nike007 31.01.2011 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2011 U mnie właśnie ten etap zakończyli no może nie do końca bo ze względów mrozu nie mogą ostatniej warstwy zagipsować i zatrzeć ale już jest zakryte. Wełny mi wyszło dokładnie 194m2 Tylko kładłem do wysokości jętek i między jętkami nie ocieplałem strychu (to mam zamiar zrobić sam) Była to 15cm miedzy krokwie i jętki i 10cm na stelażu, śmiało można dać nawet 2X 15 bo strasznie wysokie pomieszczenia na górze wyszły zwłaszcza nad domem u mnie coś 270-280cm nad garażem trochę mniej bo 260cm. Tylko zaznaczam, że garaż mam szerszy o metr, więc doszło parę metrów dachu. A wełna 15cm między krokwie bo mam deskowany dach i musiałem zostawić szczelinę wentylacyjną. Wielkie dzięki za info. Skoro jesteś już na ukończeniu to napisz proszę ile m2 płyt G-K i ile stelażu weszło. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nike007 01.02.2011 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 I jeszcze jedno pytanie dotyczące styropianu. Co polecacie - frezowany czy zwykły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kapi01 01.02.2011 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2011 zdecydowanie frezowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszkw 02.02.2011 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 (edytowane) I jeszcze jedno pytanie dotyczące styropianu. Co polecacie - frezowany czy zwykły? A w tym temacie to moim zdaniem zależy gdzie go układasz a bardziej ile warstw. Jak jedna to zdecydowanie frezowany, a jak dwie lub więcej warstw to może być bez zawsze taniej. A nie sądzę, że jakaś firma, która będzie Ci układała styropian na podłodze będzie zwracać uwagę czy frezy super pasują i porobią dziury. Zwróć tez uwagę, że niektórzy producenci ja taki miałem na elewacje z AUSTROTERMU robi frez w postaci 1 centymetrowego wycięcia przy brzegu styropianu (bardziej to przypomina PIURO-WPUST stosowany w panelach niż frez, który zdaje egzamin jeśli chodzi o szczelność. Natomiast inni robią wycięcia na pół styropianu i to wydaje mi się zdecydowanie lepsze. Edytowane 2 Lutego 2011 przez lukaszkw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nike007 02.02.2011 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 A w tym temacie to moim zdaniem zależy gdzie go układasz a bardziej ile warstw. Jak jedna to zdecydowanie frezowany, a jak dwie lub więcej warstw to może być bez zawsze taniej. A nie sądzę, że jakaś firma, która będzie Ci układała styropian na podłodze będzie zwracać uwagę czy frezy super pasują i porobią dziury. Zwróć tez uwagę, że niektórzy producenci ja taki miałem na elewacje z AUSTROTERMU robi frez w postaci 1 centymetrowego wycięcia przy brzegu styropianu (bardziej to przypomina PIURO-WPUST stosowany w panelach niż frez, który zdaje egzamin jeśli chodzi o szczelność. Natomiast inni robią wycięcia na pół styropianu i to wydaje mi się zdecydowanie lepsze. Oczywiście będzie 1 warstwa bo to chodzi o elewację a nie o podłogę (wylewki mam już zrobione i były 3 warstwy styropianu). Jeśli chodzi o frezowany to wszyscy mi mówią, że najlepszy jest Austroterm ponieważ ma właśnie piuro-wpust. Tylko myślałem, że ten frez jest większy niż 1cm.Zatem na pewno biorę frezowany tylko teraz nie wiem czy Austroterm (piuro-wpust) czy inny (z zakładkami)? Doradźcie coś proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
player_pl 02.02.2011 23:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2011 Ja mam na elewacji 20 cm frezowanego Swisspora. Frez jest dokładnie do połowy płyty i efekt jest ok. Jedno jest pewne - niezależnie od tego czy weźmiesz pióro-wpust czy frezowany, odpadu będzie sporo, bo płyta pasuje do reszty układanych tylko w jeden sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszkw 03.02.2011 14:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2011 Oczywiście będzie 1 warstwa bo to chodzi o elewację a nie o podłogę (wylewki mam już zrobione i były 3 warstwy styropianu). Jeśli chodzi o frezowany to wszyscy mi mówią, że najlepszy jest Austroterm ponieważ ma właśnie piuro-wpust. Tylko myślałem, że ten frez jest większy niż 1cm.Zatem na pewno biorę frezowany tylko teraz nie wiem czy Austroterm (piuro-wpust) czy inny (z zakładkami)? Doradźcie coś proszę Mi tez polecano właśnie AUTROTERM może po prostu zapytaj na składzie czy mają może i ten z zakładami z tej firmy. Ja kupowałem styro pod koniec 2008r. i sugerowałem się ceną a może trochę droższy będzie miał zakład a nie piuro-wpust. Musisz sprawdzić jak teraz to wygląda. Ale na elewację na100% frezowany. Co do tego odpadu o którym pisze player_pl to akurat u mnie nie było tego aż tak dużo. Co prawda nie stałem nad fachowcami i nie pilnowałem aby pasowali każdą płytę do frezów i pewnie sobie kładli jak im leciało. No ale chyba tego nie da się upilnować. Widziałem jedynie, że aż tak dużo nie łatali szczelin pianką, więc chyba jakoś się starali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xena_666 04.02.2011 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2011 Witam jestem na etapie płyt g-k na poddasze. Mam pytanie do użytkowników którzy już mają ten etap za sobą.-ile kosztowłą was 1m2 robocizny?(ja juz mam ocieplenie)takze trzeba wykonać rusztowani eno i płyty.-ile orientacyjnie wyszedł całkowity koszt(robocizna +materiały)?-ile wychodzi tam m2?-ile wyjdą koszty materiałów?z gory dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozamet1985 05.02.2011 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2011 Witam ! Ja ocieplam swego Rubina pianką poliuretanową , zarówno podłogi , poddasze jak i ściany zewnętrzne, pianka, ma doskonałe parametry . Ocieplenie 16 cm z pianki to tak jakby 35 cm z styropianu. Po za tym nie chłonie wody jak wełna i jest dużo bardziej paro przepuszczalna jak styropian. Mam pytanie czy ,ktoś zdecydował się na budowę domu inteligentnego ? Pytam bo chcę porównać koszty wykonania , u mnie właśnie zakończono montaż systemu, kilometry kabli i mnóstwo materiału . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rubinek 05.02.2011 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2011 dozamet1985 czy miałeś na myśli płyty z pianki poliuretanowej? Jakiej firmy używałeś? Jak kosztowo to wychodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozamet1985 05.02.2011 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2011 Tak ,nie napisałem ,że to płyty z pianki. Na ocieplenie poddasza zastosowałem płyty grubości 18 cm po 57 zł za m2 , natomiast ściany i posadzki ociepliłem płytą 16 cm po 49zł za m2. Niestety ,nie wiem jakiej firmy jest pianka ,ponieważ płyty były ściągane z Niemiec ,przez firmę, która sprzedaje taką płytę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
player_pl 05.02.2011 23:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2011 Hmmm... Jak masz tylko 18cm tej płyty między krokwiami to pozostają niezaizolowane krokwie, dla których współczynnik przewodzenia ciepła jest kilkukrotnie wyższy. Innymi słowy będziesz miał mostki cieplne w ogromnych ilościach.lambda płyty poliuretanowej - około 0,023 W/mKlambda drewna sosnowego - 0,16 W/mKNo chyba, że dasz jeszcze jedną warstwę pod stelaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xena_666 06.02.2011 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 dozamet1985 takie pytanko czy pamiętasz może jakie wyszły ci koszty całkowite na ociepleni epoddsaza, albo jaki mniej więcej jest metraż w Rubinie?A tak wogóle topierwszy raz słyszę o tych płytach z pianki, zaraz coś poszukam na necie i poczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozamet1985 06.02.2011 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 Tak oczywiście, będzie jeszcze warstwa 10 cm wełny ,pod stelaż . Na początku nie planowałem tego docieplenia, jednak przekonały mnie rozmowy z osobami zajmującymi się ociepleniami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozamet1985 06.02.2011 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 dozamet1985 takie pytanko czy pamiętasz może jakie wyszły ci koszty całkowite na ociepleni epoddsaza, albo jaki mniej więcej jest metraż w Rubinie? A tak wogóle topierwszy raz słyszę o tych płytach z pianki, zaraz coś poszukam na necie i poczytam. Co do kosztów za 1m2 płyty z pianki ,to pisałem już wcześniej , oczywiście plus pianka w aerozolu do uszczelniania ewentualnych szczelin , około 70 butli po 18 zł . Na samo poddasze z użyłem około 350 m2 płyty z pianki ,niestety jest dużo odpadów , ponieważ wycina się w płycie kształt ocieplanego odcinka ,powstaje odpad w postaci wąskiego paska bądź skosu. Płyta ma szerokość 110 cm, a długość jest różna ,może być 1m jak również 5 m . Im dłuższy tym lepszy nie ma łączeń ,czasami udaje się wsadzić jeden pasek miedzy dwie krokwie na całej ich długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
xena_666 06.02.2011 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 dzięki za szybką odpowiedź. I teraz pytanie może lalika także z góry przepraszam te płyty stanowia już warstwę, po której już można wykończyć juz ostatecznie sciany? (pomalować ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
player_pl 06.02.2011 22:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2011 dzięki za szybką odpowiedź. I teraz pytanie może lalika także z góry przepraszam te płyty stanowia już warstwę, po której już można wykończyć juz ostatecznie sciany? (pomalować ) Oczywiście, że nie. Trzeba normalnie - stelaż i płyty gipsowo-kartonowe, szpachlowanie. I dopiero wtedy można malować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszkw 16.02.2011 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 (edytowane) Co do kosztów za 1m2 płyty z pianki ,to pisałem już wcześniej , oczywiście plus pianka w aerozolu do uszczelniania ewentualnych szczelin , około 70 butli po 18 zł . Na samo poddasze z użyłem około 350 m2 płyty z pianki ,niestety jest dużo odpadów , ponieważ wycina się w płycie kształt ocieplanego odcinka ,powstaje odpad w postaci wąskiego paska bądź skosu. Płyta ma szerokość 110 cm, a długość jest różna ,może być 1m jak również 5 m . Im dłuższy tym lepszy nie ma łączeń ,czasami udaje się wsadzić jeden pasek miedzy dwie krokwie na całej ich długości. Szanuję Twoją decyzję co do wykorzystanego materiału, ale tak sobie przeliczyłem jego koszt po cenach, które pisałeś w postach i wyszło mi około 23.000zł + te 10cm wełny o której pisałeś. Jeśli porównać to do kosztów samej wełny np. SCHWENK DF1 bo taką ja zastosowałem, zużyłem po 200m2 15cm i 10cm, kosztowała mnie około 6.000zł. Zakładając różnicę współczynnika przewodzenia ciepła między płytą a wełną zaledwie 0,016 W/mK to chyba jest to nieopłacalny interes. Chyba,że bardzo pomyliłem się w liczeniu, jak mówiłem opierałem się tylko na Twoich postach. Edytowane 16 Lutego 2011 przez lukaszkw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukaszkw 16.02.2011 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Wielkie dzięki za info. Skoro jesteś już na ukończeniu to napisz proszę ile m2 płyt G-K i ile stelażu weszło. Z góry dzięki. nike007 przepraszam, że tak długo ale człowiek nigdy nie ma czasu. Prace z poddaszem dziś zakończone, zostało dotrzeć i pomalować. Wyszło mi tyle wełna SCHWENK 15cm 33 rolki 10cm 21 rolek płyta zwykła 65 szt płyta zielona do łazienek 8szt profil CD 60 120 szt po 4m/b profil UD 30 100 szt folia paroizolacyjna miałem 3 rolki po 75m2, dwie poszły w całości i trzecia coś około 3/4 może więcej Ogólnie jak pisałem wcześniej fachowcy wyliczali mi materiał na około 200m2 wełny a wyszło 15cm 198m2, 10cm 177m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dozamet1985 16.02.2011 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Szanuję Twoją decyzję co do wykorzystanego materiału, ale tak sobie przeliczyłem jego koszt po cenach, które pisałeś w postach i wyszło mi około 23.000zł + te 10cm wełny o której pisałeś. Jeśli porównać to do kosztów samej wełny np. SCHWENK DF1 bo taką ja zastosowałem, zużyłem po 200m2 15cm i 10cm, kosztowała mnie około 6.000zł. Zakładając różnicę współczynnika przewodzenia ciepła między płytą a wełną zaledwie 0,016 W/mK to chyba jest to nieopłacalny interes. Chyba,że bardzo pomyliłem się w liczeniu, jak mówiłem opierałem się tylko na Twoich postach. Wydaje mi się ,że różnica w parametrach wełny ,a płyty poliuretanowej jest niestety zdecydowanie na plus dla pianki. Tak się składa ,że mam okazję użytkować budynki postawione z płyty warstwowej z pianki o grubości 12 cm i płyty warstwowej z wełny o grubości 16cm .Niestety ,ale pomieszczenia z pianki dużo lepiej trzymają ciepło . Przecież ja także umiem liczyć koszty i gdyby pianka nie była zdecydowanie lepsza ,na pewno wybrałbym wełnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.