Piko71 11.03.2014 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Forumowicze! Potrzebuję dokładnych informacji jak robi się prysznic bez brodzika z odpływem linjowym w domu kanadyjskim zbudowanym bez płyty betonowej. Proszę o pomoc w tym temacie bo wszystkie wątki na ten temat dotyczą domów murowanych lub szkieletowych na wylewce cementowej. Mój dom ma strop drewniany na podwalinie i płytę OSB a na niej kafelki. Pod płytą mam wełnę i izolację przykrytą siatką przeciw gryzoniom. Dom oddany w marcu zeszłego roku, a w sierpniu wstały kafelki we wspomnianym prysznicu. Po szybkiej naprawie podłoga trzymała do teraz i znów wstała w trochę innym miejscu. Przed dysusją z wykonawcą o nowej naprawie chciałbym wiedzieć jakie są uznane metody takiego prysznica. Proszę o opisy, rysunki, źródła, linki i kontakty do expertów od domów kanadyjskich na stropie drewnianym. Piko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 11.03.2014 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 http://www.quartzbyaco.com.au/showerchannel-installation.htm W google "shower linear drain wood frame" a potem szukaj i czytaj albo tłumacz Ale obrazek na podanej stronie tłumaczy chyba wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piko71 12.03.2014 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 http://www.quartzbyaco.com.au/showerchannel-installation.htm W google "shower linear drain wood frame" a potem szukaj i czytaj albo tłumacz Ale obrazek na podanej stronie tłumaczy chyba wszystko. Dziękuję za link ale nie o to mi chodziło. Te wiadomości są przydatne ale to jest teoria w zarysie, którą znam. Mnie chodzi o to jak to się robi w praktyce w domu kanadyjskim. Z jakich materiałów konkretnie w Polsce sporządza się poszczególne warstwy i jakiej grubości. Czy istnieją na to normy i gdzie je znaleźć. Tak jak pisałem; zrobiono mi to dwa razy (raz przy budowie i drugi przy naprawie) i znowu jest źle. Ciekaw jestem czy uszczelnianie "woderem" wystarczy, czy powinna być położona folia i jaka. Chciałbym wiedzieć czy muszą być zawinięcia na ścianę i jak wysoko czy nie. Czy ktoś może mi pomóc żebym wiedział to napewno? Piko:o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marta_greg 17.03.2014 13:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2014 Tu masz krótki wpis człowieka, który zrobił sobie taki prysznic sam: http://www.mrmoneymustache.com/2012/12/21/how-to-make-a-relatively-sweet-shower-cheap/ i raczej nie znajdziesz tu wiedzy podręcznikowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piko71 18.03.2014 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Tu masz krótki wpis człowieka, który zrobił sobie taki prysznic sam: http://www.mrmoneymustache.com/2012/12/21/how-to-make-a-relatively-sweet-shower-cheap/ i raczej nie znajdziesz tu wiedzy podręcznikowej. Dziękuję bardzo, to jest już dużo lepsza wskazówka. Prawie wystarczająca ! Do pełni szczęścia brakuje mi wskazówek jak robi się podwieszne wylewki cementowe w kandyjczyku oraz wskazówek do polskich odpowiedników materiałów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.03.2014 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Ja robiłem w domu murowanym na stropie żelbetowy podłogę na legarach w łazience, co 40- 60 max podpora no i sztywność stropu większa i sprawa prawie zamknięta, no i płyta OSB 3 #22mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piko71 18.03.2014 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Ja robiłem w domu murowanym na stropie żelbetowy podłogę na legarach w łazience, co 40- 60 max podpora no i sztywność stropu większa i sprawa prawie zamknięta, no i płyta OSB 3 #22mm Jeśli to odpowiedź na moje pytanie to jej nie rozumiem, jeśli nie to przepraszam, że się wcinam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 18.03.2014 22:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Tak to taka sorrki, chętnie rozjaśnię czego brakuje.Otóż była u rodziców wylewka w łazience, nie jedna, a dwie. Oczywiście spoczywały sobie one na płycie żelbetowej.Górna wylewka poszła szybko, bo piaskowa, ale druga 4 dni trzeba było kuć, ponieważ był to beton z pospóły( żwir rzeczny kopany z Sanu) I pytanie nastąpiło co potem, to zapodałem pomysł iż będzie podłoga, a na tej podłodze ułoży się płytki.Całość zakotwiona została w płycie żelbetowej, to znaczy legary/ belki podtrzymujące podłogę.Między to została ułożona izolacja termiczna z styropianu a w niej puszczone rury z wodą ciepłą i zimną. Rury do wanny/prysznica bo w jednym, bidetu i umywalki. Oraz odpływ rurą fi 75 zbiorczą z odnogami do wany czy innych armatur już fi 50 rura.Też w tej podłodze się to zmieściło. Całość została przekryta płytą OSB 3 grubości 22 mm na to siatka jak na izolację termiczną przykręcona i na to posadzka z płytek.Bez już innych izolacji np foli w płynie itp. Jak robisz w szkielecie to ważne aby przeliczyć jakimś prostym kalkulatorem do belek jak sztywna musi być ta belka.Aby nie było nadmiernego ugięcia. http://specbud.pl/pl/web/index.php/apps/index/id/8#67 akurat prostokątny przekrój da radę zrobić i policzyć ugięcie drewnianej belki prostokątnej, to co Ci trzeba.Masz rząd belek i sobie zliczasz co będzie naciskać na tą belkę po jej prawej i lewej stronie i okazuje się że na 1 metr bieżący belki będzie działać siła np 3 kN na rozpiętości 2 m. Czemu o tym pisze, aby Ci płytki nie popękały do niesztywnego stropu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piko71 19.03.2014 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Jak robisz w szkielecie to ważne aby przeliczyć jakimś prostym kalkulatorem do belek jak sztywna musi być ta belka. Aby nie było nadmiernego ugięcia. http://specbud.pl/pl/web/index.php/apps/index/id/8#67 akurat prostokątny przekrój da radę zrobić i policzyć ugięcie drewnianej belki prostokątnej, to co Ci trzeba. Masz rząd belek i sobie zliczasz co będzie naciskać na tą belkę po jej prawej i lewej stronie i okazuje się że na 1 metr bieżący belki będzie działać siła np 3 kN na rozpiętości 2 m. Czemu o tym pisze, aby Ci płytki nie popękały do niesztywnego stropu. Bardzo to interesujące i pewnie skorzystam przy innej okazji. Mnie płytki wstają na skutek pęcznienia OSB od wilgoci, a nie na skutek ugięcia stropu. Chciałbym raczej wiedzieć jak izolować, a właściwie gdzie znajdę jakieś normy z metodyką i wymiarami takiej izolacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.03.2014 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Nie wiem o normach do łazienek nic ... ale na zdrowy rozum to trzeba pierwsze wymalować folią w płynie, potem na róg ściana - podłoga taśmę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wlade 19.03.2014 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Mam pytanie: czym i jak przymocować do ściany w domu szkieletowym od zewnątrz kantówki drewnianej o średnicy ok 10 cm i długości 4 metry) która w przyszłości ma podtrzymywać kantówki do zadaszenia tarasu.( przekrój ściany od zewnątrz - tynk, 10 cm styropian, płyta farmacell, konstrukcja własciwa z wełną - podsuniecie jakieś pomysły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia Wojtek 19.03.2014 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Wlade też się nad tym na przyszłość zastanawiam i jak na razie mam dwa pomysły: 1. Nad oknami masz pewnie "belkę" więc można wkręcić bezpośrednio w nią, ewentualnie w konstrukcję2. Postawić kantówkę na dwóch "słupach" a do ściany jedynie przymocować jw. Zaleta taka, że obciążenie pójdzie na podpory, nie na mocowania do ściany. Trzeba mieć na uwadze, że to będzie pracować w warstwie styropianu, więc przy odsadzeniu minimum 10-12 cm od belki to może być problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.03.2014 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 aleta taka, że obciążenie pójdzie na podpory, nie na mocowania do ściany. Trzeba mieć na uwadze, że to będzie pracować w warstwie styropianu, więc przy odsadzeniu minimum 10-12 cm od belki to może być problem. Proponuję każdy element który ma jakby pierwotnie w zamyśle łączyć się z elewacją i przerywać izolację termiczną. Proponuję zatem ten element dawać na osobnej konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia Wojtek 19.03.2014 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 מרכבה bo nie załapałem, zgadzasz się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.03.2014 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Tak oczywiście, też poradziłem aby każde wsparcie dachu zrobić na osobnej poza izolacją konstrukcji.Ściana w szkielecie jest przewidziana głównie na przenoszenie obciążeń ściskających.A nie zginania, nikła jest sztywność ściany która ma oprzeć się sile zastrzału od dachu.Musiało by to licować z stropem i w płaszczyźnie stropu - niech się siła ta rozchodzi.To tak jak w aucie masz punkt w progach gdzie możesz dać podnośnik, a i tak lepiej jest dać deseczkę i gdzieś gdzie jest mocowanie wahacza głębiej pod autem ... większa sztywność i nie ma problemów. Każdego przestrzegam przed przerywaniem izolacji, na etapie projektu można wyrugować wiele błędów, bez kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CodeSnipper 19.03.2014 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Pomiędzy kuchnią a salonem mam słup do podtrzymania podciągu na którym opiera się strop (podłoga poddasza. Na fotce to jest ten kwadrat w okolicy cyfry 20. Czy mogę taki jeden słup zastąpić dwoma (czerwone) zbitymi z kilku słupków ściennych 10cm - np 10x30cm? Czy lepiej nie eksperymentować i zostawić ten słup 20x20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.03.2014 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 To pytanie musisz zadać konstruktorowi co projektował Ci dom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kasia Wojtek 20.03.2014 07:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 CodeSnipper nie wiem, nawet coś czuję że nie mam racji, ale krąży mi po głowie porównanie, że o ile mógłbym w rękach złamać paczkę patyków na szaszłyki, o tyle raczej miałbym problem ze złamaniem jednolitego "badyla" z tego samego drewna. Choć zastrzegam, że przed chwilą wstałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FOXSTER 25.03.2014 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 (edytowane) https://drive.google.com/folderview?id=0B5M7beHiLqdzR2VtbHBBOUxhRFk&usp=sharing witam dlatego jestem za tym by patyki na dom były grubsze Edytowane 25 Marca 2014 przez FOXSTER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Koziol77 26.03.2014 13:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 Witam!!! Zapytam czy przesłane poniżej rozwiązanie jest dobrym pomysłem. Domek niewielki ok 95 m2 użytkowej plus garaż.Mam ogromny mętlik w głowie jakie zastosować ogrzewanie. MOże prąd na folie grzejne na podczerwień w podłogę??!! Gaz jest jakieś 30 m od działki. Może pellet. Nie mam pojęcia jak też rozwiązać przy tym CWU. Nie mam jeszcze OZC ale nie powinno być złe. takie będę miał materiały. Proszę znawców o pomoc w temacie ocieplenia czy jest ok i co z CO i Z CWU. Okna z szybą U 0,5. Wg obliczeń wychodzi , że sciany mają Uk z oknami na poziomie 0,16 zaznaczam że już z oknami!! Dach jakoś U=0,13. Opis prac:W ścianach zewnętrznych zostanie ułożona wełna drzewna STEICO FLEX grubości 20 cm międzysłupami oraz 4cm między rusztem do płyt gipsowo kartonowych. Między słupami ścian działowychzostanie ułożona wełna mineralna KNAUF ECOSE grubości 10cm, między belkami stropu zostanieułożona wełna mineralna KNAUF ECOSE grubości 20 cm. W konstrukcji dachu między krokwiamizostanie ułożona wełna STEICO FLEX grubości 24cm oraz 4cm w ruszcie pod płyty gipsowokartonowe. Na poddaszu zostanie ułożona paroizolacja aktywna z DB+ firmy PROCLIMA.Test szczelności Blower DooR potwierdzi poprawność wykonaniaparoizolacji na poziomie nie większym jak 1,0 . WYKONANIE ELEWACJIZakres prac:1. Montaż płyt STEICO PROTECT oraz pokrycie ich tynkiem2. Montaż podbitki dachuOpis prac:Na płytach STEICO PROTECT grubości 40mm zamontowanych do słupów ścian zostaniepołożony klej zbrojony siatką oraz tynk silikatowy.Do spodniej strony krokwi zostanie zamontowana podbitka świerkowa malowana lakierobejcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.