Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, 2-3 lata temu pytałem o porady odnośnie mieszkania, teraz kupiłem dom i zapewne dopiero się zacznie... Ale po kolei, dom jest w stanie surowym otwartym, a ponieważ jestem totalnym laikiem to nie wiem od czego zacząć... Dom jest przykryty blachodachówką i położona jest jakaś folia pod tym, zacząć od ocieplania czy może od piwnic, bo tam jest ziemia, więc pasuje chyba zrobić wylewki, tylko od czego zacząć? Jeśli od wylewek w piwnicy to czy na tą ziemię wozić od razu gruz, czy może trzeba na dno połozyć jakąś folię? A może zacząć od wstawienia okien i drzwi a zaraz potem od instalacji?
https://forum.murator.pl/topic/79297-kupi%C5%82em-dom-w-stanie-surowym-od-czego-zacz%C4%85%C4%87/

zacznij od zaproszenia jakiejś ekipy murarskiej do oceny co trzeba zrobić abys miał te posadzki i zaproś też jakiegoś dekarza aby ci wskazał co i jak z tym dachem. Ta folia to chyba nie jest taka plstikowa ?...

Potem się zastanow gdzie chcesz mieć ściany działowe (jeżeli nie masz) a potem już z górki.. okna, elektyka itd

pozwodzenia

Nie potrafię stwierdzić co to jest ale podtrzymuję swoją radę. Umów się z kim kto się zna zarówno na murarce jak i na dachach aby ocenić co jest do zrobienia. Nie chcesz się chyba przekonać ze przeoczyłeś coś ważnego już po położeniu parkietu :)
Ja też Ci radzę, żebyś dał to do obejrzenia jakiemuś specjaliście. A przed zakupem oglądał to jakiś budowlaniec? Bo na tym zdjęciu to jakieś dziwne rzeczy widać. Nie ma nadproży nad oknami? Więźba leży tylko na murłatach? Sprawdzałeś czy dom jest wybudowany zgodnie z projektem?
Nie ma nadproży nad oknami?

Przecież widac napdroże nad oknem. Nie wszystkie nadproża sa prefabrykowane.

Więźba leży tylko na murłatach?

A to źle ?

Na zdjęciu widać jeszcze jętkę.

Bo na tym zdjęciu to jakieś dziwne rzeczy widać

Dziwne to są te uwagi co powyżej zacytowałem.

zacznij od znalezienia szeryfa, jeżeli kumaty to wszystko Ci powie