TOBORO 08.11.2007 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 jeśli styropian jest zamocowany za pomocą kołków do plyty OSB bez wiatroizolacji a na to jest dana siatka i klej to czy bez tynku wytrzyma taki dom przez zimę?. Czy powinno sie go jakoś zabezpieczyć . No bo chyba juz za późno na tynkowanie (ujemne temperatury) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adiz1 08.11.2007 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 jeśli styropian jest zamocowany za pomocą kołków do plyty OSB bez wiatroizolacji a na to jest dana siatka i klej to czy bez tynku wytrzyma taki dom przez zimę?. Czy powinno sie go jakoś zabezpieczyć . No bo chyba juz za późno na tynkowanie (ujemne temperatury) Mam elewację domu w podobnym stanie, no jeszcze klej całkiem nie wysechł. Jeśli nie będzie przez kilka dni stabilnej temperatury rzędu kilkunastu stopni na plusie to nie będę tynkował, aż do wiosny. Zagruntuj elewację odpowiednim płynem gruntującym i to wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tryllu 08.11.2007 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 koleżanki i koledzy,na stronach szkieletu Mr.Nitka pisał o stosowaniu uszczelek przy montażu okien i drzwi w przypadku szkieletu prefabrykowanego bez wiatroizolacji.czy ktoś może mi przybliżyć co to za magiczne uszczelki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 08.11.2007 23:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2007 Moim zdaniem prawidłowo wykonana ściana powinna wyglądać tak: - element wewnętrzny np. płyta gipsowa, - folia paroizolacyjna, - izolacja cieplna np. 15 cm wełny w szkielecie ściany, - wiatroizolacja, - szczelina wentylacyjna 2 cm, - elewacja np. 4 cm wełny z tynkiem montowanej na płycie OSB. Osobiście NIGDY nie budowałbym ściany z takim układem warstw. Dałbym jednak folię wiatroizolacyjną na płytę OSB, a wełnę montowałbym do płyty (pokrytą folią) za pomocą kołków. Swój dom możesz budować jak ci się podoba bo Twoje pieniądze. Dawanie wiatroizolacji na płytę OSB nie ma żadnego logicznego uzasadnienia. Płyta OSB sztywni konstrukcję i jest nośnikiem dla elewacji. Ściana powinna mieć takie same warstwy jak dach bo niczym się od niego nie różni. Doświadczenia w budowaniu szkieletu nie masz bo jak sam stwierdziłeś jeszcze nie budowałeś a i wiedzę dotyczącą problemów wentylacji też miałką. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 09.11.2007 00:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 A czy gdy dam folię na osb do tego dojdzie 10 cm wełny elewacyjnej i tynk, to czy jeśli jednak do środka dostanie się woda to nie zrobi się tam po prostu "kiszonka"? Bo, że woda tam wejdzie można byc raczej pewnym, ale nie będzie miała łatwego ujścia mając folię z obu stron. Żadna woda z zewnątrz przez otynkowaną ścianę nie wejdzie (chyba, że będzie powódź) i tego możemy być pewni. Płyta OSB stawia spory opór parze wodnej więc wentylacja powinna być pod płytą OSB. A przy braku szczeliny wentylacyjnej znacznie większa grubość izolacji cieplnej powinna być na zewnątrz niż w środku. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TOBORO 09.11.2007 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 jeśli styropian jest zamocowany za pomocą kołków do plyty OSB bez wiatroizolacji a na to jest dana siatka i klej to czy bez tynku wytrzyma taki dom przez zimę?. Czy powinno sie go jakoś zabezpieczyć . No bo chyba juz za późno na tynkowanie (ujemne temperatury) Mam elewację domu w podobnym stanie, no jeszcze klej całkiem nie wysechł. Jeśli nie będzie przez kilka dni stabilnej temperatury rzędu kilkunastu stopni na plusie to nie będę tynkował, aż do wiosny. Zagruntuj elewację odpowiednim płynem gruntującym i to wszystko. Polecasz jakiś szczególny grunt czy może być zwykły taki kóry kupiłem pod tynkowanie? np nobilesa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adiz1 09.11.2007 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 Polecasz jakiś szczególny grunt czy może być zwykły taki kóry kupiłem pod tynkowanie? np nobilesa ? Mój wykonawca współpracuje z firmą Dreier i od tegoż producenta mam materiały (kleje, płyny gruntujące i tynki). Akurat w tym przypadku płyn gruntujący pod tynk cienkowarstwowy ma barwę dobieraną pod kolor przyszłego tynku. Nie wiem jak jest u innych producentów. Podejrzewam, że są też uniwersalne grunty, ale często producenci wymagają stosowania tylko swoich wyrobów pod groźbą utraty gwarancji na tynk (np może wyjść inny odcień/barwa niż deklarowany). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dk37 10.11.2007 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Witam serdecznie grupę! W zasadzie byłiśmy zdecydowani budować dom murowany ale trafiliśmy na katalog archipelagu gdzie proponowano dom w systemie Kronopol.Cena wydawała się atrakcyjna.Jak podrążyliśmy temat, znależliśmy wiele argumentów przemawiających za budową domu w szkielecie. No i właściwie zdecydowaliśmy ,że taki właśnie dom postawimy. Od kilku dni zajęłam się kontakt.z firmami , które budują takie domy(fakt ,że były to firmy polecane przea Archipelag) i doznałam lekkiego szoku! Cena za wybudowanie 1m2 przez firmę z materiałami to 2000tyś zł + VAT 22%- do stanu surowego zamkniętego oczywiście.Czy to jest cena obowiązująca aktualnie?Normalna czy zbyt wygórowana?Napiszce proszę jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii.Ile Was kosztowało postawienie takiego domu?Czy trzeba raczej skupić się na poszukaniu firm mniejszych- one może aż tak się nie cenią.Czy ewent. możecie podzielić się namiarami na takie firmy.Część z Was jest w dosyć zaawansowanym stanie z budową część już skończyła.Trochę mnie to zwaliło z nóg!Miałam nadzieję, że za sumę 250 tyś zł można postawić drewniany domek!Poradźcie proszę! Trochę zdruzgotana....[/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Domek Krasnoludka 10.11.2007 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Żadna woda z zewnątrz przez otynkowaną ścianę nie wejdzie (chyba, że będzie powódź) i tego możemy być pewni. Płyta OSB stawia spory opór parze wodnej więc wentylacja powinna być pod płytą OSB. A przy braku szczeliny wentylacyjnej znacznie większa grubość izolacji cieplnej powinna być na zewnątrz niż w środku. Pozdrawiam. Panie Andrzeju, specjalnie dla Pana podaję te linki (warto czasami poszperać po Necie) może pomogą zrozumieć Panu problem styropianu kładzionego (klejonego) bezpośrednio na płytę poszycia w postaci płyty OSB: - http://www.szkielet.pl/pr...=17-18_szkielet - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=8-9_tynk - http://www.szkielet.pl/pr...how=12_wyzwanie - http://www.szkielet.pl/pr...show=17-18_eifs - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=19_eifs - http://www.szkielet.pl/pr...show=21-22_eifs - http://www.szkielet.pl/pr...7-28_przestroga - http://www.szkielet.pl/pr...show=29-30_eifs Miłej lektury i ... wyciągnięcia odpowiednich wniosków. Nigdy nie jest za późno na naukę i ... nie ośmieszania się przed Forumowiczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rrmi 10.11.2007 20:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Żadna woda z zewnątrz przez otynkowaną ścianę nie wejdzie (chyba, że będzie powódź) i tego możemy być pewni. Płyta OSB stawia spory opór parze wodnej więc wentylacja powinna być pod płytą OSB. A przy braku szczeliny wentylacyjnej znacznie większa grubość izolacji cieplnej powinna być na zewnątrz niż w środku. Pozdrawiam. Panie Andrzeju, specjalnie dla Pana podaję te linki (warto czasami poszperać po Necie) może pomogą zrozumieć Panu problem styropianu kładzionego (klejonego) bezpośrednio na płytę poszycia w postaci płyty OSB: - http://www.szkielet.pl/pr...=17-18_szkielet - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=8-9_tynk - http://www.szkielet.pl/pr...how=12_wyzwanie - http://www.szkielet.pl/pr...show=17-18_eifs - http://www.szkielet.pl/problemy.php?show=19_eifs - http://www.szkielet.pl/pr...show=21-22_eifs - http://www.szkielet.pl/pr...7-28_przestroga - http://www.szkielet.pl/pr...show=29-30_eifs Miłej lektury i ... wyciągnięcia odpowiednich wniosków. Nigdy nie jest za późno na naukę i ... nie ośmieszania się przed Forumowiczami. Zaden pewnie ze mnie ekspert , ale Andrzej w moich oczach sie nie osmiesza. I uzywa tylko jednego nicka .Znaczy to ani mniej ani wiecej , ze nie wstydzi sie tego pod czym sie podpisuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AMP 11.11.2007 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 .......... Zaden pewnie ze mnie ekspert , ale Andrzej w moich oczach sie nie osmiesza. I uzywa tylko jednego nicka .Znaczy to ani mniej ani wiecej , ze nie wstydzi sie tego pod czym sie podpisuje podpisuję się pod tymi słowami obu rękami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AMP 11.11.2007 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 Witam serdecznie grupę! Cena za wybudowanie 1m2 przez firmę z materiałami to 2000tyś zł + VAT 22%- do stanu surowego zamkniętego oczywiście. Czy to jest cena obowiązująca aktualnie?Normalna czy zbyt wygórowana? Napiszce proszę jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii.Ile Was kosztowało postawienie takiego domu? Czy trzeba raczej skupić się na poszukaniu firm mniejszych- one może aż tak się nie cenią. Czy ewent. możecie podzielić się namiarami na takie firmy.Część z Was jest w dosyć zaawansowanym stanie z budową część już skończyła. Trochę mnie to zwaliło z nóg!Miałam nadzieję, że za sumę 250 tyś zł można postawić drewniany domek! Poradźcie proszę! Trochę zdruzgotana....[/b] Za tyle to może jakieś 70m2 postawisz. Aktualnie cena oscyluje w granicach 2800/m2 za stan developerski. Cena domu szkieletowego nie wiele odbiega od ceny murowanego - przynajmniej w tym kraju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vafel 11.11.2007 10:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 A czy w domu szkieletowym może być kotłownia na paliwo stałe (węgiel)? Bo ostatnio ktoś budujący dom murowany mi powiedział, że zastanawiał się nad szkieletem, ale w firmie budującej domy szkieletowe powiedziano mu, że w domach drewnianych nie może być kotłowni z piecem na ekogroszek. Trochę mi się to dziwne wydaje, bo skoro może być kominek, to czemu nie piec na paliwo stałe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AMP 11.11.2007 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 A czy w domu szkieletowym może być kotłownia na paliwo stałe (węgiel)? Bo ostatnio ktoś budujący dom murowany mi powiedział, że zastanawiał się nad szkieletem, ale w firmie budującej domy szkieletowe powiedziano mu, że w domach drewnianych nie może być kotłowni z piecem na ekogroszek. Bzdura. No, ale w takim razie kominek też odpada A u mnie już jest - dziś było pierwsze palenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tryllu 12.11.2007 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Żadna woda z zewnątrz przez otynkowaną ścianę nie wejdzie (chyba, że będzie powódź) i tego możemy być pewni. Płyta OSB stawia spory opór parze wodnej więc wentylacja powinna być pod płytą OSB. No właśnie czy aby na pewno Czytam posty spierających się Andrzeja Wilhelmiego i Wojciecha Nitki już od pewnego czasu i jako że czas wybrać wykonawcę domu zacząłem szperać po amerykańskich stronach. Problem z EIFS jak najbardziej istnieje i zaprzeczyć się temu nie da. Elewacja ze styropianem oczywiście jest niezwykle szczelna ale do czasu. Nieszczelności tynku wokół stolarki okienno-drzwiowej, zamontowanych elementów na izolacji, wokół kranu wystającego z elewacji to najczęstsze przyczyny przedostawania się wody pod styropian. Jeśli styropian płaski jest klejony bezpośrednio do poszycia to po jakimś czasie wychodzi z tego kupa. Wilgoć, grzyb etc. Amerykańce sugerują różne rozwiązania (water-managed EIFS) począwszy od najprostszego tj. membrana wiatroizolacyjna (nie jako bariera wodoszczelna, ale uniemożliwiająca wnikanie hurtowych ilości wody pomiędzy styropian i OSB), poprzez membrana + styropian ryflowany, aż po jakieś super-hiper 3D maty odprowadzają wodę w dół. Duży nacisk kładą na używanie flashing-tapes czyli taśm izolacyjnych paroprzepuszczalnych i dokładne oklejanie nimi otworów okiennych oraz łączeń wiatroizolacji. Jak dla mnie obydwaj panowie tutaj mają rację: AH: bo elewacja jest faktycznie wodoszczelna ale tylko teoretycznie bo praktycznie to zdarzają się miejsca gdzie nieszczelny tynk będzie miejsce spływania wody pod elewację WN: water-managed EIFS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adiz1 12.11.2007 09:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 A czy w domu szkieletowym może być kotłownia na paliwo stałe (węgiel)? Bo ostatnio ktoś budujący dom murowany mi powiedział, że zastanawiał się nad szkieletem, ale w firmie budującej domy szkieletowe powiedziano mu, że w domach drewnianych nie może być kotłowni z piecem na ekogroszek. Wydaje mi się, że źle wybudowany kominek (tak popularny w "kanadyjczykach") jest większym zagrożeniem (jeśli mówimy o zagrożeniu pożarowym) niż nowoczesny piec na ekogroszek. Wiem, że sporo osób w ten sposób ogrzewa swoje szkieletowe domki. Mimo to uważam, że z punktu widzenia ekonomiki piec na tego typu paliwo stałe nie jest taki znów "oszczędny" bo oprócz samych kosztów instalacyjnych (piec, rury, grzejniki, komin itp - to jest już kwota rzędu 20-30 tys za niewielki domek) Wymaga dodatkowego pomieszczenia (kotłowni) na piec i całą instalację oraz miejsca na składowanie opału (dajmy na to skromne 5m2 x 2500 zł /cena za m2 domu -chyba już dalece nieaktualna/=12500,00). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojciech Nitka 12.11.2007 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 bo elewacja jest faktycznie wodoszczelna ale tylko teoretycznie bo praktycznie to zdarzają się miejsca gdzie nieszczelny tynk będzie miejsce spływania wody pod elewację Tu nie chodzi o nieszczelny tynk, a raczej o połączenia tynku z innymi materiałami, np. oknami, gdzie stykają się dwa różne materiały, różnie pracujące, i gdzie powstają pękniecia, którymi woda deszczowa wpływa pod warstwę styropianu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tryllu 13.11.2007 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2007 Tu nie chodzi o nieszczelny tynk, a raczej o połączenia tynku z innymi materiałami, np. oknami, gdzie stykają się dwa różne materiały, różnie pracujące, i gdzie powstają pękniecia, którymi woda deszczowa wpływa pod warstwę styropianu. To był skrót myślowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 17.11.2007 01:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2007 Panie Andrzeju, specjalnie dla Pana podaję te linki (warto czasami poszperać po Necie) Miłej lektury i ... wyciągnięcia odpowiednich wniosków. Nigdy nie jest za późno na naukę i ... nie ośmieszania się przed Forumowiczami. W Necie może i warto pogrzebać ale w przytoczonych stronach nic ciekawego dla mnie nie ma. Widzę, że nadal niewiele rozumiesz z tego co piszę zachęcam więc do pogrzebania w książkach gdyż jedyna wiedza jaką posiadasz to strony Pana Wojciecha Nitki a to nie co mało. Jak łykniesz trochę wiedzy do czego Cię gorąco zachęcam to będziemy mogli kontynuować wymianę poglądów. O moje wypowiedzi nie musisz się martwić radzę poszukaj rzeczowych argumentów do swoich. Ocenę pozostaw Forumowiczom. Parafrazując powiem tak: doświadczenie nie wielkie, wiedza malutka taki jest właśnie "Domek Krasnoludka". Śledziłem budowę pokazowego domu szkieletowego stawianego na ekspozycji przy ul. Bartyckiej w Warszawie. Analizowałem błędy popełnione przy jego budowie. Własnymi rękoma postawiłem kilkanaście szkieletów w różnych technologiach. Mieszkam już 14 lat we własnoręcznie postawionym typowym kanadyjczyku. W tematach, o których piszę posiadam stosowne wykształcenie. Swoje doświadczenia poparte wiedzą przekazuję innym aby uniknęli kosztownych błędów, o których wcześniej w tym temacie pisano. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tryllu 19.11.2007 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2007 koleżanki i koledzy, na stronach szkieletu Mr.Nitka pisał o stosowaniu uszczelek przy montażu okien i drzwi w przypadku szkieletu prefabrykowanego bez wiatroizolacji. czy ktoś może mi przybliżyć co to za magiczne uszczelki? a więc jak to mówią, nie przyszła góra do mahometa to mahomet przyszedł do góry. i na tym forum i na forum szkielet.pl zadałem pytanie Panu Nitce co to są za magiczne uszczelki. jako że mnie nie uraczył odpowiedzią poszukałem samodzielnie. i o ile jestem mądrzejszy bo przy okazji poczytałem o EIFS. oczywiście na amerykańskich stronach. polecam wszystkim stronkę http://www.senergy.cc - rozwiązania konstrukcyjne/chemiczne dla budownictwa (by BASF). przedstawione są różne rozwiązania elewacyjne począwszy od klasycznych (styropian klejony na OSB, w ich nomenklaturze Class PB EIFS - Senerflex Classic PB System) aż po skomplikowane rozwiązania z drenażem np. Water-Manageg Class PB EIFS - Senturion Wall System) Najistotniejsze jest w tym sajcie to, że są przedstawione bardzo dokładne rysunki techniczne dla każdego z systemu dociepleń pokazujące uszczelnienie okna z tynkiem, przejście rury przez ścianę, itp itd. Np. http://www.senergy.cc/documents/details_pdf/1017552_PB_details.pdf Można sobie pooglądać jak to amerykanie robią. Moją uwagę skupiły te nieszczęsne uszczelki tj. "Backer rod" oraz "Caulk sealant" Już doszedłem dzięki Bogu co to jest Backer rod - po polsku się to zwie sznur dylatacyjny ze spienionego polietylenu o zamkniętej strukturze komórkowej. Np taki http://www.soudal.pl/index.php?menu=produkty&id=112&grupa=9&podgrupa=0&lp=5 Wypełnia nim się w pierwszej kolejności przestrzeń między EIFS a innymi materiałem. Caulk sealant jest to uszczelniacz (ale raczej nie silikon, raczej polimer - poszukiwania trwają ), którym wypełnia się pozostała przestrzeń na końcu wygładzając palcem. Teraz muszę tylko dojść co to dokładnie jest za uszczelniacz. Zupełnie inna broszka to to, że wszędzie trąbią o tym, że tzw. barier EIFS (czyli klejony do poszycia) jest niedozwolony. IMHO raczej ze względu na mniejszą tolerancję na błędy niż generycznie błędne rozwiązanie budowlane. I pewnie w obawie przed pozwami sądowymi nikt tego nie stosuje. Jak patrzę na proponowane na stronach Senergy rozwiązania i patrzę na fińskie prefabrykowane domy to dochodzę do wniosku, że jest to kolejna dziedzina w której jesteśmy sto lat za murzynami. Dodatkowo można poczytać http://www.apexhomeinspections.biz/articles/making%20EIFS%20watertight.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.