Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzisiaj rano dekarze zakończyli dach - na tyle na ile mogli. W związku z mokrym podłożem nie możemy ciągle zalać tarasu i schodów wejściowych bo koparka nie jest w stanie przejechać i wyrównać gruntu, więc daszek nad tarasem zostanie pokryty w późniejszym terminie. Nowe zdjęcia w galerii wstawię wieczorem. Okna dachowe wstawiamy razem z pozostałymi oknami. Decyzja już zapadła będą to okna Urzędowskiego dębowe. Thermoplast wycenił mi okna o 3 tyś taniej niż Urzędowski więc nie było się nad czym zastanawiać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

U mnie wygląda to tak, ze "fachowcy" od więźby wogóle wszystko pochrzanili. Na szczęście dekarzy miałam rewelacyjnych i poprawili prawie wszystko co tamci zepsuli. Finalnie okna będą zamontowane po prostu tak żeby dobrze wyglądało i zeby pasowało. Faktycznie wyjdzie to trochę wyżej niż w projekcie. Poza tym w jednym z pokoi nad garażem zaprojektowane są dwa okna. Nie wiem jak to wygląda przy całkowicie poprawnie postawionej więźbie ale u nas po prostu nie da się wcisnąć dwóch obok siebie, dzięki czemu musimy jedno okno zwrócić.

 

A co do okien, ja co prawda dużej witryny nie mam bo zdecydowałam się zalać strop nad salonem ale dzięki temu mam najpiękniejszą sypialnię jaką mogłam sobie wymarzyć z pięknym dużym łukowym oknem i widokiem na las i łąkę po której zima biegają sarenki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Player_pl a tak w ogóle to przejrzałam dzisiaj dokładnie Twój dziennik budowy i jestem pod wrażeniem. Musisz mieć super ekipę bo wszystko wygląda tak schludnie i profesjonalnie. Moja ekipa niestety okazała się marna i mam tylko nadzieję, że wszystkie mankamenty przez nich uczynione zakryje wykończeniówka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dori26, też przeglądałem twoją galerię i chyba troszkę przesadzasz... Wygląda to u ciebie całkiem przyzwoicie. Jedyne co mi się rzuciło w oczy to kształt okna łukowego nad wejściem - jego łuk wygląda na trochę zniekształcony... a może mi się tylko wydaje, sam nie wiem.

Widzę, że dachóweczka już leży, wygląda super. U mnie niedługo też zaczną kłaść. Jak będą jakieś efekty, to na pewno wrzucę jakieś zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

player_pl, dori26 możecie napisać na ile wycenili Wam okna w Urzędowskim (wycena z montażem czy bez)? Kupujecie prosto od producenta, czy przez pośredników? Też się zastanawiam nad kupnem okien od Urzędowskiego tylko nie wiem, czy będzie mnie na nie stać :(

 

No i ja tez się przyłącze do tego pytania a i jeszcze je rozszerzę o informacje dokładnie w jakich miejscach je zamawialiście (podajcie konkretny sklep i adres ) oczywiście jeśli możecie.

 

A taka podpowiedź dla Was ...... Jeśli razem zdecydowaliście się na okna Urzędowskiego może dogadajcie się i zakupcie w jednym sklepie dwa komplety tych samych okien to i raczej cena powinna dużo spaść. Przemyślcie to !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

player_pl łuk od frontu jest trochę zniekształconyponieważ jak się okazało przy pomiarze okien jedna połówka jest trochę inna od drugiej. Okna jednak będą takie same i potem będzie trzeba dopracować przy tynkowaniu. Poza tym jest parę mankamentów jak np to że zrobili mi o 10 cm szersze schody przez co przejście do toalety i pomieszczenia gospodarczego jest bardzo wąskie. Na szczeście nie jest to jakiś główne miejsce komunikacyjne i nic z tym nie będziemy robić (bo murarze np zaproponowali ciachnięcie schodów - aż się boję co by z tego wyszło i zostaje tak jak jest).

 

Ja zamawiam okna w Józefowie koło Warszawy w autoryzowanym salonie Urzędowskiego. Zwykły dystrybutor u mnie w miasteczku wycenił mi okna z meranti w takiej samej cenie jak tu okna dębowe gdzie za dąb u Urzędowskiego dopłaca się 30 lub 35% dokładnie nie pamiętam. Poza tym Urzędowski ma właśnie teraz promocję na okna dębowe Galux. Ja zamawiam kolor D9 z trochę zmienionymi szprosami tzn w oknie na taras i balkonowych na górze nie robię kratki tylko pojedyncze szprosy tak jak w pozostałych oknach. Powody są dwa: 1 cena (u Urzędowskiego płaci się 40 zł za każde pole; tu będę miała dwa więc na każde skrzydło dopłata 80zł przy kratce wyjdzie to ok 400; 2 we wszystkich oknach będę miała drewniane żaluzje więc od środka jakoś mi się nie widzi kratka a do tego pasy zaluzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

player_pl

Ja zamawiam okna w Józefowie koło Warszawy w autoryzowanym salonie Urzędowskiego. Zwykły dystrybutor u mnie w miasteczku wycenił mi okna z meranti w takiej samej cenie jak tu okna dębowe gdzie za dąb u Urzędowskiego dopłaca się 30 lub 35% dokładnie nie pamiętam. Poza tym Urzędowski ma właśnie teraz promocję na okna dębowe Galux. Ja zamawiam kolor D9 z trochę zmienionymi szprosami tzn w oknie na taras i balkonowych na górze nie robię kratki tylko pojedyncze szprosy tak jak w pozostałych oknach. Powody są dwa: 1 cena (u Urzędowskiego płaci się 40 zł za każde pole; tu będę miała dwa więc na każde skrzydło dopłata 80zł przy kratce wyjdzie to ok 400; 2 we wszystkich oknach będę miała drewniane żaluzje więc od środka jakoś mi się nie widzi kratka a do tego pasy zaluzji.

dori26 a możesz napisać na jaką łączną kwotę wycenili Ci okna w Urzędowskim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamawiam okna w Józefowie koło Warszawy w autoryzowanym salonie Urzędowskiego. Zwykły dystrybutor u mnie w miasteczku wycenił mi okna z meranti w takiej samej cenie jak tu okna dębowe gdzie za dąb u Urzędowskiego dopłaca się 30 lub 35% dokładnie nie pamiętam. Poza tym Urzędowski ma właśnie teraz promocję na okna dębowe Galux. Ja zamawiam kolor D9 z trochę zmienionymi szprosami tzn w oknie na taras i balkonowych na górze nie robię kratki tylko pojedyncze szprosy tak jak w pozostałych oknach. Powody są dwa: 1 cena (u Urzędowskiego płaci się 40 zł za każde pole; tu będę miała dwa więc na każde skrzydło dopłata 80zł przy kratce wyjdzie to ok 400; 2 we wszystkich oknach będę miała drewniane żaluzje więc od środka jakoś mi się nie widzi kratka a do tego pasy zaluzji.

 

Dori.. zwykły dystrybutor ma te same ceny co salon. Poziom rabatów dawanych przez sprzedawcę może sie tylko różnić - ale to nie więcej niż kilka procent.

A dębina D9 jest fabrycznie o 10% tańsza (nazywa sie to SUPEPROMOCJA) niż meranti... więc tak jaby..dealer w Twoim mieście miał lepszą ofertę :wink:

Sprawdź to dokładnie byś nie przepłaciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

No i sztuczka - chyba zrobimy stan zerowy jeszcze jesienią :) - ostatnie papierki się rysują i niedługo składamy o pozwolenie - ale pożyjemy zobaczymy

 

P.S.

Kto nas zaprosi na oględziny murów rubinka na żywo? tak gdzieś koło września? Możemy przywieźć kawkę w termosie i nie tylko :)

spokojnie może być stan surowy - nawet bez dachu - dajcie znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HELP!! Pilnie potrzebuję Waszej porady. A sprawa wygląda tak:

 

Mam już wylane ławy, ekipa zaczęła murować ściany fundamentowe. I zauważyli jedną rzecz:

 

podłoga parteru (piasek, podkład betonowy, folia, stytopian (będę dawał 30cm, czyli więcej niż w projekcie), szlichta i posadzka) - wszystko jest w obrębie ścian fundamentowych! Robiąc tak jak w projekcie, na styku podłoga - ściana fundamentowa, będzie przepiękny mostek termiczny. Do tego, po wylaniu podkładu betonowego, muszę zostawić miejsce na pozostałe warstwy posadzki, czyli zrobić "nieckę". W Waszych dziennikach, na zdjęciach tego nie ma!

 

Zaproponowali, że wymurują ściany fundamentowe o niższej wysokości i zaleją "zero" chudziakiem. A żeby zrobić miejsce na ocieplenie podłogi i pozostałe warstwy posadzki, dodadzą 1-2 warstwy porothermu. Tylko że przez to, dom będzie obniżony w warstwie fundamentowej (bo przecież nie obsypię ziemią porothermu), nieproporcjonalnie podwyższony w warstwie ścian - o 2 bloczki Porothermu.

 

Nie wiem co z tym zrobić... Poradzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HELP!! Pilnie potrzebuję Waszej porady. A sprawa wygląda tak:

 

Mam już wylane ławy, ekipa zaczęła murować ściany fundamentowe. I zauważyli jedną rzecz:

 

podłoga parteru (piasek, podkład betonowy, folia, stytopian (będę dawał 30cm, czyli więcej niż w projekcie), szlichta i posadzka) - wszystko jest w obrębie ścian fundamentowych! Robiąc tak jak w projekcie, na styku podłoga - ściana fundamentowa, będzie przepiękny mostek termiczny. Do tego, po wylaniu podkładu betonowego, muszę zostawić miejsce na pozostałe warstwy posadzki, czyli zrobić "nieckę". W Waszych dziennikach, na zdjęciach tego nie ma!

 

Zaproponowali, że wymurują ściany fundamentowe o niższej wysokości i zaleją "zero" chudziakiem. A żeby zrobić miejsce na ocieplenie podłogi i pozostałe warstwy posadzki, dodadzą 1-2 warstwy porothermu. Tylko że przez to, dom będzie obniżony w warstwie fundamentowej (bo przecież nie obsypię ziemią porothermu), nieproporcjonalnie podwyższony w warstwie ścian - o 2 bloczki Porothermu.

 

Nie wiem co z tym zrobić... Poradzicie?

 

Ale zagmatwałeś to pytanie chcesz po prostu zwiększyć ocieplenie do 30cm. Więc dziwie się, że Twoja ekipa ma z tym problem. Przecież regulujesz to wysokością "zasypu" piachu w bloczkach fundamentowych a jak ci mało bo projekt chyba zakłada wysokość ław 40cm, to daj jeden bloczek lub dwa do góry nikt do tego się nie przyczepi przy odbiorze budynku a i dom ładniej będzie wyglądał (wyraźnie odetniesz fundament od ścian domu) ja podniosłem dwa bloczki bo przy tych 40cm z projektu z jednej strony po wypoziomowaniu bloczki wystawały niewiele ponad poziom humusu i bardzo brzydko to wyglądało. Teraz mam ławy jakieś 60cm jak dobrze pamiętam.

 

Potem opuść chudziak o te 15 cm poniżej poziomu bloczków niż normalnie się robi na równo z bloczkiem i styropian będziesz miał 15cm na bloczkach i 15 na prorthermie czyli tak jak zakłada projekt i po kłopocie i żadnego mostka termicznego nie ma.

 

Moim zdaniem nie wiem tez po co robisz aż 30cm ocieplenia szlichty robisz Rubina pasywnego czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem opuść chudziak o te 15 cm poniżej poziomu bloczków niż normalnie się robi na równo z bloczkiem i styropian będziesz miał 15cm na bloczkach i 15 na prorthermie czyli tak jak zakłada projekt i po kłopocie i żadnego mostka termicznego nie ma.

 

No właśnie... w projekcie ocieplenie szlichty jest w obrębie bloczków betonowych a nie porothermu i stąd wynika wątpliwość...

 

Moim zdaniem nie wiem tez po co robisz aż 30cm ocieplenia szlichty robisz Rubina pasywnego czy co?

jesteś blisko - chcę zrobić dom maksymalnie energooszczędny... Do pasywnego mu daleko, chcę po prostu zrobić dom tani w eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... w projekcie ocieplenie szlichty jest w obrębie bloczków betonowych a nie porothermu i stąd wynika wątpliwość...

 

I tu się mylisz zobacz sobie przekrój poprzeczny przez salon nie wiem czy dobrze go nazwałem bo opieram się na wersji elektronicznej nie projekcie ale ten gdzie widać salon patrząc od strony garażu.

 

Zgodnie z opisem:

2 cm posadzka

7 cm szlichta

12 styropian (trochę mało)

15 podkład betonowy

 

teraz policz sobie warstwy i wyraźnie styropian leży na ławie fundamentowej i na nim jest porotherm (oczywiście to fikcja bo nie budujesz na styropianie tylko na bloczkach a styropian wchodzi na porotherm o taką grubość jaką sobie chcesz. A ten podkład betonowy 15cm jest na równo z górą ławy więc jak juz mówiłem obniż go o te 15cm co ci brakuje i masz rozwiązany problem.

 

Ps. 2cm -owa posadzka na rysunku jest ledwo widoczna jako warstwa więc może to cie zmyliło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, ale... na tym samym przekroju zobacz sobie ścianę fundamentową z prawej strony (od strony tarasu) - tam już jest inaczej - styropian jest w obrębie ścian fundamentowych... Dlatego zgłupiałem...

 

Zrobię tak: ściana od ławy do poziomu posadzki ma mieć wysokość 105cm. Z wysokości bloczka 12cm i grubości zaprawy 2m wyjdzie mi 98cm (7 szlicht bloczków). Na to pójdzie Porotherm. A chudziak wyleję na takiej wysokości, żeby poziom "0" był dokładnie na 105cm. Czyli poziom "0" będzie na wysokości około 5cm pierwszej warstwy Porothermu.

 

A ewentualny mostek termiczny zlikwiduję zakładem warstwy ocieplenia Porothermu na ocieplenie fundamentów.

 

ps. mówisz że 30cm styropianu na podłodze to za dużo. 12 to za mało. Ile podpowiadasz? - 20cm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...