Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dziękuję za zainteresowanie tematem. Mnie chodzi o to, żeby dąb był dębem :D na oko. Czyli usłojenie widoczne jak najbardziej. O ile dobrze zrozumiałam trzeba załugować lub zabejcować (bo to jednak chyba nie to samo) na szaro. Co będzie lepsze? Następnie trzeba będzie pokryć przezroczystym lakierem, takim który da satynową powłokę.

jaga123 ja rozumem, że Twoje schody mają być prosto mówiąc jakby były pomalowane farbą olejną. Niby chodzi nam o to samo, ale jednak to kolosalna różnica. Gdybym miała robić tak, jak Ty planujesz, to wtedy machnęłabym na biało.

Myślicie, że takie szaraki fajnie będą wyglądać?

 

 

No cóż, chyba już nie planuję.... Nie chcę mieć jakiś mikropęknięć... Ani żadnych takich. Heh....

 

Na biało - to u mnie samobójstwo sprzątaniowe - będę widzieć wszystko, a szczęśliwsza jestem jak nie widzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

...podstopnice z białego szkła być może...

...Mam jeszcze jeden problem z połączeniem przy schodach deski warstwowej (Kahrs) z ostatnim stopniem. Podłoga będzie kładziona pływająco i jakoś boję się tego połączenia.

 

- jeżeli szkło to malowany hart 6 mm, a jeszcze lepsze 8 mm, naklejone na mdf 10mm, wtedy możesz śmiało w nie kopać :D

 

- a to już zależy od wykonawcy, jeżeli podłoga pływająca ( deska warstwowa, panel hdf itp) ja przeważnie frezuję felc w stopniu o grubości podłogi i szerokości około 25mm, następnie podłoga jest licowana i przyklejana do stopnia

 

- jeżeli podłogi klejone do posadzki, to ostatni stopień jest również licowany na styk z podłogą

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już mam rozwiązanie dla Ciebie, zaplanuj takie jak ja. Później porównamy, u której lepiej wyszło... :yes:

 

:yes:

Tylko fachowca jeszcze trza...

 

Schody podobne - też betonowe, proste. I też myślałam o białych podstopnicach, ale teraz to już nie wiem, z czego powinny być, żeby było dobrze... O szkle nie pomyślałam; z oglądanych zdjęć ciężko było mi wydumać, co tam mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poprzednich przygodach z fachowcami, trochę się obawiam.... No ale do trzech razy sztuka - dwa niewypały już mamy zaliczone.

Podstopnice kiedyś chciałam w kolorze stopni, ale przy moich jasnych podłogach, to byłoby za ciężkie w odbiorze. Podstopnice z mdf-u widziałam u znajomych po kilku miesiącach użytkowania i byłam w szoku, jak wyglądają. A te ze szkła wpadły mi w oko na ekspozycji n Bartyckiej. Fajnie to wygląda, a na dodatek chyba łatwe w utrzymaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasza budowa powoli dociera do etapu wylewania schodów. Od kilku dni czytam, liczę i w żaden sposób nie wychodzą mi wygodne schody :-( .

 

W projekcie jest: 18,2x27x17, ale chyba w tych 27 cm uwzględniono już nosek prawie 2 cm.

 

My wydłużamy jedną ścianę klatki schodowej, czyli powinno być trochę lepiej, ale i tak nic ciekawego mi nie wychodzi :-(. Nasze schody będą też z noskiem, ale wiem że to pomaga tylko przy wchodzeniu.

 

Nie wiem czy dobrze wyliczam ale wychodzą mi takie opcje:

1. zrobić 17 schodów tak jak jest w projekcie, ale stopnie trochę wydłużyć: 18,2x27,8x17

2. dodać jeden stopień: 17,2x26,1x18

3. dodać dwa stopnie: 16,3xx24,5x19

 

A może mylę się gdzieś w obliczeniach?

 

Bardzo proszę o pomoc.

 

Z góry dziękuję :-)

schody-pietro.jpg

schody-przekroj.jpg

schody-parteru.jpg

schody parteru.jpg

Edytowane przez nebeska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nebeska, strasznie liche te PDFy

Bardzo mała rozdzielczość i nic nie widać

Będę strzelał

W projekcie jest 16 stopni i 17 podniesień

Ten siedemnasty stopień to już podłoga na górze

Ty źle to zinterpretowałaś

Przy takim projekcie noski nie są uwzględniane

To jest projekt wykonawczy dla konstrukcji betonowej

27x18,2 to są dobre proporcje

Można by się pokusić o troszeczkę niższe podstopnie,

ale obędzie się to kosztem głębokości stopni,

będą po prostu węższe

27cm jest w sam raz

Ja bym nic nie zmieniał

 

Podstopnice z mdf-u widziałam u znajomych po kilku miesiącach użytkowania i byłam w szoku, jak wyglądaj

Ci znajomi chodzą po schodach w butach z ostrogami?;)

A tak na poważnie,to może pomalowali je jakąś farbą ścienną

Zapewniam Cię,że jeśli pomaluje się ten MDF dobrą farbą poliuretanową,

to 3x przeżyją te podstopnie lakier na schodach

A dlaczego?,a dlatego że po tym się nie chodzi

To jest taka sama farba jak na szafkach kuchennych,

a te szafki wytrzymują chyba więcej jak pół roku:)

Edytowane przez LasekD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasiu pozwoliłam sobie obrócić fotki i powiększyć, bo ciężko się ogląda przechylając głowę :wiggle: Mam nadzieję, że pokażesz je jeszcze, gdy wnętrze bedzie wykończone

[ATTACH=CONFIG]272115[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]272116[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]272117[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]272118[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]272114[/ATTACH]

 

no właśnie przepraszam, za te krzywe zdjęcia... a i

Dziękuję za obrót :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasiu,

a ja mam pytanie o poręcz po prawej stronie jak wchodzisz na schody. Jest ona bardzo blisko ściany. Czy dasz radę trzymać się jej wchodząc po schodach nie uderzając rękami/ palcami o ścianę??

 

tak, jest zachowany dystans.Palcami o ścianę nie haczę :), aczkolwiek miejsca tam nie za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nebeska, strasznie liche te PDFy

Bardzo mała rozdzielczość i nic nie widać

Będę strzelał

W projekcie jest 16 stopni i 17 podniesień. Ten siedemnasty stopień to już podłoga na górze

Ty źle to zinterpretowałaś

Przy takim projekcie noski nie są uwzględniane

To jest projekt wykonawczy dla konstrukcji betonowej

27x18,2 to są dobre proporcje

Można by się pokusić o troszeczkę niższe podstopnie,

ale obędzie się to kosztem głębokości stopni,

będą po prostu węższe

27cm jest w sam raz

Ja bym nic nie zmieniał

 

Dziękuję za odpowiedź i przepraszam za złą jakość zdjęć. Zmyliły mnie ograniczenia do 19,5 KB na zdjęcie, więc starałam się tak zmniejszyć zdjęcia, żeby się zmieścić w maksymalnym rozmiarze. I rzeczywiście straciły na czytelności. Już je poprawiłam.

 

Ze względu na wydłużenie ścianki przy schodach (o 60 cm) mamy możliwość dodania stopnia bez utraty głębokości stopni. Czy to ma sens?

 

Do poprzedniego posta dodałam zdjęcia projektu przed i po tej zmianie.

 

LasekD możesz mi zdradzić skąd się bierze to 27 głębokości stopnia w projekcie. Ja liczyłam długość schodów: 216+162=378. Nawet jeśli się to podzieli na 15 stopni to wychodzi mi głębokość stopnia 25,2. Czy obkładając betonowe schody drewnem zyskujemy coś na głębokości?

 

Przepraszam za może głupie pytania, ale chciałabym zrozumieć jak to działa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yarkwood,

czy mogę zapytać, jakie wymiary "obramowania" drewnianego przy balustradzie szklanej wpuszczanej w stopnie schodów dywanowych są najlepsze pod względem ergonomii i wyglądu?

Jaki powinien być stosunek grubości do szerokości?

 

Czy grubość 4 cm jest ok?

Jaka powinna być szerokość takiej "ramki"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LasekD, nie mam pojęcia w czym ganiali po schodach znajomi, ale wygląda to tak, jak ślady na podłodze od gumowej podeszwy. Może dzieci biegały w tenisówkach i czubkiem buta dotykały podstopnic... W każdym razie, jakby co to może jednak mdf u mnie :rolleyes:, bo dzieci małych nie mam, a do tego szkła też nie do końca jestem przekonana...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeoczyłaś podest

Dolny bieg 216:8=27

Potem podest dzielony 2szt

Górny bieg 162:6=27

Razem 16 stopni czyli 17 podniesień

Wszystko się zgadza

Jeśli macie możliwość dodania stopnia,to ja bym tak zrobił

Będą o 1cm niższe podstopnie

 

Tak, masz rację. Przeoczyłam dzielony podest. Teraz już wszystko jasne. :-)

Porozmawiamy z ekipą w sprawie dołożenia jednego stopnia.

Dziękuję :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yarkwood,

czy mogę zapytać, jakie wymiary "obramowania" drewnianego przy balustradzie szklanej wpuszczanej w stopnie schodów dywanowych są najlepsze pod względem ergonomii i wyglądu?

Jaki powinien być stosunek grubości do szerokości?

 

Czy grubość 4 cm jest ok?

Jaka powinna być szerokość takiej "ramki"?

 

pisząc obramowanie, masz na myśli poręcz która zamyka całe szkło, zarówno w poziomie jak i pionie ?

 

- jeżeli tak to najfajniej wygląda poręcz o szerokości 5 cm i wysokości 6 - 7 mm,

 

- 4 cm przy szkle robi się troszkę za delikatne, w balustradach ze stali nierdzewnej fajnie i delikatnie to wygląda po słupki to profil 4 x 4 cm i jedno do drugiego pasuje

 

- jeżeli poręcz nakładamy tylko na górę tafli szkła to zdecydowanie lepiej wygląda 6 x 6 cm, zarówno dla szkła 12 i 15 mm

 

- kilka razy stosowałem również: poręcz w pionie 8 x 8 cm i w poziomie 8 x 4 cm ( realizacja YK-4 )

 

- poręcze okrągłe to średnica 5 cm, idealnie dopasowują sie do dłoni, wielu wykonawców stosuje 4,2 cm, ale to mniej komfortowe i bardziej przypomina produkty z Casto...

 

:yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...