Inka Opole 01.05.2009 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 my dawalismy styrodur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kattharina 01.05.2009 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Blake poczytaj sobie o izolacji przeciwwodnej, bo z tego co widzę na zdjęciach u Ciebie to fundament będzie miał dość częsty kontakt z wodą Jeśli chodzi o izolację u nas to mamy malowane dysperbitem dwa razy ławy (mieliśmy szalowane, więc dostęp był z każdej strony ) i na to papa x2 pod ścianę fundamentową. Ściana fundamentowa też jest pomalowana dysperbitem dwa razy (od środka i od zewnątrz) i na to pójdzie styrodur na lepik bezrozpuszczalnikowy Izohan WL na placki. Zamiast styroduru mozna dać twardy styro, klej i siatkę. Na razie izolujemy styrodurem tylko do wysokości zasypania ziemią, cokół ocieplimy i wykończymy na końcu. Tyle, że u nas nie ma wody, więc robiliśmy tylko izolację przeciwwilgociową. Gdyby była woda, zrobilibyśmy na pewno drenaż i zarzucili jeszcze folię na styrodur . A na ścianę fundamentową pewnie dalibyśmy na dysperbit papę termozgrzewalną, żeby mur nie podciągał wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotr.nowy 01.05.2009 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2009 Wczoraj rozmawiałem ze swoim kierownikiem budowy i kazał posmarować ściany lepikiem i na to styropian na kołki. Potem siatka z klejem i znowu do poziomu gruntu lepikiem. U mnie było prawie tak jak piszesz: - dysperbit na ściany - styropian do fundamentów SWISSPOR HYDRO , ale nie na kołki tylko lepiony lepikiem , żeby dziur nie robić -siatka wtopiona w klej - znowu dysperbit - folia kubełkowa - drenaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrobar2 04.05.2009 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 witam Państwa ponownie wiem wiem że wy jesteście na etapie murów a ja nieco dalej ale obiecałem że pokaże łazienki więc proszę bardzo tam sa wszystkie zdjęcia jest jesczze frontowa sciana ocieplona styr 12cm ale fotki brak i walka z ziemią tj zgarnięty podjazd i ziemia będzie wyrównane podwórko podłogi, odrzwia i drziw być może w przyszłym tygodniu zostaną osadzone na swoim miejscu pozdrawiam filmików nie robiłem a i prze[raszam za bałagan w łazience u góry nie planowaliśmy wizyty gości http://picasaweb.google.pl/mrobar2/NaszDomek?authkey=Gv1sRgCNXQ7LSEm-21KA# pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kattharina 04.05.2009 09:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Bartek dzięki wielkie za zdjęcia, mnie już zainspirowało położenie kafelek w łazienkach nie na całej ścianie, ale tylko w najważniejszych miejscach, gdzie woda pryska Jakoś wcześniej o tym nie pomyślałam, a to nie tylko oszczędniej - mniej kafelkowania, dodatkowo można farbą poeksperymentować dla ciekawszych efektów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrobar2 04.05.2009 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 proszę bardzo polecam się na przyszłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kattharina 04.05.2009 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Blake my dawaliśmy termozgrzewalną, bo w końcu styka się ze styropianem, a termozgrzewalna nie ma rozpuszczalników. Jednak na łączeniach nie było zgrzewania, tylko lepienie na dysperbit. Od strony chudziaka papa wystaje, tzn jest szersza niż mur o 10-15 cm, żeby ją można potem zgrzać z izolacją poziomą posadzki (tu będzie też papa termozgrzewalna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rybaxx 04.05.2009 17:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2009 Witam Wszystkich Przymierzam się do ocieplenie dachu i zastanawiam się z jakiej firmy wybrać wełnę mineralną, i jaka grubość wybrać ... mam krokwie 7x18 .Może ktoś mi doradzi Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekw127 05.05.2009 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Że się wtrącę. Ja tam ekspertem nie jestem, ale nie widzę za bardzo sensowności lepienia papy termozgrzewalnej na dysperbit zamiast jej zgrzewania. Jak chcecie malować a nie chcecie zgrzewać, to może lepiej zrobić zwykłą papę na lepiku na zimno? Z tego, co czytałem na tym forum, to papa termozgrzewalna także źle działa na styropian i trzeba ją oddzielać folią budowlaną. No chyba, że jest to droższa papa modyfikowana SBS. Sam zrobiłem papę na dysperbicie na ławach fundamentowych, bo mnie budowlańcy namówili (że lepik na zimno pożre styropian, który będzie wyżej na ścianach fundamentowych). W efekcie papa się prawie nie posklejała. Pod pustaki dałem papę na lepiku na zimno. Niestety było za grubo i lepik wyciekał na styropian. Musiałem codziennie biegać i zgarniać, żeby nie popalił styropianu. Gdybym mógł dzisiaj wybrać, to bym zrobił na ławach i na ścianach izolację poziomą z lepiku na gorąco i papy. Dysperbit nadaje się na izolacię pionową ścian. Co do wełny. Między krokwie dałem 15cm, a pod krokwie 5cm. Musi starczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekw127 05.05.2009 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Jeszcze jedno. Jeśli to wykonawcy Was namawiają na dysperbit, to prawdopodobnie dlatego, że łatwo się go nanosi. Czego nie można powiedzieć o lepiku na zimno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lechoo 05.05.2009 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Do MROBAR2 mam pytanko kto robil w twoim domku instalacje elektryczna?...widze ze robiona technika przedwojenna bowiem nie stosuje sie juz puszek laczeniowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekw127 05.05.2009 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Tak tak. Teraz robi się nowocześnie. Z przewodami prowadzonymi na skos i w posadzkach. Żeby było taniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lechoo 05.05.2009 13:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Nie na skos, tak sie nie robi, jezeli chodzi o posadzki to nie wiem czy to jest taniej, raczej nie bo wchodzi koszt rury PCV lub peszla, chodzi o to ze nie robi sie juz oswietlenia na puszkach laczeniowych, to stara szkola, wiem co mowie bo osobiscie dzialam na rynku instalatorskim. Jezeli chodzi o posadzki to jest to wygodniej bo ucieka sie przewodami ze scian gdzie sa one tam narazone na uszkodzenia. Nie jest to oczywiscie obligowane zadnymi przepisami tylko ze wzgledu oszczednosci czasowe i jak wczesniej napisalem narazen na uszkodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mrobar2 05.05.2009 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 lechoo prądy robiłem sobie sam z teściem wiesz tania siła robocza materiały mogły byc przedwojenne bo tesciu kiedys miał firme i zajmował się tym więc sam widzisz jak to wygląda zresztą większość robiliśmy sami z wyjątkiem centralnego to wszystko ihih pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kattharina 05.05.2009 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2009 Blake myślę, że na ławy ta papa wystarczy. Na ściany fundamentowe dałabym papę o takiej grubości jaką chcesz dać na chudziak. Ja daję s40, bo nie mogłam nigdzie kupić s35 , a to ponoć minimum jeśli chodzi o grubość izolacji poziomej na chudziaku - rozmawiałam na ten temat z janzarem z forum i co nieco mnie pouczył Jeśli chodzi o zgrzewanie na łączach na ścianie fundamentowej czy ławie to zależy to już to od Ciebie. Ja nie zgrzewam, bo wtedy na połączeniach papa robi się cieńsza, dlatego tylko trochę podsmarowuję dysperbitem, a resztę zrobi obciążenie ścian. Na chudziaku nie ma takiego obciążenia dlatego tu trzeba zgrzewać papę. A czemu nie lepik tylko dysperbit wodorozcieńczalny - wystarczy poczytać skład lepiku - masa rozpuszczalników - styropianożernych, my mamy styrodur i chyba by mnie szlag trafił, gdyby lepik zeżarł mi to drogie ustrojstwo Dysperbit nie żre styropianu, a papa termozgrzewalna ponoć nie jest całkiem obojętna - choć jak zauważyłam jest to kwestia sporna na forum, na pewno mniej żre styropian niż zwykła papa podkładowa, ale na takiej małej powierzchni styku na ławie (bo na ścianie fundamentowej papa nie wychodzi poza mur) nic styrodurowi nie będzie, na chudziak dajemy folię budowlaną na papę, ale bardziej żeby smród nie przechodził do pomieszczeń jak nie daj boschee coś zawilgotnieje Dopiero na folie pójdzie styro - ale tym razem zwykły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekw127 06.05.2009 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Taki wątek kiedyś założyłem. Jak macie ochotę to poczytajcie: klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekw127 06.05.2009 06:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Blake, jak chcesz. W końcu to Twój dom i Ty masz być zadowolony. Brama Normstahl G60 Line złoty dąb, 2375x2125 z automatem fabrycznym, dwoma pilotami i ryglem za 3500zł (w tym montaż). Montował koleś z Warszawy, więc pewnie w Warszawie będzie taniej o dojazd. Jak chcesz, to dam Ci namiary na PW. Koleś ma naprawdę dobre ceny. Lokalni monterzy w takiej cenie nie byli w stanie zaproponować Wiśniowskiego o Normstahlu nawet nie wspominając. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darekw127 06.05.2009 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kattharina 06.05.2009 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Maja 2009 Blake na styrodur nie musisz dawać siatki z klejem, bo to taka pianka a nie styropian i nie nasiąka wodą. Nie wiem jak jest z aqua, może coś jest na forum na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
strix 12.05.2009 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Dziękuję wszystkim za porady w zakresie izolacji ław fundamentowych. Postanowiłem zrobić, tak jak proponuje kattharina. Witam, tak z moich przemyslen i obserwacji - oczywiscie tez izolowalem wszystko, poszlo kilka wiader visbitu/dysperbitu itd. - teraz uwazam, ze bez sensu. Teraz jedyne co bym zrobil to: papa termozgrzewalna na lawy, na to gruba folia zeby nie ssalo stroduru od dolu. Styrodur tak jak dalem - 10cm na ocieplenie + siatka i klej ale tylko po to, zeby latwiej bylo wykonczyc np. plytkami czesc nad ziemia pozniej. Klej i siatka rowniez nie chronia przed stojaca w gruncie woda. Jesli tylko lawy stoja w wodzie to ta papa bedzie miala sens, jesli woda wejdzie ponad lawy to w tym okresie papa nie chroni przed niczym. To ze lawy i bloczek stoi w wodzie i nasiaka absolutnie mu nie szkodzi, jesli to jest porzadny beton b20 oczywiscie a nie jakies wynalazki z przewaga piachu. Zakladam, ze sciana fundamentowa od law ma te 7-9 warstw bloczka i poziom 0 jest na jakis 40 cm nad ziemia. Wtedy nawet jak teren jest podmokly nic sie nie bedzie dzialo. Oczywiscie izolacja pozioma to juz powazna sprawa i tu trzeba starannosci i solidnego wykonania np. 2x papa termozgrzewalna kladziona na przemian. Dysperbit w kazdym przypadku na scianach fund. jest wywaleniem kasy w bloto, ta warstwa ktora tworzy ulega degradacji (mimo ze sciana jest czarna)po 2-3 latach dzialania na nia cisnienia piachu wewn/zewn. oraz wod gruntowych. Ostatnio obok mnie byl odkopywany fundament po 2 latach od zrobienia w celu ocieplenia - owszem scianki byly czarne ale struktura dysperbitu po obejrzeniu z bliska byla jak sito, szczegolnie ponizej 50-70 cm od powierzchni. Przez cos takiego bloczek nasiaka tak samo jak i bez tego - dla inwestora kasa w bloto, dla producenta kasa na sianie propagandy o skutecznosci tego badziewia i czysty zysk, bo ludzie lykaja to, a ze koszt nieduzy to wywalaja kase na wszelki wypadek. Nawet malujac 2x nie zatkacie wszystkich porow i jesli woda stoi przez 2-3 miesiace to mur i tak swoje nasiaknie nawet jesli chlonie mniejsza powierzchnia. Kladzenie papy termo na scianki fundamentowe bez piwnic to juz jakies totalne nieporozumienie, a jesli ktos daje pape tylko z zewnatrz to juz rowno wywala pieniadze w bloto. Jak juz chce chronic sam beton przed wilgocia to trzeba na lawy pape 2x z zapasami polaczyc to na goraco z papa na bloczkach po obu stronach i dodatkowo uszczelnic kazdy zgrzew. Tylko na takie dzialanie to kilka tys. potrzeba i jest juz krotko mowiac czyta glupota. Owijanie papa i laczenie na lepik tez nic nie da - woda najmniejszymi szczelinami bedzie wchodzila za pape i mur nasiaknie tak samo jak bez niej. Problem w tym, ze takie rzeczy sie zauwaza dopiero jak czlowiek jest juz dalej z budowa i dodatkowo chce mu sie jeszcze nad tym dumac na tym i obserwowac Pozdr strix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.