Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jaki tynk na porotherm 44 aby nie prześwitywały pustaki????


Recommended Posts

Gość JACKIE P

nie ma za co dziękowac, chętnie się dzielę swoimi doświadczeniami i korzystam z pomocy innych. Jak chcesz zobaczyć jak wygląda nasz dom w tynku Weber-Terrasil, wykonany tak jak pisałem, to spojrzyj na nasz domek /Jacka i Kornelii/ - jest na okładce lipcowego "Muratora" -

nr 7/2007. /w środku artykuł dotyczący budowy D-53 "spokojny"./

Jeżeli jeszcze będą Cię dalej gnębić kłopoty natury technologicznej, pisz śmiało.

pozdrovka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj Prystelko !

Ja mam dom także wybudowany w technologii PTH 44,5 - 1 warstwa. Ukladając bloczki PTH pilnowałem grubości spoin, ale nie o tym.

Witaj JACKIE P. Czy możesz jednak troszkę bliżej na temat grubości spoin w czasie układania bloczków? Planuję Porotherm 44 (lub 50) i chciałabym się dokładnie zorientować, jak to powinno wyglądać. Opinie są różne, można się zgubić :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej JACKIE P. Poczytałam, dzięki za link. Powiedz mi proszę, skoro już Cię tak bezwstydnie wykorzystuję :wink: , czy murowałeś na zaprawę Porothermu czy na zwykłą C-W? Z różnych źródeł dochodzą różne informacje: jedni używają zaprawy Wienerberga (co na pewno podciąga koszty) inni jednak pozostają przy C-W ale cieńszej. Ci drudzy twierdzą, że ściana nic na tym nie traci.

Co o tym sądzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JACKIE P
hi ! Nie czuję się wykorzystywany, chętnie dziele się swoimi doświadczeniami. Ja robiłem zgodnie z systemem - bloczki PTH murowałem na zaprawę ciepłochronną Porotherm TM - producent zapewnia odpowiedni współczynnik ciepłochronności, czego nie ma przy zaprawie C-W. Znam ludzi, którzy tworzą sami taką zaprawę z ociepleniem. dodając do zaprawy C-W granulat styropianowy. Tylko, że jest zasadnicza różnica w twardości wypełniacza - styropian się zgniata w zaprawie, a perlit w zaprawie PTH TM nie. Ja budując dla siebie nie ryzykowałbym mostków termicznych. System jest systemem i nad tym pracowali eksperci. Gdy będzie dobra ekipa do układania PTH, to licz maksymalnie dla 1m2 muru dokładnie 1 worek zaprawy PTH TM, zakładając grubość spoiny zalecaną przez Wienerbergera. Ja bym na własnym grzbiecie nie eksperymentował. Oszczędność jest niewielka, wychodzę z założenia, że lepiej podczas budowy wydac więcej kasy na dobrą termoizolację, niż potem dokładać w rachunkach za ogrzewanie, albo po jednym sezonie grzewczym znowu coś docieplać itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam od roku. Mur jest jednowarstwowy , Porotherm 44.Kupowałem zaprawę ciepłochronną . Droga. Miałem umowę z wykonawcą na stan surowy. Próbował wcisnąć , zaprawę inna , nie z Wienerbergera. Wykryłem to, w hurtowni była o 40 % tańsza niz oryginalna Wienerbergera. Kazałem murować z oryginalnej. Bo jak liczył cenę oferty, że tą będzie murował , a potem chciał oszczędzać swoje koszty . Mur jest zagruntowany , na to dwuwarstwowy tynk cementowo-wapienny. Trzeba pilnować , aby ściana byłar równa, tynkowana pod deskę !!!!! Wykonawca chętnie" leci z wolnej ręki, na oko" , ale potem widać nierówności, górki i dołki , dające cienie . Najbardziej widac " fuszerkę " jak słońce świeci wzdłuż muru albo jak jest np żarówka nad drzwiami , to wtedy widac najlepiej , dlaczego tynk cementowo-wapienny powinien mieć równą powierzchnię. Następnie jest zatopiona siatka. Unikać chińszczyzny !!!!!! Tynk zewnętrzny , tzw. struktura jest silikonowo-silikatowy z Terranowej , Saint Globain . Ponieważ ja nie miałem tynku cementowo-wapiennego kładzionego pod deskę to / :cry: / dałem najmniejszą ziarnistośc tynku . Chyba1,5 mm. Najlepiej jak jedna ściana jest tynkowana jednego dnia , a nie wolno też kłaśc struktury na jednej ścianie w pełnym słońcu, bo szybko schnie, albo np zacząć rano w cieniu , a kończyć pod wieczór w pełnym słońcu. Też będzie wpadka i różne odcienie tynku na elewacji. WRACAJĄC DO SEDNA SPRAWY. Nigdy nie zauważyłem , nawet po deszczach , burzy, mgle , aby przeświecały spoiny spomiędzy porothermu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetne: "posmiejesz się z siebie jak sobie docieplisz" he he,... autor tych slów oczywiście jest mądrzejszy, zwiedził ów Bagdad i wie lepiej:-) STYRO MUST SEIN! - baranie komentarze, pseudoznawców.

 

Nie ma jednej idealnej technologii, jest wiel dobrycz, ważne by dobrać 3W 1W 2W do swojego budżetu i potrzeb - i WYKONAC DOBRZE.

 

NIE BÓJ SIĘ 1W jest git, kładź dobre tynki i twoja 1W za 5lat wygladac będzie jak nowa, a kto wie, moze pan ze styropianem na swojej 2W bedzie liczył obtłuczenia i wyciągał fruwające kulki styro z nosa:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hi ! Nie czuję się wykorzystywany, chętnie dziele się swoimi doświadczeniami... Ja bym na własnym grzbiecie nie eksperymentował. Oszczędność jest niewielka, wychodzę z założenia, że lepiej podczas budowy wydac więcej kasy na dobrą termoizolację, niż potem dokładać w rachunkach za ogrzewanie, albo po jednym sezonie grzewczym znowu coś docieplać itp.

Dzięki piękne :p Uważaj co mówisz, bo ja jestem absolutny żółtodziób w kwestii budowy i wczepię się w Ciebie jak pijawka, szczególnie po takim zaproszeniu :wink: Też nie mam zamiaru oszczędząc i eksperymentować na własnym grzbiecie, ot co. Wolę trochę więcej przeznaczyć na dobre materiały, oszczędzę na wykończeniówce. Nie marzą mi się złote klamki :wink: Wpraszam się więc bezczelnie po rady i mam nadzieję, że mi nie uciekniesz. A co myślisz o nowej cegle Wienerberga 50-tce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowałem stopniowo czyli po wybudowaniu scian porotherm 44 aby nie nasiąkał wilgocią został otynkowny tynkiem cementowo wapiennym po twóch latach położono klej siatke i tynk baranek kolorowy. Jest ok i wygląda domek ślicznie.

A możesz wkleić jakąś fotkę? Tak poglądowo :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JACKIE P

hi braza !!!! Nie obawiaj się, nigdzie nie uciekam. Powiem szczerze, że gdyby 2-3 lata temu był dostępny PTH 50, budowałbym z niego, chociaż, chociaż - PTH 44,5 spełnia swa rolę.

aJa po położeniu na PTH tynku C-W nie nakładałem zadnego kleju i siatki - na tynk C-W zgodnie z systemem Weber poszedł grunt odpowiedni z grupy kolorów, a na to tynk silikatowy Webera - Terrasil. Jak chcesz obejrzeć elewację to jest fotka naszego domu na okładce Muratora nr 7/2007 /z lipca/

Masz następne pytania - wal śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, JACKIE P, Twój domek za gwiazdę robi :wink: Ale to dobrze, jest naprawdę ładny. Bardzo podoba mi się taras. Świetnie też by się prezentował jako weranda :wink: .

Droga przede mną jeszcze daleka, ale ta 50-tka PTH tkwi we mnie jak zadra, nie wiedzieć czemu. Wszystko będzie zależało od wyliczeń co i za ile, ale że Porotherm to pewne.

Czy na stronę Webera wejdę po prostu http://www.weber.pl czy mają inny adres? Interesują mnie kolory tych tynków

Dziękuję za życzliwość i gratuluję :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
  • 10 months później...

Czy na PTH 44 można położyć: styropian 3cm + tynk cienkowarstwowy? Mam 2 propozycje od wykonawcy: powyższa wersja (droższa), tynk tradycyjny (tańszy).

Styropian ma pełnić funkcję wyrównującą. Czy takie rozwiązanie jest do przyjęcia? Czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenia/opinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...