מרכבה 13.10.2013 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2013 (edytowane) Nie ma innego wytłumaczenia,skoro wentyluję 75m3/h a zyski to trzy osoby i posiłki.Praktycznie łazienki i pralnia nie uczestniczą w zyskach. Przynajmniej szkic tego działania dobrze by było poznać. Pisałem Ci na priv o archiwum w Anglii gdzie dość podobny materiał znalazł zastosowanie. ie ma innego wytłumaczenia,skoro wentyluję 75m3/h a zyski to trzy osoby i posiłki.Praktycznie łazienki i pralnia nie uczestniczą w zyskach. Mnie to interesuje bo to jest ciekawa sprawa. Zmniejszenie wilgotności zimą jest dosyć proste .Wystarczy zwiększyć wydajność wentylatorów. Problemem jest zbyt niska wilgotność która również zależy od stopnia szczelności domu.Jeżeli zmniejszenie wymiany nie skutkuje to znaczy że dom jest nieszczelny. dokładnie jak napisałeś, sporą cześć życia w taki domu spędziłem. Dzięki sporej wymianie i niskiej wilgotności nie ma problemu z pieczarkami na ścianie. Edytowane 13 Października 2013 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomeekk 16.10.2013 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Pytanie do speców od ocieplania. 20cm styropian czy może zamiast styropianu wata? Co będzie lepiej 'ocieplało'. Chodzi mi o stosunek ocieplenia do ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 16.10.2013 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2013 styropian, zdecydowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 16.10.2013 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Wełna elewacyjna ? hmm bez wątpienia szczególną zaletą jest jej niepalność ! po za tym EPS jest tańszy i równie dobrze izoluje, jak czasem nie lepiej. To już zależy jakie ma parametry dany materiał. Optimum izolacji EPS'a to około 30kg/m^3 wełny 90 kg/m^3 Można użyć innych materiałów np celulozy, czy kostek słomy wybór wiąże się z określonymi działaniami. Jak już trąbiłem, trzeba znać ruch pary wodnej w takiej przegrodzie, aby tam jakieś wody nie odchodziły. Tego pod warstwą izolacji nie widać a jest . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leadgenx 16.10.2013 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Od pewnego czasu śledzę temat ocieplania konstrukcji szkieletowych i włos się na głowie jeży od ilości skrajnych opinii. Brak polskich norm z tym związanych też jest niezrozumiały. Mam zatem inne pytanie. Czy ktoś kto zna normy Niemieckie mógłby przytoczyć jak powinny wyglądać warstwy ściany zewnętrznej szkieletowego domu drewnianego? P.S. Coraz bardziej przekonuje się do konstrukcji SIP, która zdecydowanie niweluje ilość możliwych do popełnienia błędów. Choć ciekawe jest, że przy konstrukcji paneli SIP mamy tak naprawdę 2 warstwy paraizolacji - płyta OSB(lub magnezowa) - klej (stanowi warstwę paraizolacji) - EPS - klej (kolejna warstwa paraizolacji - płyta OSB (lub magnezowa). O ile patrząc od środka pierwsza warstwa paraizolacji jest narażona na nieszczelności (gniazdka, włączniki, rury itp.) , tak druga warstwa znajdująca się za styropianem jest bardzo szczelna. Ciekawe zatem gdzie wydostanie się wilgoć, która przeniknie przez pierwszą warstwę paraizolacji (kleju). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 16.10.2013 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Ciekawe zatem gdzie wydostanie się wilgoć, która przeniknie przez pierwszą warstwę paraizolacji (kleju). Leci dalej, pomniejszona/zmniejszona/uboższa/pozbawiona itp .. części tej pary wodnej ! to jest gaz ! nie jakaś wilgoć. Przez to że spada ilość pary wodnej, dzięki temu spada ciśnienie cząstkowe pary wodnej i jej jak by atak na dalsze warstwy. EPS nie jest idealną barierą na parę wodną ... i koniec końców przez niego też przechodzi para wodna i idzie w świat... choć proces ten jest mocno spowolniony. Brak polskich norm z tym związanych też jest niezrozumiały. nie potrzeba jakiś norm specjalnie stanowiących o tym . Ponieważ te co są ... pokazują jaki jest tok postępowania. jednym z pierwszych jest sprawdzenie obliczeniami cieplno-wilgotnościowymi jakiego ruchu pary wodnej można się spodziewać ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomeekk 17.10.2013 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 co myślicie o takim przekroju ściany? http://domyprefabrykowane.com/projekty-domow/technologie/14.html Wszędzie czytam o tej foli paroizolacyjnej przed styropianem a Hortus (bardzo dobra firma sądząc po opiniach) nie ma tego. Od razu na osb kładą styropian z tego co widzę. Co myślicie o takim przekroju? Chce właśnie z nimi budować i się zastanawiam czy wszystko jest ok Dodam tylko, że ja chce 20cm styropianu zamiast 15cm, 3 szybowe okna + dodatkowe ocieplenie podsufitki 5cm wełny. Myślicie, że energooszczędność znacznie się poprawi dzięki temu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 17.10.2013 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Chyba chodzi Ci o wiatroizolację. Powinna być ale nie jest bardzo konieczna z tego co zdążyłem się dowiedzieć. U mnie bedzie tylko wełna skalna. Żadnego styropianu. Za dużo fotek widziałem z USA ze zgniłymi płytami OSB i sklejki. A ryflowany nie przekonuje mnie do tego aby twierdzić że jest izolatorem skoro wprowadzamy pomiędzy ścianę a styropian powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 17.10.2013 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Za dużo fotek widziałem z USA ze zgniłymi płytami OSB i sklejki. a co to Ameryka jakiś wyznacznik ? jak ciskają kamieniami w fizykę budowli to mają zgniłe płyty. Dziedzina ta dopiero teraz przeżywa, rozkwit w naszym kraju, ponieważ kiedyś ludzie machali na to ręką ! Super że stawiasz na wełnę, szybki ekspres do jeszcze szybszego gnicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 18.10.2013 05:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 a co to Ameryka jakiś wyznacznik ? jak ciskają kamieniami w fizykę budowli to mają zgniłe płyty. Dziedzina ta dopiero teraz przeżywa, rozkwit w naszym kraju, ponieważ kiedyś ludzie machali na to ręką ! Super że stawiasz na wełnę, szybki ekspres do jeszcze szybszego gnicia. Wyznacznik w tym sensie, że ich doświadczenia z tego rodzajem budowania domów jest zdecydowanie większe od naszego. Poza tym Kolega dopuścił się jednakowóż herezji i niekonsekwencji, bo zakładając zastosowanie dobrej paroizolacji to wełna powinna spełnić swoje zadanie i będzie zdecydowanie bezpieczniejsza dla konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 18.10.2013 05:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Będę miał tak: karton-gips - instalacje - paroizolacja - wełna - OSB - wiatroizolacja - wełna - tynk mineralny I tak, paroizolacja będzie położona bardzo dokładnie bo mam czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.10.2013 06:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 I tak, paroizolacja będzie położona bardzo dokładnie bo mam czas I tak trzymaj, wełna napisałem to jest ekspres trzeba wykorzystać ten ekspres pozytywnie, nie negatywnie Tu są "punkty" rosy dla temperatury powierzchni ściany ... dla temp powietrza w "domu" 20st . i teraz licząc przegrodę nigdzie nie może stężenie przekroczyć tych wartości. Przegroda stopniowo się "oziębia" wynika to z poszczególnych oporów warstw itp . Można przez nią poprowadzić proste pokazujące zmianę temp która rozpina się miedzy tem wew i zew . cdn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 18.10.2013 06:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Będę miał tak: karton-gips - instalacje - paroizolacja - wełna - OSB - wiatroizolacja - wełna - tynk mineralny I tak, paroizolacja będzie położona bardzo dokładnie bo mam czas A czemu wiatroizolacja w środku warstwy izolacyjnej (między wełnami), a nie na zewnętrznej wełnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomeekk 18.10.2013 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 co myślicie o takim przekroju ściany? http://domyprefabrykowane.com/projekty-domow/technologie/14.html Wszędzie czytam o tej foli paroizolacyjnej przed styropianem a Hortus (bardzo dobra firma sądząc po opiniach) nie ma tego. Od razu na osb kładą styropian z tego co widzę. Co myślicie o takim przekroju? Chce właśnie z nimi budować i się zastanawiam czy wszystko jest ok Dodam tylko, że ja chce 20cm styropianu zamiast 15cm, 3 szybowe okna + dodatkowe ocieplenie podsufitki 5cm wełny. Myślicie, że energooszczędność znacznie się poprawi dzięki temu? Czyli takie coś*jest jak najbardziej dopuszczalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 18.10.2013 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 A czemu wiatroizolacja w środku warstwy izolacyjnej (między wełnami), a nie na zewnętrznej wełnie? Mam tynkować na wiatroizolacji? Wiatroizolacja ma zapobiec ewentualnemu zawilgoceniu płyty OSB jeśliby jakaś wilgoć przeniknęła mi przez tynk i wełnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Yorey 18.10.2013 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 hmm.. nie wiem jak ta wiatroizolacja będzie się w środku zachowywała, z drugiej strony sam tynk już będzie niezłą izolacją przeciwwodną (zwłaszcza, że wszak zapewne bezpośrednio narażony na opady nie będzie) i przeciwwiatrową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.10.2013 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2013 hmm.. nie wiem jak ta wiatroizolacja będzie się w środku zachowywała, z drugiej strony sam tynk już będzie niezłą izolacją przeciwwodną (zwłaszcza, że wszak zapewne bezpośrednio narażony na opady nie będzie) i przeciwwiatrową. Jak kolega pisał zbyteczne jest dawać wiatroizolację, niech by kosztowała 4zł czy ileś za m^2 dołóż lepiej za to izolacji. Tynk mineralny silikonowy( czy krzemianowy) musi być jak najbardziej paro przepuszczalny! Nie możesz zrobić tak ... że postawisz bramki (czyt paroizo) puścisz uporządkowaną kolumnę auto, tylko nie przekażesz że potem na drugą stronę muszą pojedynczo jechać promem na drugi brzeg. I tworzy się korek, bo droga przepuszcza dobrze , prom nie Musisz w to tyle aut puścić aby promem mogły bez stania w kolejce odpływać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bartus01 24.11.2013 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Witam, Zapytam jeszcze tutaj ....mianowicie: Dowiedziałem sie dzisiaj że stelażu podtynkowego do montazu WC nie montuje sie do ścianki szkieletowej . To zrozumiałe ze względu na jej nikłą masę, jednak czy w tym przypadku można stelaż przykręcic do drewnianych słupków konstrukcyjnych ściany ? Czy to bedzie stabilne i przeniesie obciążenia? czy pozostaje jednak tylko WC stojące ... Może ktoś ma doswiadczenia w tej kwestii .... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 24.11.2013 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 Witam, również buduję domek w technologii szkieletowej. Jesteśmy na etapie budowy kominów i układania blacho-dachówki. Idąc o krok dalej zastanawiam się nad grubością styropianu. Firma buduje nam stan "deweloperski" i dają 10 cm czy to wystarczy? Czekam właśnie na wycenę dopłaty gdybyśmy się zdecydowali na 15 cm. Dodam ze ściana składa się oczywiście z konstrukcji drewnianej obitej płytą OSB 12mm w środku wełna mineralna 15cm i płyty kartonowo-gipsowe. Drugie pytanie dotyczy ogrzewania a dokładnie ogrzewanie poddasza. Zakładamy że piec będzie gazowy kondensacyjny dwufunkcyjny, chyba że nie dostaniemy pozwolenia jeszcze czekamy na jakieś tam papierki w tej sprawie. Na dole będzie podłogówka i zastanawiam się jakie jest najlepsze rozwiązanie na poddasze? Z tego co słyszałam raczej nie robi się podłogówki przy stropie drewnianym. Z góry dziękuje za poradę i mam nadzieję ze ją otrzymam choć z tego co widzę to ten wątek trochę obumarł. Wszystko zależy od tego co chce się osiągnąć - grubość styropianu / do grubości przegrody - dom Pasywny - 20cm/ściana - 25cm/podłoga - 30cm/sufit, to Wy musicie wiedzieć co sami chcecie ... ... dla czego nie może być podłogówka na piętrze ? i kto tak twierdzi ... ??? pozdrawiam ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kka 24.11.2013 21:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 dołączam do pytania bartus01, można czy nie?mnie góral powiedział, że "hej, robimy, cemu ni"już mieliśmy nawet kupować stelaże, aż natknęłam się na to pytaniepomóżcie więc, bo trzeba podjąć decyzjępzdr:bye: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.