Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grupa drewnianego szkieletu


Maco

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 3,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

a co myślicie, Wielce Szanowni, o dylemacie - budować na placu vs zlecić fabryce i budować z gotowych prefabrykatów?

 

W zasadzie Twoj wybór.

Elementy prefabrykowane,złożnone z pewną dokladnością na hali produkcyjnej,to zaleta.Kłopoty mogą wystąpić przy "składaniu" całego domu na placu budowy

z tychże elementów.Czasem występują nieprzewidziane problemy,gdyż gotowe ściany "nie widziały się" wczesniej.

 

Co do domu budowanego bezpośrednio na placu? Tam każdy element jest dopasowywany do pozostałych-już stojących (leżących..itp) na bierząco,wiec docina się odpowiednie długości elementów itp.Owszem,na pewno ciekawiej jest popatrzec jak dom rośnie "słup po słupie" no i będąc na placu widzisz czy faktycznie firma używa

np.atestowanych łączników typu SPAX czy tylko "zamiennikow z castoramy" przelozonych w stare oryginalne pudelka :) Przy docinaniu zbyt dlugich elementów,zawsze masz okazję przyjrzeć się przekrojowi danego słupa i zobaczyć czy faktycznie jest impregnowany zanurzeniowo,cisnieniowo czy tylko "pomazany" pędzlem po wierzchu.

Pozdrawiam wszystkich budujących swój kawałek raju....na ziemi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkludując - lepiej budować od podstaw? Drobna - uwaga - drewna się raczej nie impregnuje, poza łazienką może, no i oczywiście podwaliną. OK, poszukuję rozsądnego cenowo, dobrego i doświadczonego wykonawcy domu szkieletowego. Lokalizacja inwestycji: Warszawa Białołęka.

 

Z innej beczki - jak macie zakotwione domy do fundamentów? I jak wam się to sprawdza w taką pogodę, jak dzisiaj - znaczy kiedy wiatr duje okrutnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jaki sposób masz nadmuch oparty na pompie ciepła...?

 

I czemu uważasz, że rekuperacja nie ma sensu? Przyznam, że ja to widzę tak - skoro dom będzie jak termos, to muszę zastosować wentylację mechaniczną - a skoro już będzie mechaniczna, to rekuperator nie powinien mnie zrujnować, nieprawdaż...?

 

DOBRY WYBÓR !!!!

 

Dom drewniany czy szkieleciak jest szczelny i cieplejszy niż inne technologie !

Przy zastosowaniu jeszcze szczelnych okien .... musi być wymiana powietrza - dlaczego ?

Poczytajcie ile jedna osoba w ciągu doby wydziela wody.

Wentylacja grawitacyjna w szkielecie, na świecie nie jest już stosowana prawie nigdzie ...

Rekuperacja - TAK?

Przy zastosowaniu dobrych elementów układu jest tania i wydajna a do tego jeszcze grzeje !!!! tzn może grzać !!!

warunki - wentylatory EBM - drogie - ale pobierają mało energii w zależności od typu od 40 do 60W na 1/2 mocy (co jest wystarczające)

rekuperator - o odpowiednio dobranej wymianie - pozwoli dogrzać powietrze zewnętrzne w zimie a w lecie schłodzić - klimatyzacja (cena już od 1700zł np Śiwicki)

wymiennik - dobrze wykonany - przyniesie spore korzyści ...

Dodatkowo można zastosować nagrzewnicę z termoregulatorem, która podgrzeje powietrze jeszcze więcej zasilaną standardowym ogrzewaniem w domu nie koniecznie prądem ....

Jest miło ciepło i przyjemnie a do tego świeżo jak na dworze ....

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkludując - lepiej budować od podstaw? Drobna - uwaga - drewna się raczej nie impregnuje, poza łazienką może, no i oczywiście podwaliną. OK, poszukuję rozsądnego cenowo, dobrego i doświadczonego wykonawcy domu szkieletowego. Lokalizacja inwestycji: Warszawa Białołęka.

 

Z innej beczki - jak macie zakotwione domy do fundamentów? I jak wam się to sprawdza w taką pogodę, jak dzisiaj - znaczy kiedy wiatr duje okrutnie?

 

 

Drobna uwaga ? kto powiedzial,że drewna się "raczej nie impregnuje"? Konstrukcja ma byc impregnowana.Nie wiem ,może minęliśmy się w rozumowaniu....a dążymy do tego samego.Mam na mysli elementy konstrukcyjne domu....ze powinny byc impregnowane...a nie np.ścianki dzialowe (o ile powastają na szkielecie drewnianym).Wewnatrz też przecież bedziecie "impregnować,prawda? ale tu juz wybór wiekszy środków...bejce,woski,oleje,lakiery...chodzi o zabezpieczenie drewna.

Poproszę o wypowiedź Pana W.N. ktory powie cos nt.ipmregnacji konstrukcji szkieletu.Dziekuje i pozdrawiam.

 

A co do połączeń podwaliny z fundamentem? W wielu konstrukcjach widywałem kotwy zatopione w fundamencie....potem izolacja pozioma i podwalina.Połączenia śrubowe.

Zapewne są inne rozwiązania...ale takie widzialem,wiec mogę się wypowiedzieć.

kotwy..JPG

Edytowane przez praca_praca2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się przywitam...

Też buduję dom drewniany. Trochę może pod prąd bo w technologii ciut "pionierskiej" albo po prostu mało jeszcze u nas spotykanej. Zaczynamy budowę z pełnych - litych elementów z drewna klejonego (ścianym, stropy) - czyli dom HBE według niemieckiej technologii zaszczepionej na naszym rynku przez KONSBUD. Tyle... Na razie etap papierowy - zapraszam do dziennika budowy.

http://forum.muratordom.pl/blog.php?79046

Wszelkie uwagi krytyczne lub ciekawskie pytania - mile widziane

Serdeczności

 

Bardzo dobra technologia, drewna konstrukcyjnego - klejonki - która charakteryzuje się małą pracą elementów i większą wytrzymałością, pod warunkiem, że wszystko wykonane jest zgodnie z technologią i przepisami.

A jak ceny?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobna uwaga ? kto powiedzial,że drewna się "raczej nie impregnuje"? Konstrukcja ma byc impregnowana.Nie wiem ,może minęliśmy się w rozumowaniu....a dążymy do tego samego.Mam na mysli elementy konstrukcyjne domu....ze powinny byc impregnowane...a nie np.ścianki dzialowe (o ile powastają na szkielecie drewnianym).Wewnatrz też przecież bedziecie "impregnować,prawda? ale tu juz wybór wiekszy środków...bejce,woski,oleje,lakiery...chodzi o zabezpieczenie drewna.

Poproszę o wypowiedź Pana W.N. ktory powie cos nt.ipmregnacji konstrukcji szkieletu.Dziekuje i pozdrawiam.

 

A co do połączeń podwaliny z fundamentem? W wielu konstrukcjach widywałem kotwy zatopione w fundamencie....potem izolacja pozioma i podwalina.Połączenia śrubowe.

Zapewne są inne rozwiązania...ale takie widzialem,wiec mogę się wypowiedzieć.

 

hmm... jak jakiś rok temu zacząłem się interesować tematem, też byłem przekonany, że żeby to miało sens (budowa domu o konstrukcji drewnianej), to drewno musi być impregnowane, dzisiaj, po tysiącu rozmów i tysiącach godzin lektury wiem, że drewno ma być wysuszone, heblowane i ma mieć zaokrąglone kanty, a impregnacja to zło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra technologia, drewna konstrukcyjnego - klejonki - która charakteryzuje się małą pracą elementów i większą wytrzymałością, pod warunkiem, że wszystko wykonane jest zgodnie z technologią i przepisami.

A jak ceny?

pozdrawiam

 

Ceny...

Ceny bez zakresu są niczym :)

A zakkres i komponenty wydają mi się niczego sobie....

 

Ostatnie warunki zlecenia wyglądają następująco:

 

Możliwy termin rozpoczęcia prac budowlanych od dnia podpisania umowy: 6 tygodni

Czas potrzebny na wykonanie zakresu określonego w niniejszej ofercie (stan deweloperski): 12 tygodni

Czas potrzebny na wykonanie konstrukcji w systemie HBE: 5 dni

System HBE wykonany jest z elementów konstrukcyjnych z drewna klejonego. Beda one wykonane z tarcicy świerkowej, w klasie GL24c.

Elementy 4 – stronnie strugane z fazowanymi krawędziami. Wykończenie powierzchni ściennych standardowe – w jakości

przemysłowej, powierzchnia stropów (dolna) w jakości ponadstandardowej – wizualnej. Na czas transportu elementy foliowane.

ZAKRES OFERTY

PRACE FUNDAMENTOWE

- Szczegółowy zakres prac fundamentowych firmy LEGALETT – płyta fundamentowa typu SLAB

KONSTRUKCJA W SYSTEMIE HBE

-Ściany zewnętrzne i wewnętrzne w systemie HBE:

* adaptacja do projektu

* prefabrykacja elementów transportowo-montażowych

* dostawa, montaż_ i kosmetyka

* łączniki i stalowe okucia

-Strop w systemie HBE:

* dolna strona stopów w jakości ponadstandardowej- wizualnej

* adaptacja do projektu

* prefabrykacja elementów transportowo-montażowych

* dostawa, montaż_ i kosmetyka

-Więźba dachowa wersja z poddaszem użytkowym, konstrukcja krokwiowo-jętkowa:

* krokwie 6x20cm z drewna klejonego warstwowo

* jętki 6x20cm z drewna klejonego warstwowo

* adaptacja do projektu

* dostawa i montaż_

* łączniki i stalowe okucia

KOMINY

-Kominy spalinowe i\lub dymowe:

* WULKAN CI- systemowe z wkładem ceramicznym, izolowane firmy ICOPAL

* powyżej połaci dachowej dodatkowo izolowane i otynkowane

-Kominy wentylacyjne:

* systemowe bloczki firmy ICOPAL i\lub PCV

* powyżej połaci dachowej dodatkowo izolowane i otynkowane

POKRYCIE DACHU I ORYNNOWANIE

Uwaga: Nie wyceniono instalacji odgromowej

TERMOIZOLACJA I WYKONCZENIE PODDASZA

* termoizolacja poddasza- ISOVER OPTI MATA PLUS gr. 30cm

* folia paroizolacyjna

* wykończenie poddasza- płyta g-k na ruszcie, szpachlowanie i gruntowanie na biało (1 warstwa)

* panele ścienne z drewna klejonego warstwowo w systemie HBE gr. 10cm

* panele stropowe z drewna klejonego warstwowo w systemie HBE

* dachówka ceramiczna ROBEN MONZAplus kolor: antracyt

* membrana dachowa AQUATEC 120 o wysokiej paro przepuszczalności

* orynnowanie- rynny i rury spustowe PCV KANION z warstwa chroniąca przed słońcem, kolor: grafit

* stopnie i ława kominiarska wg projektu

* okna połaciowe drewniane firmy VELUX- 78x140 szt.10

ELEWACJA

* termoizolacja ROCKWOOL FRONTROCK MAX E, grubość 15cm (U=0,196 W/m2K)

* wiatr izolacja o wysokiej paro przepuszczalności

 

* siatka i klej firmy KREISEL

* tynk cienkowarstwowy firmy KREISEL

* siding drewniany wg projektu- świerk skandynawski

* cokół z tynku mozaikowego

STOLARKA ZEWNETRZNA

* okna – po stronie inwestora

* parapety wewnętrzne- drewno klejone w lazurze, zewnętrzne- duromarmur

* drzwi zewnętrzne drewniane antywłamaniowe CAL model Longinus

* klamki i zestaw wkładek

POSADZKI

* posadzki betonowe- 10cm styropianu, 5cm wylewki cementowej

WYKONCZENIE SCIAN WEWNETRZNYCH

* płyta g-k montowana bezpośrednio do konstrukcji ściany

* szpachlowanie i gruntowanie na biało (1 warstwa)

SCHODY DREWNIANE

* schody bukowe firmy DREWLUX wg projektu

INSTALACJE

* instalacja wodna wykonana w systemie COPRAXA. 10 lat pisemnej gwarancji

* instalacja kanalizacyjna wykonana rur PCV

* rozprowadzenie wykonane w systemie z rur Pex Al. Pex z wkładka aluminiowa i warstwa antydyfuzyjna

* pompa do podłogówki oraz cyrkulacyjna firmy GRUNDFOSS

* grzejniki firmy PURMO z zaworami

* stelaże GEBERIT- 3szt.

* instalacja elektryczna

* przewody miedziane 1,5mm2 dla zabezpieczeń 16A (kuchnia, zmywarka pralka)

* szybkie wyłączenie spod napięcia oraz wyłączniki różnicowoprądowe o prądzie różnicowym 30mA.

* moc szczytowa 12 kW na budynek. Zasilanie 3 fazowe.

* 36 modułowa tablica rozdzielcza

* 3 fazowy licznik elektryczny zlokalizowany na rozdzielniach licznikowych

* instalacja centralnego ogrzewania

* komin do kotła kondensacyjnego

* kocioł VAILLANT ECOCOMPAKT z zasobnikiem warstwowym

* sterowanie pompa cyrkulacyjna MODUŁ VR-40

* sterownik pogodowy bezprzewodowy CALOR MATIC 430F

* instalacja gazowa

* gaz wewnętrzny i zewnętrzny nieujęty w wycenie

 

Dodatkowo dochodzą okna drewniane, trójszybowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No .... to sporo .... tym bardziej, że sama podstawa ....

fundamenty też robią?

Powiem tak ... ja mam też z z biura Z 500 - Z8 - ale i ProArte G60 - jakieś 180m2 użytkowej łącznie 205m2 .... kosztowało mnie to 270tyś .... i to wszystko na parterze - więc dużo drożej .... (popatrz na mój dziennik budowy)

Zalety ... nie przejmujesz się wytrzymałością i jakością drzewa .... jeśli wykonane jest jak należy ....

Wady - klejonka ma większa wytrzymałość, ale jest klejona przy użyciu niezbyt zdrowych klei ...

Cena .... Bardzo wielka, tym bardziej że za samą podstawę .... Dom w średniej skali charakterystyk energetycznych ... drogi w użytkowaniu ... a co z ewentualnymi odwodnieniami, izolacją fundamentów, itp itd ....

430500zł brutto za 138,70m2 (w najlepszej opcji) to 3104zł za m2 - KOSMOS !!!

Jednak spokój cisza i odbiór ... po 2 miesiącach ... a tak dużo taniej ale co najmniej 6-mcy przy dobrym planowaniu ....

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... jak jakiś rok temu zacząłem się interesować tematem, też byłem przekonany, że żeby to miało sens (budowa domu o konstrukcji drewnianej), to drewno musi być impregnowane, dzisiaj, po tysiącu rozmów i tysiącach godzin lektury wiem, że drewno ma być wysuszone, heblowane i ma mieć zaokrąglone kanty, a impregnacja to zło:)

 

 

Impregnacja nie jest ZŁEM. Mysle że przyslowiowa połowa userów stwierdzi ,ze warto impregnowac,druga polowa że nie.Temat otwarty i .....w/g uznania.Nie upieram sie oczywiscie.... .Ja zaimpregnowalbym,ogladając 100letnie domy bez impregnacji i sladami "żyjątek" w konstrukcji.Owszem-stoją i mają się dobrze.Myśle że nie robactwo jest wrogiem a wilgoc.

 

Jeszcze jedna uwaga...w domach niepodpiwniczonych,o konstrukcji szkieletowej sprzed wielu,wielu laty...stosowano podłogę wentylowaną....(mam na mysli poziom podwaliny.Myslę,ze w tamtych czasach rownież walczono i zapobiegano wilgoci.

 

Yorey ...ciekawie jest podzielić się uwagami na tym forum...grunt to wiedza :) Twoja,moja...innych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impregnacja nie jest ZŁEM. Mysle że przyslowiowa połowa userów stwierdzi ,ze warto impregnowac,druga polowa że nie.Temat otwarty i .....w/g uznania.Nie upieram sie oczywiscie.... .Ja zaimpregnowalbym,ogladając 100letnie domy bez impregnacji i sladami "żyjątek" w konstrukcji.Owszem-stoją i mają się dobrze.Myśle że nie robactwo jest wrogiem a wilgoc.

 

Jeszcze jedna uwaga...w domach niepodpiwniczonych,o konstrukcji szkieletowej sprzed wielu,wielu laty...stosowano podłogę wentylowaną....(mam na mysli poziom podwaliny.Myslę,ze w tamtych czasach rownież walczono i zapobiegano wilgoci.

 

Yorey ...ciekawie jest podzielić się uwagami na tym forum...grunt to wiedza :) Twoja,moja...innych :)

 

Witam, pozwolę się wtrącić ...

Drzewa na kanadyjczyka nie impregnuje się - i nie ma problemu z robactwem - dlaczego?

- suszy się je komorowo ... suszenie powoduje zabijanie zarodków i larw owadów ....

- struga 4-stronnie - co z kolei nie pozwala nowym żyjątkom na włażenie w drewno .... (oraz czyni drewno ognioochronne)

 

Rzeczywiście stosowało się wentylację, ale i stosuje do dziś - na terenach podmokłych, na terenach skalnych, na terenach zalewowych. Większość domów szkieletowych stoi w "powietrzu" na zachodzie ....

Tylko u nas niepotrzebnie zwiększa się koszty stawiając Kanadyjce na fundamentach nie na płytach i nie na belkach ...

 

Jeżeli stosuje się drewno impregnowane zanurzeniowo - to uszy się je do 20% a następnie struga - impregnacji prawie że nie widać ....

pozdrawiam ....

P.S. Rozmawiamy oczywiście o klasach C24, A i A/S ... nie o BSH czy KVH ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No .... to sporo .... tym bardziej, że sama podstawa ....

fundamenty też robią?

Powiem tak ... ja mam też z z biura Z 500 - Z8 - ale i ProArte G60 - jakieś 180m2 użytkowej łącznie 205m2 .... kosztowało mnie to 270tyś .... i to wszystko na parterze - więc dużo drożej .... (popatrz na mój dziennik budowy)

Zalety ... nie przejmujesz się wytrzymałością i jakością drzewa .... jeśli wykonane jest jak należy ....

Wady - klejonka ma większa wytrzymałość, ale jest klejona przy użyciu niezbyt zdrowych klei ...

Cena .... Bardzo wielka, tym bardziej że za samą podstawę .... Dom w średniej skali charakterystyk energetycznych ... drogi w użytkowaniu ... a co z ewentualnymi odwodnieniami, izolacją fundamentów, itp itd ....

430500zł brutto za 138,70m2 (w najlepszej opcji) to 3104zł za m2 - KOSMOS !!!

Jednak spokój cisza i odbiór ... po 2 miesiącach ... a tak dużo taniej ale co najmniej 6-mcy przy dobrym planowaniu ....

pozdrawiam

 

Drogi AndStach1

Pozwolę się konstruktywnie nie zgodzić z Twoją opinią o wyśrubowanych kosztach…

Oczywiście każda pliszka swój ogonek chwali, ale tu wydaje mi się, że chyba „przegapiłeś” kilka elementów…

- po pierwsze – podana powierzchnia netto wynosi 150m – dom w technologii HBE jest o 10% większy z racji mniejszej grubości ścian niż projekt murowanego

- oczywiście w cenę wchodzi płyta fundamentowa – energooszczędna z drenażem i innymi bajerami

- nie wiem, dlaczego uważasz dom za mieszczący się w średnich charakterystykach energetycznych… Ściana o U-0,19… To chyba raczej lepiej niż gorzej… 30cm styro w płycie (20 płyta plus 10 pod wylewką), 30cm wełny w dachu, okna trójszybowe, wentylacja mechaniczna…

- Standard wykończenia… To raczej nie jest podstawa… w tym domu brakuje dosłownie kilku pozycji – białego montażu, podłóg i drzwi wew. – reszta jest.

- Instalacje na najwyższym poziomie… Stojący kondensat z wysokowydajnym zasobnikiem warstwowym, energooszczędne, elektronicznie sterowane pompy obiegowe, podłogówka kładziona w kształtkach systemowych, pogodówka ze sterowaniem bezprzewodowym i wiele innych drobiazgów nieleżących w na najniższej półce w hipermarkecie

- dach – ceramika ROBEN plus dobrej jakości membrany – wszystko na klejonych krokwiach – super proste i super suche

- schody wew, które normalnie kosztują 18-20K…

 

Reasumując – 150m2 za 350.000 netto plus okna drewniane trójszybowe i wentylacja mechaniczna naw/wyw wyjdzie 2.500 netto. Za metr.

Mi się to wydaje sensowna kwota. Dość wysoki standard. Budowę widziałem – czysto, szybko, schludnie i baaardzo jakościowo. Specjalnie pojechałem do Szczecina oglądać…

 

W Gdańsku za można kupić trzy pokoje…

 

Poniżej standard płyty fundamentowej

Materiały i roboty zawarte w ofercie:

1. Wykonanie „zabezpieczenia przeciwporażeniowego”1

2. Przygotowanie podbudowy płyty fundamentowej (gr. 0,4 – 0,8m),

3. Zagęszczenie podbudowy,

4. Wykonanie opaski drenażowej (bez podłączenia do kolektora spustowego),

5. Wyprowadzenie kanalizacji poza obręb budynku (1m),

6. Wyprowadzenie przyłącza wody poza obręb budynku (1m),

7. Wyprowadzenie przepust doprowadzającego powietrze do kominka poza obręb płyty (1m)

8. Wykonanie przepustu elektrycznego w płycie,

9. Wykonanie płyty fundamentowej typu Legalett SLAB

10. Wylanie płyty fundamentowej masą betonową

11. Wyrównanie płyty (dopuszczalna tolerancja wypoziomowania płyty +/-5mm),

12. Mechaniczne zatarcie płyty

13. Wykonanie trzech stóp fundamentowych pod słupy

14. Projekt konstrukcyjno wykonawczy (uzgodnienia branżowe w gestii Inwestora),

15. Geotkanina – 250 m2

16. Elementy brzegowe płyty z narożnikami (bez tynku),

17. Siatka podtynkowa do elementów brzegowych

18. Zaprawa elastyczna do szpachlowania elementów brzegowych

19. Dystanse do zbrojenia,

20. Izolacja termiczna od gruntu

- 4 cm – styropian ekstradowany XPS 30

- 16 cm – Styropian EPS

21. Izolacja krawędziowa płyty

22. Pianka uszczelniająca elementy brzegowe

23. Zbrojenie w obszarze brzegowym według załączonych rysunków projektowych,

24. Strzemiona i kobyłki dystansowe

25. Siatka zbrojeniowa według załączonych rysunków projektowych,

26. Pręty poziomujące

27. Rury kanalizacyjne – 8 punktów przyłączeniowych

28. Rury drenażowe PCV f80 owinięte geowłókniną

29. Bednarka 25x3

30. Beton B20 z pompą

31. Transport i rozładunek wyżej wymienionych materiałów na plac budowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pozwolę się wtrącić ...

Drzewa na kanadyjczyka nie impregnuje się - i nie ma problemu z robactwem - dlaczego?

- suszy się je komorowo ... suszenie powoduje zabijanie zarodków i larw owadów ....

- struga 4-stronnie - co z kolei nie pozwala nowym żyjątkom na włażenie w drewno .... (oraz czyni drewno ognioochronne)

 

Rzeczywiście stosowało się wentylację, ale i stosuje do dziś - na terenach podmokłych, na terenach skalnych, na terenach zalewowych. Większość domów szkieletowych stoi w "powietrzu" na zachodzie ....

Tylko u nas niepotrzebnie zwiększa się koszty stawiając Kanadyjce na fundamentach nie na płytach i nie na belkach ...

 

Jeżeli stosuje się drewno impregnowane zanurzeniowo - to uszy się je do 20% a następnie struga - impregnacji prawie że nie widać ....

pozdrawiam ....

P.S. Rozmawiamy oczywiście o klasach C24, A i A/S ... nie o BSH czy KVH ....

 

 

KVH polecam........jesli jest dostępne...czyli drewno z atestem,suszone komorowo,strugane 4 stronnie, i łączone z wielu,wielu elementow na klej i MIKROWCZEPY :) Oczywiscie,zalecam....co do impregnaci.....drewno pozyskane z "rodzimych " tartakow...za 600PLN/1m.3 (wielu chetnych i wiele ofert na forum) uwazam...ze warto przyjrzec sie suszeniu i ....impregnowac.Wiadomo,ze nikt nie sezonuje kilka lat...tylko...suszy w "suszarni" i sprzedaje.

Oczywiscie,zgadzam sie....i mowa o szkielecie....ryglowo.............tra ta ta....

a nie domu z bala :) P.S. Jestem za konstruktywną wymianą zdań i nie upieram sie-zeby nie bylo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi AndStach1

Pozwolę się konstruktywnie nie zgodzić z Twoją opinią o wyśrubowanych kosztach…

Oczywiście każda pliszka swój ogonek chwali, ale tu wydaje mi się, że chyba „przegapiłeś” kilka elementów…

- po pierwsze – podana powierzchnia netto wynosi 150m – dom w technologii HBE jest o 10% większy z racji mniejszej grubości ścian niż projekt murowanego

- oczywiście w cenę wchodzi płyta fundamentowa – energooszczędna z drenażem i innymi bajerami

- nie wiem, dlaczego uważasz dom za mieszczący się w średnich charakterystykach energetycznych… Ściana o U-0,19… To chyba raczej lepiej niż gorzej… 30cm styro w płycie (20 płyta plus 10 pod wylewką), 30cm wełny w dachu, okna trójszybowe, wentylacja mechaniczna…

- Standard wykończenia… To raczej nie jest podstawa… w tym domu brakuje dosłownie kilku pozycji – białego montażu, podłóg i drzwi wew. – reszta jest.

- Instalacje na najwyższym poziomie… Stojący kondensat z wysokowydajnym zasobnikiem warstwowym, energooszczędne, elektronicznie sterowane pompy obiegowe, podłogówka kładziona w kształtkach systemowych, pogodówka ze sterowaniem bezprzewodowym i wiele innych drobiazgów nieleżących w na najniższej półce w hipermarkecie

- dach – ceramika ROBEN plus dobrej jakości membrany – wszystko na klejonych krokwiach – super proste i super suche

- schody wew, które normalnie kosztują 18-20K…

 

Reasumując – 150m2 za 350.000 netto plus okna drewniane trójszybowe i wentylacja mechaniczna naw/wyw wyjdzie 2.500 netto. Za metr.

Mi się to wydaje sensowna kwota. Dość wysoki standard. Budowę widziałem – czysto, szybko, schludnie i baaardzo jakościowo. Specjalnie pojechałem do Szczecina oglądać…

 

W Gdańsku za można kupić trzy pokoje…

 

Poniżej standard płyty fundamentowej

Materiały i roboty zawarte w ofercie:

1. Wykonanie „zabezpieczenia przeciwporażeniowego”1

2. Przygotowanie podbudowy płyty fundamentowej (gr. 0,4 – 0,8m),

3. Zagęszczenie podbudowy,

4. Wykonanie opaski drenażowej (bez podłączenia do kolektora spustowego),

5. Wyprowadzenie kanalizacji poza obręb budynku (1m),

6. Wyprowadzenie przyłącza wody poza obręb budynku (1m),

7. Wyprowadzenie przepust doprowadzającego powietrze do kominka poza obręb płyty (1m)

8. Wykonanie przepustu elektrycznego w płycie,

9. Wykonanie płyty fundamentowej typu Legalett SLAB

10. Wylanie płyty fundamentowej masą betonową

11. Wyrównanie płyty (dopuszczalna tolerancja wypoziomowania płyty +/-5mm),

12. Mechaniczne zatarcie płyty

13. Wykonanie trzech stóp fundamentowych pod słupy

14. Projekt konstrukcyjno wykonawczy (uzgodnienia branżowe w gestii Inwestora),

15. Geotkanina – 250 m2

16. Elementy brzegowe płyty z narożnikami (bez tynku),

17. Siatka podtynkowa do elementów brzegowych

18. Zaprawa elastyczna do szpachlowania elementów brzegowych

19. Dystanse do zbrojenia,

20. Izolacja termiczna od gruntu

- 4 cm – styropian ekstradowany XPS 30

- 16 cm – Styropian EPS

21. Izolacja krawędziowa płyty

22. Pianka uszczelniająca elementy brzegowe

23. Zbrojenie w obszarze brzegowym według załączonych rysunków projektowych,

24. Strzemiona i kobyłki dystansowe

25. Siatka zbrojeniowa według załączonych rysunków projektowych,

26. Pręty poziomujące

27. Rury kanalizacyjne – 8 punktów przyłączeniowych

28. Rury drenażowe PCV f80 owinięte geowłókniną

29. Bednarka 25x3

30. Beton B20 z pompą

31. Transport i rozładunek wyżej wymienionych materiałów na plac budowy

 

Ależ ja nie neguję twojego wyboru, masz pieniądze to możesz sobie na to pozwolić - stwierdziłem tylko że drogo - a o pełnej specyfikacji nie wiedziałem - czytałem tylko to co napisałeś!!!

Przeczytaj uważnie dla mnie same plusy - ale cena ......

Ja postawiłem 3 krotnie większy budynek od ciebie za 270tyś zł z pompami ciepła, rekuperatorami, oknami 3 szybowymi i innymi bajerami.

Klejonka jest tak samo lepsza a i bardziej wytrzymała - ta przenikalność mnie troszkę zastanawia - ale przejrzę to co robiłem i sprawdzę w specyfikacjach .... jak wygospodaruję trochę czasu ....

Dom jest super - ale nie dla mnie ...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KVH polecam........jesli jest dostępne...czyli drewno z atestem,suszone komorowo,strugane 4 stronnie, i łączone z wielu,wielu elementow na klej i MIKROWCZEPY :) Oczywiscie,zalecam....co do impregnaci.....drewno pozyskane z "rodzimych " tartakow...za 600PLN/1m.3 (wielu chetnych i wiele ofert na forum) uwazam...ze warto przyjrzec sie suszeniu i ....impregnowac.Wiadomo,ze nikt nie sezonuje kilka lat...tylko...suszy w "suszarni" i sprzedaje.

Oczywiscie,zgadzam sie....i mowa o szkielecie....ryglowo.............tra ta ta....

a nie domu z bala :) P.S. Jestem za konstruktywną wymianą zdań i nie upieram sie-zeby nie bylo :)

 

Nie no ja nie mówię, że się upierasz. Wyraziłem tylko swoje zdanie. Tarcicę za 600zł to se można w buty włożyć - żeby być większym - a nie dom budować i to szkieleciaka ....

Znam kilkadziesiąt takich "tanim kosztem" domów postawionych - a potem to już tylko płacz i zgrzytanie zębów ....

Od pleśni po sinicę - różne rodzaje, jest w czym wybierać - od rozejścia się ścian od 1 do prawie 5cm .... i wiele wiele innych ...

Technologia kanadiana jest super - ale wymaga zastosowania pewnych zasad - w innym przypadku TRAGEDIA !!!

Generalnie z suszeniem ... to nie takie chop siup w Polsce .... Suszenie, a suszenie komorowe to dwie inne sprawy ....

Przekroczenie wilgotności drzewa ponad dopuszczalne 20% skutkuje ... Tragedią ....

Kanadian - ma być na lata - na wszystkim można oszczędzać ale nie na konstrukcji domu ...

Byłem raz u klienta, który chciał poprawić po "fachowcach" wysokiej klasy .... rozdęło mu regips w jednym miejscu .... mam gdzieś zdjęcia postaram się znaleźć bo nikt w to nie uwierzy .... ale drzewo zaczęło rosnąć !!!! w ścianie !!! Oczywiście piło sobie wodę z podwaliny, która stała goła na fundamencie, wszystko zgniłe, fundament nie ocieplony, podwalina bez izolacji - jedną deskę obróciło o prawie 90stopni. Gwoździe czarne itp itd .... oczywiście nie podjąłem się naprawy - bo trzeba by spalić i od nowa stawiać :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja nie mówię, że się upierasz. Wyraziłem tylko swoje zdanie. Tarcicę za 600zł to se można w buty włożyć - żeby być większym - a nie dom budować i to szkieleciaka ....

Znam kilkadziesiąt takich "tanim kosztem" domów postawionych - a potem to już tylko płacz i zgrzytanie zębów ....

Od pleśni po sinicę - różne rodzaje, jest w czym wybierać - od rozejścia się ścian od 1 do prawie 5cm .... i wiele wiele innych ...

Technologia kanadiana jest super - ale wymaga zastosowania pewnych zasad - w innym przypadku TRAGEDIA !!!

Generalnie z suszeniem ... to nie takie chop siup w Polsce .... Suszenie, a suszenie komorowe to dwie inne sprawy ....

Przekroczenie wilgotności drzewa ponad dopuszczalne 20% skutkuje ... Tragedią ....

Kanadian - ma być na lata - na wszystkim można oszczędzać ale nie na konstrukcji domu ...

Byłem raz u klienta, który chciał poprawić po "fachowcach" wysokiej klasy .... rozdęło mu regips w jednym miejscu .... mam gdzieś zdjęcia postaram się znaleźć bo nikt w to nie uwierzy .... ale drzewo zaczęło rosnąć !!!! w ścianie !!! Oczywiście piło sobie wodę z podwaliny, która stała goła na fundamencie, wszystko zgniłe, fundament nie ocieplony, podwalina bez izolacji - jedną deskę obróciło o prawie 90stopni. Gwoździe czarne itp itd .... oczywiście nie podjąłem się naprawy - bo trzeba by spalić i od nowa stawiać :)

pozdrawiam

 

Wierzę...bo poprawialem regips...który.."wybrzuszylo"......a to dlatego ze podloga na pietrze swoje a jętka swoje... i wyszo szydlo z worka....drewno slabo albo wcale sezonowane,dom przez 8 miechow nie ogrzewany,oj bywa.bywa...tarcica za 600zl...hehe.

Oczywiscie,wszystko usunięte w ramach "dalekoidącej gwarancji" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.... impregnacja to zło, bo to wprowadzanie bez sensu jakiejś wrednej chemii do domu. Z drugiej strony - klejone drewno ma nieporównywalnie lepsze właściwości konstrukcyjne, od litego, ale czy dla budynku jednorodzinnego, jedno lub dwu kondygnacyjnego istnieje sens używania klejonki?

 

Jeszcze mniej rozumiem stosowanie klejonego drewna na konstrukcję dachu - wszak budujący "bunkry" (w sensie: domy betonowe) używają na ogół tej niedosuszonej tarcicy za 600 PLN/m3, która komory suszącej, czy struga nie widziała i często udaje im się zrobić zupełnie trwały dach, prawd?;)

 

Żeby było jasne - u siebie zaplanowałem użycie drewna prawidłowego (suszonego, struganego, z zaokrąglonymi kantami), dylemat mam tylko następujący: czy kupić go w Polsce, czy pociągnąć ze Skandynawii, Ukrainy, Rosji, czy może Kanady....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...