ersste 15.04.2007 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2007 buk jest twardszy olcha miekka,a ja mam czeresiowe w kuchni ,postarzane,orzech i czeresnia to najpiekniejsze mało spotykane drewno.pod warunkiem ze podoba sie komus w jednym meblu elementy odbiałego do czarnego ,i wszystkie olory po srodku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fracek 16.04.2007 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Witam. Olcha to typowe drewno meblarkie bez duzych uslojen dobrze przyjmujace bejce dlatego chetnie stosowane przez wytworcow frontow kuchennych.Olcha bedzie z pewnoscia duzo tanisza niz czeresnia ktora jest na rynku w sladowych ilosciach a przy dobrze dobranej barwie specjalistycznych lakierow barwiacych bedzie przypominac czeresnie z tym ze brak bezie charakterustycznych duzych sloi.Rozwiazaniem posrednim moze byc zastosowanie forniru czeresni na formatkach z plyty lub olchy.Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 16.04.2007 13:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2007 Buczyna to w kuchni gorsze rozwiazanie niz olcha.Po co mowic o twardosci drewna na fronatach ? To nie dyszel. Liczy sie stabilnosc drewna a tu buczyna jest kiepskim materialem. Olcha , ktora jest bardziej miekka, jest bardziej stabilna. Buczyna nie posiada uslojeniam ktore ma olcha, bo buk najczesciej to sam twardziel pozbawiony bieli.Wszystko zalezy od estetyki, ale jezeli fronty maja byc robione z tzw "masivu" to lepsza jest w uzytkowaniu olacha, natomiast buk najlepiej zastosowac w oblogach lub fornirach.Przewaga buku jest delikatny rysunek /kwestia potrzeb/, rewelacyjna obrobka / minimalny wior, fantastyczne polerowanie/ i znakomita podatnosc na barwienie i nasladowanie innych gatunkow egzotycznych / machonie, bursztyny, palisandry, ktorych tak ladnie sie z olchy nie uzyska/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mis Uszatek1719499023 18.04.2007 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2007 Jeśli mówimy frontach z litego drewna, to olcha jest jednym z gatunków najmniej podatnych na zmiany wilgotności i paczenie. Buk - odwrotnie. Jeśli fornir, to bez różnicy.Nie zgodziłbym się z 2112wojtkiem, co do przydatności na udawanie egzotyków. Olcha ma do tego znacznie lepszy rysunek słojów. Po buku zawsze widać, że bejcowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikita 19.04.2007 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 A doradźcie z jedną rzeczą.Radzono mi, aby brać fronty drewniane - ale nie lite drewno, tylko w środku klejone, a na zewnątrz obłogowane. I się zastanawiam, czym się to różni od fornirowania i czy to faktycznie lepsze rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 19.04.2007 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Nie zgodziłbym się z 2112wojtkiem, co do przydatności na udawanie egzotyków. Olcha ma do tego znacznie lepszy rysunek słojów.. zgoda Misiu tylko, ze sloje to nie wszystko. Olcha ma sloje, buk praktycznie nie ma , co jednak nie jest zupelnie potrzebne zeby udawac wymienione powyzej przez 2112 palisander czy mahon , ktore z tymi slojami za tęgo tez nie stoją ale fakture maja poodobną bardziej do buku niz olchy. Ale masz racje , ze na buku widac bejce, zwlaszcza jak udaje zebrano mikita radzą Ci tak z tego samego powodu, ktory spycha buk na nizsza pozycje. Drewno klejone/klejonka, plyta meblarska/ ma lepsza stabilnosc, nie paczy sie i nie peka tak jak lite deski, ktore dostana wilgoci , temperatury i nagle drzwiczki zamienią się w śmigła albo w sztachety. Oblogowanie to ten sam zabieg co fornirowanie tylko inną grubością warstwy wierzchniej. Fornirowac i oblogowac mozna zarowno plyty meblarskie jak i plyty wiorowe , szerokość oblogu pozwala na uzyskiwanie duzych powierzchni sprawiajacych wrazenie gladkiej, litej dechy nawet takiej jakiej szerokosc w przyrodzie nie wystepuje. Oblog, poniewaz grubszy, mozna polozyc na plyte meblarska gorszej jakosci. Powierzchnia jest "mocniejsza" od fornirowanej . Nie wszytko mozna jednak oblogowac, sa bowiem gatunki oklein, ktore w oblogach w ogole nie wystepuja np czeczotka, okleiny modyfikowane, intarsje i one wymagaja lepszych gatunkowo plyt meblarskich lub plyt wiorowych. Plyta meblarska (klejona) jest w uzytkowaniu duzo lepsza i w zasadzie tylko takiej stolarze uzywaja od lat, ale jak klient chce miec rustyk ortodoksyjny to pewnie zrobia front i z litej deski. Chyba , ze nie przeszkadza Ci , ze widac , iz front sam jest "klejonką" bez oblogu - takie drzwiczki beda stabilne ale bedzie widac ze zostaly sklejone a nie wykonane z "jednej deski" . Takie tez sie robi , ale tu juz wchodzi w gre estetyka, ktora czesto takie rozwiazanie wyklucza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikita 19.04.2007 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 dzięki Stabilność - przez to drzwi wewnętrzne będę mieć także obłogowane, a nie z litego drewna. dzięki za info, że materiały na obłogowanie są grubsze, bo się martwiłam, że dopłacę za nic. Będę mieć obłogowany buk klejony warstwowo. Mam nadzieję, że będzie dobrze. A przy okazji (ciekawe ile tych okazji jeszcze wyjdzie ) rozmów o drewnie. Szukam stołu prostego w formie i wszędzie są nogi drewniane, a blaty fornirowane. I często słyszę narzekania, że te blaty bardzo się rysują. Podobno taki urok foniru - że im trwardszym lakierem pomalowany tym bardziej znać rysy. I jaki stąd wniosek? Kupić cały drewniany (są takie?) czy się pogodzić z ryskami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 19.04.2007 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Szukam stołu prostego w formie i wszędzie są nogi drewniane, a blaty fornirowane. I często słyszę narzekania, że te blaty bardzo się rysują. Podobno taki urok foniru - że im trwardszym lakierem pomalowany tym bardziej znać rysy. I jaki stąd wniosek? Kupić cały drewniany (są takie?) czy się pogodzić z ryskami? Wytrzymalosc blatu na zarysowania to zadanie nie tylko dla warstwy wierzchniej ale takze lakieru. Oczywiscie niewielkie zarysowania oblogu mozna usunąc poprzez zeszlifowanie i polakierowanie ponowne. Z fornirem tez , ale wiadomo , ze cienka warstwa to i rysa moze byc niewielka. Blaty lite drewniane , klejone tez sie rysują taka juz ich uroda. Zalezy to od drewna i techniki jego wykonczenia. Dobrze zrobione blaty oblogowane, polakierowane mocnym lakierem beda sie spisywac rownie dobrze jak lite. Lakier jednak musi byc dobrze dobrany i utwardzony. Z tym, ze i tu jest problem , im twardszy lakier tym latwiej powstaja rysy. Nie ma tu idealnego rozwiazania. Lakiery epoksydowe daja powloki twarde ale ich wyglad na meblach jest dziwaczny. Lakiery ceramiczne czy utwardzane UV raczej na parkiety nie meble itd. Mozna meble lite woskowac, wowczas latwo je poddawac renowacji nie sa one jednak specjalnie odporne na temperature i plamy ale latwo usuwac rysy niemal w nieskonczonosc. Lakiery poliuretanowe sa odporne na temperature, ale twarde i sie rysują , zwlaszcza te na wysoki polysk. Pieknie i najszlachetniej wygladaja politury, ale sa drogie i podobnie jak woski podatne na plamy i temperature, uciazliwe zas w renowacji. Trzeba sie jednak pogodzic z tym , ze drogi i ladny mebel wymaga troskliwosci w obchodzeniu sie z nim i starannej konserwacji. Optymalnym rozwiazaniem jest blat z twardego drewna wykonczonego woskiem na mat lub ostrozne obchodzenie sie ze stolem, pytanie tylko czy odpowiada to naszemu zapotrzebowaniu i zawartosci kieszeni ? Do typowych mebli w półmacie mozna znależć zestawy tzw reparatury. Jest to specjalna, scierna gąbka, nasaczana barwnikiem i specjalnym olejem , niewielkie zarysowania znakomicie sa usuwane. Mozno to kupic w sklepach dla rusznikarzy , ktorzy stosuja je do konserwacji lezy i kolb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikita 19.04.2007 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Dziękuję bardzo Czyli pozostaje pokochać niedostatki kochanych mebli A czy ten sposób renowacji nadaje się tylko do mebli woskowanych? Czy np. mocną widoczną rysę na meblach fornirowanych (takie chyba można spotkać najczęściej) można jakoś zatuszować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
2112wojtek 19.04.2007 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 A czy ten sposób renowacji nadaje się tylko do mebli woskowanych? Czy np. mocną widoczną rysę na meblach fornirowanych (takie chyba można spotkać najczęściej) można jakoś zatuszować? mozna stosowac w meblach nie tylko woskowanych czy olejowanych, ale zakres takiej reparatury jest dosyc ograniczony - drobne rysy do zywego i wiadomo, ze jakosc takiej naprawy zalezec bedzie od wielu czynnikow : rodzaj lakieru, glebokosc rysy, wykonczenie powierzchchni. Jesli jednak mebel ulubiony to lepiej oddac do profesjonalnej renowacji. Renowacje prowadzi sie na wszytkich rodzajach oklein - nie zawsze sie jednakze to oplaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikita 19.04.2007 12:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 dzięki raz jeszcze przynajmniej nie będę teraz obchodzić stołów fornirowanych z daleka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mis Uszatek1719499023 19.04.2007 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2007 Jeśli kochasz drewno, to masz jeszcze inne rozwiązanie: zrobić samemu lub zamówić blat z desek parkietowych naklejonych na jakieś podłoże (sklejka, mdf). Zalety:* lite drewno* duży wybór pięknych i twardych gatunkówZrobią Ci to niektóre studia parkieciarskie albo kuchenne albo po prostu stolarz. Gotowe nogi kupujesz w sklepie z akcesoriami meblarskimi i przykręcasz sam. Wykańcza to się zupełnie tak samo jak parkiet, więc masz tysiąc możliwości - każda lepsza od sposobów meblarskich. Ja preferuję olejowanie. Po dwóch latach intensywnej eksploatacji nie mam żadnych rys, plam od wody ani od gorącego. Problem ostrożnego użytkowania w ogóle nie istnieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beaz 20.04.2007 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2007 Zamówiłam, przepadło. Fronty lity buk. Na mojej decyzji przeważyło usłojenie, zobaczymy jak wyjdzie. Beata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nidziowa 23.07.2007 14:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2007 Czy ktos moze orientuje się jakie są standardowe wymiary szafki naroznej stojacej. Z tego co wiem to jest to 90 cm. Jejjku tylko to dla mnie za duzo. Co mam zrobić. Mam kąt, który muszę jakos zabudować. Po jednej stronie szafki będzie kuchenka a po drugiej zlewozmywak. proszę o opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
3241mirek 24.07.2007 05:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2007 Ostatnio zamawialiśmy meble do kuchni. Wybieraliśmy z mebli typowych. I tam szafka narożna miała wymiary 87/89 oczywiście szerokość 60. Ale w sklepie za dopłatą można było zamówić szafkę zmodyfikowaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
suire 24.07.2007 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2007 Są jeszcze 60/120 na przykład w Ikea.http://www.ikea.com/PIAimages/28688_PE115405_S3.jpg W BRW też chyba widziałam 60 /105.Szerokosc 60 była na pewno,ta druga nie pamiętam,ale coś koło tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nidziowa 24.07.2007 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2007 DziękiPlanuję wybrać coś dla siebie z BRW. W tej chwili nasz budzet nie pozwala na extra kuchnię, nie jest z gumy, jak ktos to okreslił. Odwiedziłam BRW, nie rozmawiałam ze specjalista, poogladałam sobie tylko i naniosłam katalogów. W nich są niestety tylko 90cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
suire 24.07.2007 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lipca 2007 Tak,z szafek gotowych masz 90,ale te na zamówienie są też w innym rozmiarze. http://www.meblenajtaniej.pl/kuchnie/DNWL-105_82-L.jpg A tu wszystkie:http://www.meblenajtaniej.pl/kuchniebrw.php?sm=capital%2035To jest zdjęcie ze sklepu internetowego,moze sprzedadza jedna szafkę,jeśli oczywiścia pasuje.http://www.meblenajtaniej.pl/kuchenne.php[/url] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nidziowa 25.07.2007 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 Dzieki za cenne informacje. Jedenk nie wiem czy dobrze robię decydujac się na BRW poniewaz jest mnóstwo negatywnych opini na ich temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
suire 25.07.2007 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2007 Tak,zgadza się,lecz pozytywne opinie tez są.To zależy od funduszy.Moja mama zamówiła BRW,koleżanka tez ma od kilku lat,ja o mały włos też ,ale zakochałam się w Faktum Fagerland z IKEA...Tu zresztą tez dość przyzwoite ceny. A tu "cenny"wątekhttp://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=83259&highlight=kuchnia+nika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.