc od ocieplenia), wysokość komory jest ważna do grawitacyjnego DGP im wyżej tym lepiej.dym z wkładu wydostaje się ;jak jest żle dobrane palenisko do komina, albo żle podłączone(nigdy 90 stopni), złe użytkowanie, albo marne palenisko. a jak to wszystko razem to ....ogrzewam tylko kominkiem od kilkunastu lat,nie jednym, zmieniałem , obecnie nie mam żadnych śladów dymu czy zabrudzeń przy wylotach z DGP

pozdrawiam Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie mam kilka fotek z dalszych postepow kominka tylko nie bardzo wiem jak je sie wkleja !

mam tez pytanko czy jak sie montuje plyt gipsowe ogniodporne to na nich tez od srodka montuje sie mate pzdr.

 

 

 

[/img]

najważniejsze jest zaizolowanie STG, nie musi być żarodporna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...