aleksanderm 16.05.2007 15:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2007 Serdecznie witam, Właśnie sprzedaję mieszkanie, które nabyłem w ubiegłym roku. Grozi mi za to 10%Dotarłem do informacji w jaki sposób można uniknąć tego haraczu: http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040424/prawo/prawo_a_13.html W moim przypadku będa to dwa cele:1. Spłata kredytu, bo na to mieszkanie mam jeszcze kredyt2. Remont lub modernizację własnego domu mieszkalnego lub mieszkania. Moje pytanie dotyczy celu drugiego - czy jest jakis katalog konkretnych prac według którego Urząd Skarbowy kwalifikuje dane prace pod te pojęcia. Kupuję w tej chwili dom w całości na kredyt a pozostałe po spłacie kredytu na mieszkanie pieniądze chcę włożyć w remont i modernizację domu. Chciałbym to zrobić z głową tak żeby po 2 latach, kiedy przyjdzie czas rozliczenia się nie zdziwić. Czy w tej sytuacji będzie tez obowiązywał zwrot VAT-u na materiały zakupione do końca tego roku?Proszę o pomoc. W dziale remonty zapytałem o prace remontowe na zgłoszenie- nie chcę tworzyć nowego tematu więc pozwalam sobie załączyć link - też bardzo liczę na pomoc.http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=102163 pozdrawiam aleksanderm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walus1 17.05.2007 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2007 Dowiadywałam się w tej sprawie w moim US i powiedziano mi że muszę przedstawiś faktury na materiały związane z budowa i remontem, ale nie moga to być faktury za robociznę oraz meble i wyposażenie domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 17.05.2007 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2007 No więc tak: zalezy czy kupujesz dom odebrany czy nie, jeśli NIE- to możesz wydać na to co rozumiemy pod pojęciem "budowa domu", jeśli PO odbiorze - to do tego dołączasz i wydatki na remont na WSZYSTKIE wydatki musisz miec dowody w postaci: faktury, rachunki, kp - wszędzie muszą być Twoje dane !!! robociznę tez odliczasz !!! o ile dotyczy ww wydatków !!! meble - jeśli to jest zabudowa trwała szafy i zlewozmywaka to odliczasz nie rozumiem co koleżanka ma na myśli mówiąc: wyposażenie domu - wyposażenie zaliczane kiedyś w uldze remontowej oczywiscie TAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
walus1 17.05.2007 14:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2007 robociznę tez odliczasz !!! o ile dotyczy ww wydatków !!! nie rozumiem co koleżanka ma na myśli mówiąc: wyposażenie domu - wyposażenie zaliczane kiedyś w uldze remontowej oczywiscie TAK Mam rozumieć że w twoim US powiedziano ci inaczej niz w moim. Wyposażenie tzn: meble, lampy, krzesła itp Upewnijcie mnie. Ten podatek płaci sie od kwoty przychodu czyli jeśli mieszkanie kupiłam za 100tyś a sprzedaję za np. 150tyś to podatek płacę od kwoty 50 tyś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aleksanderm 17.05.2007 14:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2007 Upewnijcie mnie. Ten podatek płaci sie od kwoty przychodu czyli jeśli mieszkanie kupiłam za 100tyś a sprzedaję za np. 150tyś to podatek płacę od kwoty 50 tyś? Tak jest w przypadku nieruchomości nabytych w 2007 roku - jeżeli sprzedajesz przed upływem roku od nabycia płacisz 19% od dochodu czyli różnicy pomiędzy ceną kupna i sprzedaży. W przypadku nieruchomości nabytych przed 2007 rokiem a sprzedawanych do 5 lat po nabyciu podatek wynosi 10% od całej ceny transakcyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maksiu 18.05.2007 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2007 Dowiadywałam się w tej sprawie w moim US i powiedziano mi że muszę przedstawiś faktury na materiały związane z budowa i remontem, ale nie moga to być faktury za robociznę oraz meble i wyposażenie domu jesteś pewna że robocizny nie można odliczać? a co z fakturą na wykonanie usługi z materiałem? np. gdyby na fakturze było napisane: 'wykonanie instalacji hydraulicznych', jako usługa z tego co wiem to skarbówka powinna łyknąć takie faktury i drugie pytanie: jesli chodzi o spłatę kredytu.. trzeba spłacić cały kredyt czy tez można z ewentualnych pieniędzy ze sprzedaży działki budowlanej spłacić część kredytu? pozdrawiam m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 18.05.2007 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2007 Dowiadywałam się w tej sprawie w moim US i powiedziano mi że muszę przedstawiś faktury na materiały związane z budowa i remontem, ale nie moga to być faktury za robociznę oraz meble i wyposażenie domu jesteś pewna że robocizny nie można odliczać? a co z fakturą na wykonanie usługi z materiałem? np. gdyby na fakturze było napisane: 'wykonanie instalacji hydraulicznych', jako usługa z tego co wiem to skarbówka powinna łyknąć takie faktury i drugie pytanie: jesli chodzi o spłatę kredytu.. trzeba spłacić cały kredyt czy tez można z ewentualnych pieniędzy ze sprzedaży działki budowlanej spłacić część kredytu? pozdrawiam m. Oczywiście, że nie musisz spłacać całego kredytu - tyle musisz, by w całosci wydać pieniądze na cele mieszkaniowe I daję sobie głowę uciąć, że usługi/robociznę tez odliczyć można, przeciez jak ktoś buduje dom przez developera to dostaje fakture w stylu: za I etap budowy - a to jest przecież materiał+usługa W każdym razie po pierwsze zawsze można napisać do skarbowego o interpretację, a po drugie ja już jestem po takiej kontroli i do żadych usług nikt się przy przyczepił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kathleenka 24.05.2007 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 Czy dowód wpłaty KP jest honorowany w Urzedzie Skarbowym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 24.05.2007 12:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 Czy dowód wpłaty KP jest honorowany w Urzedzie Skarbowym ? Jeśli mówimy o wykazaniu go jako dowód poniesienia wydaku na cele mieszkaniowe zw. ze sprzedażą nieruchomosci przed upływem 5 lat to TAK - o ile są na nim pełne dane (imię, nazwisko, dokładny adres) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maksiu 24.05.2007 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Maja 2007 A jest gdzieś może jakiś wykaz tego co jest wydatkiem na cele mieszkaniowe a co nie jest?A jeśli już pytamy o dokumenty, to rachunek za wykonanie usługi, na wykonanie szamba, pytam o rachunek wystawiony przez wykonawce który nie jest płatnikiem vatu?pozdrawiamm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 25.05.2007 07:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2007 A jest gdzieś może jakiś wykaz tego co jest wydatkiem na cele mieszkaniowe a co nie jest? A jeśli już pytamy o dokumenty, to rachunek za wykonanie usługi, na wykonanie szamba, pytam o rachunek wystawiony przez wykonawce który nie jest płatnikiem vatu? pozdrawiam m. nie ma wykazu, możesz się posiłkować spisem tego, co kiedyś uwzględniała "duża ulga budowlana" oraz "ulga remontowa" - przy czym remont/modernizację liczysz dopiero od momentu odbioru domu!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 28.05.2007 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2007 A może ktoś wie, w jakim terminie należy złożyć te dokumenty? Gdzieś wyczytałam, że dobrze to zrobić na 2 tygodnie przed upływem terminu. Czy to prawda?A jak to technicznie wygląda? Spinam wszystkie faktury, rachunki, itd do segregatora i to wszystko? Czy jeszcze trzeba jakieś podanie , czy oświadczenie dołączyć?Czy rachunki w oryginale, czy kopie mogą być? No i jeszcze jedno: jeśli nie wykorzystałam całości kwoty w ciągu 2 lat, wiem, że od niewykorzystanych sum muszę zapłacić 10% podatku + odsetki. I teraz - jeśli złożę dokumenty przed terminem, a US obliczy np. po 3 m-cach że powinnam zapłacić, to odsetki płacę od ... kiedy? Od terminu złożenia dokumentów, czy od czasu decyzji US?pozdrawiamjusta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 28.05.2007 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2007 A może ktoś wie, w jakim terminie należy złożyć te dokumenty? Gdzieś wyczytałam, że dobrze to zrobić na 2 tygodnie przed upływem terminu. Czy to prawda? A jak to technicznie wygląda? Spinam wszystkie faktury, rachunki, itd do segregatora i to wszystko? Czy jeszcze trzeba jakieś podanie , czy oświadczenie dołączyć? Czy rachunki w oryginale, czy kopie mogą być? No i jeszcze jedno: jeśli nie wykorzystałam całości kwoty w ciągu 2 lat, wiem, że od niewykorzystanych sum muszę zapłacić 10% podatku + odsetki. I teraz - jeśli złożę dokumenty przed terminem, a US obliczy np. po 3 m-cach że powinnam zapłacić, to odsetki płacę od ... kiedy? Od terminu złożenia dokumentów, czy od czasu decyzji US? pozdrawiam justa W ogóle nie składasz dokumentów tylko czekasz na sądny dzień , a tak poważnie to: 1. składasz sobie grzecznie w segregatorze dokumenty i czekasz, a przed upływem 5 lat od daty sprzedaży mieszkania masz prawie jak w banku, że Cię zawezwą ze skarbówki w celu weryfikacji dokumentów - w zależności od skarbowego albo idziesz z oryginałami i czeeeeekasz aż Pani wszystko zweryfikuje, albo - i to polecam - robisz xera dla pani (a orginały masz do wglądu) i umawiasz sie z panią, kiedy masz przyjść podpisac protokół 2. jak tylko zbierzesz pełną kwotę w rachunach dzwonisz do pani i prosisz jak grzeczny podatnik o weryfikację - zwykle pani się zgadza, jak jej jeszcze zrobisz xera i zestawienie pod faktury (czytaj: odwalisz za nią pół roboty ) - ja tak właśnie zrobiłam i miałam spokój - gdyby pani odrzuciła jakąś fakturę miałam jeszcze czas "znaleźć" inną, a po 5 latach to już człowiek niewiele pamięta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 28.05.2007 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2007 Inka1 napisała W ogóle nie składasz dokumentów tylko czekasz na sądny dzień , a tak poważnie to: 1. składasz sobie grzecznie w segregatorze dokumenty i czekasz, a przed upływem 5 lat od daty sprzedaży mieszkania masz prawie jak w banku, że Cię zawezwą ze skarbówki w celu weryfikacji dokumentów - w zależności od skarbowego albo idziesz z oryginałami i czeeeeekasz aż Pani wszystko zweryfikuje, albo - i to polecam - robisz xera dla pani (a orginały masz do wglądu) i umawiasz sie z panią, kiedy masz przyjść podpisac protokół 2. jak tylko zbierzesz pełną kwotę w rachunach dzwonisz do pani i prosisz jak grzeczny podatnik o weryfikację - zwykle pani się zgadza, jak jej jeszcze zrobisz xera i zestawienie pod faktury (czytaj: odwalisz za nią pół roboty ) - ja tak właśnie zrobiłam i miałam spokój - gdyby pani odrzuciła jakąś fakturę miałam jeszcze czas "znaleźć" inną, a po 5 latach to już człowiek niewiele pamięta... Jak to, to nie muszę natychmiast po upływie 2 lat od daty sprzedaży działki lecieć do US i składać tych dokumentów, tylko czekam czy moją sprawę wezmą do rozliczenia, czy nie? Czyli nie wszyscy będą zweryfikowani? Czyli mam szansę, że w ogóle nie będzie rozliczenia? Ale jak się okaże, że nie wydałam całej kwoty, bo coś mi poodliczali, np. zabraknie mi 10 tys., to od tych 10 tys. mogę płacić podatek + odsetki karne powiedzmi za 3 lata? Czy do dobrze rozumiem? pozdrawiam justa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 29.05.2007 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2007 Inka1 napisała W ogóle nie składasz dokumentów tylko czekasz na sądny dzień , a tak poważnie to: 1. składasz sobie grzecznie w segregatorze dokumenty i czekasz, a przed upływem 5 lat od daty sprzedaży mieszkania masz prawie jak w banku, że Cię zawezwą ze skarbówki w celu weryfikacji dokumentów - w zależności od skarbowego albo idziesz z oryginałami i czeeeeekasz aż Pani wszystko zweryfikuje, albo - i to polecam - robisz xera dla pani (a orginały masz do wglądu) i umawiasz sie z panią, kiedy masz przyjść podpisac protokół 2. jak tylko zbierzesz pełną kwotę w rachunach dzwonisz do pani i prosisz jak grzeczny podatnik o weryfikację - zwykle pani się zgadza, jak jej jeszcze zrobisz xera i zestawienie pod faktury (czytaj: odwalisz za nią pół roboty ) - ja tak właśnie zrobiłam i miałam spokój - gdyby pani odrzuciła jakąś fakturę miałam jeszcze czas "znaleźć" inną, a po 5 latach to już człowiek niewiele pamięta... Jak to, to nie muszę natychmiast po upływie 2 lat od daty sprzedaży działki lecieć do US i składać tych dokumentów, tylko czekam czy moją sprawę wezmą do rozliczenia, czy nie? Czyli nie wszyscy będą zweryfikowani? Czyli mam szansę, że w ogóle nie będzie rozliczenia? Ale jak się okaże, że nie wydałam całej kwoty, bo coś mi poodliczali, np. zabraknie mi 10 tys., to od tych 10 tys. mogę płacić podatek + odsetki karne powiedzmi za 3 lata? Czy do dobrze rozumiem? pozdrawiam justa tak, dobrze rozumiesz, masz jednak małą szansę, że Cię nie wezwą do weryfikacji dokumentów, po prostu znakomita większość ludzi jest sprawdzana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 29.05.2007 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2007 Inka1. Dziękuję za odpowiedź A co z tymi odsetkami? Ja przecież nie wiem, co ostatecznie zaliczą do kosztów ,a co nie i jak wyjdzie mi ,,niedopłata", to będę płaciła odsetki np za 5 lat? gdyby pani odrzuciła jakąś fakturę miałam jeszcze czas "znaleźć" inną, a po 5 latach to już człowiek niewiele pamięta... No właśnie, co wtedy, jak pani coś odrzuci, to mogę jeszcze ,,szukać" w miejsce tej odrzuconej - jakiejś innej faktury? A jak ,,nie znajdę" - to odsetki, a jak znajdę - to w miejsce tamtej wstawiam zupełnie inną na inną kwotę? pozdrawiam justa ps - u mnie się własnie zbliża ,,godzina 0" no i mam problem, bo brakuje mi rachunków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 30.05.2007 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 Inka1. Dziękuję za odpowiedź A co z tymi odsetkami? Ja przecież nie wiem, co ostatecznie zaliczą do kosztów ,a co nie i jak wyjdzie mi ,,niedopłata", to będę płaciła odsetki np za 5 lat? gdyby pani odrzuciła jakąś fakturę miałam jeszcze czas "znaleźć" inną, a po 5 latach to już człowiek niewiele pamięta... No właśnie, co wtedy, jak pani coś odrzuci, to mogę jeszcze ,,szukać" w miejsce tej odrzuconej - jakiejś innej faktury? A jak ,,nie znajdę" - to odsetki, a jak znajdę - to w miejsce tamtej wstawiam zupełnie inną na inną kwotę? pozdrawiam justa ps - u mnie się własnie zbliża ,,godzina 0" no i mam problem, bo brakuje mi rachunków Tak, naliczą Ci odsetki od dnia, gdy zapłata była wymagana. Jeżeli przedstawisz takie rachunki czy faktury, które kiedyś podlegały pod dużą ulgę budowlaną lub remontowo-modernizacyjną to odrzucenia nie bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maksiu 30.05.2007 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2007 Tak, naliczą Ci odsetki od dnia, gdy zapłata była wymagana. Jeżeli przedstawisz takie rachunki czy faktury, które kiedyś podlegały pod dużą ulgę budowlaną lub remontowo-modernizacyjną to odrzucenia nie bedzie. Wroce do mojego pytania, a jest jakas lista tego co podlegalo pod ulge budowlana lub remontowo-modernizacyjna? pozdrawiam m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.