nydar 12.12.2013 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Pomińmy dyskusję czy dom z bala jest energooszczędny czy wręcz przeciwnie. Ale czy dom z bala owija się folią od wewnątrz? Czy góralska chałupa wytrzyma 100lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1964as 12.12.2013 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Góralska chałupa 100 lat wytrzyma bez problemu z tym,że w góralskiej chałupie nie było pralni,suszarni,łazienki,posadzek betonowych,ogrzewania podłogowego,super szczelnych okien i drzwi.Natomiast współczesny dom z bala (Mam na myśli pełny bal nie jakieś 5-cio cm. dechy z zewnątrz i wewnątrz,a w środku wełna) ma to wszystko i jeszcze więcej,czyli wilgoci dużo za dużo.Czy wytrzyma 100 lat? Jeśli wszystko zrobione będzie tak jak być powinno pewnie wytrzyma.No właśnie tak jak być powinno,tylko jak być powinno do końca nie wie chyba nikt,(Patrz rozterki na temat szkieletu)Trza będzie chyba Antka M.poprosić coby powołał grupe niezależnych ekspertów:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 12.12.2013 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 W książce "Projektowanie i wykonywanie domów mieszkalnych ze szkieletem drewnianym" autorzy stwierdzają, że nie są w stanie jednoznacznie określić, czy szczelina pomiędzy poszyciem a zewnętrzną izolacją jest niezbędna. Piszą, że obydwa sposoby są ok, jednak kilka kartek wcześniej zaznaczają, że paroopóźniacz musi być szczelny. Pozostałe trzy książki milczą na ten temat bo to przedruki amerykańskie a tam tynk to rzadkość była chyba w latach 80 i 90. U Wojciecha Nitki za to nic o szczelinie tylko wełna na wiatroizolacji. I bądź tu, chłopie, mądry ... Proponuję zmienić lekturę ... Na przedruki USA - tez trzeba patrzeć - których stanów dotyczą .... nie we wszystkich klimat jest taki jak w Polsce ... pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.12.2013 20:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Góralska chałupa 100 lat wytrzyma bez problemu z tym,że w góralskiej chałupie nie było pralni,suszarni,łazienki,posadzek betonowych,ogrzewania podłogowego,super szczelnych okien i drzwi.Natomiast współczesny dom z bala (Mam na myśli pełny bal nie jakieś 5-cio cm. dechy z zewnątrz i wewnątrz,a w środku wełna) ma to wszystko i jeszcze więcej,czyli wilgoci dużo za dużo.Czy wytrzyma 100 lat? Jeśli wszystko zrobione będzie tak jak być powinno pewnie wytrzyma.No właśnie tak jak być powinno,tylko jak być powinno do końca nie wie chyba nikt,(Patrz rozterki na temat szkieletu)Trza będzie chyba Antka M.poprosić coby powołał grupe niezależnych ekspertów:D No i o to właśnie chodzi .Bal jest materiałem konstrukcyjnym i izolacyjnym jednocześnie. Podróbka bala to dwie dechy a w środku coś roślinnego i nie potrzeba folią owijać i martwić się czy aby szczelne.Rozwiązanie bardziej energooszczędne a równie bezpieczne jak bal. ps. Myślę że górale mają jednak łazienki w chałupach a gaci na dworze nie suszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 12.12.2013 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 No właśnie bądź tu mądry, Tak na chłopski rozum co da ta wiatroizolacja jak ją wełną zamkniesz,da jedno nie wpuści tej wilgoci która przez nią wylazła z powrotem do środka,ale ta wilgoć musi się gdzieś podziać jak za wiatroizolacją jest pustka to sobie wyparuje, a jak wełna to pewnie wlezie w wełnę i tam będzie czekać do wiosny,żeby wyparować.No ale to na chłopski rozum bo tak naprawdę nie mam pojęcia jak to wychodzi w praniu wszystkie te dyfuzje,punkty rosy itd,itp.Regips, paroizolacja, Osb,ocieplenie,wiatroizolacja,pustka powietrzna i elewacja taką wersję przyjąłem i tej wersji będę się trzymał:yes:bo innej już nie mam:D Ps. Zastanawiał się ktoś po co na dachu są kontrłaty;) 1. .... dokładnie tak, jak napisałeś ... 2 ad.P.S. Jeżeli taka jest konstrukcja dachu - kontrłaty w procesie Dyfuzji spełniają bardzo ważną rolę, warunkiem jest prawidłowe wykonanie dachu zgodne z technologią i zasadami !!! . Oto kilka: - jeżeli konrłaty to dach wentylowany - wejście dołem wyjście przy gąsiorach! Jeżeli dachówka a długość dachu przekracza określoną długość to dachówki wentylacyjne, przy blacho dachówce również, - przy okapie brak kieszeni i prawidłowe odprowadzenie skroplin, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 12.12.2013 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 No już pośmialiście się O tych domach bez membran to tak wrzuciłem żeby rozluźnić temat. Co nie zmienia faktu, że stoją. Jednego to nawet nie pamiętam kiedy zbudowali. Ale wracając do tematu taki jak u mnie układ ściany jest poprawny według forum szkielet.pl Łatwo znaleźć info na ten temat. Choćby ten: http://www.szkielet.pl/forum/viewtopic.php?p=9064 Problem polega na tym, że nie ma jednoznacznych informacji jak prawidło wykonać takową ścianę dla naszego klimatu. Potencjalny inwestor przed rozpoczęciem budowy chciałby jednak dowiedzieć się nieco więcej o technologii. Przegląda jedno forum, przegląda drugie i natrafia na sprzeczności. Poczyta jeszcze więcej i co...a no wielkie g... i postanawia zostać przy technologii murowanej. Więc to w interesie firm wykonawczych powinno być ujednolicenie wymogów dla budownictwa szkieletowego. andstach1 Piszesz o konstrukcji która wytrzyma 300 - 1500 lat. Dla mnie dom wystarczy, że postoi te 70 lat. Ale to tylko moja opinia. Dom o kubaturze 780 m3. Piec Warmet 200 Ceramik. Na dole podłogówka + grzejniki, na górze same grzejniki. Obecnie pale jakimś marnym węglem z którego mam połowę popiołu. Zużycie z dnia wczorajszego - 15 kg. Czy to dużo czy mało tego nie wiem. Wiem za to, że mam spierdzieloną instalację przez "fachowca". W razie czego piec jest przystosowany do spalania peletu w pełnej automatyce. Na razie nie ma potrzeby palenia ciągłego. Pozdrawiam Marcin .... hmmm ... nie mów hop .... zakładając, że wiek emerytalny ciągle wzrasta ... a więc i długość życia ... może się okazać, że ostatnie lata życia spędzisz pod chmurką ... (jeżeli masz 25 lat a dom wytrzyma 70 = 95 lat, a jak na złość pożyjesz do 100 ... ???) ... trochę nie fajnie ... nie ? a pomyślałeś może o dzieciach ? pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 12.12.2013 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Czyli lecimy z wełną dopiero na nią wiatroizolację, dokładnie tak jak w dachu i na to elewację deskowanie czy płyta OSB czy inna pociągnięta tynkiem ... nie do końca to tak jest ... TAK ... ale tylko i wyłącznie w przypadku elewacji: - drewnianej, - PCV - wszelkich, - blaszanych, ... tynk ... NIE ... i tu właśnie rozwiązaniem jest styropian ryflowany ... pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 12.12.2013 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 (edytowane) Andstach możesz coś polecić z lektur? Edytowane 12 Grudnia 2013 przez CodeSnipper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 12.12.2013 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 (edytowane) Góralska chałupa 100 lat wytrzyma bez problemu z tym,że w góralskiej chałupie nie było pralni,suszarni,łazienki,posadzek betonowych,ogrzewania podłogowego,super szczelnych okien i drzwi.Natomiast współczesny dom z bala (Mam na myśli pełny bal nie jakieś 5-cio cm. dechy z zewnątrz i wewnątrz,a w środku wełna) ma to wszystko i jeszcze więcej,czyli wilgoci dużo za dużo.Czy wytrzyma 100 lat? Jeśli wszystko zrobione będzie tak jak być powinno pewnie wytrzyma.No właśnie tak jak być powinno,tylko jak być powinno do końca nie wie chyba nikt,(Patrz rozterki na temat szkieletu)Trza będzie chyba Antka M.poprosić coby powołał grupe niezależnych ekspertów:D Uwierz, że jest to wiadome - nie wiem jak dla budynków góralskich, ale z drewna konstrukcyjnego, bali pióro wpust, bali systemowych itd, bez problemu. Technologia jest a zasady są jasne - trzeba się ich tylko trzymać. I przestać myśleć o technologiach sprzed wieków, a zacząć stosować nowe technologie ... Polecam te sprawdzone. Przygodę z domem, proponuję zacząć od drewna konstrukcyjnego, a nie od drzewa z lasu ... ... te co stoją ponad 100lat: http://pl.wikipedia.org/wiki/Szlak_Architektury_Drewnianej_%28wojew%C3%B3dztwo_podkarpackie%29 pozdrawiam, Edytowane 12 Grudnia 2013 przez andstach1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 12.12.2013 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Możesz coś polecić? Nie cytujesz .. więc domyślam się, że o literaturę Ci chodzi ... ? Tak naprawdę, ze wszystkich opracowań jakie przeczytałem od właścicieli projektu (szwedów) do potentatów szkieletorów Kanado Amerykanów, od 1860 do 2013r. nie znalazłem idealnego "podręcznika" a już na pewno nie typu "zrób to sam". Pewne sprawy są oczywiste inne wynikają z doświadczenia, jeszcze inne z różnych nauk (fizyka, chemia, itd). Wiele się już zmieniło w technologii, ale i wiele pozostało bez zmian ... Niestety również nie mam złotego środka - ale z drugiej strony otwarta droga ..... tylko brak czasu .... Może właśnie po to to forum .... po to by udało się dowiedzieć, na niewiadome ... P.S. Napisz konkretnie co masz za problem. Wnioskuję, z Twojej wypowiedzi wyżej, że szkieletor i tynk. (Jeżeli o to chodzi, to:) Moje zdanie - nie eksperymentuj!: - tynk - styropian ryflowany - listwa startowa - szczelnie na górze, - drewno, pcv, blacha - wełna (oczywiście ze wszystkimi dodatkami - zależnie od systemu itp itd), pozdrawiam, zdjęcie styropian ryflowany - dom pasywny grubość 20cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 12.12.2013 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Tak chodziło mi o książki. Wełna i tynk silikatowy tak przynajmniej będzie w projekcie. Paroizolacja - kładę sam i będzie szczelnie. W takim razie muszę jeszcze poczytać i popytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.12.2013 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 A jak temperatura twoim zdaniem panuje w okolicach listwy startowej pod tym styropianem ryflowanym. Powiedzmy że na zewnątrz jest -5oC. No bo jak poniżej 8oC to tak nie bardzo przy podwalinie dla izolacji między słupkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 12.12.2013 22:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 A jak temperatura twoim zdaniem panuje w okolicach listwy startowej pod tym styropianem ryflowanym. Powiedzmy że na zewnątrz jest -5oC. No bo jak poniżej 8oC to tak nie bardzo przy podwalinie dla izolacji między słupkami. ... że niby do mnie to pytanie ... ? Nie bardzo rozumiem o co w nim chodzi .... ? (na zewnątrz -5st.C, poniżej 8st.C ... ????) - pisze, że dom pasywny ... ? Jak wiemy co to dom Pasywny ... to co to za pytanie ... ??? pod listwą startową elewacji jest ocieplenie fundamentu (styropian styrodur itp) tu 10 cm, a więc listwa "leży" na styrodurze ... - zdjęcie - w trakcie prac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 12.12.2013 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Tak chodziło mi o książki. Wełna i tynk silikatowy tak przynajmniej będzie w projekcie. Paroizolacja - kładę sam i będzie szczelnie. W takim razie muszę jeszcze poczytać i popytać. Albo rybka, albo problemy .... wybór należy do Ciebie. Książki nie polecę, bo żadna nie wyjaśni tego co szukasz ... a i czytać "trza umieć" (czasami między wersami a czasami na szkielet.pl) Wojtek Nitka ... Jak wełna - elewacja drewniana ...!!! Jak silikat - STYROPIAN Ryflowany .....!!! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.12.2013 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Rozumiem że styropian ryflowany mocujesz do zewnętrznego poszycia. Zastanawiam się jaka jest między tym styropianem a poszyciem temp.przy -5oC na zewnątrz. A dokładniej jaka jest temp.poszycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 12.12.2013 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Rozumiem że styropian ryflowany mocujesz do zewnętrznego poszycia. Zastanawiam się jaka jest między tym styropianem a poszyciem temp.przy -5oC na zewnątrz. A dokładniej jaka jest temp.poszycia. Odpowiem tak ... pojęcia nie mam, Mieszkam sam w podobnym szkieletorze, też 20cm ryflowanego styropianu, fundament 15cm styropianu, również dom pasywny, 186m2 w podłogówce - temp. około 23-25,5st.C, sprawdzono ubiegłej zimy ogrzewanie kominkiem i tylko kominkiem 12kW Maja - 6m przestrzennych drzewa.... z dużą górką... na marginesie ... w tym miejscu mostka termicznego nie ma (przynajmniej na termowizji), pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 12.12.2013 22:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 Skoro pod styropian ryflowany ,przynajmniej na dole ,dochodzi zimne powietrze to temp.poszycia w tym miejscu siłą rzeczy będzie niska.Zimą jak nie zapnę kapoty to jakby zimniej mi było. Rozumiem że to samo będzie w układzie z ryflowanym styropianem.I tak się zastanawiam,co się stanie po jakimś czasie z wełną mineralną między słupkami.No bo skoro dajesz ryflowany obawiając się wilgoci ,to czy ta wilgoć nie wykropli się przed wiatroizolacją i płytą poszycia w warstwie izolacji właśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1964as 13.12.2013 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 No bo skoro dajesz ryflowany obawiając się wilgoci ,to czy ta wilgoć nie wykropli się przed wiatroizolacją i płytą poszycia w warstwie izolacji właśnie. Przed wiatroizolacją to może nie,ale na wiatroizolacji w ryflach wielce prawdopodobne.Wszystko chyba zależy od punktu rosy,ale aż tak to się na tym nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinK09 13.12.2013 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 .... hmmm ... nie mów hop .... zakładając, że wiek emerytalny ciągle wzrasta ... a więc i długość życia ... może się okazać, że ostatnie lata życia spędzisz pod chmurką ... (jeżeli masz 25 lat a dom wytrzyma 70 = 95 lat, a jak na złość pożyjesz do 100 ... ???) ... trochę nie fajnie ... nie ? a pomyślałeś może o dzieciach ? pozdrawiam, No nie rób se jaj Dom na pewno wytrzyma 100 i więcej lat. Dzieci w wieku tych 25 - 30 lat już będą na swoim. Chyba nie przeszło Ci przez myśl, że będą chciały mieszkać w starej chacie Najlepsze co mogą zrobić to chatę zrównać z ziemią i pobudować według przyszłych standardów. Wczoraj wierciłem gniazdo na dzwonek w elewacji i wełna była sucha jak pieprz. Wiatroizolacja pod nią wyglądała jakbym ją wczoraj położył. Na wiosnę będę wykonywał dodatkowe gniazda zewnętrzne od strony wschodniej i południowej. Będę tez wykonywał dodatkowy kontakt w kuchni. Kabel pójdzie w warstwie izolacji miedzy GK a paroizolacją. Zaopatrzę się w jakiś miernik wilgotności i nie omieszkam przedstawić wyniki na forum. Może da to jakiś obraz dla przyszłych inwestorów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1964as 13.12.2013 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 ps. Myślę że górale mają jednak łazienki w chałupach a gaci na dworze nie suszą. Pisząc góralskie chaty miałem na myśli te stare i bardzo stare,te nowoczesne to domy z bali nie jakieś tam chaty:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.