ewadora 23.06.2010 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2010 Dzięki za podpowiedzi.Czyli rozumiem,ze tę matę szklana jak zatopię w żywicy to będzie może bardziej elastyczna i będzie trochę izolować temperaturowo powyżej leżące płytki?A macie może jakąś wypróbowaną żywicę?A może patent jak wylać wylewkę betonową , aby pozostawić wgłębienie wokół balkonu ( 15-20 cm szerokości powierzchni , i na grubość - blacha plus żywica - ile to może być - z 0,5 cm?) na zatopienie blachy -aby potem z blachy nie zrobić podwyższenia -tylko ją powierzchniowo zlicować z leżącym obok betonem?będę wdzięczna za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 23.06.2010 12:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2010 (edytowane) zwlaszcza jezeli zywica zostanie posypana jeszcze gdy bedzie "lepko-wilgotna" piaskiem kwarcowym a ten piasek kwarcowy to czemu służy ? - bo ja nietechniczna jestem . I czy to może być zwykła pospółka z budowy czy coś specjalnego? Czy zaprawa Superflex 40 S - to może być ta żywica epoksydowa? pozdrawiam Edytowane 23 Czerwca 2010 przez ewadora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 23.06.2010 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2010 kurcze - nikt tu nie zagląda- a ja mam ciągle problem. Czy w przypadku gdy daję rynnę na balkon to powinnam dać zarówno pas nadrynnowy jak i podrynnowy z blachy?- czy tylko nadrynnowy?Jesli podrynnowy również- to czy ta blacha tez powinna byc oddzielona od podłoża żywica epoksydową czy może sobie spokojnie leżeć na tynku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 23.06.2010 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2010 To teraz kolejna "ciekawostka"CENY ZA ZYWICE:superflex 40 S - 225 zł za 2 kg , do tego trzeba użyć preparatu gruntującego Eurolan fk 28 - 77 zł za 1 kg.Teraz licząc - mam 2 balkony o długości brzegów razem 15 metrów - liczac na pas nadrynnowy - 15 cm szerokości to jest 2,25 m2.Jeśli dąć pas podrynnowy - liczę że zakłada się go na cala grubość balkonu to mam ok 20 cm szerokości dla blachy x 15 metrów to jest 3 m2.Razem daje liczmy dla prostoty 5 m2 do wysmarowania żywicą i podkładem.Zużycie Superflex 40 S wg producenta 1,5-2,5 kg /m2 -średnio licze 2 kg/m2 czyli potrzeba 10 kg żywicy co kosztuje 1125 zł plus podkład - zużycie 0,5 kg /m2 czyli 2,5 kg w cenie 192 zł.RAZEM ok1300 zł za sama zywicę.Jak dla mnie masakra.To może jednak blacha kwasoodporna? Za 5 m2 tej blachy zapłace około 700 zł ( nie mówiąc o tym ,że w poprzednich obliczeniach nie uwzględniłam ceny zwykłej blachy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fighter1983 24.06.2010 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2010 a nikt nie mowil ze bedzie tanio a piasek kwarcowy po to aby stworzyc warstwe szczepna dla kolejnych okladzin, a w przypadku ponownego malowania zywica jako warstwa ostateczna - stworzyc powierzchnie antyposlizgowa. Raczej polecalbym piasek kwarcowy sortowany (25 kg kosztuje ok 15-18zl) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 24.06.2010 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2010 nie ma tez obowiązku kupowania żywicy superflex, można zwykły epidan ( http://www.allegro.pl/item1088101888_zywica_epoksydowa_epidian_5.html ) do tego za kilka zł utwardzacz i już jest trzy razy taniej (ja mam jeszcze inaczej bo znajomy ma firmę i przemysłowo w żywicach robi)a odn pasa podrynnowego: u mnie ze względu na ocieplenie balkonu z każdej strony czyli jego znaczną grubość swego rodzaju optycznie zmniejszenie tego kloca: zamocowana do czoła i boków impregnowana deska 14cm, na niej blacha coś typu pas podrynnowy, na tym haki i rynna a do rynny wchodzi z góry pas nadrynnowy mocowany żywica do wylewki balkonu, i na tym jakieś płytkia na wykuszu rynien nie będzie więc sam okapnik (pas nadrynnowy) wklejony jak na balkonie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 25.06.2010 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2010 Normalnie dzięki :).Jesteście nieocenieni- ten epidian to dobry pomysł. Moja Mama też w chemii pracowała-zapytam - może jeszcze jakieś tańsze wynalazki :) . A jeszcze przypomnę się z pytaniem o "patent" na miejscowe obniżenie o kilka milimetrów poziomu wylewki na brzegu balkonu - tam gdzie ma być zatopiona blacha - macie pomysł? ( nie chciałabym potem zeszlifowywać wylewki -no chyba ,ze tak lepiej i wygodniej będzie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 25.06.2010 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2010 u mnie ...... zamocowana do czoła i boków impregnowana deska 14cm, na niej blacha coś typu pas podrynnowy, czy deska mocowana była już po wszystkich wylewkach i styropianach czy wcześniej ?- rozumiem ,że nie zakrywa ona całego czoła balkonu ? A rynna gdzie leży ?- na wysokości płyty balkonowej - czy na wysokości drugiej wylewki jest mocowana ? pozdrawiam i dzięki zapomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 25.06.2010 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2010 nie "była", to wciąż "się robi", ale czasu brakuje to tak właśnie zrobię a nie zrobiłem w tej chwili mam płytę stropowa zaizolowaną p/wodnie i termicznie z każdej strony, jest wylewka, styropian zaciągnięty klej-siatka-klej, i w tym stanie balkon ma 28-30cm grubości, deskę 14cm zamocuję licując z górną krawędzią balkonu, czyli po obróbce blachą będzie zakrywała tak ok. połowy grubości, blacha w kolorze dachu, rynien i podbitki czyli grafit, elewacja będzie jakaś jasna czyli ten zabieg optycznie zrobi balkon lżejszym, mniej masywnym klocowatym a rynna? ta deska to jest tez doskonały sposób rozwiązania problemu mocowania haków rynny: byłoby je ciężko solidnie zamocować przez 4cm styropianu a do tego w tym miejscu pod nim przecież w jednym miejscu wylewka, w drugim styro pod wylewka a niżej płyta żelbetowa, deskę solidnie zamocuję do płyty balkonu, choćby brzydko czy pod kątem wkręty dając i tak to blachą zakryję a do deski z blachą ładnie rynhaki pójdą, reasumując: rynna mocowana do deski i na wysokości deski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 28.06.2010 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 To teraz pokażę co opracowałam na podstawie waszych podpowiedzi i innych przemyśleń .Napiszcie czyt ak może być- a jeśli nie- to co jest źle. Na razie rozpracowałam tylko element wykończenia z czoła i od strony ocieplenia ściany domu.Pozostaje jeszcze sprawa obrobienia przy oknie balkonowym. pozdrawiam i czekam niecierpliwie na uwagi .Wybaczcie ręczne rysowanie ale nie mam już siły przerysowywać na kompie. Te śmieszne wycinanki w styropianie przy murze domu to dlatego ,ze styropian już jest położony ( bo inaczej papę dałabym całkiem pod styropian). http://images45.fotosik.pl/310/85d700479c449c6em.jpg http://images46.fotosik.pl/308/3e193b1733647166m.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 28.06.2010 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 ja to bym widział (będę miał, częściowo mam) tak (na szybkiego prosty rysunek bez proporcji i bez płytek):http://img687.imageshack.us/img687/5841/28190743.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tobi_ 29.06.2010 05:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Teraz naprawdę mało kto ma już wykusz w projekcie. Co innego ryzalit... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 29.06.2010 07:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 czepiasz się słówek a i tak wszyscy wiedzą o co chodzi, mało tego wielu w swoich lukarnach tez widzi wykusz i żyje się im z tym dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 29.06.2010 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 ja to bym widział (będę miał, częściowo mam) tak (na szybkiego prosty rysunek bez proporcji i bez płytek) CZyli masz podobnie- tylko zamiast papy -Mapelastic jako dolna izolacja; obróbka blacharska z kapinosem leży powyzej poziomu wylewki betonowej - czy nie uważasz ,ze w tym wypadku - jeśli po kilku latach uszczelnienie z Mapelstic - górna warstwa "puści" wodę- a tak pewnie za jakiś czas będzie - to obróbka blacharska będzie w tym wypadku ograniczała spływ wody na zewnątrz i woda zamiast do rynny będzie trafiała pod nią ?. Z izolowaniem czoła styropianem na poziomie wylewki tez się zastanawiam ( w przypadku duzego balkonu) - tylko nie wiem czy wykonawca da rasę wpasować tak mały pasek styropianu - a chciałbym , aby papa jednak wchodziła do rynny ( cały czas zakładam ,ze poszczególne warstwy mogą być gdzieś nieszczelne - za jakiś czas- najbardziej ufam papie. Mam tylko zgryza czy na papę dać folię - aby odizolować ją od styropianu- czy w tym wypadku za jakiś czas płyta balkonowa nie odjedzie mi do przodu na tej folii. Mam wprawdzie barierki przyczepione do wierzchu płyty - ale przecież beton moze w tym miejscu pękać-w końcu płyta balkonowa jest ze spadkiem - nieduzym - ale jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 29.06.2010 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 1) zakładam ze nie puści mapelastic, a jeśli już to szybciej puści widoczne warstwa wykończeniowa (fugi pomiędzy płytkami, i to wtedy naprawiamy razem z nowa warstwą hydroizolacyjną)2) woda pod pas nadrynnowy nie wejdzie bo on ma być zatopiony, zlany, sklejony żywica do posadzki, a spadek płyty i warstw na niej zapewnia spływanie wody w zadanym kierunku3) nie widzę sensy wypuszczania papy z płyty do rynny, nietrwałe to, mało skuteczne (bo przy takim wykonaniu warstw ponad papą czyli wyżej masz druga izolację wody tam nie będzie) a rynnę umieść u góry a nie u dołu czy środku czoła, spójrz na mój rysunek i miejsce gdzie jest deka i rynna,wyobraź sobie jak wygląda na żywo wersja moja i Twoja gdzie rynna jest u dołu, do nie wchodzi kilkunastocentymetrowy pas nadrynnowy...u mnie ten pierwszy mapelastik bardziej był dlatego, żeby zabezpieczył przed podmakaniem, przesiakaniem styk płyty ze scianą, szczególnie wtedy gdy brak było styropianu na elewacji i była goła płyta żelbetowa balkonowa 4) dawaj folię i to nie najcieńszą i nie martw się o ucieczkę wylewki, jeżeli masz normalny spadek a nie 30 stopni to nie ma prawa się coś takiego stać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 29.06.2010 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 DZieki. Wobec tego folię dam. Z tym wypuszczaniem papy pewnie tez masz racje .Znajomy ,który ma nam to robić wpadł na całkiem słuszny pomysł ,aby nie wyskrobywać styropianu na elewacji tylko wyciąć całą płytę aż do muru ( 10 cm wyżej docelowej posadzki ).Następnie położyć papę na betonie i wywinąć na mur na wycięta wysokość .Na koniec z powrotem przyłożyć wycięty styropian , w wycięcie wpuścić nieco pianki.Potem z zewnątrz beton przyciśnie od dołu styropian ,Z wierzchu położy się tynk - a może właśnie uszczelniającą taśmę wraz z mapelastic i powinno być git- bez większych komplikacji -( mam nadzieję,ze Mapelastic nie niszczy styropianu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
benik 03.08.2010 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Hmm napewno bedzie ok i lepiej jak sie sciagnie styropian oczysci mur na niego da sie pape ale czy nie powinno sie takze blachy pod pape wywinac na calej dlugosci +- 10-15cm na bokach na murze ?? tak slyszalem ze sie robi ale moze teraz sie cos zmienilo ??? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 03.08.2010 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 Szczerze powiem nie bardzo kojarze w którym miejscu ma być ta blachamoże jakiś rysunek zapodasz?blachę to ja dam wkoło ale na beton - zatopię w żywicy i wpuszczę do rynny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edde 03.08.2010 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 ewadora , fotka tego o czym pisałem, etap po przykręceniu deski i obrobieniu jej dolną blachą, jeszcze bez rynny i blachy górnej wklejonej na żywice (bo jakaś xxxxx mi fotki z aparatu skasowała ), jak zrobię kiedyś to może wrzucę http://img530.imageshack.us/img530/5717/imgp3047.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 03.08.2010 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2010 No bomba .Fajnie Ci bo nie masz barierek . Ja niestety motam sie z nimi .Położenie papy w tej wersji nie daje gwarancji szczelności przy przejściu nóżek barierki -Będę smarowac Nafuflexem po wierzchu - a może żywicą - sama nie wiem co lepsze - co da mi szczelnośc .Najgorsze ,ze wylewkarze znowu daja .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.