jabko 15.10.2007 05:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2007 ... I jeszcze jedno pytanie dotyczące tzw termodybli. Chcę zrobić tak: Wycinam otwór okrągły (jak do gniazdka elekrycznego) w styro o głębokości ok 2-3 cm. mocuje kołek i przykrywam na wcisk dekielkiem ze styropianu wywierconym w ten sam sposób w płycie grubości 2-3 cm. Czy jeżeli będę wiercić tą sam średnicą to dekielek będzie fajnie wchodził na wcisk czy trzeba to zrobić większą średnicą kielicha (nie wiem jak kupić)? Brakło mi kołków 24cm a miałem z 200szt poszwagrowych kołków 18cm więc zrobiłem systemem termodyblowym jakieś 200szt kołków. Jednak w styropianie 15cm wierciłem głębiej nizTy (jakieś 5-6cm) otwornicą do drewna. Dziury wierciłem mniejszą piłką a korki robiłem większą. Dzięki temu korki wchodziły ciasno. Po przetarciu tego miejsca niekiedy nawet nie widać że tam był korek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profus 15.10.2007 20:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2007 Dzięki za podpowiedzi. Czym najlepiej ciąć styropian aby wychodził równy. Tnę na razie piłą z średnimi ząbkami i wychodzą mi dość poszarpane kanty. Odcinam felc na dole pierwszej płyty. Czy nie będzie problemu później z wyprowadzeniem dolnego narożnika - różnica ok 3 cm od styro na piwnicy. Używam kleju AnserGlob do przyklejania. Słyszał ktoś o nim, jak się sprawdza.Ja nie mam porównania. A jak poradzić sobie przy oknach? Odcinać płyty aby zachodziły na ramę okna na np. 2-3 cm. Wtedy powstanie szczelina grubości kleju przy ramie. Czy odciąć więcej i potem dokleić 2-3 cm styro od strony wewnętrznej dosuwając styro na styk do ramy ? PS. Iszin: z tej siatki od dołu już rezygnuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iszin 16.10.2007 05:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2007 Styropian tne piłką do drewna. Poszarpane rogi : moze masz styropian niskiej jakosci(ma duze kulki) Mozesz sobie kupic tarke(wygląda jak tarło do robienia plackow ziemniaczanych) kosztuje z 10 zl. kup mała lepiej sie robi i szlifuj te krawędzie. profus napisał: Czy nie będzie problemu później z wyprowadzeniem dolnego narożnika - różnica ok 3 cm od styro na piwnicy. skad ta przerwa? Czy moze chodzi ci o roznice w plaszczyznach( fundamen schowany, a sciana na zewnatrz 3cm?) Jezeli jest to co pisze to naroznik z siatka pieknie to połączy. Tego kleju nie znam, ale jak nie widac ziarenek piasku to znaczy ze jest ok. profus napisał: A jak poradzić sobie przy oknach? Odcinać płyty aby zachodziły na ramę okna na np. 2-3 cm. Wtedy powstanie szczelina grubości kleju przy ramie. Czy odciąć więcej i potem dokleić 2-3 cm styro od strony wewnętrznej dosuwając styro na styk do ramy ? Najlepiej aby zachodziły na rame okna i pozniej doklej kawałek wewnatrz. Ja daje styropian do samej ramy okna. przyjmij na calym budynku widczna część ramy np. 4-5 cm. Nie baw sie tez w siateczki przy szpaletach. Nie oklejaj okna przed zrobieniem szpalety. Klej mozna bardzo latwo usunać z okna bez szkoda dla niego. Tego kleju wychodzilo ok, a nwet za duzo, we wczesniejszym poscie sie pomylilem, bo liczylem 16m2 a to bylo 16 plyt (8m2) Mozesz dawac 8 pacek. Ja sam gdy kleje na podloze o nizszej przyczepnosci lub styropian cienszy to daje 8 pacek + 2-3 packi w srodku. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profus 16.10.2007 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2007 A jak radzicie sobie ze szczeliną wentylacyjną na końcu góry elewacji przy dachu(okapie) czyli deskami dachu. Oczywiście w sytuacji gdy nie ma podbitki tylko nadbitka, krokwie są ozdobne i odkryte.Krótko mówiąc: styk elewacja - deskowanie dachu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iszin 16.10.2007 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2007 wydaje się panu, proponuje zrobić najpierw audyt energetyczny budynku a dopiero potem ferować wyroki ja wiem że bloki z wielkiej płyty ociepla się 10 cm a już najwyżej 14 cm ale tam za ciepło nie płaci prezes podejmujący takie decyzje tylko lokatorzy, a oni nie mają nic do powiedzenia, dlatego tez tacy jak pan mają jeszcze zlecenia, ja na swój domek nigdy bym kogoś takiego jak pan nie wpuścił, bo prawdopodobnie zaraz bym sie dowiedział że dom 3 litrowy to jakaś kosmiczna fanaberia, a trzymanie reżimu technologicznego to bajdurzenie niedouczonego inżynierka niemożliwe do wykonania w praktyce gdy spotkamy się za kilka lat i wymienimy między sobą rachunki za ciepło to wtedy czarno na białym okaże sie kto ma rację Dziękuje nie narzekam Ofert jest tyle ze to wykonawcy wybierają gdzie i u kogo chcą robić....takie czasy. 20 cm styropian to szaleństwo. Pisze to dlatego bo nie widziałem jeszcze projektu domu który by takie przewidywał(nie mowie tu o pasywnych). Z reguły tj. 10-12 cm rzadko 15cm. Wnioskuje ze chce Pan powiedzieć iż cala masa znakomitych architektów to niedouczone "wykształciuchy" i nie potrafią obliczyć z czego powinna sie składać ściana aby wyszło to U 0.29 ? Tak jak pisałem wcześniej, w tylu letniej karierze jeszcze nie spotkałem sie by jakiś klient chciał ocieplać 20 cm styropianem, a bodaj dwóch chciało 15 cm. Nie wiem skąd sie wzięła ta moda na tak gruby styropian, bo równie dobrze mogę zapytać dlaczego tylko 20 cm, a nie np. 50 cm wówczas to u wyjdzie na 0.10 Nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia wszystko to tylko kwestia $$ i czasu. 8 lat temu ocieplałem dom który w całym obwodzie grzewczym miał 7 litrów wody. Styropianem 8 cm. profus napisał: Krótko mówiąc: styk elewacja - deskowanie dachu. Do samej góry ze styropianem. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profus 16.10.2007 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2007 profus napisał: Krótko mówiąc: styk elewacja - deskowanie dachu. Do samej góry ze styropianem. pozdrawiam Ale przecież szczelina wentylacyjna powinna być przy pełnym deskowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iszin 16.10.2007 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2007 Przecież to powietrze pójdzie w gore, a tam masz folie paro izolacyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
profus 16.10.2007 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2007 Jaką folię?Ta szczelina będzie pomiędzy wełną a deskowaniem dachu i tutaj ma być wentylacja. Wlot pomiędzy elewacją a nadbitką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 17.10.2007 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2007 Iszin pierwsze ściany musza mieć 0,29 wg normy, a domy bilansuje się energetycznie i szczuje zapotrzbowanie energetyczne dla domu a nie ściany jezeli można zejść z izolacją poniżej 0,2 aby zapotrzebowanie energetyczne było mniejsze to się to robi i koniec drugie 3/4 to projekty typowe - tytaj przyjmuje sie normy w projektach na zamowienie za dodatkową kase otrzymuje się dokładne wyliczenia, wierz mi ze projekt ktry zrobiłe 4 lata temu zakładał dla mojego domu izolację 15 cm styro, wcześniejsze projekty któe były robione w tym biurze arch tez zakładały 15 w naszym domu po przeliczeniu i po zmianach architektonicznych wyszło ze nie mniej niż 16 więcej daliśmy 20 i schowaliśmy skrzynki rolet w elewacji. Iszin uszanuj to ze Twoje doświadczenie moze byc pomocne ale nie jest nie jest wykładnią i wierz mi na forum nie siedza sami "Kaziowie z lokalu" a ludzie którzy buduja z wyobraźnia i potrafia zadbać o swoje piniądze. profus musi być ciągłosc szczeliny wentylacyjnej - poszukaj u dostwaców systemu kratek wentylacyjnych, na pewno ma je sto isp, ale sa koszmarnie drogie co do pow szelin wentylacyjnych poszukaj na forum, było o tym Nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia wszystko to tylko kwestia $$ i czasu. dodałbm do tego dobrego wykonawcę i materiały w duzej mierze odporne "na głupote wykonawcy" 8 lat temu ocieplałem dom który w całym obwodzie grzewczym miał 7 litrów wody. Styropianem 8 cm. nie znaczy że nie w domu tym było ciepło i nie można było zapłacic mniej za ogrzewanie przy moim domu o kubaturze pond 1350 m3 ponad 370 m2, od 10/06 do 03/07, w pierwszym sezonie grzewczym wydałem na ogrzewanie ok 2400 ( bez wody co oraz gotowania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iszin 20.10.2007 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2007 Spokojnie ja wam nie bronie dawac takich grubych styropianow, tylko czy to juz nie podchodzi pod dom pasywny? Skoro dajesz taki gruby styropian to tak samo powinienes dać okna z lepszym współczynnikiem (0.7), ocieplenie dachu itp. Rezi napisał: nie znaczy że nie w domu tym było ciepło i nie można było zapłacic mniej za ogrzewanie Zawsze moze byc cieplej, ciszej, lepiej kwestia kosztow jakie musimy poniesc i czasu w jakim sie one zwrocą. Podaj Rezi to ociepleniowe optimum wg Twojego projektu. Profus napisał: Ta szczelina będzie pomiędzy wełną a deskowaniem dachu i tutaj ma być wentylacja. Wlot pomiędzy elewacją a nadbitką. Jak ma byc to po co sie pytasz? Takie cos najlepiej zobaczyc. Mozesz zrobic w ten sposob: zostawisz szczeline miedzy styropianem a podbitka 5 cm. Nastepnie wywijasz siatke na podbitke(siatka idzie z dolu i na styropianie jest zatarta) z 5 cm i przybijasz ja takerem do desek( dla pewnosci mozesz ja wywinac podwojnie). Tej siatki w szczelinie nie smarujsze klejem, tylko mozesz ja przejechac pod kolor gruntem lub farba od podbitki i juz masz wentylacje tanim kosztem. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ged 21.10.2007 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2007 Dziękuje nie narzekam Ofert jest tyle ze to wykonawcy wybierają gdzie i u kogo chcą robić....takie czasy. Czasy się zmieniają, a rynek nie lubi pustki, to kwestia czasu. Rynek nie lubi również partaczy, prędzej czy później wszystko wróci do normy i to inwestor będzie wybierał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosia100 24.10.2007 00:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2007 WitamMam pytanie odnosnie miejsca w ktorym powinien sie konczyc styropian pod dachem. Nie mam podbitki i styropian zostal dociagniety powyzej wienca i murlatyale nie dochodzi do foli paropszepuszczalnej. Brakuje jakichs 30cm. Wykonawca twierdzi ze musi byc wentylacja po ociepleniu welna. (Wiem ze welna moze sie z folia stykac ale i tak decyduje sie na szczeline). Tylko czy nie za nisko podjechali tym styropianem? I jeszcze jedno - zastosowano narozniki z siatka i wykonawca stwierdzil ze juz nie potrzeba kolejnej warstwy siatki nakladac bo to daje 2 warstwy. Czy to wystarczy?Iszin - pisales ze tak. A co sadzi reszta szanownych rozmowcow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 26.10.2007 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Października 2007 Niech wykonawca wentyluje swój dom. Twój powinien być ocieplony bez mostków. Danie siatki po całości ( w tym narożniku ) jest zalecane. Nie jest niezbędne o ile - narożnik był z siatką- siatka zbrojąca ma min 10 cm zakładu z siatką od narożnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosia100 28.10.2007 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2007 Sp5es dzieki za odpowiedz. Jeszcze sie chce upewnic czy dobrze rozumiem - styropian powinien dotykac do folii paroprzepuszczalnej ?Czy jesli u mnie konczy sie nizej to mostek ter. nie bedzie wyeliminowany przez warstwe welny, ktora bedzie schodzic az do murlaty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sp5es 28.10.2007 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2007 IKzolacja ma być ciągłą. Ma dochodziuć najwyżej jak się da, unikając utworzenia /pozostawienai nieocieplonego kawałka pomoiędzy izolacja ściany a dachu. Połączenie powinno normalnie być zrobione przy użyciu taśmy rozpręznej. Żądnego przyklejanego ocieplenia nie trzeba wentylować, z wyjątkiem układów podwieszanych np. siding, deskowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 28.10.2007 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2007 styropian nie moze dotykać do membrany dachowej, wystarczy 3-5 cm szczeliny dla dachu nieszczelnego dla pary musi być zachowana ciągłośc szczeliny wentylacyjnej pomiędzy membrana a ociepleniem dachu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosia100 28.10.2007 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2007 A jesli mam wiecej - dajmy na to ok 10 do 30cm (w roznych miejscach sie waha)to dokladac jeszcze opierajac na wiencu? Rezi co dokladnie sie kryje pod haslem ocieplenie wienca? Czy wlasnie ten styropian + welna z polaci dotykajaca do niego? I mam jeszcze jedno pytanko korzystajac ze sie pojawiles w watku, choc z innej beczki. Czy majac budynek ze spora wilgocia od swierzych tynkow i wylewek, ocieplony, radzilbys ogrzewac do ok 6 stopni czy mozna zostawic nieogrzewany.Nie mam ocieplonego poddasza i boje sie ze przy ogrzewaniu woda sie bedzie skraplac pod dachem i niszczyc wiezbe. Co radzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Miniu10 03.01.2008 00:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2008 Witam. To i ja włożę kij w mrowisko. Teoria&Marketing Producenci zalecają klejenie płyt styropianu na tzw opaskę plus placki w instrukcji, a w cenniku podają zużycie 3,5 kg nam2 Praktyka. Jak to zrobić ? Jak wyprostować krzywe ściany,połapać piony? Teoria&Marketing Wiem przykleić 5cm grubszy styropian i drzeć tarkami Teoria&Marketing Rezi napisał: zapytaj jak będą obrabiali glify okienne najpierw powinna byc przyklejona siatka, na to styro natępnie siatką się wywija na styopian ( siatka owija styropian ) + dodatkowe wzmocnienie diagonalne Praktyka Tak wywinięta siatka spełni swoje zadanie początkowo, bezpośrednio narażona na drgania ościeżnic bez żadnej dylatacji po dłuższym czasie spowoduje pękanie, wykruszanie zaprawy zbrojącej i tynku Jedynym słusznym rozwiązaniem w tym przypadku jest listwa elastyczna itd,itp można by pisać i pisać papier wszystko przyjmie, praktyka swoje, teoria swoje a życie swoje. Nie popadajmy w skrajności gdzieś po drodze trzeba się spotkać pytanie tylko gdzie? Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalwasowicz 25.01.2009 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2009 witam widze ze sporo madrych tu główek wiec wypadalo by zapytac o cos...? a wiec : postawilem domek parterowy z poddaszem uzytkowym z pth 30 P+W i pasowalo by go ocieplic. jaka grubosc styropianu panowie byscie polecili do ocieplenia domku??? dziękuje za info i pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sailor_ro 03.04.2009 07:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2009 Witam Mam takie pytanie Rom-Kon napisał w swojej instrukcji nt. klejenia styro o tym,iż kołków nie powinno się zacierać klejem.Wiec,tutaj moje pytanie,kołkuję,potem tarkuję styropian,a kołki zostawiam nie zatarte??Tzn.wiadomo,że później nałożę klej i wtopie siatke,wiec kołki będą zakryte,ale czy w tych miejscach,nie bedzie sie jakos klej wciągał?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.