Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Sprzedam barak - istotne informacje:

- jest w dobrym stanie i jest na kołach :) czyli łatwy w transporcie...

- ma 2 okna (drzwi oczywiście też ;)) i instalację elektryczną,

- wyposażony w 3 łóżka (2 wersalki + 1 tapczan), 4 zestawy pościeli (duża poduszka+kołdra) oraz powłoczki na pościel, 2 śpiwory,

- talerze, sztućce i garnki + kuchenka gazowa dwupalnikowa, mała farelka,

Barak dobrze służył naszym murarzom przez cały okres ich pracy.

 

Zdjęcia mogę przesłać na adres @, szczegóły na priv.

zainteresowanych proszę o kontakt tel. 600 310 669

up...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,8k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam, mam pytanko dotyczące rozmieszczenia grzejników. Po pierwsze ile dajecie do pokoi ( ja kupuje żeberkowe aluminiowe) na m2 1ż-1,5m2 podłogi ?? a drugie to czy na gorze gdzie są veluxy dawaliscie pod nimi grzejnik, bo podobno skraplaja sie jak jest roznica temperatur i leci po ścianach ( wpokoiach i w łazience ), niech ktos podpowie. dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byku: ja co prawda mam stalowe grzejniki, ale może choć ustosunkuję się do drugiego pytania ;) Przeważnie grzejniki daje się pod oknem dachowym z tego dokładnie powodu, który opisałeś. Jednak nie zawsze można (np. u nas, w sypialni, pod oknem dachowym mamy łóżko, więc tam grzejnik nie podchodził). Wtedy daje się grzejnik na inne okno, lub w miejscu, gdzie nie grozi zablokowanie cyrkulacji powietrza. Zasada jest taka, aby grzejnik w pierwszej kolejności dmuchał na jakieś okno - zmniejsza to ryzyko powstawania skroplin i poprawia cyrkulację powietrza w pokoju.

 

Odnośnie pierwszego pytania, to musisz dobrać sobie ilość rzeberek do zapotrzebowania pokoju na ciepło - sprawdź swój projekt c.o., powinno tam być. Warto dać grzejniki nieco większej mocy, oraz wyposażone w odpowietrzniki automatyczne - ja mam ręczne i trochę to upierdliwe ganianie z garnuszkiem i śrubokrętem...

 

Aha, oczywiście wiesz, że przy grzejnikach aluminiowych nie powinieneś mieć w układzie c.o. miedzi? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko dotyczące rozmieszczenia grzejników. Po pierwsze ile dajecie do pokoi ( ja kupuje żeberkowe aluminiowe) na m2 1ż-1,5m2 podłogi ?? a drugie to czy na gorze gdzie są veluxy dawaliscie pod nimi grzejnik, bo podobno skraplaja sie jak jest roznica temperatur i leci po ścianach ( wpokoiach i w łazience ), niech ktos podpowie. dzieki

 

Jak dom jest dobrze ocieplony to max. 100 Wat na 1 m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko dotyczące rozmieszczenia grzejników. Po pierwsze ile dajecie do pokoi ( ja kupuje żeberkowe aluminiowe) na m2 1ż-1,5m2 podłogi ??i

To naprawdę, moim zdaniem, nie jest takie proste. Zależy czy pokój jest na rogu i ma 2 ściany zewn, czy tylko jedną, czy jest duże okno/balkon, czy małe, czy to jest sypialnia (zasadniczo niższa temperatura) czy pokój dzienny, czy od północy czy od południa. Czy duży pokój czy mały - czasem lepiej dać 2 małe a nie jeden duży. U mnie inst projektował i montował gość, który naprawdę znał się na rzeczy i te różne niuanse uwzględniał. Zwykle niestety jest tak, że Pan Kazio mówi - lepiej dać większy grzejnik dla pewności, a to nieprawda. Lepiej dać właściwy (!) grzejnik. Nieprawdą też jest, że koniecznie trzeba dawać większe grzejniki przy kotłach kondensacyjnych (chyba teraz już standard jeśli jest gaz). Przewymiarowane grzejniki, nie dopasowany piec i to wszystko po prostu źle i nieekonomicznie działa. Koszty instalacji c.o. są duże więc moim zdaniem nie warto oszczędzać na dobrym (!) projekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To naprawdę, moim zdaniem, nie jest takie proste. Zależy czy pokój jest na rogu i ma 2 ściany zewn, czy tylko jedną, czy jest duże okno/balkon, czy małe, czy to jest sypialnia (zasadniczo niższa temperatura) czy pokój dzienny, czy od północy czy od południa. Czy duży pokój czy mały - czasem lepiej dać 2 małe a nie jeden duży. U mnie inst projektował i montował gość, który naprawdę znał się na rzeczy i te różne niuanse uwzględniał. Zwykle niestety jest tak, że Pan Kazio mówi - lepiej dać większy grzejnik dla pewności, a to nieprawda. Lepiej dać właściwy (!) grzejnik. Nieprawdą też jest, że koniecznie trzeba dawać większe grzejniki przy kotłach kondensacyjnych (chyba teraz już standard jeśli jest gaz). Przewymiarowane grzejniki, nie dopasowany piec i to wszystko po prostu źle i nieekonomicznie działa. Koszty instalacji c.o. są duże więc moim zdaniem nie warto oszczędzać na dobrym (!) projekcie.

 

Oczywiście, że nie takie proste - 100 na 1 m, to szacunkowe obliczenie: oprócz wymienionych przez Ciebie aspektów, należy też chociażby wziąć pod uwagę samo ocieplenie domu..

100/1m2 to srednia dla ocieplonego domu - przy skosach (mniejszej kubaturze pomieszczenia trzeba odjąć, itd..

 

Ale też nie demonizujmy - lepiej przykręcić zbyt duży grzejnik niż dogrzewać "farelką"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oczywiście, że nie takie proste - 100 na 1 m, to szacunkowe obliczenie:

Które wobec tego nadaje się chyba tylko do oszacowania mocy pieca.

Ale też nie demonizujmy - lepiej przykręcić zbyt duży grzejnik niż dogrzewać "farelką"...

I to jest właśnie tłumaczenie "Pana Kazia", które skutkuje tym, że cała instalacja jest zwykle przewymiarowana i niedopasowana. No cóż, ale jeśli chodzi o szczegóły to ja już odsyłam do prawdziwych ekspertów. Moja wiedza się tu kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Oczywiście, że nie takie proste - 100 na 1 m, to szacunkowe obliczenie:

Które wobec tego nadaje się chyba tylko do oszacowania mocy pieca.

Dokładnie tak. Szacunkowa moc jest Twoim wyznacznikiem, jaki kocioł kupić ;) Właśnie taką moc podają producenci w swoich produktach. Nigdy nie otrzymasz z kotłem informacji o mocy maksymalnej/minimalnej, bo zbyt dużo czynników wpływa na tę moc, w tym czynnik ludzki.

 

Ale też nie demonizujmy - lepiej przykręcić zbyt duży grzejnik niż dogrzewać "farelką"...

I to jest właśnie tłumaczenie "Pana Kazia", które skutkuje tym, że cała instalacja jest zwykle przewymiarowana i niedopasowana. No cóż, ale jeśli chodzi o szczegóły to ja już odsyłam do prawdziwych ekspertów. Moja wiedza się tu kończy.

Tu się nie zgodzę - przykręcenie większych grzejników, niż wynika z zapotrzebowania ma racjonalne uzasadnienie - zapotrzebowanie jest liczone dla temperatury zewnętrznej 0 stopni (średnia całoroczna), oraz przyjmuje się, że grzejnik będzie musiał nagrzać pomieszczenie do +20 stopni.

Pomyśl teraz, co będzie u Ciebie, gdy przyjdzie zima milenium i przez długi czas temperatury na zewnątrz będą oscylowały w granicach -30 stopni? Anomalie pogodowe są coraz częstszym zjawiskiem, temu nie zaprzeczysz. Nigdy nie wiesz, ile tak na prawdę ciepła będziesz musiał dostarczyć do pomieszczenia.

 

Być może lubisz siedzieć w chłodzie i wilgoci, ale ja nie i dlatego ja założyłem przewymiarowane grzejniki. Jednorazowy koszt oczywiście będzie większy (w zależności od przewymiarowania), niż założenie grzejników "akurat", ale są w życiu cenniejsze rzeczy, niż te 100, 200 zł od grzejnika ;) Z resztą i tak za nie zapłacisz kartą na eM :lol:

 

A tak wogóle, to przewymiarowanie nie musi być kilkukrotne - wystarczy dodać ok. 15-20%. Zakładasz sobie też głowice termostatyczne i masz święty spokój, oraz poczucie bezpieczeństwa, że w razie potrzeby zawsze możesz przestawić głowicę z 3 na 4, albo 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Być może lubisz siedzieć w chłodzie i wilgoci, ale ja nie i dlatego ja założyłem przewymiarowane grzejniki. Jednorazowy koszt oczywiście będzie większy (w zależności od przewymiarowania), niż założenie grzejników "akurat", ale są w życiu cenniejsze rzeczy, niż te 100, 200 zł od grzejnika ;) Z resztą i tak za nie zapłacisz kartą na eM :lol:

 

A tak wogóle, to przewymiarowanie nie musi być kilkukrotne - wystarczy dodać ok. 15-20%. Zakładasz sobie też głowice termostatyczne i masz święty spokój, oraz poczucie bezpieczeństwa, że w razie potrzeby zawsze możesz przestawić głowicę z 3 na 4, albo 5.

Każdy jak widać ma jakąś swoją rację. Ja zamiast przez całe lata grzać więcej wody w instalacji, przewymiarowywać grzejniki itp. w czasie tej zimy stulecia - 1/2 dni raz na kilkanaście lat - zrezygnuje z kondensacji i poproszę piec o podgrzanie wody w instalacji do 70 st C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka macie zamowiona moc z elektrowni?

u nas jest 7kWh (jest rano nie wiem czy w jednostkach sie nie walnelam) i jak wlaczymy plyte elektryczna (Whirpool z ikea) i dolaczymy czajnik lub piekarnik to leca bezpieczniki

zajrzal do nas wczoraj elektryk i powiedzial, zeby dokupic mocy troche tak do 11, bo sama plyta podobno ma 6,3 i nie pojdzie z innymi sprzetami jednoczesnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas mamy 10 kW (nie kWh - to jest jednostka zużycia, a nie mocy) zamówione. Jak na razie wystarcza. Chodzi płyta elektryczna (ale nie indukcyjna, zwykła ceramiczna), kocioł, lodówka, czasami pralka i czajnik. Raz nawet spawałem jakąś archaiczną spawarką od sąsiada (chodził chyba wtedy kociołek i lodówka) i nic nie wybija.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

budowa prawie zakończona

wyszli już wszyscy fachowcy i zaczeła się praca indywidualna :( generalnie tempo prac spadło diametralnie.

 

okazało się że mamy problem z wysokością podłogi, nie zmieści mi sie 10 cm ocieplenia, czy ktoś miał już taki problem

planuje na 'chudziaka' położyć papę izolacyjną, folię budowlaną, 10 cm styropianu (2X5cm) na to folię do podłogówki, podłogówkę i wylewkę, i tu pojawia sie problem wylewka miałaby około 2 może 2,5 cm, czy to nie za mało?????????????

co zrobić czy położyć mniej styropianu, czy może podnieść drzwi balkonowe ( bo tu jest główny problem)

 

kilka nowych fotek w dzienniku !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5cm to zdecydowanie za mało. Nawet nie wiem, czy zmieścisz w tym jakiekolwiek zbrojenie... Musicie albo podnieść poziom podłogi, albo zrezygnować z części izolacji styropianem. Wylewka powinna mieć grubość od 4cm w górę, aby miała wymaganą wytrzymałość. W przypadku ogrzewania podłogowego ta grubość rośnie do ok. 6-7 cm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie kochani aniol mnie przeslal na to forum ,jestem spod teresina, od dwoch lat sie mecze z fachowcami metoda prob i bledow,samotnie.witam i dziekuje ze jestescie.

obecnie mam kase jakas i chce zrobic podbitke do dachu z blachy - mam tylko folie,ktora dziobia ptaki,troche mi zabraklo kasy..niestety ,tzw fachowcy ludza mnie obietnicami przyjscia i zrobienia od roku..blagam o namiary..sama chetnie pomoge.bo troche dobrych doswiadczen tez mam

aha i gdzie tanio kupic te podbitke,chodzi mi o cos w rodzaju siddingu plast brazowego ciemno,ok.170 m .pozdrawiam wszystkich,co sie buduje i remontuja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...