Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Grupa drewnianego szkieletu


Maco

Recommended Posts

Forumowicze! Potrzebuję dokładnych informacji jak robi się prysznic bez brodzika z odpływem linjowym w domu kanadyjskim zbudowanym bez płyty betonowej.

 

Proszę o pomoc w tym temacie bo wszystkie wątki na ten temat dotyczą domów murowanych lub szkieletowych na wylewce cementowej. Mój dom ma strop drewniany na podwalinie i płytę OSB a na niej kafelki. Pod płytą mam wełnę i izolację przykrytą siatką przeciw gryzoniom.

 

Dom oddany w marcu zeszłego roku, a w sierpniu wstały kafelki we wspomnianym prysznicu. Po szybkiej naprawie podłoga trzymała do teraz i znów wstała w trochę innym miejscu.

 

Przed dysusją z wykonawcą o nowej naprawie chciałbym wiedzieć jakie są uznane metody takiego prysznica. Proszę o opisy, rysunki, źródła, linki i kontakty do expertów od domów kanadyjskich na stropie drewnianym.

 

Piko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

http://www.quartzbyaco.com.au/showerchannel-installation.htm

 

W google "shower linear drain wood frame" a potem szukaj i czytaj albo tłumacz ;) Ale obrazek na podanej stronie tłumaczy chyba wszystko.

 

Dziękuję za link ale nie o to mi chodziło. Te wiadomości są przydatne ale to jest teoria w zarysie, którą znam. Mnie chodzi o to jak to się robi w praktyce w domu kanadyjskim. Z jakich materiałów konkretnie w Polsce sporządza się poszczególne warstwy i jakiej grubości. Czy istnieją na to normy i gdzie je znaleźć. Tak jak pisałem; zrobiono mi to dwa razy (raz przy budowie i drugi przy naprawie) i znowu jest źle.

 

Ciekaw jestem czy uszczelnianie "woderem" wystarczy, czy powinna być położona folia i jaka. Chciałbym wiedzieć czy muszą być zawinięcia na ścianę i jak wysoko czy nie. Czy ktoś może mi pomóc żebym wiedział to napewno?

 

Piko:o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz krótki wpis człowieka, który zrobił sobie taki prysznic sam: http://www.mrmoneymustache.com/2012/12/21/how-to-make-a-relatively-sweet-shower-cheap/ i raczej nie znajdziesz tu wiedzy podręcznikowej.

 

Dziękuję bardzo, to jest już dużo lepsza wskazówka. Prawie wystarczająca !

 

Do pełni szczęścia brakuje mi wskazówek jak robi się podwieszne wylewki cementowe w kandyjczyku oraz wskazówek do polskich odpowiedników materiałów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem w domu murowanym na stropie żelbetowy podłogę na legarach w łazience, co 40- 60 max podpora no i sztywność stropu większa i sprawa prawie zamknięta, no i płyta OSB 3 #22mm

 

Jeśli to odpowiedź na moje pytanie to jej nie rozumiem, jeśli nie to przepraszam, że się wcinam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to taka sorrki, chętnie rozjaśnię czego brakuje.

Otóż była u rodziców wylewka w łazience, nie jedna, a dwie. Oczywiście spoczywały sobie one na płycie żelbetowej.

Górna wylewka poszła szybko, bo piaskowa, ale druga 4 dni trzeba było kuć, ponieważ był to beton z pospóły( żwir rzeczny kopany z Sanu)

I pytanie nastąpiło co potem, to zapodałem pomysł iż będzie podłoga, a na tej podłodze ułoży się płytki.

Całość zakotwiona została w płycie żelbetowej, to znaczy legary/ belki podtrzymujące podłogę.

Między to została ułożona izolacja termiczna z styropianu a w niej puszczone rury z wodą ciepłą i zimną.

Rury do wanny/prysznica bo w jednym, bidetu i umywalki. Oraz odpływ rurą fi 75 zbiorczą z odnogami do wany czy innych armatur już fi 50 rura.

Też w tej podłodze się to zmieściło.

Całość została przekryta płytą OSB 3 grubości 22 mm na to siatka jak na izolację termiczną przykręcona i na to posadzka z płytek.

Bez już innych izolacji np foli w płynie itp.

 

Jak robisz w szkielecie to ważne aby przeliczyć jakimś prostym kalkulatorem do belek jak sztywna musi być ta belka.

Aby nie było nadmiernego ugięcia. http://specbud.pl/pl/web/index.php/apps/index/id/8#67 akurat prostokątny przekrój da radę zrobić i policzyć ugięcie drewnianej belki prostokątnej, to co Ci trzeba.

Masz rząd belek i sobie zliczasz co będzie naciskać na tą belkę po jej prawej i lewej stronie i okazuje się że na 1 metr bieżący belki będzie działać siła np 3 kN na rozpiętości 2 m.

Czemu o tym pisze, aby Ci płytki nie popękały do niesztywnego stropu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz w szkielecie to ważne aby przeliczyć jakimś prostym kalkulatorem do belek jak sztywna musi być ta belka.

Aby nie było nadmiernego ugięcia. http://specbud.pl/pl/web/index.php/apps/index/id/8#67 akurat prostokątny przekrój da radę zrobić i policzyć ugięcie drewnianej belki prostokątnej, to co Ci trzeba.

Masz rząd belek i sobie zliczasz co będzie naciskać na tą belkę po jej prawej i lewej stronie i okazuje się że na 1 metr bieżący belki będzie działać siła np 3 kN na rozpiętości 2 m.

Czemu o tym pisze, aby Ci płytki nie popękały do niesztywnego stropu.

 

Bardzo to interesujące i pewnie skorzystam przy innej okazji. Mnie płytki wstają na skutek pęcznienia OSB od wilgoci, a nie na skutek ugięcia stropu. Chciałbym raczej wiedzieć jak izolować, a właściwie gdzie znajdę jakieś normy z metodyką i wymiarami takiej izolacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: czym i jak przymocować do ściany w domu szkieletowym od zewnątrz kantówki drewnianej o średnicy ok 10 cm i długości 4 metry) która w przyszłości ma podtrzymywać kantówki do zadaszenia tarasu.

( przekrój ściany od zewnątrz - tynk, 10 cm styropian, płyta farmacell, konstrukcja własciwa z wełną - podsuniecie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlade też się nad tym na przyszłość zastanawiam i jak na razie mam dwa pomysły:

 

1. Nad oknami masz pewnie "belkę" więc można wkręcić bezpośrednio w nią, ewentualnie w konstrukcję

2. Postawić kantówkę na dwóch "słupach" a do ściany jedynie przymocować jw. Zaleta taka, że obciążenie pójdzie na podpory, nie na mocowania do ściany.

 

Trzeba mieć na uwadze, że to będzie pracować w warstwie styropianu, więc przy odsadzeniu minimum 10-12 cm od belki to może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aleta taka, że obciążenie pójdzie na podpory, nie na mocowania do ściany.

 

Trzeba mieć na uwadze, że to będzie pracować w warstwie styropianu, więc przy odsadzeniu minimum 10-12 cm od belki to może być problem.

 

Proponuję każdy element który ma jakby pierwotnie w zamyśle łączyć się z elewacją i przerywać izolację termiczną.

Proponuję zatem ten element dawać na osobnej konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiście, też poradziłem aby każde wsparcie dachu zrobić na osobnej poza izolacją konstrukcji.

Ściana w szkielecie jest przewidziana głównie na przenoszenie obciążeń ściskających.

A nie zginania, nikła jest sztywność ściany która ma oprzeć się sile zastrzału od dachu.

Musiało by to licować z stropem i w płaszczyźnie stropu - niech się siła ta rozchodzi.

To tak jak w aucie masz punkt w progach gdzie możesz dać podnośnik, a i tak lepiej jest dać deseczkę i gdzieś gdzie jest mocowanie wahacza głębiej pod autem ... większa sztywność i nie ma problemów.

 

Każdego przestrzegam przed przerywaniem izolacji, na etapie projektu można wyrugować wiele błędów, bez kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy kuchnią a salonem mam słup do podtrzymania podciągu na którym opiera się strop (podłoga poddasza. Na fotce to jest ten kwadrat w okolicy cyfry 20. Czy mogę taki jeden słup zastąpić dwoma (czerwone) zbitymi z kilku słupków ściennych 10cm - np 10x30cm? Czy lepiej nie eksperymentować i zostawić ten słup 20x20.

 

k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CodeSnipper nie wiem, nawet coś czuję że nie mam racji, ale krąży mi po głowie porównanie, że o ile mógłbym w rękach złamać paczkę patyków na szaszłyki, o tyle raczej miałbym problem ze złamaniem jednolitego "badyla" z tego samego drewna.

 

Choć zastrzegam, że przed chwilą wstałem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

 

Zapytam czy przesłane poniżej rozwiązanie jest dobrym pomysłem. Domek niewielki ok 95 m2 użytkowej plus garaż.

Mam ogromny mętlik w głowie jakie zastosować ogrzewanie. MOże prąd na folie grzejne na podczerwień w podłogę??!! Gaz jest jakieś 30 m od działki. Może pellet. Nie mam pojęcia jak też rozwiązać przy tym CWU. Nie mam jeszcze OZC ale nie powinno być złe. takie będę miał materiały. Proszę znawców o pomoc w temacie ocieplenia czy jest ok i co z CO i Z CWU. Okna z szybą U 0,5. Wg obliczeń wychodzi , że sciany mają Uk z oknami na poziomie 0,16 zaznaczam że już z oknami!! Dach jakoś U=0,13.

 

Opis prac:

W ścianach zewnętrznych zostanie ułożona wełna drzewna STEICO FLEX grubości 20 cm między

słupami oraz 4cm między rusztem do płyt gipsowo kartonowych. Między słupami ścian działowych

zostanie ułożona wełna mineralna KNAUF ECOSE grubości 10cm, między belkami stropu zostanie

ułożona wełna mineralna KNAUF ECOSE grubości 20 cm. W konstrukcji dachu między krokwiami

zostanie ułożona wełna STEICO FLEX grubości 24cm oraz 4cm w ruszcie pod płyty gipsowo

kartonowe. Na poddaszu zostanie ułożona paroizolacja aktywna z DB+ firmy PROCLIMA.

Test szczelności Blower DooR potwierdzi poprawność wykonania

paroizolacji na poziomie nie większym jak 1,0 .

WYKONANIE ELEWACJI

Zakres prac:

1. Montaż płyt STEICO PROTECT oraz pokrycie ich tynkiem

2. Montaż podbitki dachu

Opis prac:

Na płytach STEICO PROTECT grubości 40mm zamontowanych do słupów ścian zostanie

położony klej zbrojony siatką oraz tynk silikatowy.

Do spodniej strony krokwi zostanie zamontowana podbitka świerkowa malowana lakierobejcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...