Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

witam

Mam pytanie. Około tydzień po montażu schodów dębowych pękł nam podstopień. Montaż był ok 20 października. Zareklamowaliśmy (wraz z paroma innymi rzeczami). Panowi dzisiaj poprawiają niedoskonałości ale twierdzą, że ten podstopień to nasza wina. Bo schody świeże a w domu jest za zimno. Nie mieszkamy jeszcze więc temp. jest w domu ok 10 stopni. Czy mają racje, że to nasza wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj tak na szybko przytoczę moją umowe odnosnie podłogi drewniwnej

schody nie podłoga ale tez drewniane więc...

 

INSTRUKCJA WYKONANIA I PIELĘGNACJI PODŁÓG

WILGOTNOŚĆ I TEMPERATURA

 

 

Podłogi zbudowane z drewna reagują na zmieniające się warunki związane z wilgotnością i

temperaturą powietrza. w pomieszczeniach gdzie zostały zamontowane. Właściwą wartością dla tych

podłóg jest wilgotność względna powietrza mieszcząca się w granicach 45-60%, oraz temperatura 18-22o

C. Nie zachowanie tych warunków powoduje powstawanie szczelin i pęknięć, oraz zmiany wymiarów i

kształtów poszczególnych elementów podłogi, gdyż drewno kurczy się gdy wilgotność powietrza maleje i

rozszerza się gdy wilgotność ta rośnie. Sposobem na zminimalizowanie skutków tego czynnika- jest

zastosowanie odpowiednich do wielkości pomieszczenia nawilżaczy zima oraz klimatyzatorów lub

osuszaczy latem. Zwracamy, również uwagę na możliwość powstawania większych szczelin przy źródłach

ciepła takich jak kaloryfer, kominek, źle izolowane rury co. Naturalna praca drewna i dopasowywanie się

podłogi do warunków w pomieszczeniach nie może być powodem reklamacji. Wszelkie wycieki wody,

zalania i pozostawienie wody na powierzchniach podłóg może spowodować pęcznienie, wy-łódkowanie, a

w skrajnych przypadkach nawet podniesienie się podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niureczka bardzo ładne te schodki pokazał Lasek :) Ja bym tylko te kwadratowe tralki troszkę wydelikaciła. Może dać im takie nacięcia jak w Villa von Krogh. Tam też są kwadratowe, ale wyglądają delikatniej.

[ATTACH=CONFIG]230171[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]230172[/ATTACH] Tu widać, że tralki są kwadratowe z podcięciem w części środkowej i 2-ma rowkami na długości tego podcięcia.

Jak wyburzysz te ściany po bokach, to można będzie tę część schodów dać szerszą o grubość ścian. Schody sporo zyskają na wyglądzie. Słup końcowy postawiłabym na 2-gim, albo nawet 3-m stopniu. Schody nabiorą przez te sztuczki oddechu i elegancji.

Bardzo ładne te tralki, już to pisałam ;-) Czy można je gdzieś kupić czy pan od schodów może zrobić takie sam?

Nie pomyślałam, żeby schody zrobić szersze o tę grubość ściany ale może faktycznie niezły pomysł. Zobaczymy jak to będzie jak juz ta ściana zniknie.

Jeśli chodzi o słup końcowy to nie wiem czy na 3-cim stpniu będzie to bezpieczne i wygodne do schodzenia? Mam dzieci w domu więc muszę to też uwzględnić, ale nie mówię nie takiemu rozwiązaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładne te tralki, już to pisałam ;-) Czy można je gdzieś kupić czy pan od schodów może zrobić takie sam?

Nie pomyślałam, żeby schody zrobić szersze o tę grubość ściany ale może faktycznie niezły pomysł. Zobaczymy jak to będzie jak juz ta ściana zniknie.

Jeśli chodzi o słup końcowy to nie wiem czy na 3-cim stpniu będzie to bezpieczne i wygodne do schodzenia? Mam dzieci w domu więc muszę to też uwzględnić, ale nie mówię nie takiemu rozwiązaniu.

 

Niureczka, jak rozwalisz ściany daj znać. Zrobisz zdjęcia. Powiem Ci jak i z którego miejsca. Namaluję na nich te stopnie. Będzie łatwiej podjąć decyzję :yes:

 

O tralkach pewnie Lasek się wypowie. Moim zdaniem każdy stolarz może takie wykonać. To w końcu beleczki o przekroju kwadratu z podcięciem narożników na części długości i ryflowaniem.

Może nawet jakby przeszukać net to da się takie kuipć gotowe. Mam adres firmy, która na zlecenie robi pojedyncze egzemplarze drewnianych elementów toczonych, a także inny, gdzie można kupić każdą część do kutych balustrad. Te tralki są mniej skomplikowane do wykonania, więc czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niureczka, jak rozwalisz ściany daj znać. Zrobisz zdjęcia. Powiem Ci jak i z którego miejsca. Namaluję na nich te stopnie. Będzie łatwiej podjąć decyzję :yes:

 

O tralkach pewnie Lasek się wypowie. Moim zdaniem każdy stolarz może takie wykonać. To w końcu beleczki o przekroju kwadratu z podcięciem narożników na części długości i ryflowaniem.

Może nawet jakby przeszukać net to da się takie kuipć gotowe. Mam adres firmy, która na zlecenie robi pojedyncze egzemplarze drewnianych elementów toczonych, a także inny, gdzie można kupić każdą część do kutych balustrad. Te tralki są mniej skomplikowane do wykonania, więc czemu nie.

 

Dzięki Pestka, burzyć mury planujemy bliżej wiosny ale pozwolę się wtedy przypomnieć i poprosić o poradę, z góry pięknie dziękuję :-)

 

Zastanawiamy się czy strop wytrzyma bez tej ściany, jeśli nie to rozważamy jakiś słupek zostawić.

Myślisz, że to będzie fajnie wyglądać? Ze słupem lub bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niureczka :yes:

Co do słupa, wszystko zależy od wykończenia – diabeł tkwi w szczegółach. W wielu wnętrzach pasują, zarówno w tradycyjnych jak nowoczesnych.

 

I z tralkami się wyjaśniło też. Tylko myślę, że do słupek końcowy i poręcz, żeby pasowały do tralek, powinny być kwadratowe w przekroju. Też można je trochę podciąć upodabniając do kształtu tralek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niureczka :yes:

Co do słupa, wszystko zależy od wykończenia – diabeł tkwi w szczegółach. W wielu wnętrzach pasują, zarówno w tradycyjnych jak nowoczesnych.

 

I z tralkami się wyjaśniło też. Tylko myślę, że do słupek końcowy i poręcz, żeby pasowały do tralek, powinny być kwadratowe w przekroju. Też można je trochę podciąć upodabniając do kształtu tralek.

To zostawie ten temat do momentu aż wyburzymy ścianę, wtedy będzie lepiej widać jak te schody zakończyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Chciałabym prosić o pomoc/poradę w kwestii barwienia schodów. Mam zrobione dębowe schody, niestety nie wiem jakiej bejcy użyć by uzyskać ciepły odcień, zbliżony do złotego dębu. Wiem, że stolarz powinien mieć próbnik, ale nie ma. Schody po bejcowaniu mają być polakierowane lakierem w półmacie.

Widziałam LasekD, że w innym wątku polecasz Sopur, który numer byłby jednak najwłaściwszy? Co stosują fachowcy-praktycy z tego wątku? Bardzo proszę o pomoc i informację (może być na priv, jeśli nie chcecie ujawniać na forum). Dziękuję z wszelkie informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden szanujący się stolarz,nie montuje schodów w surowym stanie,tzn niemalowanych

Elementy schodów maluje się u siebie na malarni,a potem montuje u klienta

O pomalowaniu gotowych,zamontowanych schodów,bejcą nitro lub rozpuszczalnikową,możesz zapomnieć,

bo taka bejca za szybko schnie i wyjdą plamy

Proponuję szukać czegoś,co ma dłuższy czas aplikacji,czyli schnięcia,np impregnat sadolin clasic,ale tu jest mała paleta kolorów

Sopur ma też jakiś produkt do powierzchni dużogabarytowych np podłóg,ale nie miałem z nim do czynienia,bo ja maluję wszystko w małych elementach

i nitro dla mnie jest w sam raz,bo szybko schnie

Jak dobrze poszukasz,to znajdziesz jakąś bejcę od innych producentów,tylko pamiętaj,aby schło to przynajmniej kilka godzin,a nie kilka minut.

Z lakierem na wierzch,nie będzie najmniejszego problemu

Edytowane przez LasekD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

 

Potrzebuję schodów dla których głównym kryterium jest niska cena. Wymiary jakie potrzebuje: Szerokość całkowita 100cm, długość zabudowy 245cm, wysokość od podłogi do podłogi 280cm - czyli stromo.

Drugim ważnym kryterium są podstopnice - schody muszą być "szczelne" - pod spodem zejście do piwnicy z piecem na ekogroszek, nie chce żeby pył wydostawał się na część mieszkalną.

Rozważałem głównie schody młynarskie + podstopnice. Miałem jednego wykonawcę z Elbląga (mieszkam 15km od Rzeszowa), ale pan Karol O. zwodził mnie przez ponad miesiąc z terminem realizacji, aż w końcu mu podziękowałem. Cena była bardzo atrakcyjna - 700zł z transportem. Mam inne oferty z allegro na ok 1200zł + transport.

Przyznam że ostatnie remonty (ocieplenie dachu, remont przedpokoju) mocno mnie przerosły, dlatego nie jestem w stanie wydać ok 1500zł na schody. Większość schodów jest zrobionych tak, że mając te 4 pkt. podparcia (strop + podłoga) można po nich chodzić. U mnie mają zostać zamontowane między dwoma ściankami - jedna z cegły zbudowana 40 lat temu, druga powstanie z betonu komórkowego o szer. 12cm. Zastanawiam się nad kupnem samych trepów + podstopnic i pozostaje kwestia "powieszenia" ich pomiędzy ścianami... Cena za trep to ok 40zł x 13szt (20cm na stopień) = 520zł.

Ma ktoś pomysły, na czym takie coś można powiesić żeby było bezpiecznie? Od dołu mogą być kątowniki itp, nie przeszkadza bo i tak będą zabudowane płytą GK + wełna.

Dodam jeszcze że schody mają posłużyć kilka lat. Później będę kombinował ze zrobieniem czegoś ładniejszego ze spocznikiem + burzenie ścian itp. W takim wykonaniu jak te 40lat temu projektant wymyślił, schody muszą iść prosto w ścianę (ostatni stopień na 280cm będzie miał głębokość ok 5cm !) albo zrobię je w innym miejscu co było by chyba najlepszym rozwiązaniem jeśli będzie to technicznie możliwe (kucie stropu).

 

Ja na tą chwilę wymyśliłem kupienie dwóch desek po całej długości schodów, wycięcie domowymi sposobami schodów i przytwierdzenie ich do ścian. Dodatkowo można by zrobić dodatkowe pionowe podpory dla tych desek. Ewentualnie przez środek puścić jakiś profil np. 30x60, ale nie mam pojęcia na temat ugięcia takich profili itp.

 

Wszystkie pomysły mile widziane :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzustaa jeśli tak to wybierz coś z tego

http://www.sopur.com.pl/page.php?cat=23&kk=7&pdf=1&title=Bejca%20Nitro%20kolekcja%20TOP-KOLOR%20d%C4%85b

http://www.sopur.com.pl/page.php?cat=23&kk=19&pdf=1&title=Bejca%20Nitro%20kolekcja%20PLUS-KOLOR%20d%C4%85b

Decyzję który kolor,musisz podjąć sama

Możesz też do nich zadzwonić i zapytać,czy nie mają przedstawiciela w Twojej okolicy

Będzie łatwiej wybrać kolor z katalogu niż z ekranu komputera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przejrzałem cały wątek o schodach, wiele przeczytałem, uff:) Na wiosnę zaczynam budowę domu / Lennox z pracowni Lipińscy/, ale już teraz myślę intensywnie o schodach jakie mam zrobić. Do wyboru są wylewane betonowe, które wyglądają tak:

post 159

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217957-Szewc-w-butach-czyli-architekturka-buduje/page8&highlight=szewc+butach

lub wspornikowe takie jak robi Kaiser lub Lasek.

Żona jest za betonowymi bo stabilne i bez "dziur" ja bardziej za wspornikowymi, bo ładniejsze.

Problemem dla żony jest to, że się uginają na końcach. Podobno problem znika jak się zrobi balustradę ze szkła, tylko że żona absolutnie nie chce szkła i czy w związku z tym jak wstawię inną balustradę to też będzie stabilizować stopnie?

Schody wylewane można używać jako robocze, czy te wspornikowe/ szczególnie od Kaisera - bo robi dwuetapowo/ też mogą służyć do tego celu?

I jaka jest nośność takich schodów i czy nie ma problemów z pękaniem tynku w miejscu montażu stopni? / mikrodrgania/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...