Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

projekt W-21.12 (wersja a i b) pracownia DOBRE PROJEKTY


Recommended Posts

W takim przypadku to brud nie bedzie przechodził na dom, ale to będzie uciążliwe biegac do pieca naokoło domu. Chociaz, wystarczy jak raz, dwa razy na tydzień do niego zaglądniesz. Ale musisz miec też mmiejsce na składowanie wegla. Trzeba wybrac mniejsze zło.

Odnośnie ogrzewania wody to u mnie obecnie też piec grzeje bojler. Tylko ja mam taki przęłacznik który odłacza grzanie na mieszkanie i grzeje tylko bojler.

A zużywam ok. 2,5 - 3 ton eko groszku na cały rok. W sezonie grzewczym to wychodzi mi jakieś 2,5 tony na grzanie domu i wody, i 0,5 tony na grzanie wody latem. W tej chwili eko groszek jest w cenie 630 zł/t

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

słuchajcie czytam wasze opinie i sie nadziwić nie moge teresab starsznie dużo mi się wydaje tego groszku idzie ci na zimę jakie ty masz temp w domu?? i czy masz dom ocieplony?? ja kończę właśnie z ytonga 20 dom docieplę 12 styropianem i myśle że ok 1,5 do 2 t na zime wystarczy mi na opał. Moi teście mają stary dom bo ma ok 20 lat może mniej metrów maja podobnie jak my i spalaja do 2 t węgla zwykłego ale dobrego na cała zimę dogrzewają kominkiem. faktycznie zależy kto jakie temperatury preferuje. co do tynków u mnie było w okolicy 530 mkw i góre miałem tynkowana normalnie bo mam stropo dach :roll:, natoamist co do gazu to znajomy wprowadził się w październiku do nowego domu i też miał ambitne plany czystym w zasadzie bezobsługowym gazem grzać jednak przy najbliższych mrozach i po pierwszym rachunku gazu kupił pieć na węgiel... zostawie to bez komentarza pozdrawiam i życzę szybkie rozpoczęcia robót na budowi niedługa będe miał ułożone płytki i podłogi to dorzuce nowe fotki .

http://picasaweb.google.pl/mrobar2/NaszDomek?authkey=KGu02EabKFU#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśmy pierwotnie mieli mieć ekogroszek, ale ostatecznie stanęło na kotle gazowym wspomaganym kominkiem z płaszczem wodnym. Decyzja zapadła po wizycie u kolegi, który ogrzewa ekogroszkiem i jest zadowolony. Niestety o czystości i suszeni kiełbasy w jego kotłowni nie było mowy. Za to pyłu węglowego było co nie miara. Ja również uważam, że w naszych projektach, gdzie kotłownia jest z przodu, przy wejściu, utrzymanie czystości nie jest sprawą prostą.

 

Niestety trzeba się liczyć z większymi wydatkami. O ile, to trudno powiedzieć, ale pewnie nie mało.

 

Natomiast co do podłogi, Teresa, to my założyliśmy warstwy podłogi tak: folia 0,5mm, 9 cm styropianu (4+5), folia 0,2mm, wylewka 6cm, wykończenie 2cm. Czyli surowa wylewka będzie miała 15cm wysokości. Oczywiście do tego założenia mam dopasowaną wysokość nadproży, która teraz ma 225cm, a będzie miała 210cm.

 

A tak nawiasem mówiąc, to w piątek skończyliśmy tynki bez obrabiania otwórów. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek - ja mam przygotowane pod surową wylewkę 13 cm , to czy moge w takim razie dać w korytarzu, wiatrołapie i łazience podłogówkę, a w salonie deskę barlinecką? Nie pomyślałam wcześniej o tych wyskościach i teraz mogę miec problem.

A tak nawiasem mówięc - ładnie ci wyszły te tynki. Teraz już wnętrze inaczej wygląda.

 

Mrobar a na jaką grubość u ciebie jest wylewka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teresab pisałam już o tym wcześniej w wątku, że posadzki są trochę niedoszacowane w projekcie - zarówno na parterze jak i na piętrze. Tak naprawdę pod podłogówkę stosuje się min. ok 10cm styropianu (zalecają nawet 15cm) no i na to wylewka, jeśli bez siatki zbrojeniowej to musi być ok 7cm na tej grubości styropianu, z siatką można robić cieńszą wylewkę, ale nie wiem jakie jest minimum. Jeśli nadproża zrobili Ci tak jak w projekcie, to po wylaniu wylewki wg podanych wyżej zaleceń, obniżą Ci się okna i zmniejszą otwory na drzwi, wtedy drzwi będziesz musiała robić na wymiar, a parapety będą niżej. Oczywiście zalecenia odnośnie grubości styropianu to nie wymóg, chodzi tylko o mniejsze uciekanie ciepła z podłogówki do ziemi, tak więc możesz równie dobrze zrobić jak w projekcie kosztem ewentualnych przyszłych strat ciepła w przyszłości - tyle że pewnie nawet nie jest wiadomo ile tego ucieknie :wink: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam z samego rana :D a więc teresob u mnie podłogówka ma w granicy 15 lub 16 cm tzn 12 cm styropianu. Jesli chodzi wam o zbrojenie wyleki w mijescu gdzie jest podłogówka to mi kolesie od wylewek powiedzieli i uważam że słusznie że na podłogówce nie mozna dawać zwykłego stalowego zbrojenia ponieważ rury pracując pod wpływem ciepła a siatke zbrojeniową jak rzuci na wylewke i zacznie to rówanać wgniecie do samego spodu tzn do samej rury i wtedy pracująca rura opciera się :lol: o tą siatke i wtedy podobno może się przetrzeć. u nas zastosowali włukno jakieś tzn wiórka włukna szklanego chyba to spełnia funkcje siatki zbrojeniowej.

darek czy miałes tynki tradycyjne? czy gipsowe i czy ci filcowali i czy będziesz to filcowanie szpaclował ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teresa, dzięki. :-) W rzeczywistości nie są takie poplamione, ale aparat wychwycił kontrasty. :-) Te przeschnięte prezentują się całkiem przyzwoicie. :-)

 

Kattharina ma zdecydowanie rację odnośnie podłogówki. W sumie u mnie powinno być 15cm posadzki na gotowo (z terakotą), ale zdecydowałem się jeszcze ukraść 2cm. Drzwi wewnętrzne będą z surowej sosny, to najwyżej się przytnie. :-)

 

Siatkę zbrojącą dam do wylewek tylko w garażu. Natomiast w całym domu będą włókna polipropylenowe. Kupiłem na allegro. :-)

 

Nie wiem jak to wynikło z mojej wypowiedzi, ale ja nigdy nigdzie nie miałem ekogroszku. W mieszkaniu, w którym mieszkam, ciepło dostarcza PEC. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej chciałem podzielic się tylko tym że zaczęli nam układac płytki więc niebawem będą nowe fotki, powiedzcie mi co do tynków ja mam tradycyjne ale filcowane macie jakąś do0brą farbę żeby nie trzeba było szpachlować bo troche metrów jest :lol: i nie bardzo mi się usmiecha szpachlować cały dom ???a może uzywał ktoś tej farby emulsyjnej gruntującej ze snieżki ona podobno lateksowa jest??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmurowuja mi kominy -w kotlowni bedzie 14x14 do kondensata, 18x18 na wszelki wypadek jak ruscy wylacza gaz jakiejs zimy i 4 kanaly wentylacyjne - kibelek na dole, garaz, kotlownia, kibelek na gorze

 

Kominek bedzie na scianie kuchennej w rogu i tu bedzie 20x20 do kominka i 3 przewody wentylacyjne - okap, kuchnia, wentylacja w salonie przy kominku.

 

Wystarczy tej wentylacji?

 

Pozdr

strix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej chciałem podzielic się tylko tym że zaczęli nam układac płytki więc niebawem będą nowe fotki, powiedzcie mi co do tynków ja mam tradycyjne ale filcowane macie jakąś do0brą farbę żeby nie trzeba było szpachlować bo troche metrów jest :lol: i nie bardzo mi się usmiecha szpachlować cały dom ???a może uzywał ktoś tej farby emulsyjnej gruntującej ze snieżki ona podobno lateksowa jest??

 

My mamy na ścianach tę farbę. Mamy tynki maszynowe. Aby uniknąć zbytnich rewelacji na ścianach - a nie zaciągaliśmy ich gipsem - każda ściana przed nałożeniem farby była zacierana papierem. Generalnie farba fajna, lateksowa. Problemem jest "tylko" to, że pierwsze malowanie 800 metrów 2 jest totalną masakrą. Ściany chłoną jeden wałek farby na jedno pociągnięcie :) Ściany trzeba malować co najmniej 2 razy, kartoniki na górze 3-4, a zielone płyty - około 5 razy. Żeby było jasne - farbę traktowaliśmy jako podkład, ale nie malowaliśmy jeszcze na stałe. Czekałam aż ściany w zimę spękają,a tu nic... Może już w wakację wrzucimy kolor. Istotne jest dla mnie to, że ściany można wycierać gąbką, co dla mnie jest ważne, zważywszy na doga w domu ;)

 

Pozdrawiam

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lhea czy możesz zrobić fotke tym zagruntowanym ścianom z tynku tradycyjnego ciekaw jestem jak to wygląda mniej wiecej ja też chce to traktowac jako podkład tylko że my chyba kolorów robic nie będziemy sam biały pozdrawiam

 

Nie mam gdzie jej powiesić, daj mi adres mailowy, prześlę.

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam wyprowadzenie rury napowietrzania do kominka tak jak w pozycji 1

Teraz jak juz stoi jakis poziom murow widze ze zmiescic w tym miejscu kominek nie bedzie latwo. Preferuje na szczescie delikatne, subtelne obudowy, ale i tak mam klopot jaki bedzie wklad i czy dobrze wypuscilem ta rure.

 

http://www.sloik.pl/parter_wykusz-kopia.gif

 

 

Moze przeniesc ja lepiej w pozycje 2 lub 3 - kominek wklad moglby byc 2 stronny - jedna szyba w strone wykuszu 2ga w strone drzwi na taras - wtedy chyba doplyw powietrza lepiej by bylo umiescic w poz. 3 ? Niby mozna elastycznym przewodem pociagnac ale chyba lepiej miec w miare pod wkladem?

 

cos takiego?

http://www.sloik.pl/rog.jpg

 

sa takie kominki max 1,2 x 1m ? Jak Wy sie pomiesciliscie ze swoimi?

 

Moze wkleicie jakies swoje aranzacje kominka w takim wlasnie ukladzie? Wrzuccie pls jakies zdjecia albo chociaz rysunki z Waszymi pomyslami. Miejsca jest cholewka malo :( - scianke zaslaniajaca kuchnie mozna przedluzyc spokojnie ale tej 135cm juz nie.

 

Szukam pomyslow jak zrobic w tym miejscu kominek - "rure z powietrzem" moge jeszcze przesunac - ekipa buduje na razie bez chudziaka zeby go nie zapaprac - ale za tydzien, 1,5 pojdzie chudziak przed stropem.

 

Kurde kominy bede mial jak w malej elektrowni - wizualnie pewnie bedzie tak sobie z tego powodu jak patrze po sasiadach i widze jakies niewielkie pchelki, ale z drugiej strony nie wiem jak oni upychaja w czyms takim po 4 wentylacje a moze po prostu nie robia - w naszym projekcie tez to jest bez sensu przy kuchni - nie ma zadnej wentylacji a przeciez, trzeba min 3 -okap, kuchnia, wentylacja przy kominku. Czesc wpuszcze w sciane, ale na dachu beda solidne bryly niestety.

 

Poozdrawiam

strix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj strix co do kominka to ci nie pomoge ponieważ my po 1 mamy tą drugą wersję bez wykurzu a po 2 będziemy robić sobie kominek wolnostojacy klaflowy w związku z czym on jest tak skonstruowany że nie potzrebuje rury.

co do wentyulacji w kuchni na projekcie jest ale ja tez nie chciałem dodatkowych kominów i kupiłem sobie takie dwa kominki z pcv na dach żeby spełaniły ta funkcję u nas kosztują one w granicy 300zł lub nieco mniej i zainstalwoałem takie a jak one wyglądają zobacz na mój link tam powinny być chcoaiz widze że na fotce są słabo widoczne jak bedziesz chciał to w sobote zrobie zbliżenie i ci pokaże

http://picasaweb.google.pl/mrobar2/NaszDomek?authkey=KGu02EabKFU#5297442573937279506

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strix - według mnie jeżeli dasz kominek w poz 1 to dogrzeje on jeszcze korytarz i zajmie mniej miejsca, natomiast jeżeli umieścisz w poz 3 - to zajmie ci on dużo miejsca i zajęte będziesz miał całe dwie ściany, ale będzie się bardziej rzucał w oczy z salonu. Ja skłaniam się ku poz. 1,lub 2 i zrobić ładny narożny kominek, ale to Twój wybór
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...