Miniu10 15.07.2007 22:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lipca 2007 Wywało mi się, że mam zdjęcia nie do pobicia http://img179.imagevenue.com/loc190/th_34755_Styropian_-_wyoblenia_sciana_Wroclaw__122_190lo.jpg http://img181.imagevenue.com/loc529/th_34758_Re-exposure_of_kratka_styropianu__2_122_529lo.jpg http://img156.imagevenue.com/loc705/th_34759_SIMG1196_-__Przyklejenie_p64yty_Jagiellonska_1_122_705lo.jpg http://img128.imagevenue.com/loc365/th_34767_Wyoblenia_odspojenia_Gdansk_122_365lo.jpg Ale wobec powyższych się poddałem. No nie poddawaj się drugie zdjęcie jest kapitalne , co do reszty fotek to niestety, ale dość powszechny obrazek spotykany na każdym kroku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 16.07.2007 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2007 Ciekaw jestem gdzie zlokalizowane są te oryginalne budynki ?Chętnie obejrzałbym je na żywo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Miniu10 16.07.2007 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lipca 2007 Ciekaw jestem gdzie zlokalizowane są te oryginalne budynki ? Chętnie obejrzałbym je na żywo. W kielcach przejeżdżam tamtędy cztery razy dziennie od sześciu lat i i nie zauważyłbym tego rarytasu, gdyby pewnego dnia mojemu synkowi nie zachciało się siku . I ujrzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 17.07.2007 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2007 Adres? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Miniu10 17.07.2007 15:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lipca 2007 ul. Wojska Polskiego nr ? (Bukówka) blok wojskowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaczorek. 22.08.2007 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 podniose posta ponieważ dzisiaj wystartowalem z ocieplaniem domu. styro 14cm frezowany, klej do styro kabe, przyklejone zostało pare płyt jak Bozia przykazała i jak piszą pisma dla budowlańców tzn. warkocz opasajacy + 3 packi wew. ale... troszke duzo kleju idzie na 1 płytę przy takim systemie i moich krzywych ścianach (ok 10 kg na m2 ) dlatego "zapytowywujem się " czy klejenie plyt po obwodzie ma zapobiegać tytlko klawiszowaniu płyty? bo co do mikro przeciagów mam pewne wątpliwosci ... jeżeli pierwsza warstwa klejona jest "na opaskę" + wszystkie boki to zimne powietrze z zewnątrz nie ma się tam jak dostać mam racje ? a jezeli walniemy na płytę 10 pacek po bokach (rogach) i dwie na środku płyta klawiszować nie bedzie ... co wy na to ? kurcze bo z torbami pójde... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ged 22.08.2007 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 Klej jest tani w porównaniu z tym co będziesz wydawał na grzanie. Klej jest bardzo tani. U mnie worek 25 kg za 12 zł wystarczał na 3 płyty o wymiarach 120x95 cm głównie to był warkocz. Tani klej nie jest zły pod warunkiem że się wie jak kleić. Częstym zjawiskiem jest odklejanie się placków od styropianu po zaschnięciu kleju. Prostą sztuczka jest przetarcie miejsca położenia kleju styropianową tarką, w ostateczności porysowanie płyty zwykłym gwoździem. Klej ma się wtedy do czego trzymać. Na dobrym ociepleniu zawsze się zyska. Cena kleju spada wraz ze wzrostem grubości styropianu. Jeśli dasz np.: 25 cm to zapomnisz o kleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaczorek. 22.08.2007 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2007 Klej jest tani w porównaniu z tym co będziesz wydawał na grzanie. Klej jest bardzo tani. U mnie worek 25 kg za 12 zł wystarczał na 3 płyty o wymiarach 120x95 cm głównie to był warkocz. Tani klej nie jest zły pod warunkiem że się wie jak kleić. Częstym zjawiskiem jest odklejanie się placków od styropianu po zaschnięciu kleju. Prostą sztuczka jest przetarcie miejsca położenia kleju styropianową tarką, w ostateczności porysowanie płyty zwykłym gwoździem. Klej ma się wtedy do czego trzymać. Na dobrym ociepleniu zawsze się zyska. Cena kleju spada wraz ze wzrostem grubości styropianu. Jeśli dasz np.: 25 cm to zapomnisz o kleju. cos w tym jest ged... ale to nie jest odpowiedz na nurtujące mnie pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafallogi 28.09.2007 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2007 .................................................. dodaj do tego siatka 160 g dla wypraw cementowych lub 145 dla wypraw bezcementowych listwy przyokienne z taśmą rozprężną obróbka glifów z wywinięciem siatki od spodu ( tak jak pas startowy bez listwy) listwy kapinosowe z siatką w sterfach narożnych kołki min 8 m2 kołki w tym przypadku min 8 cm kotwienia z stalowym trzpieniem + system thermodybli do tego co na zdjęciach - ekipa nie ma zielonego pojęcia na temat ocieplenia kategorycznie poprawic bo będzie pękac w strefie narożnej Podpowiedźcie gdzie kupić listwę kapinosową? http://forum.muratordom.pl/jaka-listwa-z-kapinosem-na-facjatke,t113354.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ms. 28.09.2007 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2007 chodzi o tzw. listwę startową? Widziałam w supermarkecie budowlanym, ale nie było interesującej mnie szerokości. Z reguły są dostępne w składach budowlanych. Dla orientacji: listwa 2,5 m do styro 15 cm może kosztować 25 zł; listwa 2,5 m do styro 12 cm ok. 22 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 29.09.2007 06:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2007 IMHO jak zbrojenie siatkom będzie wykonane prawidłowo to niczym nie grozi. A toć to żywa nieprawda ! Ma szanse pękać od góry do dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 29.09.2007 06:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2007 Zapominacie panowie o ważnej sprawie jaką jest sposób nakładania kleju na płytę. Wielu fachowców nakłada wyłącznie placki zapominając o warkoczu dookoła płyty. Moim zdaniem same placki to poważny błąd. Warkocz zamyka powietrze pomiędzy płytą a podłożem i zapobiega powstawaniu mikro-przeciągów. Zimne powietrze które może spokojnie sobie płynąć pomiędzy plackami skutecznie obniża izolację. Tem warkocz jest ważny, ale nie z tej przyczyny. Płyty nie mają możliwości uniesienia krawędzi. Te wszystkie "wentylacje" pod płytą to teoria o nieznanym pochodzeniu i nie mająca pokrycia w rzeczywistości. Przy prawidłowo wykonanym ociepleniu , jest ono zamknięte od góry. Wówczas nie ma żadnych mozliwości powstania "wentylacji" i "ciągów kominowych", czy przyspieszenia pożaru. Stanowisko przekazał mi Zakład Badań Ogniowych Instytutu Techniki Budowlanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 29.09.2007 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Września 2007 ...praktycznie nie wykonuje dociepleń od...3lat... prozaiczny powód... nie mam dobrych tynkarzy! A co z tego że dociągnę do etapu tynku i co dalej? Nie odważę się! ...a co do gramatury to faktycznie nie sprawdzałem teraz na etykietach... nie potrzebne mi to bo pod gips stosuję "szmatkę" i sprawdzam ręką czy jest miękka. Ale wydaje mi się że to jest 145g a ta sztywniejsza to 160g ale jeszcze dzisiaj sprawdzę bo jadę na zakupy... Praktyka wykazuje jedno - siatka 160 g jest do dostania wyłącznie u systemodawców, 145 g powszechnie w handlu. Siatka AKE -kiedyś to była i częściowo jest - czeska siatka Vertexu,- dziś gruopa Saint Gobain. Ale chłopcy z Pabianic nie gardzą również Chinami. Nie zachłystujmy się nazwą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iszin 03.10.2007 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2007 Trzy zdjecia a dyskusji tyle jakby stalo sie nie wiadomo co Mysle ze Panowie Rom-Kon, ged i Rezi popadaj w skrajnosc i przesciguja sie w pisaniu bredni. Błedy fachowcow ktore widzimy na tych zdejciach to : - nie klejenie na zakladke( widocznie tak bylo lepiej, szkoda mu bylo plyt ciac, a cala pasowala idealnie. kto wie moze chcial zaoszczedzic klientowi kosztow. przeciez wiemy ze klient mial plyty z zakaldka i byly by straty) - to samo na rogach, nie kleili mijankowo. wiecj bledow nie widze. jezeli jest tam jakas szczelina to pianka im pomoze. krzywo klejic nie mogli bo mieli falc i on ich prowadzil welna przyklejona do komina, ja bym tego nie kolkowal. innych zdjec nie ma wiec nie mozemy mowic ze nie stosowali tego czy owego. Nasi dyskutanci w/w przezemnie i ich mega super wybitne pomysly znalezione lub zaslyszane gdzies w miejscowym lokalu. Rom-Kon pisal ze sciane sucha dobrze polac woda przed przyklejeniem styropianu ! moja rada sam sie polej woda zanim cokolwiek napiszesz. to nawet dziecko wie ze styropian dobrze trzyma w zaleznosci cieplo( kawa w kubku styropianowym) lub wilgoc. Przyklejenie styropianu na mokra sciane(polana woda) spowoduje ze sciana bedzie wilgotna a styropian skutecznie zatrzyma w niej wilgoc- rozwiazanie chyba nie najelpsze. Ged pisze ze styropian powinno sie smarowac po obwodzie plus placki na srodku. tak masz racje tak podaje chyba atlas w swoim przewodniku malego ocieplacza, ale inne firmy zalecaja stosowanie szesciu plackow na plyte. Jak ja bym byl producentem kleju to tez bym chcial zebyna jedna plyte szlo pol worka sprezynowac moga styropiany o grubosci 2-4 cm, dlatego ja zawsze daje 8 plackow na takie plyty. Rezi pisze ze 50% plyty musi byc posamrowane, a ja sie pytam dlaczego 50 a nie 60 % ? Mysle ze sporo wiesz, ale laczysz wszystko z wszystkim i wychodzi z tego magiel. smarowanie plyt styropianowych juz opisalem, a co do welny to : Welne lamelową smarujemy paca zebata i to cala powierzchnie, natomiast welne wieksza np. optiorc 60/120 cm smarujemy punktowo z 8-10 placków. co do kolkowania styropian kolkujemy 4-5 koklowi na m2 w zaleznosci od systemu, natomiast welne 8 sztuk na m2, przy czym inaczej kołkujemy welne lamelowa a inaczej optiroca Piszecie głupoty i później trafiam na takich klientów którzy czytają wasze wypociny i muszę im tłumaczyć, ze nie można wszystkim wierzyć. Mam nadzieje ze takich pseudo znawców będzie jak najmniej, bo dzięki temu będzie sie nam żyło lepiej. Coś ode mnie : - siatka do ociepleń 145g wymagane i zalecane(wiadomo ake jest najlepsza, ale po co przepłacać, a nie jakieś 160g. - łączenie styropianu i wełny : wystarczy sama siatka i nie będzie pęknięć, przecież od tego ona jest żeby pochłaniać naprężenia. - smarowanie kołków klejem. dlaczego nie można tego robić przed położeniem siatki? jeżeli dajemy siatkę to pod nią smarujemy cala powierzchnie styropianu łącznie z kolkami, a może tj. jakas różnica? - jak masz narożnik z siatko to nie musisz go owijać ponownie siatką narożnik z kapinosem jest bardzo drogi i nie sadze zeby ktos sie na niego porwal, lepiej obnizyc troche naroznik tak aby stworzyl kapinos. co do zdjęć z bloków to moi drodzy wszyscy wiemy jakie tam stosuje sie normy lub ich brak pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Edybre 03.10.2007 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2007 chodzi o tzw. listwę startową? Widziałam w supermarkecie budowlanym, ale nie było interesującej mnie szerokości. Z reguły są dostępne w składach budowlanych. Dla orientacji: listwa 2,5 m do styro 15 cm może kosztować 25 zł; listwa 2,5 m do styro 12 cm ok. 22 zł Bardzo drogo. Ja kupiłam cokołówkę do styro 12 za 14 zł za 2,5 m listwę. Szukaj dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 06.10.2007 23:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2007 Rezi ale się nam dostało!!! Polemizujemy czy odpuszczamy? Chyba wyjdę ze założenia że "jeden głupiec potrafi więcej zaprzeczyć niż stu filozofów udowodnić" Ja wychodzę ze założenia że człowiek całe życie się uczy a i tak... i tak dalej... więc ja też nie jestem doskonały ale wolę się uczyć na cudzych błędach niż na swoich... A jeszcze lepiej: nie uczmy się na błędach - uczmy się na uniwersytetach! ...i to był mój cały komentarz.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 07.10.2007 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2007 Rom-Kon apróbuje ale jak mówi chińskie przysłowie "nie dyskutuj z idiotą bo najpierw sprowadzi dyskusje do swojego poziomu a później pobije cię doświadczeniem" prezentuje Pan model wykonawcy jaki jest napietnowany na forum " Jasnie Pan WykonaFca wie lepiej i nawet jak coś spier.... to tak ma byc bo to tylko ocieplenie a on wie lepiej " co do żródeł informacji pochodzą one od żródeł osobowych firmy Ceresit, Sto Ispo, Kreisel ( tego mam pod nosem ) Relius, informacje otrzymane osby zajmującej się projektowaniem syst ociepleń. dodatkowym żródłem informacji są ATechniczne wydane ITB Nasi dyskutanci w/w przezemnie i ich mega super wybitne pomysly znalezione lub zaslyszane gdzies w miejscowym lokalu. prosze nie spowadzać nas do swojego poziomu. Rom-Kon pisal ze sciane sucha dobrze polac woda przed przyklejeniem styropianu kolega pisał o zmiejszeniu chłonności podłoża i o ew zmyciu podłoża z kurzu Ged pisze ze styropian powinno sie smarowac po obwodzie plus szkoleniowcy Bolixa mówią o prawidłowym nakładaniu kleju ta informacja pochodz z materiałów szkoleniowych firmy bolix ( z Pana rodzznych stron) http://rezulak.pl/link1.jpg Rezi pisze ze 50% plyty musi byc posamrowane, a ja sie pytam dlaczego 50 a nie 60 % ? Rezi pisał o styropianie a materialy AT mówią o minimalnym nałożeniu kleju w ilości 40% pow, równiez te same matriały szkoleniowe firmy Bolix o tym wspominają . siatka do ociepleń 145g wymagane i zalecane(wiadomo ake jest najlepsza, ale po co przepłacać, a nie jakieś 160g. Siatkę 160 g stosuje się w elwacja cementowych - elewacja jest wtedy bardziej odporna na uszkodzenia mechaniczne. Piszecie głupoty i później trafiam na takich klientów którzy czytają wasze wypociny i muszę im tłumaczyć, ze nie można wszystkim wierzyć. Mam nadzieje ze takich pseudo znawców będzie jak najmniej, bo dzięki temu będzie sie nam żyło lepiej. Pseudofachowcom tak, ale to my inwestujemy pieniądze i my mamy wybór u kogo je zostawimy i za co tutaj niestety mały brak skromności Stać mnie było na zatrudnienie najlepszej ekipy i zrobinie elewacje w tzw pełnym systemie opartym na masie bezcementowej, z thermodyblami, listwami kapinosowymi, przyokiennymi, z uszelnieniami taśmą paroizolacyjna i paroprzepuszalną, doszelnieniem szczelin styro pianką PU, poziom fachowości zaprezentowany przez tych wykonawców znacząco odbiego od poziomu i podejścia jaki Pan preznetuje. co listew kapinosowych, przyokiennych, dylatacyjnych, taśm rozprężnych , thermodybli, masy bezcementowe, ocieplenia styropianem 150 do 200 - sa coraz popularniejsze i coraz częściej stosowane więc prosze sie oswoić z tymi produktami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iszin 08.10.2007 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2007 Rom-Kon napisał: Rezi ale się nam dostało!!! Polemizujemy czy odpuszczamy? Chyba wyjdę ze założenia że "jeden głupiec potrafi więcej zaprzeczyć niż stu filozofów udowodnić" Ja wychodzę ze założenia że człowiek całe życie się uczy a i tak... i tak dalej... więc ja też nie jestem doskonały ale wolę się uczyć na cudzych błędach niż na swoich... A jeszcze lepiej: nie uczmy się na błędach - uczmy się na uniwersytetach! ...i to był mój cały komentarz.... Dostało wam sie bo wprowadzacie ludzi w błąd i piszecie brednie. Wybacz Rezi, ale ilość postów na tym forum nie robi z ciebie fachowcy i znawcy, a myślę ze powinno zobowiązywać do udzielania rzetelnej informacji, a nie mieszania ludziom w głowach. Rom-kon napisał: Podłoże pod styropian a w szczególności chłonne podłoże powinno być zagruntowane. Można do tego użyć oryginalnych gruntów ale jeśli jest to beton komórkowy to wyjdzie tego beczka... innym zastępczym i chyba lepszym rozwiązaniem jest klejenie płyt na mokrą ścianę... dobrze mokrą... zlaną z węża. Rezi napisał: kolega pisał o zmiejszeniu chłonności podłoża i o ew zmyciu podłoża z kurzu Czytaj ze zrozumieniem, albo nie broń czegoś co nie jest do obronienia. Rezi napisał: Stać mnie było na zatrudnienie najlepszej ekipy i zrobinie elewacje w tzw pełnym systemie opartym na masie bezcementowej, z thermodyblami, listwami kapinosowymi, przyokiennymi, z uszelnieniami taśmą paroizolacyjna i paroprzepuszalną, doszelnieniem szczelin styro pianką PU, poziom fachowości zaprezentowany przez tych wykonawców znacząco odbiego od poziomu i podejścia jaki Pan preznetuje. Ciesze sie że było cię stać na to wszystko, martwi mnie jednak iż poziom tych fachowców musiałeś uzupełniać pianką Co do tych nowinek to znam je doskonale, ale jak wiemy wszystko co nowe jest drogie, a można to zastąpić czymś innym i wcale nie gorszym, a na pewno tańszym. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 09.10.2007 02:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2007 prosze sie odnieśc do maritum sprawy to co Pan szanowny fachowiec robi to pyskówka proszę o dot meritum sprawy (ilosc kleju, sposobu nakładania kleju, kołkowania, gruntowania podłoża, Co do tych nowinek to znam je doskonale, ale jak wiemy wszystko co nowe jest drogie, a można to zastąpić czymś innym i wcale nie gorszym, a na pewno tańszym. to nie technologie nowe , raczej mało stosowane ze względu na niska świadomość wykonwców i inwestorów. A czy można je zastąic jasne że tak, tylko kto weżmie odpowiedzialność za takie wynalazki, iesze sie że było cię stać na to wszystko, martwi mnie jednak iż poziom tych fachowców musiałeś uzupełniać pianką przy braku innych informacji dot elewacji te słową świadcza o dyletanctwie wykonawcy Wybacz Rezi, ale ilość postów na tym forum nie robi z ciebie fachowcy i znawcy, a myślę ze powinno zobowiązywać do udzielania rzetelnej informacji, a nie mieszania ludziom w głowach. oczywiście ze tak dlatego proponuje wczytac się w forumowe porady specjalisty dot powłok elewacyjnych Sp5es Wybacz Iszin , ale ilość m2 wykonanej elewacji nie robi z ciebie fachowcy i znawcy, a myślę ze powinno zobowiązywać do udzielania rzetelnej informacji, a nie mieszania ludziom w głowach oczekuje merytorycznych odpowiedzi a nie pyskówki słownej proszę o odpowiedzi dot meritum sprawy (ilosc kleju, sposobu nakładania kleju, kołkowania, gruntowania podłoża, równiez oczekuje odpowiedzi na kołkowanie stref naroznikowych , sposobów zastąpienia listwe kapinosowych, dylatacyjnych, profili przyokiennych etc od tego jest forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iszin 09.10.2007 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2007 Rezi za dużo byś chciał wiedzieć jeszcze mi konkurencje zrobisz Myślę ze jesteś teoretyk gawędziarz, cały czas starasz sie znaleźć w mojej wypowiedzi coś czego nie ma w ulotkach, a jeśli coś takiego znajdujesz tzn. ze ja robie źle. Nie zapominaj, ze na wykonaną elewacje udzielam 2-letniej gwarancji, a ostatni budynek, który wykonałem znajduje sie obok domu który robiliśmy 10 lat temu i trzyma sie świetnie, wiec to chyba coś znaczy. A ty chcesz abym udzielał ci informacji ile zużywam kleju, gruntu i jak to wszystko wykonuje, weź mnie nie rozśmieszaj Tj. topic dotyczący wymiany doświadczeń a jakie ty masz doświadczenie? te 250 m2 które ci zrobili? I robisz z siebie znawce. Trochę pokory. Nie dziwie sie ze ludzie maja mętlik czytając takie posty jak twój. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.