Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jestem wściekła na Sokółkę.

Zamówiłam okna drewniane na początku lutego, z terminem realizacji na 10 maja. Jeszcze ich nie mam, siłą muszę od nich wydobywać informację na kiedy te okna będą. Dzisiejsza wersja brzmi: połowa czerwca!!!

Oczywiście też nie wiadomo na ile prawdziwa.

Jestem wściekła, bo ekipa nie może kontynuować roboty (wszystko co musi być zrobione po wstawieniu okien).

Poradźcie co mam z tym dalej zrobić.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/79144-sok%C3%B3%C5%82ka-okna-jestem-w%C5%9Bciek%C5%82a-porad%C5%BAcie-co%C5%9B/
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze ustal kto jest tak na prawdę winny: zamawiałaś okna u producenta czy u dealera? Kolejna sprawa to treść podpisanej umowy - zobacz jakie prawa tobie przysługują. Czy umowa przewiduje kary za opóźnienia?

Spojrz na umowe dostawy okien, ktora podpisalas i na zobowiazanie, co do terminow dostawy okien wynikajace z niej dla firmy Sokolka. Z pewnoscia sa w umowie zawarte klauzule okreslajace kary umowne i odsetki, nalezne Tobie, w zwiazku z niedotrzymaniem przez producenta terminu dostarczenia towaru. Dalej nalezy je po prostu wyegzekwowac, czyli - najlepiej - pisemnie poinformowac Sokolke o fakcie niedotrzymania przez firme terminu dostawy i o skierowaniu calej sprawy do (sadowego) postepowania egzekucyjnego (nie wiem, jak masz to napisane w umowie, czy jest np. klauzula o wzajemnym poddaniu sie egzekucji pozasadowej(?)).

Czyli reasumujac: PRZECZYTAJ umowe. Tam jest wszystko.

Pozdrowienia i powodzenia!

Po pierwsze ustal kto jest tak na prawdę winny: zamawiałaś okna u producenta czy u dealera? Kolejna sprawa to treść podpisanej umowy - zobacz jakie prawa tobie przysługują. Czy umowa przewiduje kary za opóźnienia?

 

Jesli przewiduje kary, to napisz pismo powolujac sie na tresc umowy (konkretny punkt). NIC NA TELEFON!

Ja tez miałem ochotę na Sokółke ale sprzedawca powiedział wprost, że robią jaja z terminami i dlatego kupiłem Stolarkę Wołomin. No i jestem happy okienka były tydzień wcześniej niż miały byc :))

też rozważałam Wołomin, niestety nie mieli takich wielkich okien jak u mnie w standardzie i musiałabym słono zapłacić za niestandardowe...

 

Póki co sprawę zgłosiłam do Rzecznika Konsumenta, który wysłał im pismo w tej sprawie. Poza tym przeliczyłam straty jakie poniosę w związku z tym (utrata ekipy i szukanie nowej, kara umowna, przedłużająca się budowa). Napisałam pismo z żądaniem natychmiastowego wykonania umowy. Jeśli nie wykonają umowy w żądanym terminie jestem gotowa wnieść pozew przeciwko nim z żądaniem odszkodowania.

 

Rzecznik poradził mi że jeśli jego pismo nie poskutkuje do sprawę w sądzie powinnam zakładac też za jego pośredictwem. Póki co ostrzegam przed tą firmą.

też rozważałam Wołomin, niestety nie mieli takich wielkich okien jak u mnie w standardzie i musiałabym słono zapłacić za niestandardowe...

 

Póki co sprawę zgłosiłam do Rzecznika Konsumenta, który wysłał im pismo w tej sprawie. Poza tym przeliczyłam straty jakie poniosę w związku z tym (utrata ekipy i szukanie nowej, kara umowna, przedłużająca się budowa). Napisałam pismo z żądaniem natychmiastowego wykonania umowy. Jeśli nie wykonają umowy w żądanym terminie jestem gotowa wnieść pozew przeciwko nim z żądaniem odszkodowania.

 

Rzecznik poradził mi że jeśli jego pismo nie poskutkuje do sprawę w sądzie powinnam zakładac też za jego pośredictwem. Póki co ostrzegam przed tą firmą.

 

Bardzo dobrze Ci poradził 8) i w Sądzie też Cię będzie reprezentował,

w dodatku za darmo :lol:

tylko wciąż nie podajesz czy kupowałaś okna u producenta czy u dilera

a tak z innej beczki, może to ze terminy nieosiągalne wynika z tego że mają duży zbyt na dobre okna, może w przeciwieństwie wołomin ma mniejszy zbyt bo okna gorsze dlatego terminy nawet krótsze niż w umowach... może nie ma co się cieszyć że termin o tydzien przyspieszają...

Jolu, witaj w klubie, mamy podobne problemy. Ja z kolei czekam na 9 drzwi wewnętrznych firmy Masonite( kronodor), zamówienie poszło 30 marca, miały być za 2 tyg i tak czekam a robota leży, nie można malować, kłaść podłóg. Ja nie dawałam zaliczki, ani nie spisałam umowy i to może był mój błąd. Jestem w kropce, nie wiem co robić , czy zamawiać gdzie indziej i czekać, czy te drzwi w końcu się pojawią? Sprzedawca twierdzi, że są na magazynie ale nie ma komu ich przywieźć.

Widzę że nie tylko ja mam problemy tego typu... niestety...

 

Odpowiadając na pytania - kupiłam okna w Sokółka Siec Dystrybucji sp. z o.o.

Wina jest ewidentnie po stronie producenta (Sokółka S.A.) który okien nie wykonał.

 

Dzisiał dostałam od nich odpowiedź, że "z przykrością" mnie informuję że okna będą w tyg. 25-tym czyli za 4 tygodnie. Zaproponowali mi rabat w wys. 1000zł (przy zamówieniu wartym ok 20tys.)

 

Zastanawiam się co począć dalej - bardzo opóźnia mi to robotę.

ackj,

jak nie masz umowy ani nie dawaliście zaliczki to możesz zamówić te drzwi gdzie indziej i ich olać!!!

Może tak będzie szybciej.

 

A jak w końcu Ci te drzwi przywiozą to im powiedz żeby se w d... wsadzili.

 

Ja tak kiedyś zrobiłam panu od roletek do okien. Ciągle kłamał, nie przyjeżdżał, kręcił. Codziennie miał inny powód - wypadek, zepsuty samochód, powódź, pożar itp. Trwało to 2 miesiące.

Roletki kupiliśmy gdzie indziej, a jak w końcu po kolejnym miesiącu zadzwonił że są zrobione powiedzieliśmy mu żeby spadał. Oczywiście wściekł się bo to rzecz robiona na wymiar.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...