Rom-Kon 11.07.2007 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2007 Rom-Kon - tolerancja z tego co pamietam to 0,5mm/m wiec spoko hmm... na 20m to już 1cm! Mogę się dalej zakładać z moim wężykiem! ...tylko muszę wydłużyć odległość pomiaru jak chciałem zgnębić takiego Lorda Wadera z laserem to wystarczyło 15m.... lekko potarzać to tylko 6m Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/82519-wylewka-wyrownujaca-jak-poziomowac/page/2/#findComment-1876863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kakaowy 11.07.2007 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2007 No bez przesady Ja bym tak bezgranicznie nie ufal Twojej machinie bo pewnie tez ma jakas tolerancje, nie? Zreszta ja wole poziomowac po mniejszym kawalku niz od razu jeden wiekszy Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/82519-wylewka-wyrownujaca-jak-poziomowac/page/2/#findComment-1876877 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rom-Kon 11.07.2007 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2007 Moja machina ma taką tolerancję: http://pl.wikipedia.org/wiki/Menisk NIECH MOC BęDZIE Z WAMI! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/82519-wylewka-wyrownujaca-jak-poziomowac/page/2/#findComment-1876884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rezi 11.07.2007 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2007 Ze wzgledu na cene wylewek samopoziomujacych musze zastosowac zaprawe wyrownujaca. Do zniwelowania jest warstwa medzy 3 a 13 mm ns pow. ok 40 m2 (w polowie pomieszczenia jest to ok. 2-5 mm, w drugiej polowie jest to ok. 10-13 mm - z uwagi na uskok ok. 7-10 mm miedzy dwiema polowami pomieszczenia - ktore kiedys stanowilo dwa osobne pokoje). Jak wypoziomowac taka wylewke, zeby uzyskac dokladny poziiom? Moze ktos doradzic? Jakies listwy ew. inne rozwiazanie? (rurki odpadaja z uwagi na nieduza wysokosc wylewki). im mniej do wylania tym masa droższa i mniej odporna na głupote wykonawcy cieńka warstwa wymaga stabilnego podłoża - inaczej pęknie najmniejszy problem z przyczepnościa podłoża - wylewka pęknie można jeszcze skorzystać z systemu opiroca i wtopić siatke z włókna szklanego o gram ok 300 g ( do kupienia w Leroyu na mb) docelowo płytki czy parkiet ?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/82519-wylewka-wyrownujaca-jak-poziomowac/page/2/#findComment-1876987 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 11.07.2007 15:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2007 Na wylewke klade plyte OSB (klejona i kolkowana), a na to parkiet. Kilka osob pisalo, ze taka cienka wylewka prawie na pewno popeka. A ja zapytam jeszcze raz - czy spekania beda duzym problemem, jesli bedzie to i tak przykryte OSB? Zalezy mi na eliminacji gorek i dolkow, ktore, chociaz nie sa zbyt wysokie, na pewno beda przeszkoda w polozeniu OSB tak, by ta byla w poziomie (juz kiedys cos takiego przerabialem w sasiednim pomieszczeniu - tam nierownosci nie byly zbyt duze i najpierw na wylewke polozylem folie budowlana, potem na to podklad pod panele piankowy z C-ramy), na to plyta osb, na to jeszcze jedenpodklad piankowy i na wierzch panele. Plyty nie kleilem do opdloza, tylko kolkowalem. I w kilku miejscach niestety podloga skrzypi (tzn. skrzypi osb, wg. mnie przez zle zniwelowane nierownosci). Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/82519-wylewka-wyrownujaca-jak-poziomowac/page/2/#findComment-1877076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 12.07.2007 10:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2007 Wypoziomowalem istniejaca wylewke (na wkretach), okazuje sie, ze max. odchylka miedzy najnizszym a najwyzszym punktem jest rzedu 18 mm. Nie ma gwaltownych uskokow, poziom podnosi sie badz opada dosc lagodnie. Tym niemniej zostawic tego tak nie mozna, bo nie widze mozliwosci, zeby zrobic z tego rowna posadzke z OSB. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/82519-wylewka-wyrownujaca-jak-poziomowac/page/2/#findComment-1878591 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 14.07.2007 13:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2007 Musisz sie postarać o dobrą poziomicę. Możesz zrobić tak: najpierw trzeba znależć najwyższy punkt posadzki, co już nie jest najłatwiejsze. Od tego punktu posuwając się na wszystkie strony, przylepiasz poziomowane placki -wyspy zaprawy z drobnym piaskiem. Kiedy już wszystkie wysepki będą na miejscu (można je jeszcze skontrolować po wyschnięciu) to pozostałą powierzchnię trzeba wypełnić zaprawą. Ja po przeschnieciu całośc szliłuję ręcznie kolistymi ruchami dużym kamieniem szlifierskim trzymanym płasko do powierzchni. Są też do takich czynności specjalne szlifierki. hes (i inni zorientowani) Wypoziomowalem posadzke na wkretach, teraz zabieram sie za przyklejanie plackow zaprawy wokol wkretow. Mam pytanie - powiedz mi, skoro placki sa rozmieszczone w odleglosci co 1m, jak uzyskac rowna, plaska i wypoziomowana powierzchnie na obszarze pomiedzy plackami, gdzie nie ma zadnego punktu odniesienia (mysle o zaprawie wyrownujacej Cekol ZW-04)? Czy robie to na "oko" i "wyczucie", ciagnac zaprawe lata najpierw po wypoziomowanych plackach, a potem - miedzy plackami - w powietrzu??? Bo poza wkretami i plackami o sr. ok. 10-12 cm nie mam zadnych listew prowadzacych po calej dlugosci pomieszczenia. Czy jest na to jakis patent? I jeszcze jedno - czy 2 osoby sa w stanie zrobic wylewke ok. 40 m2 (jedna przygotowuje zaprawe, druga rozprowadza i ew. odpowietrza)? Zaprawe bedziemy przygotowywac w wiaderkach (o takiej pojemnosci, zeby wyrobic w jednym wiaderku caly worek) mieszajac wiertarka wolnoobrotowa z mieszadlem. Chodzi mi o czas nakladania warstw - nakladajac np. 5 czy 6 worek zaprawy pasami, od jednej do drugiej strony pomieszczenia, w miejscu, gdzie nakladalem 1-szy worek (a ktore laczyc sie bedzie z tym umownym 6-tym workiem) zaprawa bedzie juz dosc mocno zwiazana. Czy to nie jest problem w wiazaniu z aktualnie nakladana warstwa? Czy trzeba sie mocno spieszyc robiac w 2 osoby czy po prostu musi byc wiecej osob? edit: Czy moze naniesc zaprawe wyr.tak, by do poziomu w kazym miejscu zostaly ok. 3 mm i reszte po calosci wylac wylewka samopoz (i wtedy odpadnie problem poziomowania w powietrzu)? Tylko jak z przyczepnoscia wylewki samopoz. do zaprawy wyrown. i po jakim czasie od polozenia zaprawy wyrown. mozna wylewac samopoziom.? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/82519-wylewka-wyrownujaca-jak-poziomowac/page/2/#findComment-1882269 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hes 14.07.2007 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2007 Robiłem to przy pomocy dość długiej, tak by siegała od wysepki do wysepkiplaskiej pacy, takiej do zacierania ( sam ja zresztą zrobilem) Jeżeli to sięgaod- do, to po nalkożeniu zaprawy wystarczy przycisnąć, zacierając trzymaćsie tych plackow. Po zatarciu pewnej powierzchni resztę możesz uzupełnići też zatrzeć, tak jak sie pracuje przy tynkach. Możesz tworzyć systemkwadratów i potem wypełnić powierzchnię pomiedzy nimi. Unikaj nakładania nadmiaru zaprawy, lepiej jest dodawać, niz ściagać nadmiar. Ja robilem tak gęstybeton, że w zasadzie ostrożnie można bylo po nim chodzić, to też ułatwiatakie roboty. O wiązanie tak bardzo się nie martw, można przytym pracować spokojnie. Odpuść sobie dodatkową zabawę z wylewkąs- poz. Co 1 m to na moje oko trochę za dużo. Lepiej gęściej. Ale rozumiempomieszczenie nie takie male, sporo roboty. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/82519-wylewka-wyrownujaca-jak-poziomowac/page/2/#findComment-1882279 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek_2 14.07.2007 15:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2007 A czy zamiast pacy do sciagania zaprawy moge uzyc piora aluminiowego (takiego, jak do tynkow)? I czy trzeba zacierac po przeschnieciu (i po jak dlugim czasie)? Aha - rozumiem, ze podzcas upalow nalezy wylewke polewac woda. Po jakim czasie od momentu wylania nalezy zaczac to robic? I czy mozna uzywac packi styropianowej, takiej, jak do tynkow? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/82519-wylewka-wyrownujaca-jak-poziomowac/page/2/#findComment-1882340 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hes 14.07.2007 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2007 Paca styropianowa jest dobra, byle tylko była równa, bo różne sięzdarzaja. Listwa aluminiowa- raczej nie, moze bardziej już po jakotakim wyrownaniu- do sprawdzenia nierówności i ściągnięcia nadmiaruw niektórych miejscach. Nie lej wodą za szybko, i tak na ogól tej wodyleje sie do zaprawy o wiele za dużo, niż potrzeba, większośc musi odparować. Gdyby naprawdę za szybko chciało schnąć, to wtedy można lać.Nie śpiesz się. Technikę tego zacierania musisz sam opanować, tego na odleglośćnie można nauczyć, zależy to wszystko od poczatkowej gęstości zaprawy. Popytaj znajomego tynkarza, czasami przy takiej pracytrzeba zaprawę polać nieco wodą i zacierać. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/82519-wylewka-wyrownujaca-jak-poziomowac/page/2/#findComment-1882357 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 14.07.2007 16:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2007 Wylewki powyżej 30 m2 powinny posiadać szczelinę dylatacyjną w celu uniknięcia pęknięć spowodowanych naprężeniemi. Pozatym sugeruję Ci zrobić dylatację wokół ścian przy pomocy styropianu co dodatkowo zniweluje problem pęknięć - taka pseudo pływająca podłoga. Nie ma problem wylewka cementowa typu jastrych - tanio i skutecznie. Narra Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/82519-wylewka-wyrownujaca-jak-poziomowac/page/2/#findComment-1882367 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.