1964as 13.12.2013 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 zdjęcie styropian ryflowany - dom pasywny grubość 20cm.http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=229882&d=1386881290 Dopiero teraz przyjrzałem się dokładnie temu obrazkowi: 1. Listwa startowa bez otworów czyli teoretycznie dopływ powietrza od dołu zamknięty. 2.Styropian 20 cm.raczej marne szanse,aby temperatura za nim w ryflach spadła poniżej zera,raczej więc wilgoć nie powinna się tam skraplać. 3.Powietrze w ryflach zamknięte od góry wełną więc nawet gdyby pojawiła się tam wilgoć ma szansę odparować. Jak dla mnie powinno być ok.ale ze styropianem 5cm. to bym nie zaryzykował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 13.12.2013 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 No nie rób se jaj Dom na pewno wytrzyma 100 i więcej lat. Dzieci w wieku tych 25 - 30 lat już będą na swoim. Chyba nie przeszło Ci przez myśl, że będą chciały mieszkać w starej chacie Najlepsze co mogą zrobić to chatę zrównać z ziemią i pobudować według przyszłych standardów. Wczoraj wierciłem gniazdo na dzwonek w elewacji i wełna była sucha jak pieprz. Wiatroizolacja pod nią wyglądała jakbym ją wczoraj położył. Na wiosnę będę wykonywał dodatkowe gniazda zewnętrzne od strony wschodniej i południowej. Będę tez wykonywał dodatkowy kontakt w kuchni. Kabel pójdzie w warstwie izolacji miedzy GK a paroizolacją. Zaopatrzę się w jakiś miernik wilgotności i nie omieszkam przedstawić wyniki na forum. Może da to jakiś obraz dla przyszłych inwestorów. Pozdrawiam Budując dom z drzewa, które jeszcze tydzień czy miesiąc temu rosło w lesie ... ? Na bank nie ma szans żeby wytrzymało 100 lat !!! 70 - 80 lat wytrzymywały budynki "Babci" - ale popatrzmy na (oczywiście jesień - zima - wiosna): - temperatury wewnątrz, - wilgotność wewnątrz, Przy sposobie dzisiejszego wykorzystania, taki dom postał by przynajmniej z 10 - 20 lat mniej ... a bale przy oknach można by wykręcać ... I w tym przedstawionym przez Ciebie przypadku - na 100% - w miejscu w którym sprawdzałeś - będzie sucho ... 1. woda w dół płynie, (spróbuj przy podwalinie), 2. poczekaj na duże różnice temperatur (np. -20st.C/+24st.C), 3. zrozum, że moją intencją nie jest wskazywanie niczyich błędów czy partactw!!! - jak wiem mam czas: piszę, jak nie wiem milczę, 4. Generalnie przynosi mi satysfakcję, jak mogę komuś pomóc - taka wewnętrzna próżność - robię to za darmo i z przyjemnością ... pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 13.12.2013 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Ku przestrodze i niedowiarkom: Zdjęcie 1 - Dach w budowie, tymczasowo pokryty deskami z papą. Okap od wewnątrz – widać styropian ułożony na elewacji. Brak wentylacji poddasza (dachu) spowodował, że wilgoć technologiczna weszła w deski i umożliwiła egzystencję pleśniom Zdjęcie 2 - Cała wełna jest mokra, na MWK widać szron. Po włączeniu ogrzewania sufity poddasza zostały obficie zalane skroplinami. Był to skutek popełnienia kilku błędów – w tym braku wentylacji nad MWK Zdjęcie 3 - Nawet impregnacja nie pomogła, gdy drzewo jest zarażone … (i nie było suszone komorowo), Zdjęcie 4 - Drzewo z lasu ... pozaklasowe, bez certyfikatu i do tego nędzna imitacja impregnacji ciśnieniowej ... Zdjęcie 5 - Nieprawidłowo wykonany dach, brak wentylacji ... i ... jeszcze trochę więcej błędów ... , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 13.12.2013 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 i jeszcze ... Zdjęcie 1 - Okap z kieszenią wykonaną z Membrany ... (dachówka) - wada większości wykonywanych dachów ... Zdjęcie 2 - kieszeń pod blachą ... j.w. W obu przypadkach są to skropliny ... dachy ocieplone ... bez przecieków .... Może te zdjęcia zobrazują skalę problemu - jest to dach, a jak myślicie co dzieje się w ścianie ?! pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinK09 13.12.2013 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Budując dom z drzewa, które jeszcze tydzień czy miesiąc temu rosło w lesie ... ? Na bank nie ma szans żeby wytrzymało 100 lat !!! 70 - 80 lat wytrzymywały budynki "Babci" - ale popatrzmy na (oczywiście jesień - zima - wiosna): - temperatury wewnątrz, - wilgotność wewnątrz, Przy sposobie dzisiejszego wykorzystania, taki dom postał by przynajmniej z 10 - 20 lat mniej ... a bale przy oknach można by wykręcać ... I w tym przedstawionym przez Ciebie przypadku - na 100% - w miejscu w którym sprawdzałeś - będzie sucho ... 1. woda w dół płynie, (spróbuj przy podwalinie), 2. poczekaj na duże różnice temperatur (np. -20st.C/+24st.C), 3. zrozum, że moją intencją nie jest wskazywanie niczyich błędów czy partactw!!! - jak wiem mam czas: piszę, jak nie wiem milczę, 4. Generalnie przynosi mi satysfakcję, jak mogę komuś pomóc - taka wewnętrzna próżność - robię to za darmo i z przyjemnością ... pozdrawiam, I chwalą Ci za co robisz. Bo w tym ..... kraju ludzi którzy chcą bezinteresownie pomagać jest coraz mniej. Gniazdka są dosyć nisko ale sprawdzę też przy podwalinie od strony listwy startowej. A czy ponawiercana listwa startowa skutecznie odprowadzi wodę przy podwalinie? Listwa startowa oparta jest na ociepleniu fundamentów. Mój dom nie jest zbudowany z drzewa co rosło jeszcze na konstrukcji tylko z drewna odpowiednio wysuszonego. Więc raczej postoi. Pisałem o innych domach. Jak wprowadziłem Cię w błąd to przepraszam. W razie czego elewację zawszę można poprawić i zrobić z przerwą wentylacyjną. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarcinK09 13.12.2013 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Zdjęcie 5 - Nieprawidłowo wykonany dach, brak wentylacji ... i ... jeszcze trochę więcej błędów ... , Czy aby zapewnić wentylacje dachu musimy koniecznie wykonać ją między wełną a membraną dachową. Czy tez można przenieść ją za membranę? Czy taki układ jest poprawny: 1. Płyta GK 2. Paroizolacja 3. Stelaż z dodatkową izolacją 4. Krokwie 18 + wełna 18 5. Membrana dachowa 6. Kontrłaty dla zapewnienia wentylacji 7. Płyta OSB 8. Papa 9. Łaty i kontrłaty 10. Blachodachówka Mam w ten sposób dwie przerwy wentylacyjne. Wlot powietrza w okapie wylot w kalenicy. Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
1964as 13.12.2013 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Czy aby zapewnić wentylacje dachu musimy koniecznie wykonać ją między wełną a membraną dachową. Czy tez można przenieść ją za membranę? Czy taki układ jest poprawny: Mówiąc między wełną a membraną masz chyba na myśli pustkę powietrzną,uzyskiwaną przy pomocy sznurka rozciąganego między krokwiami.Pustkę tą robi się w przypadku nie pełnego deskowania dachu czyli membrana na krokwie kontrłaty i łaty,ma to zapobiec podnoszeniu,wybrzuszaniu się membrany przy układaniu wełny lub jak kto woli przy upychaniu.;)Przy pełnym deskowaniu problem ten nie występuje gdyż membrana leży na płycie OSB,a wełnę możemy dociskać do płyty bez potrzeby zachowania tam jakiejkolwiek pustki. Poprawny zatem dach powinien wyglądać raczej tak: 1. Płyta GK 2. Paroizolacja 3. Stelaż z dodatkową izolacją 4. Krokwie 18 + wełna 18 5.Płyta OSB 6.Membrana dachowa 7.Kontrłaty,łaty 8.Blachodachówka Nie widzę potrzeby dawania tam papy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 13.12.2013 12:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 Problemy w domach obojętnie jakich, bo teraz innych jak szkieletowych, się mało robi. 98% domów 50/50 jest szkieletowa, jak by się kto pytał chodzi o dach i poddasze.Problemy sami sobie produkujemy, przez ? przez podciągnięcie ściany szczytowej aż po blachę, ścianki działowe w podobnej tonacji.W budownictwie cało szkieletowym, problem ścian wewnętrznych łączonych z zewnętrznymi, stwarza to problem ciągłości paroizolacji.Pierwsze powinien być szkielet zewnętrzny jak tu http://pasivnydom.blog.cz/0904/dokoncenie-kostry też nie jest idealnie, ponieważ coś tam się łączy z przegrodą zewnętrzną.Kolega ma poddasze, i pyta się mnie jak ma zrobić izolację, pytam pierwsze jak ściany szczytowa i działowe.No i wykuł na grubość izolacji, bo miał działowe pod samą blachę ...Te problemy co są tu opisywane, tyczą się budynków murowanych też, chodzi o beton komórkowy i izolację, czy to z EPS'a czy wełny!!Wełnie nic będzie, ponieważ jej nie zniszczy woda, tylko szkoda izolacji placebo.Stąd każdemu mówię maluj konkretną farbą lateksową, czy innym badziewiem na szorowanie odpornym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 14.12.2013 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 (edytowane) Czy aby zapewnić wentylacje dachu musimy koniecznie wykonać ją między wełną a membraną dachową. Czy tez można przenieść ją za membranę? Czy taki układ jest poprawny: 1. Płyta GK 2. Paroizolacja 3. Stelaż z dodatkową izolacją 4. Krokwie 18 + wełna 18 5. Membrana dachowa 6. Kontrłaty dla zapewnienia wentylacji 7. Płyta OSB 8. Papa 9. Łaty i kontrłaty 10. Blachodachówka Mam w ten sposób dwie przerwy wentylacyjne. Wlot powietrza w okapie wylot w kalenicy. Pozdrawiam Marcin #3772 - nr postu str. 189 - środkowe zdjęcie ... Moje pytanie: Czy masz już dach pokryty papą? - jeżeli tak, to tak jak napisałeś, 2. Pytanko ... czy płyta OSB jest w projekcie dachu ? Miał być na nim np. Gont ? Bo nie bardzo rozumiem ... ? Pozdrawiam, Edytowane 14 Grudnia 2013 przez andstach1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zula4x4 02.01.2014 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Witam! Jestem nowa w temacie, a właściwie już jakiś czas go "podczytuję" Przymierzamy się do budowy domu szkieletowego w okolicach Olkusza. Szukamy informacji, czytamy... Rozglądamy się po firmach. Może ktoś może kogoś polecić, z kimś budował, albo buduje? Póki co sensowną opcją wydaje się budowa z firmą "Zielone domy". Zastanawiamy się także nad systemem, czy budować po kanadyjsku, skandynawsku... Odnoszę wrażenie, że firm budujących w systemie skandynawskim jest mniej i ciężej coś trafić sensownie. Może podzielicie się swoimi wnioskami, jakim systemem najlepiej budować? A może jest ktoś z okolic Krakowa/ Olkusza, kto taki domek szkieletowy już zbudował i zechciałby pokazać nam "na żywo" jak taki dom się prezentuje na "gotowo" lub nawet w stanie deweloperskim? Serdecznie pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 02.01.2014 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 U mnie we wsi podhalańskiej kolega ma zbudowany szkielet "po skandynawsku", dom stoi już któryś rok i wbrew opiniom obiegowych laików żaden halny go nie porwał, w domu ciepło, powstał szybko. On ma 150mm wełny w szkielecie i płaci za LPG ~1100 na miesiąc w sezonie (łącznie z CWU i gotowaniem) dlatego postanowiłem dać dwa razy tyle wełny i grzać prądem. Moim zdaniem - kogoś kto póki co nic nie wybudował - z wizyt w różnych domach wynika, że jeśli chodzi o energooszczędność i szybkość, ten system ma same plusy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 02.01.2014 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Witam! Jestem nowa w temacie, a właściwie już jakiś czas go "podczytuję" Przymierzamy się do budowy domu szkieletowego w okolicach Olkusza. Szukamy informacji, czytamy... Rozglądamy się po firmach. Może ktoś może kogoś polecić, z kimś budował, albo buduje? Póki co sensowną opcją wydaje się budowa z firmą "Zielone domy". Zastanawiamy się także nad systemem, czy budować po kanadyjsku, skandynawsku... Odnoszę wrażenie, że firm budujących w systemie skandynawskim jest mniej i ciężej coś trafić sensownie. Może podzielicie się swoimi wnioskami, jakim systemem najlepiej budować? A może jest ktoś z okolic Krakowa/ Olkusza, kto taki domek szkieletowy już zbudował i zechciałby pokazać nam "na żywo" jak taki dom się prezentuje na "gotowo" lub nawet w stanie deweloperskim? Serdecznie pozdrawiam! Witam, proponuję wysłać kilka zapytań do kilku firm, żeby to zrobić musisz wiedzieć co chcesz zbudować, mieć wybrany projekt domu. Wtedy możesz dowiedzieć się, która firma przedstawi najlepszą ofertę - jak zadasz wszystkim konkretne pytanie, o konkretny stan domu z konkretnymi instalacjami itd, itp. Nie bardzo rozumiem, o co chodzi z tym "systemem skandynawskim" ? (napisz dokładnie). Po wizycie w domu, nie rozpoznasz czy jest dobrze zbudowany, ewentualnie czy właściciele mają dobry gust ... Proponuję wybór firmy bez Kierownika Budowy, którego należy zatrudnić samemu i do tego osobę do Nadzoru Inwestorskiego - gdyby firma i Kierownik Budowy nie mieli pojęcia .... a tak również się często zdarza ... , pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zula4x4 02.01.2014 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 (edytowane) Skłaniam się właśnie w stronę ogrzewania elektrycznego. Wg tego, co czytam jest to opcja wcale nie droga co miesiąc, instalacja jest duużo tańsza niż gaz, który zwróci się za X lat. Oczywiście póki co rozważamy wiele możliwości. Wg znalezionych przezemnie inforacji domy skandynawskie różnią się od kanadyjskich szkieletem, który w "kanadyjczykach" jest lekki, w skandynawskich grubszy, znajduję też wiele opinii, że domy skandynawskie są solidniejsze. Póki co nie zdecydowałam się na nic konkretnego, ale staram się zdobyć jak najwięcej informacji, żeby wybrać świadomie, w końcu ma to być mój dom Tylko gdzie znaleźć SOLIDNĄ i nie bardzo drogą firmę budującą po skandynawsku? To przysparza mi największego problemu. Edytowane 2 Stycznia 2014 przez Zula4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 02.01.2014 18:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Skłaniam się właśnie w stronę ogrzewania elektrycznego. Wg tego, co czytam jest to opcja wcale nie droga co miesiąc, instalacja jest duużo tańsza niż gaz, który zwróci się za X lat. Oczywiście póki co rozważamy wiele możliwości. Wg znalezionych przezemnie inforacji domy skandynawskie różnią się od kanadyjskich szkieletem, który w "kanadyjczykach" jest lekki, w skandynawskich grubszy, znajduję też wiele opinii, że domy skandynawskie są solidniejsze. Póki co nie zdecydowałam się na nic konkretnego, ale staram się zdobyć jak najwięcej informacji, żeby wybrać świadomie, w końcu ma to być mój dom Tylko gdzie znaleźć SOLIDNĄ i nie bardzo drogą firmę budującą po skandynawsku? To przysparza mi największego problemu. Witam ... po kolei .. Kanadyjczyk - to tak naprawdę dom Szwedzki. Domy te to szkielet lekki. Szkielet ciężki - to "mur pruski" charakterystyczny - wypełnienie murowane. Proszę poczytać najpierw to: http://www.szkielet.pl Jeżeli chcecie budować sami musicie mieć pojęcie, żeby nikt Was w "konia" nie zrobił. W Skandynawii wymiary drewna są skandynawskie, w USA i Kanadzie - Calowe, w Europie Europejskie a w Polsce - to jest wolna amerykanka. Projektanci łączą wymiary calowe, ze skandynawskimi, europejskimi itp, itd. Grubość drewna zastosowanego do budowy nie ma znaczenia! Jest ono i musi być zgodne z projektem! Kompletna bzdura, że jak słupki są szersze to dom stabilniejszy - to nie ma nic do rzeczy! Jeżeli zwiększa się średnica słupka to zmniejsza się ich ilość ... jak zmniejsza średnica słupka to zwiększa ilość i tym samym rozstaw. ... Proszę nie słuchać bzdur. Cała konstrukcja związana jest płytą poszycia np. OSB lub innymi zgodnymi z technologią i spełniającymi warunki techniczne. Jeżeli zdecydowali się Państwo na dom w technologii szkieletowej - proszę przemyśleć dom Pasywny. Koszt budowy stosunkowo nie dużo większy - a utrzymanie dużo, dużo mniejsze ... , pozdrawiam P.S. Temat bardzo ... bardzo długi, więc jeszcze nie raz wymienimy poglądy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zula4x4 02.01.2014 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Witam ... po kolei .. Kanadyjczyk - to tak naprawdę dom Szwedzki. Domy te to szkielet lekki. Szkielet ciężki - to "mur pruski" charakterystyczny - wypełnienie murowane. Proszę poczytać najpierw to: http://www.szkielet.pl Jeżeli chcecie budować sami musicie mieć pojęcie, żeby nikt Was w "konia" nie zrobił. W Skandynawii wymiary drewna są skandynawskie, w USA i Kanadzie - Calowe, w Europie Europejskie a w Polsce - to jest wolna amerykanka. Projektanci łączą wymiary calowe, ze skandynawskimi, europejskimi itp, itd. Grubość drewna zastosowanego do budowy nie ma znaczenia! Jest ono i musi być zgodne z projektem! Kompletna bzdura, że jak słupki są szersze to dom stabilniejszy - to nie ma nic do rzeczy! Jeżeli zwiększa się średnica słupka to zmniejsza się ich ilość ... jak zmniejsza średnica słupka to zwiększa ilość i tym samym rozstaw. ... Proszę nie słuchać bzdur. Cała konstrukcja związana jest płytą poszycia np. OSB lub innymi zgodnymi z technologią i spełniającymi warunki techniczne. Jeżeli zdecydowali się Państwo na dom w technologii szkieletowej - proszę przemyśleć dom Pasywny. Koszt budowy stosunkowo nie dużo większy - a utrzymanie dużo, dużo mniejsze ... , pozdrawiam P.S. Temat bardzo ... bardzo długi, więc jeszcze nie raz wymienimy poglądy ... Dziękuję bardzo, to sporo rozjaśnia Na budowlance znamy się raczej słabo, żadne z nas nie miało nigdy z takimi tematami zwłaszcza w praktyce nic do czynienia. Dlatego najlepiej dla nas, jakby jakaś solidna firma wybudowała nam dom do stanu deweloperskiego, wykończyć w środku raczej damy radę, nawet jak nie sami, to i pomoc się znajdzie. Ale spraw konstrukcyjnych wolimy nie komplikować sami. Dom pasywny zdecydowanie w zakresie przemyśleń, pewnie zdecydujemy się na co najmniej energooszczędny. Tym bardziej, że nie zamierzamy budować nic dużego, pomiędzy 70 a 95 m2, więc powierzchnia nie winduje nam kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 02.01.2014 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2014 Dziękuję bardzo, to sporo rozjaśnia Na budowlance znamy się raczej słabo, żadne z nas nie miało nigdy z takimi tematami zwłaszcza w praktyce nic do czynienia. Dlatego najlepiej dla nas, jakby jakaś solidna firma wybudowała nam dom do stanu deweloperskiego, wykończyć w środku raczej damy radę, nawet jak nie sami, to i pomoc się znajdzie. Ale spraw konstrukcyjnych wolimy nie komplikować sami. Dom pasywny zdecydowanie w zakresie przemyśleń, pewnie zdecydujemy się na co najmniej energooszczędny. Tym bardziej, że nie zamierzamy budować nic dużego, pomiędzy 70 a 95 m2, więc powierzchnia nie winduje nam kosztów. ... kontynuując ... (moje zdanie) .... - przemyślcie ile macie pieniędzy, - zastanówcie się jakie chcecie instalacje, - co chcecie aby Wam firmy zrobiły, a co zrobicie sami, - napiszcie konkretne zapytanie, na konkretne prace - wtedy będziecie mogli porównać oferty ... - ale przede wszystkim poczytajcie .... bo to WY macie wiedzieć czego chcecie ... , pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zula4x4 03.01.2014 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 Istnieje jakiś spis pewnych, polecanych firm budujących szkieleciaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andstach1 04.01.2014 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Istnieje jakiś spis pewnych, polecanych firm budujących szkieleciaki? Witam, jest wiele firm, kiedyś spis był na http://www.szkielet.pl - tam też jest wątek nieuczciwych wykonawców, z pewnością pomoże wujek google. ,pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 04.01.2014 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2014 Rok temu nie wiedziałem nawet co to jest jętka. Dziś jestem na etapie domykania projektu szkieleciaka i latem jak pan Bóg pozwoli będę go budował ze szwagrami budującymi takie domy w Norwegii. Dziś na ten temat wiem teoretycznie bardzo dużo, praktyka pewnie to zweryfikuje - po co to piszę? W sieci jest wszystko, jak czegoś nie ma w sieci to można dorwać ciekawe książki i tam dla laików jakim byłem wszystko pięknie opisane. Firm jest kilkadziesiąt w PL, z tego co zdążyłem się zorientować i większość z nich robi to dobrze, ale że technologia w PL raczej nowa, to liczenie na kierownika budowy raczej odpada, trzeba samemu wiedzę mieć. Są firmy które budują pod klucz, ale sa i takie, które godzą się na postawienie szkieletu i obicie go OSB. Ważna też kwestia żeby kupić odpowiednie drewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zula4x4 05.01.2014 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Żeby móc prosić o wycenę - trzeba wybrać projekt. To chyba największe wyzwanie. Na co zwracać uwagę szukając projektu niedrogiego w budowie szkieleciaka? Wiem już, że prosta bryła, dach dwuspadowy, mniejsza powierzchnia fundamentu. Ale może jest coś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.