AGA ZALESIE 06.07.2003 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2003 Mam zamiar w przeciagu miesiąca rozpocząć budowę domu D 53. Dla niewtajemniczonych : dom bez piwnicy typ. bungalow.Ponieważ w sprawie budowy jestem kompletnie zielona prosze o pomoc. Kwestia dotyczy tego czy rowy pod ławy kopać łopatą za pośrednictwem brygady, czy też wiąć "bialoruśke" i przejechać łyżką. Słyszałam że lepiej łopatą ponieważ nie musze wtedy robić szalunku ( fundament mam zamiar stawiać z bloczków )a jak wiadomo dechy troche kosztują.Chodzi też o ocieplenie , wyłożenie folią i inne takie tam. I co mam robić?????Czekam na odp.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ckwadrat 06.07.2003 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lipca 2003 Ja, tzn. ekipa, kopała i lałem beton z gruchy od razu w grunt (bez szalunku). Wydawało mi się, że tak będzie najszybciej i najtaniej. Ale jakbym miał drugi raz robić fundament to wziąłbym koparkę. Masz z głowy humus. Funadament jest równy - szalunek + murowane bloczki. Mój do najrówniejszych nie należey. No i możesz go wygodnie zaizolować/ocieplić tak jak chcesz. Przy lanym musiałabyś go odkopywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 07.07.2003 06:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lipca 2003 Witam- obojętnie czy będziesz robić ławy w ziemi czy w szalunku, robiłbym tak: wziąłbym koparkę do zebrania ziemi do głębokości 40 cm ponad poziom ławic. Resztę kopałbym łopatą. Ja mam glinę i kopałem koparą prawie do poziomu posadowienia ławic. To był błąd. Tak kopara rozjeździła grunt pod ławicami, że zaczął "pływać", potem dodatkowe koszty, podsypki żwirowe, głębsze kopania.PozdrowionkaTad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania